K...!
K...!
Ik woon op een heerlijke plek om honden te bezitten; aan de ene kant het prachtige bos/park, aan de andere kant de duinen en het strand.
Voor het strand moet ik even de auto pakken, maar het park is 300 meter hiervandaan en is een heerlijke ontmoetingsplaats voor honden en hun baasjes.
Het park Beeckestijn is vorig jaar d.m.v. handjeklap voor een appel en een ei verkocht aan Natuurmonumenten met als voorwaarde dat het park voor publiek toegankelijk moest blijven, net zoals het tot dan altijd is geweest.
Je voelt hem al aankomen hè: ze willen vanaf volgend jaar loslopende honden gaan weren. Waarom, weten we niet; als er al overlast in het park is, komt dat door het zwerfafval dat mensen neergooien rond de bankjes bij gebrek aan prullenbakken; de honderden honden die dagelijks hier komen spelen, gedragen zich echt prima, nog nooit een incident meegemaakt. Razend zijn we hier met ons allen!
Die van mij moeten echt even 2 x per dag kunnen rennen, anders zijn ze niet te genieten; dan gaat echt niet lukken aan een lijntje, zie je me al gaan?...
Heel wat (oudere) eigenaars hebben voor een hond gekozen, omdat het hier zo eenvoudig was om ze een goed leven te bieden, anders zouden ze er misschien niet aan zijn begonnen. Veel bejaarden -zonder auto- leven voor hun dagelijkse uitje naar het bos met hun hondjes, en dit dreigt ze nu afgenomen te gaan worden.
Gisteren werd ik aangesproken in het bos door een fotograaf van het Haarlemsch Dagblad, die hier een artikel aan wijdt; spelende honden in Beeckestijn.
Als het goed is staat er vandaag een foto in de krant van Diesel die speelt met 2 fox-terriërs. (Bobbie had het veel te druk met zijn hondenvriendjes 100 meter verderop) Straks even bij de buren navragen; zelf heb ik een andere krant...
Weet iemand trouwens of het ooit is gelukt Natuurmonumenten op andere gedachten te brengen?
groet, Martine
Voor het strand moet ik even de auto pakken, maar het park is 300 meter hiervandaan en is een heerlijke ontmoetingsplaats voor honden en hun baasjes.
Het park Beeckestijn is vorig jaar d.m.v. handjeklap voor een appel en een ei verkocht aan Natuurmonumenten met als voorwaarde dat het park voor publiek toegankelijk moest blijven, net zoals het tot dan altijd is geweest.
Je voelt hem al aankomen hè: ze willen vanaf volgend jaar loslopende honden gaan weren. Waarom, weten we niet; als er al overlast in het park is, komt dat door het zwerfafval dat mensen neergooien rond de bankjes bij gebrek aan prullenbakken; de honderden honden die dagelijks hier komen spelen, gedragen zich echt prima, nog nooit een incident meegemaakt. Razend zijn we hier met ons allen!
Die van mij moeten echt even 2 x per dag kunnen rennen, anders zijn ze niet te genieten; dan gaat echt niet lukken aan een lijntje, zie je me al gaan?...
Heel wat (oudere) eigenaars hebben voor een hond gekozen, omdat het hier zo eenvoudig was om ze een goed leven te bieden, anders zouden ze er misschien niet aan zijn begonnen. Veel bejaarden -zonder auto- leven voor hun dagelijkse uitje naar het bos met hun hondjes, en dit dreigt ze nu afgenomen te gaan worden.
Gisteren werd ik aangesproken in het bos door een fotograaf van het Haarlemsch Dagblad, die hier een artikel aan wijdt; spelende honden in Beeckestijn.
Als het goed is staat er vandaag een foto in de krant van Diesel die speelt met 2 fox-terriërs. (Bobbie had het veel te druk met zijn hondenvriendjes 100 meter verderop) Straks even bij de buren navragen; zelf heb ik een andere krant...
Weet iemand trouwens of het ooit is gelukt Natuurmonumenten op andere gedachten te brengen?
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Re: K...!
In mijn buurt zeker niet. Maar dat is hier niet heel erg. Het stuk voor losMartine schreef: Weet iemand trouwens of het ooit is gelukt Natuurmonumenten op andere gedachten te brengen?
groet, Martine
en het stuk aangelijnd zit alleen een weg tussen.
Niet geschoten altijd mis, dus zet 'm op.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Daar wordt inmiddels aan gewerkt!Mary schreef: Niet geschoten altijd mis, dus zet 'm op.
