Daarom fan van smous
Re: Daarom fan van smous
Dan bedoel ik hetzelfde als jij.
Wachtlijstgegevens zijn volgens mij nergens te vinden; wel het aantal pups.
Bij de grafiek wordt over inschrijvingen gesproken; vandaar mijn (wellicht onduidelijke) reactie. Ik heb dat waarschijnlijk verkeerd uitgelegd; ik ging er van uit dat het inschrijvingen voor de wachtlijst betrof... (waar het hart vol van is... )
Wachtlijstgegevens zijn volgens mij nergens te vinden; wel het aantal pups.
Bij de grafiek wordt over inschrijvingen gesproken; vandaar mijn (wellicht onduidelijke) reactie. Ik heb dat waarschijnlijk verkeerd uitgelegd; ik ging er van uit dat het inschrijvingen voor de wachtlijst betrof... (waar het hart vol van is... )
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Ja had ff zin in om overzicht te maken zo zie je maar weer dat het aantal pups heel verschillend is. over de wachtlijst heb ik helaas geen inzicht ben wel benieuwd hoeveel mensen er op de wachtlijst staan en hoeveel er al in het bezit van een hollandse smoushond zijn
De preciese aantallen worden door het TFP (dat is iets anders dan de HSC) in hun jaarlijkse overzicht vermeld, dat gepubliceerd wordt in het 1e clubblad, dus ook in het a.s. clubblad. Vorig jaar was trouwens wel een dieptepunt en na de hausse van 2009 echt een domper. Maar die hausse zou eigenlijk 2 jaar later weer een hausse moeten veroorzaken, dus maar hopen op een nieuwe geboortegolf, het begin is er.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Wij zijn een paar maanden na Boomer's dood op zoek gegaan naar een nieuw hondje. Dat viel niet mee. Talloze hondenrassen hebben wij uitgespit. Het stond vrijwel meteen al vast dat we in ieder geval 2 honden wilden. Dus grote honden was (i.v.m. vervoer) voor ons niet echt een optie. Een vrolijk, lief karakter en een hond die het leuk vind om iets mee te doen, had onze voorkeur. Ik kwam op een gegeven moment uit bij het Markiesje, waar ik nog nooit van gehoord had. Erg leuke hondjes, en deze fokker fokte ook de Hollandse Smoushond. We vielen als een blok voor die ruigharige hondjes. En toch hadden we nog nooit een Smousje gezien. We lieten ons op de wachtlijst plaatsen en op de lange termijn lijst voor een tweede. Inmiddels hebben we er op de RITS een aantal gezien en zijn we er nog meer van overtuigd dat dit de beste keus is die we konden maken.
Vandaag was de ALV en Fredie gaf ook een overzicht van het TFP, waaruit blijkt dat een smouzencyclus 2 jaar is en dat daaruit blijkt dat zo'n periode van 2 jaar niet veel van elkaar verschilt met als positief punt dat het aantal per 2 jaar wel omhoog is gegaan!loes schreef:De preciese aantallen worden door het TFP (dat is iets anders dan de HSC) in hun jaarlijkse overzicht vermeld, dat gepubliceerd wordt in het 1e clubblad, dus ook in het a.s. clubblad. Vorig jaar was trouwens wel een dieptepunt en na de hausse van 2009 echt een domper. Maar die hausse zou eigenlijk 2 jaar later weer een hausse moeten veroorzaken, dus maar hopen op een nieuwe geboortegolf, het begin is er.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Dus als ik het goed begrijp, komen er dit jaar dus meer smouzenbaby's als in 2009?
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Dat zeker, momenteel zijn er (even uit mijn herinnering van wat Fredie zei, heb even geen fut om het te controleren) 12 teefjes gedekt en lopen er nog een paar dekadviezen.
Op de ALV was Balou die 2 1/2 week geleden was gedekt, een liefie, die aan het eind van het EHBO -verhaal als 'slachtoffer' voor een drukverband fungeerde.
Op de ALV was Balou die 2 1/2 week geleden was gedekt, een liefie, die aan het eind van het EHBO -verhaal als 'slachtoffer' voor een drukverband fungeerde.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
En het is pas april! Sorry, ik kan het niet laten....
1985 ik kreeg toen voor het eerst te horen over de smous ,via een W.corgi pembroke fokster, maar ik wilde een corgi met staart. een jaar later denk ik ging ik naar de dag van de ongecoupeerde hond daar zag ik voor het eerst smousjes en was verliefd eens informeren tezijnertijd maar de smous raakte in het vergeet boek en ondertussen was er ook een komplete bokserdoor mijn vriendin besteld de verkering ging uit de dag als ik hem ophaalde.tweejr later moest ik mijn corgi laten inslapen en bleef verdrietig achter met debokser die was opdat moment weer schijnzwanger en miste de corgi zoerg dus opzoek naar een ander klein hondje dat werd een teckelteefje van2 jr al gouw kwam er een korthr bij van1jr toen nog eendwergteckel en na dat deze allen waren over leden dacht ik geen hond meer maar toen kwam whoopy kruising na zeven weken hondloos toen weer een teckel nualweer bijna5jr volgende maand opeendag zag ik weer tweesmousen lopenen omdat ik net eencom, had gaan zoeken,en opde wachtlijstgr hein nogeen jaartje of twee??
