Fly ball

Van puppycursus tot........
Mary

Re: Fly ball

Bericht door Mary »

Tja, zelf had je nu ook echt genoeg van dit weer, Lies is het met je eens.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ja, daar is niets aan, hoewel het leuk is om te lezen. :hihi:
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Lies had duidelijk veel meer zin om thuis lekker warm bij de kachel te liggen...
Geef haar eens ongelijk.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

corrie

Bericht door corrie »

Die Lisa kan hier niets aan doen . Hekel aan regen zit in haar genen. Heeft ze van haar moeder. Maar die houdt nu wel van onweer. Daar heeft ze niets van. Arme Lies , ik zie haar zo bibberen. wij zijn er zondag niet. Ik hoop dat we de volgende keer als jullie hier in de regio lopen langs de lijn te staan.

Het is zondag vast heel mooi weer...
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

loes

Bericht door loes »

Wij zijn zondag ook niet in het Rotterdamse, maar ver in het noorden op de Eurodogshow
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Die Lies, ik kan het me voorstellen. Het is toch een ongelooflijke flutzomer. :niks:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

de volgende wedstrijd in Rotterdam is twee weken later. 18 september. maar omdat ik het heel erg druk heb in die periode hoop ik vrij te kunnen krijgen. Het ligt eraan of we voor die dag genoeg honden hebben. Weet niet of ik het al geschreven heb, de Kelpie van ons team is al maanden niet in orde. loopt soms goed en dan weer niet. heeft al een aantal wedstrijden overgeslagen en traint bijna niet. na allerlei onderzoeken, echo's en een scan (en 1000 euro lichter inmiddels) blijkt het een hernia te zijn op een ongebruikelijke plaats. Zit zo'n beetje bij de staartaanzet.
Een kelpie heeft een hoge pijngrens, dus was het lastig om de diagnose te stellen. Soms merkte je niets aan haar, liep ze gewoon goed. Uiteindelijk is dat met de scan ontdekt. heel erg jammer voor de hond, haar baasjes en ook voor ons team. Ze heeft nu medicijnen en mag niet zoveel. maar wel lastig, een kelpie is een werkhond, die hou je niet tijden rustig zonder er mee te werken.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ach, wat ontzettend sneu.
En bepaald geen hond om rustig in de mand te blijven liggen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

wubke

Bericht door wubke »

In navolging van mama Lies ben ik met Siem begonnen aan een cursus Fly-ball.
Siem is een erg actief, bezig hondje en gek op de bal.

Maar...op het cursusveld is zoveel te zien en te ruiken dat hij eigenlijk geen tijd heeft om op de bal of wat dan ook te letten. :niks:

Volgens de cursusleidster moet ik geduld hebben, tot de hele entourage gewoon voor hem is en hij doorheeft wat de bedoeling is.
Maar het staat zo stom dat hij heel verbolgen doet omdat de bal op zijn poot valt........ :hihi:

We gaan gewoon vrolijk verder. Wie weet......
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Mary

Bericht door Mary »

Tja, ben benieuwd of het een kwestie van wennen is.
Gooi een balletje en Pim gaat hem als een speer halen en keurig terugbrengen.
Gooi hem nogmaals weg en Pim kijkt rond wie er dan aan de beurt is om hem
te gaan halen. Altijd zo geweest en nog steeds zo.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

wubke

Bericht door wubke »

Och, het is een cursus van 10 lessen, zit er geen vooruitgang in zijn we een ervaring rijker, en hoef ik over Fly-ball niet meer na te denken.

Die Pim, zoiets zou Jules ook doen.......het moet wel leuk blijven.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Wat leuk, Wubke.
Wie weet treed hij in de voetsporen van zijn moesje en sleept hij de ene prijs na de andere binnen....

Bij welke hondenschool volg je die cursus?
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Martine

Bericht door Martine »

Leuk Wubke, dat hij de familietraditie voortzet. Ik ben benieuwd hoe hij het aan het eind van de cursus doet!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

karin73

Bericht door karin73 »

Zou niets voor Suske zijn denk ik. Als wij een bal gooien, gaat ze hem keurig aanwijzen met haar snuit en als ze dan ziet dat wij weten waar de bal is, loopt ze vrolijk verder..... :hihi: Maar een floss of een frisby, daar gaat ze helemaal voor.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Erna

Bericht door Erna »

Ha, ha, Siem ziet zoveel om zich heen wat zijn aandacht trekt. Misschien moet je het niet te snel opgeven, Lisa heeft na de beginnerscursus van 16 lessen ook nog een gevorderden cursus gevolgd voordat ze heel voorzichtig aan de eerste wedstrijd begon in een dagteam.
Ik neem nooit een bal mee als ik met Lisa naar het bos ga. Ook zij denkt na een paar keer, haal hem even zelf, ik nu wat leukers te doen.
De bal wordt bij Lisa uitsluitend voor de flyball gebruikt.