Wat jammer Martine. Ik hoop dat het jullie gaat lukken om het bos als losloopgebied te behouden.
Hier komen ook steeds meer borden te staan met "honden aan de lijn" bah!
Hier komen ook steeds meer borden te staan met "honden aan de lijn" bah!
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Balen, Martine! Het gaat al zo lang zo en opeens moet het teruggedraaid worden.
Hier zullen we ook wel wat gaan meemaken. Er is geld gekomen voor het enige echte archeologische reservaat en ja, dan moeten er hekken om e.d.
Ik hoop dat je het voor elkaar krijgt! Goed dat jij even bij dat artikel in de krant betrokken werd.
Hier zullen we ook wel wat gaan meemaken. Er is geld gekomen voor het enige echte archeologische reservaat en ja, dan moeten er hekken om e.d.
Ik hoop dat je het voor elkaar krijgt! Goed dat jij even bij dat artikel in de krant betrokken werd.
Ik heb inmiddels de rest van het dorp (hopelijk) wakker gemaakt, door het op het dorps"forum" te melden... hopelijk sta ik hierin niet alleen, en voelt iemand zich geroepen hier werk van te maken. Anders doe ik het wel, maar het is ook wel eens fijn als een ander zich hiervoor gaat inzetten; ik haak wel aan!
groet, Martine
groet, Martine
K....is nog matig uitgedrukt..
Zo jammer dat straks bijna nergens meer losloopgebieden zijn.
Plaatselijke politiek inschakelen???
Gewoon alle wethouders en raadsleden een mailtje sturen?
Wie weet neemt een doordouwer wel het voortouw.
Da's mooi, aanhaken.
Maar anders..... er tegen aan....
We warmen je hier wel op.
Zo jammer dat straks bijna nergens meer losloopgebieden zijn.
Plaatselijke politiek inschakelen???
Gewoon alle wethouders en raadsleden een mailtje sturen?
Wie weet neemt een doordouwer wel het voortouw.
Da's mooi, aanhaken.
Maar anders..... er tegen aan....
We warmen je hier wel op.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Toen wij bijna 10 jaar geleden hier kwamen wonen was het ideaal voor de honden, het Kralingse Bos op loopafstand, overal mochten ze los. Nou ja, waarschijnlijk niet in de zomer op het strandje, maar als weldenkend mens doe je dat ook niet.
Inmiddels is er heel veel veranderd.
Voor het jaarlijkse CHIO hebben ze steeds meer grond nodig en een groot deel van het bos is dan onbereikbaar.
De junks werden uit de stad verdreven en bezetten 's zomers een deel van het (homo)bos, als je er al zou willen lopen dan is het gevaarlijk voor de honden.
Er kwamen verboden voor honden-borden en speciale losloopgebieden. Die gebieden worden steeds kleiner, want het recreatiebos is aan het veranderen in een ecologisch prestigebos met poelen, watertoestanden etc.
Sinds het fenomeen stadswacht wordt er ook druk gepatrouilleerd en beboet, ook buiten het seizoen. Bert kreeg eind maart een bekeuring omdat de honden los naast de fiets liepen en hij langzaam meefietste op een wandelpad. Geen mens te zien in het hele bos.
Groepen stadswachten worden ook opgeleid in en om het bos.
De Kralingse Plas wordt uitgediept etc en de vrachtwagens sjezen met een rotvaart over de paden, ook daar waar de honden los mogen.
Bij mooi weer wordt er met name door grote groepen allochtonen gebbqed, maar van opruimen hebben ze nog nooit gehoord.
Vroeger bleef Bert rustig 3 uur weg, maar nu is hij vaak veel eerder terug, want hij moet constant opletten zeker nu Adah dover wordt.
Er komen steeds meer verbodspaaltjes bij, de reguliere hondenuitlaters worden er agressief van, een mevrouw is van de week met een pot zwarte verf aan de slag gegaan....
Wie nu weer verzonnen heeft dat een recreatiebos dat omzoomd wordt door drukke wijken, een ecologische oase moet worden ? Ze doen of het de eeuwig zingende wouden zijn, het is en blijft een beperkt stuk bos
Inmiddels is er heel veel veranderd.
Voor het jaarlijkse CHIO hebben ze steeds meer grond nodig en een groot deel van het bos is dan onbereikbaar.
De junks werden uit de stad verdreven en bezetten 's zomers een deel van het (homo)bos, als je er al zou willen lopen dan is het gevaarlijk voor de honden.