Tja....als je eenmaal gek bent op die vier poten en een staart...dan is een leven zonder honden een behoorlijk kale boel.
Weet je toevallig nog wie dat was Hein...die Corgi fokster met smouzen?
Weet je toevallig nog wie dat was Hein...die Corgi fokster met smouzen?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
deze corgifokster hsd zelf geen smouzen zewas bekend met mevr barkman. ze hete ff denken Bea.v.enthoven. gr. hein.
Ik reageer op een oud bericht hier. Het klopt misschien dat het een beetje veel van hetzelfde is.Het leuke van hyves is dat iedereen een site (hyve) kan aanmaken.
Het nadeel is dat er vaak meerdere zijn met eenzelfde doel.
Bijvoorbeeld de Hollandse smous:
http://bruno-smous.hyves.nl/
http://smoushond.hyves.nl/
http://smousboester.hyves.nl/
http://smoushondjes.hyves.nl/
http://hollandsesmoushond.hyves.nl/
http://dehollandsesmous.hyves.nl/
http://sammydesmous.hyves.nl/
http://hetsmousje.hyves.nl/
De Hyves die ik voor Bruno gemaakt heb, is niet bedoeld als 'algemene Hollandse-Smous fanhyve' maar een persoonlijke site waar ik van alles op zet over Bruno. In eerste instantie gemaakt om de avonturen te delen met de kids die niet meer thuis wonen. De leerlingen op school waar ik werk vinden het ook erg leuk om 'fan' van Bruno te zijn.
Nu vind ik het zelf ook leuk om de blogs terug te lezen, dan zie je pas hoe snel de tijd gaat en hoe veel er gebeurd is.
Er zijn inderdaad een aantal minder persoonlijke en die zouden misschien samengevoegd kunnen worden, dat is wel leuker één plek voor die leuke hondjes. De beheerders zouden elkaar een berichtje kunnen sturen en hierover afspraken maken. Als je contact op neemt met de makers van Hyves kunnen zij de verschillende pagina's samenvoegen en dan zou je dit gezamenlijk kunnen blijven beheren.
't is maar een tip. Iedereen moet doen wat hij/zij zelf leuk vindt.
Ieder zijn meug natuurlijk. Persoonlijk (maar dat zal wel aan mijn leeftijd liggen) vind ik hyves vreselijk onrustig en nauwelijks leesbaar. Ik geef het lezen altijd heel snel op.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Zelf was ik ook op sociale media aanwezig maar alles verwijderd vind er ook nix aan!
Sommige pagina's kun je inderdaad bijna niet lezen, maar dat ligt vaak aan het ontwerp van de maker. Als ik er zo een tegen kom, zet ik het op 'toon in standaard design' dan zie je geen enkel frutseltje, alleen een witte pagina met zwarte tekst, en foto's natuurlijk
Aha... ik heb helemaal geen Hyves-ervaring...
Ik kan me voorstellen dat een soort van Hyves dagboek gewoon leuk is om te maken. Ieder zijn eigen dagboek, daar is niets mis mee. Vrijheid blijheid.
Ik kan me voorstellen dat een soort van Hyves dagboek gewoon leuk is om te maken. Ieder zijn eigen dagboek, daar is niets mis mee. Vrijheid blijheid.
Ja dat kan natuurlijk, dat je het niet leuk vindt.
Veel mensen in mijn omgeving denken er net zo over.
Ik vind het erg leuk dat ik veel klasgenoten van vroeger en oud-collega's ben tegengekomen. Verder gebruik ik het voornamelijk in de vakanties, want dan heb ik daar meer tijd voor. Lekker speuren naar oude bekenden, ja ik geef toe dat ik het wel leuk vind ook FaceBook
Heeft inmiddels helemaal niks meer te maken met 'daarom fan van smous' sorry hoor
Veel mensen in mijn omgeving denken er net zo over.
Ik vind het erg leuk dat ik veel klasgenoten van vroeger en oud-collega's ben tegengekomen. Verder gebruik ik het voornamelijk in de vakanties, want dan heb ik daar meer tijd voor. Lekker speuren naar oude bekenden, ja ik geef toe dat ik het wel leuk vind ook FaceBook
Heeft inmiddels helemaal niks meer te maken met 'daarom fan van smous' sorry hoor
Een fan van een smous maakt gebruik van de sociale media. :wink2:
Ik merk nu ook op Facebook dat het leuk is oude contacten weer aan te halen.
Ik merk nu ook op Facebook dat het leuk is oude contacten weer aan te halen.
Ja eigenlijk is dit Forum ook zoiets toch?
Hier kom je ook mensen tegen met dezelfde interesses, maar er wordt ook over andere onderwerpen 'gepraat'
Lekker in je eigen huiskamer met mensen kletsen, dat is waar het om gaat.
Hier kom je ook mensen tegen met dezelfde interesses, maar er wordt ook over andere onderwerpen 'gepraat'
Lekker in je eigen huiskamer met mensen kletsen, dat is waar het om gaat.
Het heeft mij eerlijk gezegd best veel gezelligheid gebracht: de smousjes en het forum! Met dank aan alle forumgebruikers.