Fietsen
Re: fietsen
Even de zoekfunctiegebruiken Eva, het is hier al vaak besproken. Zo uit mijn hoofd weet ik al die merknamen niet...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
In mijn fotoalbum, blz. 3 staan twee foto's van Lisa in haar doggyride.
In haar kar passen met gemak twee smousjes. Op de foto Lisa en Saar in de kar.
Er zijn ook kleinere karren waar makkelijk een smous in zou passen, daar heb ik geen ervaring mee. Lisa kan in haar kar ook liggen als ze dat wil, in een kleinere kar zou dat niet kunnen denk ik.
Eva je kan het beste gaan kijken in een winkel die verschillende karren op voorraad heeft.
In haar kar passen met gemak twee smousjes. Op de foto Lisa en Saar in de kar.
Er zijn ook kleinere karren waar makkelijk een smous in zou passen, daar heb ik geen ervaring mee. Lisa kan in haar kar ook liggen als ze dat wil, in een kleinere kar zou dat niet kunnen denk ik.
Eva je kan het beste gaan kijken in een winkel die verschillende karren op voorraad heeft.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik heb er geen ervaring mee, maar dat ze kunnen liggen, zou voor mij een voorwaarde zijn. Ligt natuurlijk ook aan het aantal km wat je wil gaan maken.
![Afbeelding](http://i1071.photobucket.com/albums/u510/Yvonne600/487fdb7e.jpg)
Dat vind ik ook belangrijk Yvonne. Lisa wisselt het af. Meestal zit ze, maar ook liggen of staan komen voor.yvonne schreef:Ik heb er geen ervaring mee, maar dat ze kunnen liggen, zou voor mij een voorwaarde zijn. Ligt natuurlijk ook aan het aantal km wat je wil gaan maken.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Vrijdag de knoop doorgehakt en op marktplaats 2 hondenmanden voor achterop de fiets gekocht.
De eerste oefenrondjes gingen goed, hoewel ik het wel eng vond.
Stien zit bij mij, Guusje bij Peter.
Omdat ik alleen vastmaken aan de halsband weinig vind, gaan we op zoek naar een tuigje zodat wij ze op 3 punten vast kunnen zetten.
Ik ga er eerst even een lenen om uit te proberen.
De eerste oefenrondjes gingen goed, hoewel ik het wel eng vond.
Stien zit bij mij, Guusje bij Peter.
Omdat ik alleen vastmaken aan de halsband weinig vind, gaan we op zoek naar een tuigje zodat wij ze op 3 punten vast kunnen zetten.
Ik ga er eerst even een lenen om uit te proberen.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
![thumbs up :thumbsup:](./images/smilies/thumbsup.gif)
![scratch :scratch:](./images/smilies/Smilie_12.gif)
![Afbeelding](http://i835.photobucket.com/albums/zz278/22Aria/BannergroenaangepastWelkommaatjekleiner.jpg)
-
Leuk Charlotte, wij fietsen ook regelmatig met ze. We hebben een kap over de fietsmand zitten. Ze kunnen er niet uit, gaat prima zo.
José, Sammy & Lieveke
![dog :dog:](./images/smilies/smiley_dog.gif)
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Leuk Charlotte!
Hoe het komt weet ik niet, maar ik heb het liefst een mand voorop. (Had ook het liefst m'n kinderen voorop).Wij zijn aan het kijken voor zo'n soort bakkersfiets. Maar wel een mand met kap.![ja :ja:](./images/smilies/ja2.jpg)
Hoe het komt weet ik niet, maar ik heb het liefst een mand voorop. (Had ook het liefst m'n kinderen voorop).Wij zijn aan het kijken voor zo'n soort bakkersfiets. Maar wel een mand met kap.
![ja :ja:](./images/smilies/ja2.jpg)
Leuk zo voor de zomer! Hier staat mijn fiets met voordrager en krat al te wachten op Moos. Ik heb geen rijbewijs, dus dit wordt ons vervoer. Uiteraard wel met tuigje en riempjes om mee vast te zetten ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Een tuigje en extra riempjes (ook voor in een rugtas ofzo) is inderdaad wel een goed idee. Ik begon twee weken met goede hoop met de puppentas die ik te leen had van mijn moeder. Van al het gesjor had hij het riempje al gesloopt. Nieuwe erin, dus hij kon weer mee. Maar woensdag was hij weer mee in het ding, maar hij wilde zo graag liever lopen.... Ik ga me nog eens bezinnen wat ik ga organiseren om zo veel enthousiasme in bedwang te houden. Op MP heb je van de grote rugtassen met gaas, met een tuigje is dat wellicht wel wat. :idee:
Ik heb de honden zowel voor-als achterop gehad. Norma vond achterop geen feest en probeerde altijd langs me te kijken en ging dan helemaal hangen. 1x schoot daardoor de mand van de fiets (gelukkig in een rustige straat in het dorp) waarna ik die extra met spanbanden aan de bagagedrager heb vastgemaakt. Op vakantie fietsten we ook veel met allebei een mand achterop.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Iets vertelt mij dat Senna niet rustig om zich heen gaat kijken achterop
Voor heb ik nog zich op haar. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![fluiten :fluit:](./images/smilies/Smiley-fluiten.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Lisa is een keer uit de mand gevallen omdat ze zo nodig om me heen wilde kijken.