Er kwamen verboden voor honden-borden en speciale losloopgebieden. Die gebieden worden steeds kleiner, want het recreatiebos is aan het veranderen in een ecologisch prestigebos met poelen, watertoestanden etc.
Sinds het fenomeen stadswacht wordt er ook druk gepatrouilleerd en beboet, ook buiten het seizoen. Bert kreeg eind maart een bekeuring omdat de honden los naast de fiets liepen en hij langzaam meefietste op een wandelpad. Geen mens te zien in het hele bos.
Groepen stadswachten worden ook opgeleid in en om het bos.
De Kralingse Plas wordt uitgediept etc en de vrachtwagens sjezen met een rotvaart over de paden, ook daar waar de honden los mogen.
Bij mooi weer wordt er met name door grote groepen allochtonen gebbqed, maar van opruimen hebben ze nog nooit gehoord.
Vroeger bleef Bert rustig 3 uur weg, maar nu is hij vaak veel eerder terug, want hij moet constant opletten zeker nu Adah dover wordt.
Er komen steeds meer verbodspaaltjes bij, de reguliere hondenuitlaters worden er agressief van, een mevrouw is van de week met een pot zwarte verf aan de slag gegaan....
Wie nu weer verzonnen heeft dat een recreatiebos dat omzoomd wordt door drukke wijken, een ecologische oase moet worden ? Ze doen of het de eeuwig zingende wouden zijn, het is en blijft een beperkt stuk bos
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Het is overal hetzelfde lijkt wel. Kan Bert de honden niet aan een springer of lijn aan de fiets mee nemen Loes. Dan kan hij Adah beter in de gaten houden en loopt hij geen boete op.
Maar leuk is anders. Hier al net zo, overal zijn al borden verschenen dat honden aan de lijn moeten, steeds minder stukken waar honden los mogen.
Maar leuk is anders. Hier al net zo, overal zijn al borden verschenen dat honden aan de lijn moeten, steeds minder stukken waar honden los mogen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Die stadswachten... , Wij hebben er ook een paar.
Toen ik hem de eerste keer zag fietsen dacht ik dat hij uit de
Willibrordusstichting kwam (GGZ).
Ik heb niets tegen regels hoor, zonder is niet te doen, maar het
kan ook te gek.
Toen ik hem de eerste keer zag fietsen dacht ik dat hij uit de
Willibrordusstichting kwam (GGZ).
Ik heb niets tegen regels hoor, zonder is niet te doen, maar het
kan ook te gek.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Nee, klagen helpt niet (meer). Er is oneindig veel geprotesteerd, maar in een grote gemeente trekt men zich daar niks van aan. Ik denk dat ze in een dorp minder hun gang kunnen gaan want dan kunnen de besluitnemers persoonlijk op straat aangesproken worden.
De stadswachten in Rotterdam zijn inmiddels aardig berucht, want het heeft (vaak) niks met orde handhaven te maken, maar alleen maar op de meest eenvoudige manier geld zien binnen te halen. In het beruchte deel van het bos zullen ze zich wel niet wagen.
Toen ik hier pas woonde ging ik altijd met Adah en Norma op de fiets naar het bos en reed dan meestal over de wandelpaden omdat de fietspaden gewoon te gevaarlijk waren met al die snelle fietsers en skaters. Kwamen er wandelaars of joggers aan dan stapte ik uiteraard af en moesten de honden netjes blijven zitten tot ze voorbij waren. Jammer genoeg zijn er altijd mensen die er een potje van maken en daar wordt dan alles naar afgemeten.
De stadswachten in Rotterdam zijn inmiddels aardig berucht, want het heeft (vaak) niks met orde handhaven te maken, maar alleen maar op de meest eenvoudige manier geld zien binnen te halen. In het beruchte deel van het bos zullen ze zich wel niet wagen.
Toen ik hier pas woonde ging ik altijd met Adah en Norma op de fiets naar het bos en reed dan meestal over de wandelpaden omdat de fietspaden gewoon te gevaarlijk waren met al die snelle fietsers en skaters. Kwamen er wandelaars of joggers aan dan stapte ik uiteraard af en moesten de honden netjes blijven zitten tot ze voorbij waren. Jammer genoeg zijn er altijd mensen die er een potje van maken en daar wordt dan alles naar afgemeten.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Hier mogen honden ook niet los Wel hebben we sinds kort "een groen hart" (eigenlijk niet meer als een paar weilanden met wat paadjes) waar ze wel los mogen Maar daar komen in het najaar Schotse Hooglanders te lopen en dan mag het niet meer
Hier moeten ook van die controleurs lopen maar heb er nog nooit 1 gezien
Hier moeten ook van die controleurs lopen maar heb er nog nooit 1 gezien
Wat een ellende toch overal.
