Bilbo

Over de hond, die (alleen nog) een plek in je hart heeft.
Gesloten
Jeanette

Bilbo

Bericht door Jeanette »

Bilbo was 'mijn' eerste hond. Ze was een kruising Border, denk ik. Ze was iets kleiner en was wit met rode platen en kop. Ze was al bij Lex toen ik daar kwam wonen 34 jr.geleden en ik had nog nooit een hond gehad (geen kat trouwens ook, geen echte beestenmensen thuis :? . Elk jaar voor Sinterklaas een paard op het lijstje, maar je snapt het al........ :( ).
Ze was erg bang voor vreemden. Geplaagd toen ze een puppy was.
Gek genoeg was onze eerste ontmoeting er een van liefde op het eerste gezicht. Ik kon alles met haar doen. Al onze lieve smouzen ten spijt, heb ik nog nooit een hond gekend die zoveel commando's kende als Bilbo. Je hoefde haar nooit in de gaten te houden, zij hield ons in de gaten. Waar je ook was, als je op het punt stond te vertrekken, stond ze naast je. Alleen.......vreemden konden haar niet aaien, dan snapte ze. Ze beet niet echt, maar als je je hand terugtrok kraste het wel eens.
Ze is maar 13 geworden. Helemaal op.
Een einde hond, we begrepen elkaar erg goed.Als ik eens een mooie foto zie, zal ik hem scannen.
Ze heeft gemaakt dat ik zeker wist........ik wil altijd een hond om me heen.
Maar vanwege die angst voor vreemden, hebben we toen heel bewust een smous gekozen. Een echte mensenvriend :)
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Jeanette het is altijd fijn als je goede herinneringen hebt aan overleden huisdieren.
Zelf heb ik altijd als ik over ze schrijf of vertel, dan zijn ze er gewoon weer even.
Wat leuk dat je zo'n goede band met Bilbo hebt gehad. Jammer van haar angst voor vreemden, wel begrijpelijk natuurlijk.
Als Bilbo wit met rode platen heeft gehad zou het ook op een kooikerhondje hebben geleken misschien. Ben benieuwd of het gaat lukken met de foto.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Heerlijk zo'n hond als echte vriend.
Gelukkig heb je een groot hart, waar heel wat in kan blijven wonen.
Afbeelding

Gesloten