ouder worden
ouder worden
Toen Fija kwam was Adah automatisch 'de oudste in rang', iets van een machtsstrijd is er nooit geweest. Ook nu loopt alles prima, maar ik zie wel ander gedrag van Fija in die zin, dat ze vaker dichtbij Adah ligt en haar uitgebreid likt, maar ook wel eens lichte rijneigingen vertoont.
11-jarige Adah is nog fit, maar wordt wel dover en van de week had ze een grauwmoment met zoon Jelle. Waarschijnlijk omdat ze schrok omdat hij onder de tafel lag toen ze langsliep.
11-jarige Adah is nog fit, maar wordt wel dover en van de week had ze een grauwmoment met zoon Jelle. Waarschijnlijk omdat ze schrok omdat hij onder de tafel lag toen ze langsliep.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Re: ouder worden
Hier lijkt het ook wel weer opnieuw te beginnen,Boy was altijd de baas en toen hij ziek werd nam Missy dat over dusdanig dat Boy totaal niets te vertellen had.
Die sul liet alles met hem gebeuren en alle speeltjes afpakken
Maar het gaat hartstikke goed met hem en begint steeds minder van Missy te pikken en dat snapt ze af en toe niet
en die rijeigingen doet Missy als iemand Boy aait
Die sul liet alles met hem gebeuren en alle speeltjes afpakken
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Maar het gaat hartstikke goed met hem en begint steeds minder van Missy te pikken en dat snapt ze af en toe niet
![bibbers :bibbers:](./images/smilies/nerves.gif)
![Afbeelding](http://img.photobucket.com/albums/v84/sjiekita/BannerBoyenMissy1.jpg)
Wanneer en hoe merkte je dat ze dover is geworden Loes?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ze komt bijvoorbeeld niet meer aanhollen als ik in de keuken met haar eten bezig ben en als ik lekkertjes strooi hoort ze ze kennelijk niet meer vallen en kijkt ze me aan van, gooi je nou nog eens wat, zodat Fija ze inmiddels al op heeft. Niet dat ze minder trek heeft, want sinds ze gesteriliseerd is, is ze veel grager.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Met Barrel net zo,als je hem riep kwam hij wel maar de snoeptrommel
Toch duurt het dan toch wel ff voordat je eigenlijk door hebt dat hij doof is
later hadden we wel door dat links slechter was dan links
Barrel hadden we ook gebaren geleerd dus dat ging enige tijd wel goed maar door de suiker werd op een gegeven moment oo het zicht minder en toen hield ook dat op vanzelf.
Maar ik heb hier wel gezien dat als de 1 wat heeft de ander erg zorgzaam is.Dus misschien heeft Fija iets eerder door dan jij
![scratch :scratch:](./images/smilies/Smilie_12.gif)
Toch duurt het dan toch wel ff voordat je eigenlijk door hebt dat hij doof is
![boos :boos:](./images/smilies/Smiley-boos.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Barrel hadden we ook gebaren geleerd dus dat ging enige tijd wel goed maar door de suiker werd op een gegeven moment oo het zicht minder en toen hield ook dat op vanzelf.
Maar ik heb hier wel gezien dat als de 1 wat heeft de ander erg zorgzaam is.Dus misschien heeft Fija iets eerder door dan jij
![Afbeelding](http://img.photobucket.com/albums/v84/sjiekita/BannerBoyenMissy1.jpg)
Ach, 11 en dan wordt je al uitgemaakt als oudje, ze zou toch nog wel 4 jaar mee moeten
.
Zo te lezen is ze net sinds kort doof aan het worden en moet ze hier zelf nog aan wennen. Beetle is ondertussen ook doof en ik heb het idee dat ze er ondertussen ook echt aan gewend is. Het gaat vaak geleidelijk, vooral op het moment dat ze een deel nog wel kunnen horen was zij schrikkeriger. Ik vind het ook wel aandoenlijk. Kom ik 's morgens beneden, de ene helemaal blij, de ander nog in diepe slaap.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zo te lezen is ze net sinds kort doof aan het worden en moet ze hier zelf nog aan wennen. Beetle is ondertussen ook doof en ik heb het idee dat ze er ondertussen ook echt aan gewend is. Het gaat vaak geleidelijk, vooral op het moment dat ze een deel nog wel kunnen horen was zij schrikkeriger. Ik vind het ook wel aandoenlijk. Kom ik 's morgens beneden, de ene helemaal blij, de ander nog in diepe slaap.
Ik denk ook dat het doof worden lang niet wordt opgemerkt.
De honden letten dan uit zichzelf meer op wat er gebeurt.
Ik weet ook niet of het snel gaat wanneer het eenmaal begonnen is.
De honden letten dan uit zichzelf meer op wat er gebeurt.
Ik weet ook niet of het snel gaat wanneer het eenmaal begonnen is.
Finny wordt bijna 12, maar ik heb niet de indruk dat ze minder kan horen.