Ze hing in haar tuig naast de fiets. Was meteen de laatste keer dat ze in de mand had gezeten.
Daarna hebben we een fietskar aangeschaft.
Ze hing in haar tuig naast de fiets. Was meteen de laatste keer dat ze in de mand had gezeten.
Daarna hebben we een fietskar aangeschaft.
Wij hebben ze óf in een kratje voorop de fiets gehad of in een karretje, met een gazen kap erover achter de fiets.
De anderhalve poging achterop leverde niets dan ellende op.
De anderhalve poging achterop leverde niets dan ellende op.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Tja, ik heb alleen gefietst met de honden ernaast. Trainen, UV-proef en verder voor onze lol. Mijntje vond het tot op hoge leeftijd geweldig om een eindje naast de fiets te gaan. Stella (Beagle) genoot er ook met volle teugen van.
Stijnke wil dolgraag, maar is (nog) niet te sturen in het tempo. Ze zou zich helemaal te pletter rennen als ik haar liet gaan. En als ik rem rent ze gewoon door en loopt haar voetzooltjes kapot. Voor haar dus geen fietspret voorlopig.![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Stijnke wil dolgraag, maar is (nog) niet te sturen in het tempo. Ze zou zich helemaal te pletter rennen als ik haar liet gaan. En als ik rem rent ze gewoon door en loopt haar voetzooltjes kapot. Voor haar dus geen fietspret voorlopig.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Naast de fiets heb ik ook altijd gedaan, ook met 2 tegelijk. Dat is overigens verboden, tenminste hier in Rotterdam, ik weet niet of het een plaatselijke verordening is. Vorig jaar liep Adah ook nog steeds met Bert mee naast de fiets, maar ik denk dat hij het nu beperkt tot Fija en Jelle als hij hier is.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Lisa loopt ook naast de fiets.
Ik denk dat twee honden naast de fiets hier ook niet mag Loes.
Ik denk dat twee honden naast de fiets hier ook niet mag Loes.
Ik geloof dat het landelijk is dat je niet met twee tegelijk mag. Maar met Mijntje en Stella samen ging lange tijd prima. Dat waren dan de kleinere rondjes, want Mijntje was al op leeftijd. Maar ze heeft Stella prima geleerd hoe het moest.
Stella wou het Baukje op haar beurt wel leren, maar die vond het (hoe kan het ook anders) te eng.
Baukje is nu eenmaal Baukje!
Stella wou het Baukje op haar beurt wel leren, maar die vond het (hoe kan het ook anders) te eng.
![smile :smile:](./images/smilies/Smiley%20Fun.gif)
Maureen
Er staat niets in de wet over het fietsen met 1 of meerdere honden. Het mag dus gewoon mits je daarmee geen gevaarlijke situatie creëert...
(Als het al niet mag, zal het gaan om een plaatselijke verordening en per gemeente verschillen...)
http://www.vogelvrijefietser.nl/vragen/ ... t-de-fiets
(Als het al niet mag, zal het gaan om een plaatselijke verordening en per gemeente verschillen...)
http://www.vogelvrijefietser.nl/vragen/ ... t-de-fiets
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Des te beter! Ik ben er wel door medefietsers op aangesproken die het zeker meenden te weten, maar er nooit voor aangehouden door de politie.
Mijn dames gedroegen zich dan ook voorbeeldig naast de fiets en hadden er zichtbaar lol in. En we gingen natuurlijk niet als het te warm was. Altijd water mee en 's avonds een halsbandje met verlichting voor de zekerheid.
Ik ben wel ooit door twee "dames" uitgescholden die mijn hond zielig vonden en mij een dierenbeul. Hun overvette Westie zat in een mandje achterop de fiets naar alles te grommen wat voorbij kwam.......voor dat hondje zou ernaast lopen inderdaad dierenbeulerij geweest zijn. Gewoon lopen was waarschijnlijk al een opgave geweest, maar een normaal gesprek was met de dames niet mogelijk.
Mijn dames gedroegen zich dan ook voorbeeldig naast de fiets en hadden er zichtbaar lol in. En we gingen natuurlijk niet als het te warm was. Altijd water mee en 's avonds een halsbandje met verlichting voor de zekerheid.
Ik ben wel ooit door twee "dames" uitgescholden die mijn hond zielig vonden en mij een dierenbeul. Hun overvette Westie zat in een mandje achterop de fiets naar alles te grommen wat voorbij kwam.......voor dat hondje zou ernaast lopen inderdaad dierenbeulerij geweest zijn. Gewoon lopen was waarschijnlijk al een opgave geweest, maar een normaal gesprek was met de dames niet mogelijk.
Maureen