Vanochtend waren we weer met onze favoriete les bezig. Een geheel nieuwe uitdaging: de juf had een stagiair, Dennis, erbij en Stijnke moest zijn spoor volgen. Terwijl zij achter ons liep. Dat was enorm denken voor Stijnke.
Vindt ze niet erg hoor, maar je zag de hersens kraken. Vooral bij het eerste spoor.
Moet ik nou echt die vreemde opzoeken???????? We hadden voor de les geen kennisgemaakt (nou ja, ik wel, maar Stijnke niet), dus hij was echt een vreemde. Maar bij een echte inzet zou dat ook het geval zijn. We hadden wel al eerder geoefend met Lies voorop of Henny, maar die kent ze allebei.
Het terrein van vandaag was afwisselend bos, hei, woonwijkje met veel groen en meer hei. Niet super moeilijk, want er was weinig wind en het was droog. Prima speurweer. Het spoorvolgen was niet de grootste moeilijkheid. Wel werken natuurlijk, maar voor haar heel goed te doen. Ze deed het ook prima, maar had heel veel tijd nodig om om te schakelen en zeker te weten dat ze echt Dennis moest zoeken. Daardoor werkte ze iedere kruising wel twee keer uit en extra grondig.
Het tweede spoor ook, maar toen wilde ze niet meer de hele tijd omdraaien en naar de juf om bevestiging. Maar ze bleef wel in de gaten houden of Annemarie ons wel kon bijhouden. Ze had dus al omgeschakeld naar Dennis zoeken en tegelijk meegenomen dat Annemarie ons ook moest kunnen volgen. Wat een bijzondere troela is ze toch en wat ben ik weer apetrots op haar.
Een heel leerzame les was dit ook weer. Dat smaakt naar meer.
Maar de volgende les is Dorus aan de beurt. En Stijnke eind november ook weer hoor.....
![joehoe :jeah2:](./images/smilies/smileyyeahiq5.gif)