Vind haar wel trager met wandelen, maar dat kan ook door de warmte van vandaag komen.
Als ik achter lekkertjes pak, of kaas uit de koelkast, is ze er als de kippen bij.
Of haar oren minder worden
in ieder geval doet haar neus het dan nog prima.
Finny en Guusje rijden of reden regelmatig op elkaar.
Moet afwachten of dat nu gaat veranderen.
Trouwens kleine Sammy kon dat ook uitstekend op Guusje....
Vind haar wel trager met wandelen, maar dat kan ook door de warmte van vandaag komen.
Als ik achter lekkertjes pak, of kaas uit de koelkast, is ze er als de kippen bij.
Of haar oren minder worden
![kweenie :kweenie:](./images/smilies/dontknow.gif)
Finny en Guusje rijden of reden regelmatig op elkaar.
Moet afwachten of dat nu gaat veranderen.
Trouwens kleine Sammy kon dat ook uitstekend op Guusje....
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
Ik heb geen ervaring met honden de doof zijn. Maar ik kan me voorstellen dat het zeker in het begin lastig is. De hond en jij zelf moeten er aan wennen. Als je er 2 hebt gaat de dove hond misschien wel meer op de horende letten en nadoen.
Finny en Guusje rijden of reden regelmatig op elkaar. Trouwens kleine Sammy kon dat ook uitstekend op Guusje....
Ik schaam me dood. De laatste tijd doet ze dat vaker ook op honden die ze buiten ontmoet en mee speel. Op een gegeven moment pakt ze ze vast.
Ik ben er niet blij mee.
Hoe leer je dat af of kan dat niet?
Grioetjes
José en likjes van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous![dog :dog:](./images/smilies/smiley_dog.gif)
Finny en Guusje rijden of reden regelmatig op elkaar. Trouwens kleine Sammy kon dat ook uitstekend op Guusje....
Ik schaam me dood. De laatste tijd doet ze dat vaker ook op honden die ze buiten ontmoet en mee speel. Op een gegeven moment pakt ze ze vast.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![niks :niks:](./images/smilies/Smiley-thumbdown.gif)
Grioetjes
José en likjes van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous
![dog :dog:](./images/smilies/smiley_dog.gif)
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Meestal wordt ze dat afgeleerd door het slachtoffer zelf.
Maar als dat allemaal theemutsen zijn die alles goedvinden
zal het nog wel even doorgaan.
Maar als dat allemaal theemutsen zijn die alles goedvinden
zal het nog wel even doorgaan.
Bobbie heeft er ook een handje van...
Soms is het geen gezicht; dan hangt hij zo'n beetje aan een veel te grote hond.
Als ik in de buurt ben, laat hij wel los als ik het hem verbiedt; helaas lijkt hij ook wel doof als hij op een veilige afstand van me af is.
Samen met elkaar gebeurt het ook wel; Diesel probeert nog steeds Bobbie's plek in te nemen en Bobbie is het er nog steeds helemaal niet mee eens. Zolang ze anderen geen overlast bezorgen, laat ik ze het zelf lekker uitzoeken.
groet, Martine
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Soms is het geen gezicht; dan hangt hij zo'n beetje aan een veel te grote hond.
Als ik in de buurt ben, laat hij wel los als ik het hem verbiedt; helaas lijkt hij ook wel doof als hij op een veilige afstand van me af is.
Samen met elkaar gebeurt het ook wel; Diesel probeert nog steeds Bobbie's plek in te nemen en Bobbie is het er nog steeds helemaal niet mee eens. Zolang ze anderen geen overlast bezorgen, laat ik ze het zelf lekker uitzoeken.
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
De duidelijke test voor neus of oren.
Als Pim nog boven is komt hij gelijk naar beneden wanneer er vleeswaren uit de
koelkast worden gehaald. Gaat er zoetigheid op dat broodje dan zie je hem niet.
Nu staat de radio boven iets luider aan dan normaal. We kunnen eten wat we
willen. Hij komt normaal dus niet op zijn neus maar echt op zijn oren.
Als Pim nog boven is komt hij gelijk naar beneden wanneer er vleeswaren uit de
koelkast worden gehaald. Gaat er zoetigheid op dat broodje dan zie je hem niet.
Nu staat de radio boven iets luider aan dan normaal. We kunnen eten wat we
willen. Hij komt normaal dus niet op zijn neus maar echt op zijn oren.
Pim een beetje in de maling nemen door de radio harder te zetten.
Toch kan doof worden op oudere leeftijd ook een voordeel hebben.
Tirza werd ook doof, daardoor verzwakte voor haar de geluiden als ze in de auto zat. Je zag haar in elkaar duiken als je onder een viaduct reed. Toen ze doof werd deed ze dat niet meer.
Nadeel was dat ze de fluit niet meer hoorde en op het strand een keer de verkeerde kant op rende. Ze was al zo goed als uit zicht. Was een nare ervaring.