Gisteren de laatste wedstrijd van het seizoen, de honden hebben heel goed gelopen. Gisteren zelfs de beste tijd in de B klasse neergezet. De nummer één konden we niet meer bedreigen, maar twee drie en vier stonden heel dicht bij elkaar. Dus wat de plaatsing betreft kon het nog alle kanten op. We zijn derde geworden, dus toch een podiumplaats dit jaar. Met één seconde achterstand op de nummer twee. De runs worden gemeten met honderste van een seconde. Maar het verschil van één seconde over het gemiddelde van 13 wedstrijden is denk ik het kleinste verschil ooit.
Als afsluiting van het seizoen kon het niet beter, wat een prachtig weer. Eigenlijk te warm voor de honden om te lopen. Toch geen aflasting voor het middagprogramma.
Er werd wel steeds omgeroepen dat je de honden goed moest koelen. Er stond een badje waar ze in konden en er lag een sproeier waar ze onder konden. Er waren ook mensen die hun honden lieten zwemmen in de sloot naast de velden. Lisa houdt niet van zwemmen, maar als dat wel het geval was geweest had ze daar niet in mogen gaan, wat een vieze prutsloot, het drap dreef erop.
Ik heb Lisa heel wat keren gekoeld, vindt ze niet prettig maar moest gewoon.
Ze heeft heel goed gelopen, over alle runs die ze liep maar één keer de bal gemist.
We hebben zoals gewoonlijk het seizoen afgesloten met een etentje, heerlijk buiten op het terras kunnen eten, en dat voor 2 oktober.
Donderdag gaat de training gewoon weer verder, we hebben een nieuwe flyballbak van de vereniging gekregen en gaan die dan uitproberen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Leuk hoor, nog steeds zo enthousiast !
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Goh, wat een andere bak al kan doen. Mooie roestvrijstale bak, niet te tillen overigens. Laat ik in het vervolg maar aan de ballenlader over.
We hebben nu drie keer op deze bak getraind. Plankje staat veel schuinenr, dus dacht dat Lisa (en de andere honden) daar wel aan moesten wennen. Nou dat valt reuze mee. Lisa heeft op deze bak weer haar vleugeltjes terug. Vangt elke bal en is weer erg snel voor haar doen. Ze liep vanochtend een lage 6 sec. en dat was al heel lang niet meer voorgekomen. :yes2:
Ik klok de tijden tegenwoordig van ons tweede team, daar zitten hele snelle honden tussen. Dus als die wat meer ervaring hebben, ze hebben geen van alle nog wedstrijden gelopen, dan hebben we voor de toekomst twee leuke teams staan.
Zit wel een te gekke Border tussen. Die komt met geweld aangelopen en stort zijn hele lijf op de bak. Ja dan gaat de lepel wel omhoog. Maar het is op deze manier niet de bedoeling. Jammer genoeg heeft hij dat verkeerd aangeleerd, en zie dat er maar weer uit te krijgen.
Op deze manier heb je grote kans op blessures, zowel de hond als de ballenlader. Vanochtend zag ik dat de Border de bak lanceerde, kwam gelukkig niet tegen de ballenlader aan. En zo'n bak is zwaar, al traint het tweede team met een minder zware bak als ons team.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Goed "gereedschap' is het halve werk dus zeker. Goed van Lies! :thumbsup:
Lijkt me ook erg lastig verkeerd gedrag (grof 'geweld') bij te schaven.
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Zoals met alles is het eerder aan- dan afgeleerd. Dat zo'n bak zo'n verschil uitmaakt, zou ik nooit bij nagedacht hebben.
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

loes schreef:Zoals met alles is het eerder aan- dan afgeleerd. Dat zo'n bak zo'n verschil uitmaakt, zou ik nooit bij nagedacht hebben.
Elk team loopt altijd op een eigen bak. Ze zijn gewend aan de afstelling daarvan.
Alle honden van ons team doen het goed op de nieuwe bak, hij is door onze ballenlader afgesteld. Een man met jarenlange ervaring.
Maar bij Lisa is het grootste verschil te zien. :dog: Ben supertrots op mijn hondje.

Gesloten