Het blijft altijd moeilijk, maar sommigen schrijven zulke lieve stukjes over hun hond en als ze dan oud(er) zijn dan kun je er vrede mee hebben, maar bij een jonge verongelukte hond (voor het volgende blad is er al weer zo'n melding) moet ik altijd slikken.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Loes stuurde ons net het bericht dat Max, een van de kinderen van Ayla, is overleden. Een hele leuke vrolijke vriendelijke reu. Wat groot, maar leuk om te zien.
Hij had het bijzonder leuk getroffen. Aardig gezin met twee leuke kinderen die gek op hem waren. Lekker bos vlak bij....
16 jr. en 5 mnd. geworden, dus niet gek. Maar toch, weer iets 'afgesloten'.
Dan ga ik weer even spitten/mijmeren.
En zag toen weer dat Polly-Anna (en Keetje dus) noch een achter achter...enz. kind is van Ayla. Haar betovergrootvader was onze Renner, uit hetzelfde nest.
Nu ik net het boekje met haar avonturen met smaak gelezen heb, geeft dat toch een extra fijn gevoel nu.
En achter enz. kind Guusje staat weer op bevallen, dus....mooi weer.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Weer een hondje uit het nest, Jeanette....
Was dit de laatste uit Ayla's eerste nest?
Toch een apart idee. Zo'n hondje dat jullie met liefde die eerste maanden door hielpen, dat nu als een opa'tje is gaan hemelen.
Maar wat is het toch leuk, dat die lijnen (vaak/soms) verdergaan en er toch nog steeds familie is. Heb je wel vrij gauw bij de smousjes, begrijp ik, maar dat voelt toch wel heel bijzonder!
Nou, ik denk dat je het met lijnteelt nog veel meer hebt. Paren ze vader aan dochter etc. Zoiets van: mijn broer is ook mijn opa
Ik zag in een Hondenwereld een soort bont smousachtig hondje: Kromfohrländer, pas in 1955 in Duitslands erkend. Ontstaan uit een toevallige combinatie van een bastaard en een fox. 7x werd die combinatie herhaald en daarna vader aan dochter etc gepaard. Het hele ras werd uit die 2 honden opgebouwd, dus dat is 1 grote familiekluwen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
H K Jelle 13-5-2004
Als die niet zo duur waren, hadden wij die ook gehad...
Ze vroeger er ruim tien jaar geleden, in Duitsland, al 1200,-- DM voor! .
In Reuver loopt er ééntje.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ik denk dat ik het wel mag vertellen (en anders tik je me maar op mijn vingers Loes).
Ik hoor van Loes dat Phoebe's zusje Pepper (van Wendy) overleden is. Precies hoe of wat is mij niet bekend, maar ik geloof dat ze een verkeersslachtoffer is. Ze woonde ook niet meer bij Wendy en haar gezin. Pepper was herplaatst. Ook daar weet ik de reden niet van. Mirjam weet het wel, begreep ik uit haar sms, dus ik zal het nog wel horen.
Nee hoor, prima dat je het meldt. Ik wilde het jou eerst vertellen/vragen omdat ik wist dat jullie 3-tjes (Wendy. Miriam en jij) destijds met elkaar omgingen, voor ik het er op het Forum over had.
H K Jelle 13-5-2004
Eerst het bericht van het oudje, daar heb je vrede mee al zullen zijn mensen hem heel erg missen.
Maar zo'n jonge hond, daar heb ik altijd moeite mee. Wat vreselijk voor de baasjes van haar. Renate dat moet met jou ook wat doen, een nestzusje van Phoebe.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Mirjam heeft Wendy nog gesproken over de herplaatsing van Pepper. Wendy zou mij ook nog bellen - en misschien heeft ze dat wel gedaan, want ik heb in de laatste studie weken niet altijd de nummers die ik gemist had teruggebeld - maar ik heb haar helaas niet gesproken.
Als Mirjam terug is van vakantie hoor ik het wel van haar. Ik vermoed dat Wendy op vakantie is, want ze reageert nog niet op mijn mail.
Loes, weet jij toevallig al wat meer van Pepper?
Laatst gewijzigd door Renate op 29 jul 2009, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik geloof niet dat daar 'kwaad' achter schuilt, Mary. En dat de forummensen de reden zijn dat ze niet meer komt.
Wendy heeft een heel druk leven, met haar jonge gezin en 3 banen. Afspraken maken en nakomen is niet haar sterkste kant. Daarom hebben we ook geen contact meer. Ik kan niet tegen vriendschappen die eenzijdig onderhouden worden.
Daarnaast vermoed ik dat Pepper een beetje tegen viel. Pepper was een beetje een vreemd hondje. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat dat de reden is dat Wendy niet meer op het forum kwam/komt: Pepper voldeed niet aan de verwachtingen. Maar als we elkaar treffen is het nog altijd gezellig. Ik heb ook nog een berichtje van Wendy gehad toen de pups van Phoebe geboren zijn.
Wendy gaat altijd een aantal weken op vakantie in de zomer. Ik hoop dat ze op mijn mail reageert als ze terugkomt. En ik hoor het verhaal ook nog wel van Mirjam.
Laatst gewijzigd door Renate op 29 jul 2009, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.