Erna schreef:Jeanette je kan die vier km langzaam opvoeren, elke week een klein stukje verder.
Fietsen jullie samen? Dan zou degene die Stapper aan de lijn heeft het beste achterop fietsen, Stapper wil dan misschien net als Lisa haar roedel bij elkaar houden en iets sneller gaan.
Lisa loopt overigens in draf, ik laat haar nooit op topsnelheid naast de fiets gaan.
Volgens Toepoels is sneller dan in draf schadelijk voor de hond, maar stapvoets vind ik ook een beetje overdreven van Stapper
Als Lex voor me rijdt, gaat Stapper inderdaad iets sneller.
We proberen het iets op te voeren inderdaad.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Stapper heeft net even zelf sport beoefend...
De jacht-sport....
Onze schuld natuurlijk.
Logé Tingka is er en omdat we het dan zo zielig vinden dat Stappper wel aan de riem moet, laten we hem soms ietsiepietsie eerder los langs de slootkant...al bij de brembosjes. Tja daar lag een ree in de greppel uit te rusten.
Stapper heeft even de vier km in 10 minuten gelopen.
Tingka ook trouwens, geheel tegen haar principe..maar ja samen hè.
Ze heeft daarna even verkoeling in de Tilgrup gezocht.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Jeanette schreef:Volgens Toepoels is sneller dan in draf schadelijk voor de hond, maar stapvoets vind ik ook een beetje overdreven van Stapper
Als Lex voor me rijdt, gaat Stapper inderdaad iets sneller.
We proberen het iets op te voeren inderdaad.
Draf is ook voldoende, ik zie wel eens honden die grote galopsprongen maken, maar je kunt zelf wel bedenken dat dat over een grotere afstand niet echt goed is. Fija en Adah gaan nu elke dag de plas rond (12 km) en nu Bert weer aan het trainen is rennen ze die afstand ook nog een paar x pw in 1,5 uur.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Ach wat jammer nou Loes, Sibbe LPC en Fija geen volgend nestje meer.
Heeft Sibbe er veel last van? Kunnen de anderen uit het zelfde nest het ook nog hebben?
Groetjes
José en likjes van Wieske op de Ruiver - Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Tot dusver had hij er alleen een paar keer last van als hij heel wild met grote honden had gespeeld, momenteel is alles ok. Problemen kunnen voorkomen worden als de spiermassa wordt opgebouwd zodat er geen extra druk op de heup komt. Dat is ook de reden dat hij naast de fiets moet lopen en ook zwemmen is heel goed. Gelukkig heeft hij baasjes die zich daar helemaal voor zullen inzetten en tevens fervente wandelaars zijn, dus aan de benodigde beweging geen gebrek. Maar ik vind het wel heel sneu voor ze, want ze hadden zoveel plannen en de bijbehorende energie. Ook zouden ze heel betrokken geweest zijn als hij een nest had mogen vaderen.
Het is geen kwaal die heel vaak bij de smouzen voorkomt en als de nestgenoten die ook zouden hebben dan hadden die er last van moeten hebben want dit openbaart zich op jonge leeftijd.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
KC Pampus bestaat vandaag 30 jaar. De wethouder heeft een toespraak gehouden en onze nieuwe vlag gehezen met 30 jaar KC Pampus er op.
Er was van alles te doen en te zien bij de club. Demonstraties en daarna door de honden zelf uit te proberen. Waterspel en een soort grabbelton voor honden.
Lisa gaat niet snel het water in, maar bij het waterspel stond ze vooraan. Balletjes uit het water halen vond ze wel leuk, bij drie uit het water geviste ballen mocht ze een prijsje uitzoeken. Keuze uit botje, balletje of flos. Lies ging uiteraard voor de bal.
Verschillende stands met leuke hebbe dingetjes voor de hond, ik heb voor Lisa voor op haar wedstrijdtuig haar naam besteld, knal roze op zwart. Haar tuig is ook zwart.
De dierenambulance was er en een dieren fyshiotherapeut. Een hondenportret schilder en een fotograaf. En een groot springkussen voor de kinderen.
Gedemonstreerd werden, ringtraining, breittensport, flyball, funny 'O, behendigheid en een aantal verschillende gehoorzaamheids trainingen.
Er was ook een mini coursing. Alle honden konden met uitzondering van de behendigheid na de demonstraties het zelf uit proberen. Daar werd goed gebruik van gemaakt.
En het weer??? Wat hebben we vandaag geboft. Op een enkele spetter na droog en regelmatig ook nog zonnig weer. Wel de hele dag een straffe wind. We hadden vanmiddag net alle toestellen en andere attributen opgeruimd toen er een hoosbui over de velden trok. Na afloop een BBQ met heel veel mensen. Het was een hele geslaagde en gezellige dag.
Laatst gewijzigd door Erna op 20 jun 2011, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Wat fijn voor al die mensen en honden dat het goed weer was. Hier in het oosten van het land hebben we aardige buien gehad. Vandaag was het weer beter.
Heb jij jezelf al ingeschreven voor de Royal Canin Dog Challenge? Inschrijven is nog mogelijk voor mensen of teams die actief bezig zijn met hun hond in een van de volgende sporten:
Flyball
Agility
Waterapport team
Treibball
Apporteren van vreemde voorwerpen
Inschrijven kan tot en met 17 juli op http://www.royalcanindogchallenge.nl
Mocht je geen compleet team hebben, schrijf je toch in!!!! Uit de individuele inschrijvingen worden namelijk teams geselecteerd. Aarzel niet om deel te nemen aan dit leuke evenement op 27 & 28 augustus. Word je geselecteerd voor een team, dan kom je vanaf 28 oktober op televisie bij RTL4!
Tot 27 & 28 augustus.
Met vriendelijke groet,
Programmateam Royal Canin Dog Challenge
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Lijkt me leuk om te kijken José.
Waarom vallen alle leuke dingen toch vaak op dezelfde dag.
27 augustus loopt Lies een flyballwedstrijd, en 28 augustus is de jaarlijkse hondentriatlon bij onze vereniging.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.