![hihi :hihi:](./images/smilies/Smiley-giechel.gif)
Toch kan doof worden op oudere leeftijd ook een voordeel hebben.
Tirza werd ook doof, daardoor verzwakte voor haar de geluiden als ze in de auto zat. Je zag haar in elkaar duiken als je onder een viaduct reed. Toen ze doof werd deed ze dat niet meer.
Nadeel was dat ze de fluit niet meer hoorde en op het strand een keer de verkeerde kant op rende. Ze was al zo goed als uit zicht. Was een nare ervaring.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Bij ons is de strijd om de pikorde heftig losgebarsten.... het knalt regelmatig enorm.
Kat Murphy is sinds de dood van onze andere kat een poosje het enige huisdier bij ons geweest. Twee jaar geleden is daar Suske bijgekomen, die had al snel in de gaten dat Murphy en zij geen vrienden gingen worden en accepteerde het gelaten.
Vorig jaar is daar nog kat Snoes bijgekomen, ongeveer even oud als Suske, helemaal onderaan in de rangorde.
Nu is Murphy inmiddels een erg oude dame aan het worden, ze is broodmager en slaapt alleen nog maar. Ze is inmiddels 17,5 en weegt nog maar 1,2 kg, je kunt haar bijna omverblazen.
Suske heeft dat feilloos door en is een coupe aan het plegen. Murphy is nog niet bereid de macht af te staan. Sus loopt inmiddels met de krassen op haar neus.
Ik verwacht niet dat het bij Murphy nog lang gaat duren. Ze is inmiddels vrijwel gestopt met eten. Maar ze geeft geen pijn aan en ligt nog hele dagen te spinnen, nog best tevreden dus. Beetje afwachten wanneer de balans de andere kant op gaat doorslaan. En de kinderen een beetje voorbereiden op wat er komen gaat....
Kat Murphy is sinds de dood van onze andere kat een poosje het enige huisdier bij ons geweest. Twee jaar geleden is daar Suske bijgekomen, die had al snel in de gaten dat Murphy en zij geen vrienden gingen worden en accepteerde het gelaten.
Vorig jaar is daar nog kat Snoes bijgekomen, ongeveer even oud als Suske, helemaal onderaan in de rangorde.
Nu is Murphy inmiddels een erg oude dame aan het worden, ze is broodmager en slaapt alleen nog maar. Ze is inmiddels 17,5 en weegt nog maar 1,2 kg, je kunt haar bijna omverblazen.
Suske heeft dat feilloos door en is een coupe aan het plegen. Murphy is nog niet bereid de macht af te staan. Sus loopt inmiddels met de krassen op haar neus.
Ik verwacht niet dat het bij Murphy nog lang gaat duren. Ze is inmiddels vrijwel gestopt met eten. Maar ze geeft geen pijn aan en ligt nog hele dagen te spinnen, nog best tevreden dus. Beetje afwachten wanneer de balans de andere kant op gaat doorslaan. En de kinderen een beetje voorbereiden op wat er komen gaat....
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Het is een mooie leeftijd 17,5 jaar, maar moeilijk is het steeds weer.
Sterkte met het naderend afscheid.![troost :(:)](./images/smilies/Smiley%20console.gif)
Sterkte met het naderend afscheid.
![troost :(:)](./images/smilies/Smiley%20console.gif)
![Afbeelding](http://i1071.photobucket.com/albums/u510/Yvonne600/487fdb7e.jpg)
Zo moeilijk toch met katten, die geven alles zo slecht aan. Zelfs als ze aan het sterven zijn spinnen ze nog. Bij katten gaat ook letterlijk het kaarsje uit.
Hoop dat ze jullie de taak om in te grijpen bespaart.
Voor de meiden zeker moeilijk, ze kennen Murphy hun hele leven al.
Hoop dat ze jullie de taak om in te grijpen bespaart.
Voor de meiden zeker moeilijk, ze kennen Murphy hun hele leven al.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ik hoop ook iedere keer dat ze in haar mandje in slaap valt en niet meer wakker wordt. Tenminste voordat het echt lijden wordt.
Stiekem geniet ik wel van die machtstrijd en doe er ook niets tegen..... vind het wel mooi om te zien dat zulke gedomesticeerde dieren nog zulke oerdriften hebben. Dat hoort er nu eenmaal bij.
Stiekem geniet ik wel van die machtstrijd en doe er ook niets tegen..... vind het wel mooi om te zien dat zulke gedomesticeerde dieren nog zulke oerdriften hebben. Dat hoort er nu eenmaal bij.
groetjes, Karin
Ach..dat oude beestje. Toch wel sneu dat er zoveel van haar laatste energie gaat zitten in de strijd met Suske.
Hopelijk slaapt ze zachtjes in.
Hopelijk slaapt ze zachtjes in.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ze wint nog steeds... en gaat dan vergenoegd weer liggen.
groetjes, Karin