leuke losloopgebieden met zwemwater
leuke losloopgebieden met zwemwater
Voor ons met stip boven aan: Het Erkemederstrand, Zeewolde
Hier hoef ik niet veel over te vertellen, want het is al zo bekend van de RITS en de hondendagen.
1,5 km hondenstrand en bij de Jutter kun je heerlijk eten.
Het Spanderswoud, Hilversum
Dit is een erg mooi groot bos (213 ha) , met een stukje heide, verschillende waterpartijen en een lekker bosmeertje. Er zijn verschillende wandelroutes. Wij vinden dit tot nu toe het mooiste bos waar we geweest zijn. Behalve in het broedseizoen, mogen honden hier overal los lopen. Een mooie omschrijving vindt je op http://www.natuurwegwijzer.nl/v_natuur/ ... u=10190000
Landgoed Groeneveld, Baarn
Prachtig landgoed (130 ha). Honden mogen het hele jaar hier loslopen en zwemmen in de vijvers.
Middelwaard, Vianen (35 ha)
Het is een grote zwemplas met heel schoon water waar de honden kunnen zwemmen. Wel oppassen met honden die niet goed reageren op grazers, want Schotse Hooglanders en Fjordepaarden lopen hier ook. Toen wij er waren hebben we ze alleen heel in de verte gezien.
Hier hoef ik niet veel over te vertellen, want het is al zo bekend van de RITS en de hondendagen.
1,5 km hondenstrand en bij de Jutter kun je heerlijk eten.
Het Spanderswoud, Hilversum
Dit is een erg mooi groot bos (213 ha) , met een stukje heide, verschillende waterpartijen en een lekker bosmeertje. Er zijn verschillende wandelroutes. Wij vinden dit tot nu toe het mooiste bos waar we geweest zijn. Behalve in het broedseizoen, mogen honden hier overal los lopen. Een mooie omschrijving vindt je op http://www.natuurwegwijzer.nl/v_natuur/ ... u=10190000
Landgoed Groeneveld, Baarn
Prachtig landgoed (130 ha). Honden mogen het hele jaar hier loslopen en zwemmen in de vijvers.
Middelwaard, Vianen (35 ha)
Het is een grote zwemplas met heel schoon water waar de honden kunnen zwemmen. Wel oppassen met honden die niet goed reageren op grazers, want Schotse Hooglanders en Fjordepaarden lopen hier ook. Toen wij er waren hebben we ze alleen heel in de verte gezien.
Re: leuke losloopgebieden met zwemwater
Wat een handig lijstje Yvonne!
Ik ga daar toch even de stranden van Wijk aan Zee (heet officieel Velsen-Noord) en IJmuiden aan toevoegen...
Beide stranden zijn superbreed door de aanwezigheid van de pier en op beide stranden zijn honden op het grootste gedeelte van het strand los (en anders aangelijnd) welkom net zoals in de strandtenten aldaar. In Wijk is het parkeren ook nog eens altijd gratis; in IJmuiden is dit alleen in de winter het geval...
Ik ga daar toch even de stranden van Wijk aan Zee (heet officieel Velsen-Noord) en IJmuiden aan toevoegen...
Beide stranden zijn superbreed door de aanwezigheid van de pier en op beide stranden zijn honden op het grootste gedeelte van het strand los (en anders aangelijnd) welkom net zoals in de strandtenten aldaar. In Wijk is het parkeren ook nog eens altijd gratis; in IJmuiden is dit alleen in de winter het geval...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Leuk Martine, die aanvulling. Ik hoor ook veel over het hondenstrand in Noordwijk.
Klinkt super!
Ben benieuwd of je smousjes tegenkomt, want die zijn er zat in WbD, inclusief een zeer hoog zwangere.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Wij zijn gezegend want wij hebben op 5 min. afstand ( auto) van ons huis dit prachtige recreatiegebied, de Geffense plas waar wij zeer regelmatig gaan zwemmen met de honden.
Het voorste gedeelte waar het zand wit is, is tijdens het zomerseizoen betaald, zonder hond maar de gehele achterkant en rechterzijkant is dan toegankelijk voor mensen én loslopende honden. Daar waar het kleinere andere strand te zien is links mogen de honden gewoon het water in. Van oktober t/m april mogen we zelfs overal komen met de honden. Er zit ook nog een groot bos omheen. Buiten het seizoen kun je helemaal om de plas lopen en kunnen de honden vandaaruit overal het water in.