Recreatiegebied is overal in handen gevallen van kantoor-biologen vrees ik.
Iedere gemeente en natuurbeheerder wil zo graag scoren met 'echte' natuur.
Hier natuurlijk ook.
Het hele recreatie/bosgebied Drentsfriese-wold was losloopgebied.
Paarden mochten overal lopen en het beheer was naar ieders wens.
Sinds er een andere wind waait, landelijk volgens mij, zijn overal kleine losloopgebieden gemaakt. Soms aan elkaar, maar dan moet je ook maar weten hoe.
Nu hebben wij natuurlijk ongelooflijke mazzel. Tegenover ons kun je best een uurtje met de honden loslopen. Maar vergeleken bij wat het was toen we hier kwamen wonen.....
Ook zijn er nu vaste paden voorruiters en aangespannen wagens. Die paden deugen niet en geklaag alom. Ze mogen niet van de paden afwijken.
Alleen de ATBers zijn er op vooruit gegaan. Een mooi stuk hei is verpest door een ATB pad. Maar we hebben wel het mooiste ATB gebied hier...kon de nieuwe boswachter fijn met zijn kop in de krant en de fiets in de hand.
Die ATBers denken dat ze tijdritten kunnen houden in het bos..ook over paden waar wandelaars zijn..en je mag blij zijn als ze iets roepen als ze aan komen scheuren.
Beheer is er niet meer. Aanleg van allerlei projecten heeft prioriteit. Daar krijg je ook subsidie voor!!!
Straks moeten de vrijwilligers het bos bijhouden vrees ik.
En dan natuurlijk overal hekken met grote grazers. Soms met alleen roosters, zodat je een beetje zware hond er niet over kunt tillen.
Er moet een groot stuk aaneengesloten natuur komen in Nederland..EHS..toch???
Wat doen al die hekken hier dan toch.
Binnen een vijftal jaren is de boel hier behoorlijk ten nadele veranderd.
Recreatiegebied is overal in handen gevallen van kantoor-biologen vrees ik.
Iedere gemeente en natuurbeheerder wil zo graag scoren met 'echte' natuur.
Hier natuurlijk ook.
Het hele recreatie/bosgebied Drentsfriese-wold was losloopgebied.
Paarden mochten overal lopen en het beheer was naar ieders wens.
Sinds er een andere wind waait, landelijk volgens mij, zijn overal kleine losloopgebieden gemaakt. Soms aan elkaar, maar dan moet je ook maar weten hoe.
Nu hebben wij natuurlijk ongelooflijke mazzel. Tegenover ons kun je best een uurtje met de honden loslopen. Maar vergeleken bij wat het was toen we hier kwamen wonen.....
Ook zijn er nu vaste paden voorruiters en aangespannen wagens. Die paden deugen niet en geklaag alom. Ze mogen niet van de paden afwijken.
Alleen de ATBers zijn er op vooruit gegaan. Een mooi stuk hei is verpest door een ATB pad. Maar we hebben wel het mooiste ATB gebied hier...kon de nieuwe boswachter fijn met zijn kop in de krant en de fiets in de hand.
Die ATBers denken dat ze tijdritten kunnen houden in het bos..ook over paden waar wandelaars zijn..en je mag blij zijn als ze iets roepen als ze aan komen scheuren.
Beheer is er niet meer. Aanleg van allerlei projecten heeft prioriteit. Daar krijg je ook subsidie voor!!!
Straks moeten de vrijwilligers het bos bijhouden vrees ik.
En dan natuurlijk overal hekken met grote grazers. Soms met alleen roosters, zodat je een beetje zware hond er niet over kunt tillen.
Er moet een groot stuk aaneengesloten natuur komen in Nederland..EHS..toch???
Wat doen al die hekken hier dan toch.
