En het was een prachtige dag, om naar het strand te gaan.
Nadat we onze auto geparkeerd hadden en met de hondjes richting het strand liepen zagen we een hele club Deense-Duitse doggen met hun baasjes staan.
Wat een enorme beesten zijn dat vergeleken met onze smousjes!!
We liepen een beetje in een sneller tempo om deze club mensen en honden voor te zijn op het strand,maar eenmaal op het strand kwamen we ze toch weer tegen.
Een man met een zwart wit gevlekte dog met een soort tuigje om zijn bek kwam al in ruzie in de buurt van een strandtent met een andere dog,dus wij dachten we blijven een beetje bij hun uit de buurt.We genoten allemaal heerlijk van het prachtige weer,de hondjes dolden met elkaar en hadden enorme pret samen.
Toen ineens vanuit het niets, ik weet geen eens meer precies hoe, dook die zwart wit gevlekte dog ineens achter onze smousjes aan, en ineens, in 1 knippering met de ogen had deze valse dog Frouckje helemaal in zijn bek geklemd, Frouckje jankte heel hard maar deze dog liet niet los.......uiteindelijk wel.
En de betreffende eigenaar die het zag gebeuren deed helemaal NIETS!!! Liep gewoon rustig door.
Ik was zo ontzettend geschrokken en vooral ook boos
![boos :boos:](./images/smilies/Smiley-boos.gif)
Terwijl ik de politie belde kwam er nog wel een leiding van de club doggen naar ons toe om te zeggen dat ze het had zien gebeuren en het heel vervelend vond dat dit gebeurd was en vooral wilde ze weten of Frouckje niets lichamelijks had opgelopen. Ze had zelf een goed afgetrainde dog en liet die even op afstand staan van Frouckje en de andere smousjes, zodat Frouckje en de rest geen trauma hieraan over zou houden aan doggen, dat was wel heel aardig van deze mevr.
Ze zou de betreffende eigenaar hierop aanspreken dat dit geen manier van doen is nadat je hond zoiets doet en dan vervolgens doen alsof je neus bloedt.
Uiteindelijk is de politie gekomen heeft ons verhaal aangehoord en heeft de man hierop aangesproken en ik vermoed dat hij zijn hond de rest van de wandeling vast heeft moeten houden aan de lijn want toen we hem later voorbij zagen lopen had hij deze valse dog vast aan de lijn!
Maar gelukkig konden zowel wij als de smousjes uiteindelijk toch nog genieten van een heerlijke dag aan het strand.