Het voorste gedeelte waar het zand wit is, is tijdens het zomerseizoen betaald, zonder hond maar de gehele achterkant en rechterzijkant is dan toegankelijk voor mensen én loslopende honden. Daar waar het kleinere andere strand te zien is links mogen de honden gewoon het water in. Van oktober t/m april mogen we zelfs overal komen met de honden. Er zit ook nog een groot bos omheen. Buiten het seizoen kun je helemaal om de plas lopen en kunnen de honden vandaaruit overal het water in.
Heerlijk, hoor!
Dat ziet er prima uit.
Hier kunnen we alleen in de Majjem (Maas).
Hier kunnen we alleen in de Majjem (Maas).
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Genieten geblazen! Op de Gravenbol na dan.
Wat ziet dat er leuk uit, Constance! Lijkt me heerlijk!Constance schreef:Wij zijn gezegend want wij hebben op 5 min. afstand ( auto) van ons huis dit prachtige recreatiegebied, de Geffense plas waar wij zeer regelmatig gaan zwemmen met de honden.
Jammer dat de Gravenbol is tegen gevallen. Maar toch een lekker dagje gehad zo te lezen.Eva81 schreef:Nou helaas de gravenbol vond ik tegenvallen Een stuk weiland waar het gras hoog stond en overal poep lag!En in het meertje liepen 4 ridgebacks die nogal ruw en lomp waren tegen Pip dus zijn we snel weer weggegaan en zijn we lekker naar het stadje geweest waar we op het terras een heerlijk broodje gegeten hebben ( Pip had lekker een bakje brokjes ) en daarna wat gewandeld ( nadat het eten van Pip gezakt was natuurlijk! ) en toen hebben we heerlijk ergens aan de dijk op een bankje naar de Lek zitten kijken,en langvarende boten gezien,Pip vond dit super interessant Een enorm knuffelhondje is het,heeft lekker op mijn schoot mensen liggen kijken,wat een geluks moment zo samen met z'n tweetjes!
Helaas Loes dit keer geen smousjes gespot,normaal komen we er altijd wel een paar tegen,maar nu geen eentje...
Evengoed genoten, Eva.
Charlotte
Klinkt leuk Eva!
En uit je plaatsing onder dit topic begrijp ik dat er hier ook lekker gezwommen kan worden...?
En uit je plaatsing onder dit topic begrijp ik dat er hier ook lekker gezwommen kan worden...?
Klinkt zeker goed.
Fijn he, lekker wandelen met de hond
Ik ben er al een poos niet meer geweest, maar ken de Soesterduinen niet als een plek waar de honden kunnen kunnen zwemmen............
Mijn beagles zijn er in hun tijd wel lekker achter konijnen aan geweest, maar dan kon je maar beter zorgen voor water onderweg, want daar was geen druppel te vinden.
Ik ben er al een poos niet meer geweest, maar ken de Soesterduinen niet als een plek waar de honden kunnen kunnen zwemmen............
Mijn beagles zijn er in hun tijd wel lekker achter konijnen aan geweest, maar dan kon je maar beter zorgen voor water onderweg, want daar was geen druppel te vinden.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Tja, daar zat ik dus even aan te twijfelen..........
Baarn is nog langer geleden en ook daar kan ik me geen zwemwater herinneren, maar daar ben ik ook maar een of twee keer geweest en zonder zwemhonden dan valt het ook minder op als er te zwemmen is.
Baarn is nog langer geleden en ook daar kan ik me geen zwemwater herinneren, maar daar ben ik ook maar een of twee keer geweest en zonder zwemhonden dan valt het ook minder op als er te zwemmen is.
Maureen
-
Hier staat waar en wanneer de hond wel/niet op het strand mag http://www.hondenplanet.nl/recreatie/me ... et-strand/
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Leuke site.
Maar dus niet helemaal volledig, want "mijn 3 km strand" staat er niet bij en daar mag het wel degelijk; dit staat zelfs dmv borden op de strandopgangen aangegeven...
Maar dus niet helemaal volledig, want "mijn 3 km strand" staat er niet bij en daar mag het wel degelijk; dit staat zelfs dmv borden op de strandopgangen aangegeven...
Daar kwamen wij dus gisteren ook achter toen wij op 'jouw' parkeerplaats stonden.Martine schreef:Maar dus niet helemaal volledig, want "mijn 3 km strand" staat er niet bij en daar mag het wel degelijk; dit staat zelfs dmv borden op de strandopgangen aangegeven...
Wij waren eerst op zoek gegaan naar losloopgebied Gaasterpad aan de Julianaweg, maar zelfs de postbode en een horecamedewerkster kenden dat gebied niet.
Blijkt toch echt wel te bestaan...
Wij hebben heerlijk, en ook nog droog, op het strand gewandeld.
Laatst gewijzigd door Charlotte op 18 jul 2013, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Charlotte