Binnen een vijftal jaren is de boel hier behoorlijk ten nadele veranderd.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Ja, erg hè? Ze doen net of Nederland niet een heel dicht bevolkt land is maar een wildernis die getemd moet worden. Er zijn in de loop der jaren zoveel overbodige banen gecreëerd dat nu het minder gaat iedereen zich probeert te bewijzen. Maakt niet uit dat dat over de ruggen van heel veel mensen en de daar bijbehorende dieren gaat. Dat de doorsnee mens in onze maatschappij juist zijn geestelijk evenwicht krijgt door lekker met zijn maatje de hond er op uit te trekken, lappen ze aan hun laars. De meeste mensen zijn echt geen natuurvorsers en kennen het verschil tussen de ene en de andere soort kever of wat dan ook niet.
Ik was altijd nogal blij met SBB omdat die wat nuchterder was dan Natuurmonumenten (waar ik wel lid van ben), maar nu is men wel heel erg de verkeerde weg ingeslagen door allerlei onbegrijpelijke prioriteiten te stellen.
Ik was altijd nogal blij met SBB omdat die wat nuchterder was dan Natuurmonumenten (waar ik wel lid van ben), maar nu is men wel heel erg de verkeerde weg ingeslagen door allerlei onbegrijpelijke prioriteiten te stellen.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Als ik dit allemaal zo lees besef ik dat we hier (nog) boffen. Ik ben vanmiddag uren met de honden op het strand geweest; alleen in de strandtent moesten ze worden aangelijnd, maar verder hebben ze heerlijk los lopen draven en zwemmen. Het is wel uitkijken geblazen, want dat er bij ons op het strand veel mag, geldt niet alleen voor de honden. Er lopen ook paarden met van die racekarretjes erachter, strandzeilers en kiters en af en toe worden er zelfs autoraces gehouden. Maar meestal is het toch redelijk uitgestorven, zo vandaag ook weer; heerlijk!
Het bos bij mij aan het einde van de straat is, op de siertuinen na, gelukkig losloopgebied gebleven (Natuurmonumenten heeft voorlopig afgezien van het plan om loslopende honden te verbieden!) net zo als het bos waarnaast mijn ouders wonen. In dat bos is een groot veld verboden voor honden; dat is voor de kinderen en daar houdt iedereen zich aan. Er zijn 2 mensen in een stoer uniform om erop toe te zien dat iedereen met honden van het veldje wegblijft en vorige week was het weer raak: ze stonden te bekeuren. Een meneer die even verderop met zijn honden met de bal aan het spelen was, kreeg een bekeuring omdat hij op zoek ging naar zijn bal die ineens kwijt was en toen ook even op het veldje keek of die daar lag. Een van zijn honden was hem gevolgd en dat mag niet natuurlijk... Erg flauw. Die stoere mannen zijn er best vaak (het is een heerlijk zonnig en toch beschut plekje; en als je dan toch moet werken...) maar wij hondenbezitters waarschuwen elkaar altijd als ze er zijn en komen dan nooit in de buurt van dat veldje. Hebben de heren ook een beetje rust.
Het bos bij mij aan het einde van de straat is, op de siertuinen na, gelukkig losloopgebied gebleven (Natuurmonumenten heeft voorlopig afgezien van het plan om loslopende honden te verbieden!) net zo als het bos waarnaast mijn ouders wonen. In dat bos is een groot veld verboden voor honden; dat is voor de kinderen en daar houdt iedereen zich aan. Er zijn 2 mensen in een stoer uniform om erop toe te zien dat iedereen met honden van het veldje wegblijft en vorige week was het weer raak: ze stonden te bekeuren. Een meneer die even verderop met zijn honden met de bal aan het spelen was, kreeg een bekeuring omdat hij op zoek ging naar zijn bal die ineens kwijt was en toen ook even op het veldje keek of die daar lag. Een van zijn honden was hem gevolgd en dat mag niet natuurlijk... Erg flauw. Die stoere mannen zijn er best vaak (het is een heerlijk zonnig en toch beschut plekje; en als je dan toch moet werken...) maar wij hondenbezitters waarschuwen elkaar altijd als ze er zijn en komen dan nooit in de buurt van dat veldje. Hebben de heren ook een beetje rust.
Zo boffen wij ook met 'de Walsberg' hier.
Daar mogen de honden fijn los. De b.o.a. liep laatst met een uitlaatservice mee; geen centje pijn.
Of die uitbreiding van de Lommerbergen nog steeds door gaat, geen idee. Voorlopig wordt er nog gevochten om dat stuk bos te behouden.
Daar mogen de honden fijn los. De b.o.a. liep laatst met een uitlaatservice mee; geen centje pijn.
Of die uitbreiding van de Lommerbergen nog steeds door gaat, geen idee. Voorlopig wordt er nog gevochten om dat stuk bos te behouden.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver