Hondenspelletjes
Hondenspelletjes
Door omstandigheden deze week wat minder gelegenheid voor lange(re) uitlaatbeurten, dus als " hersenkrakertje " even balletje-balletje (nou ja, brokje, brokje) gespeeld. 3 lage koelkastdoosjes op een dienblad, lekkertje eronder.... Adah zag het wel zitten, verwoed gekrab en ja hoor...bingo. Fija bleef er stom naar kijken, snuffelde alleen maar en was heel verontwaardigd, dat zij niks "kreeg". Totdat er kennelijk een ging branden en ze vliegensvlug als Adah de brok eronderuit patste hem weggriste... Hoezo dom blondje???
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Re: Dom blondje?
Zo zie je maar, stom vooroordeel, zegt niets over de kwaliteit van je neus.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Dat had ik nou wel eens willen zien!
Grappig, ga ik ook eens uitproberen.
Grappig, ga ik ook eens uitproberen.
Zoekspelletjes met brokken zijn ook leuk.
Wat mij dan wel opvalt bij alle honden tot nu toe hier :
Als ze moeten wachten in de gang, naast de trap, en ze kunnen
het niet gelijk vinden in de kamer, gaan ze ook op de trap zoeken.
Het besef dat het alleen maar verstopt kan zijn in de kamer hebben
ze niet. (de tibetaan was niet blond)
Wat mij dan wel opvalt bij alle honden tot nu toe hier :
Als ze moeten wachten in de gang, naast de trap, en ze kunnen
het niet gelijk vinden in de kamer, gaan ze ook op de trap zoeken.
Het besef dat het alleen maar verstopt kan zijn in de kamer hebben
ze niet. (de tibetaan was niet blond)
Ik doe ook zoekspelletjes met Lisa. Meestal heeft ze het brokje snel te pakken, soms zoekt ze verkeerd, maar niet op de plek waar ze heeft moeten wachten.
Met een paar aanwijzigingen heeft ze toch snel door waar wel te zoeken.
Leg ook wel eens een brokje in zicht voor Lisa, moet blijven zitten tot ik een teken geef aan haar. Ze blijft er zelf af als ik iets tussen haar voorpoten neerleg, gemeen hé!
Loes dat spelletje van jou ga ik ook eens proberen, ik denk dat Lisa net zo lang blijft zitten tot ik de door optil.
Ik kijk regelmatig even op het hondenforum. Daar waren ze laatst ook met spelletjes-opdrachten voor de hond bezig. b.v. een voorwerp door je hond uit een bak met water halen en het naar de baas brengen. Dit moest je dan filmen en op het forum zetten. Degene wiens filmpje het eerste geplaatst was en de opdracht goed was uitgevoerd kreeg 5 punten. Daarna 4 enz.
Of vijf voorwerpen om de beurt oppakken en in een doos laten leggen.
Afijn er waren verschillende opdrachten (waar je een aantal uren de tijd voor kreeg, en steeds één tegelijk) en de hond die het eerste een bepaald aantal punten bij elkaar had was de winnaar. Hij - zij is dan de slimste hond van het forum.
Ik heb om sommig filmpjes wel moeten lachen, en vond het ook erg knap wat een aantal honden lieten zien.
Met een paar aanwijzigingen heeft ze toch snel door waar wel te zoeken.
Leg ook wel eens een brokje in zicht voor Lisa, moet blijven zitten tot ik een teken geef aan haar. Ze blijft er zelf af als ik iets tussen haar voorpoten neerleg, gemeen hé!
Loes dat spelletje van jou ga ik ook eens proberen, ik denk dat Lisa net zo lang blijft zitten tot ik de door optil.
Ik kijk regelmatig even op het hondenforum. Daar waren ze laatst ook met spelletjes-opdrachten voor de hond bezig. b.v. een voorwerp door je hond uit een bak met water halen en het naar de baas brengen. Dit moest je dan filmen en op het forum zetten. Degene wiens filmpje het eerste geplaatst was en de opdracht goed was uitgevoerd kreeg 5 punten. Daarna 4 enz.
Of vijf voorwerpen om de beurt oppakken en in een doos laten leggen.
Afijn er waren verschillende opdrachten (waar je een aantal uren de tijd voor kreeg, en steeds één tegelijk) en de hond die het eerste een bepaald aantal punten bij elkaar had was de winnaar. Hij - zij is dan de slimste hond van het forum.
Ik heb om sommig filmpjes wel moeten lachen, en vond het ook erg knap wat een aantal honden lieten zien.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Niks dom, gewoon lekker een ander voor je laten werken.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Met eten geven moeten ze ook netjes zitten en wachten tot ik JAAAAA roep. Vaak zet ik eerst nog alle spullen terug op zijn plaats in de hal, waar ik ze niet kan zien. Denk maar niet dat ze het pakken. Zelfs als ik heel zachtjes ja zeg, vinden ze dat niet het goede commando. Beetje dom natuurlijk van me, want keihard JA schreeuwen komt niet altijd even goed uit . Als Jelle er is, dan gaat het ook zo. Zitten 3 smouzen braaf op tilt en bij JAA vliegen ze op de eigen bak af, die leeggeschrokt wordt.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Die Loes...loes schreef:.....Zelfs als ik heel zachtjes ja zeg, vinden ze dat niet het goede commando. Beetje dom natuurlijk van me, want keihard JA schreeuwen komt niet altijd even goed uit
Erna, leuk die filmpjes, lijkt mij. Zal eens kijken!
Leuk Loes, ik zie het al helemaal voor me. Ik zet Lisa haar bak gewoon neer en dan mag ze gelijk eten. Bij Corrie wordt er eerst de dag "doorgenomen". Flauwekul verhaaltje waar de hondjes allemaal naar luisteren. Op deze foto zitten Lisa, Hieke, Jutte en Jeltje netjes te wachten tot Corrie uitverteld is.
Laatst gewijzigd door Erna op 16 okt 2011, 01:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Volgens mij heeft ze daar ook eens een filmpje van gemaakt
Errug leuk, wat een zelfbeheersing, die smousjes.
Stapper moet even zitten en een pootje geven, maar dat raffelt hij behoorlijk af
Errug leuk, wat een zelfbeheersing, die smousjes.
Stapper moet even zitten en een pootje geven, maar dat raffelt hij behoorlijk af
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Die Stapper, die wil aaaannnnvvaaaaallllllleeeeennnnn.
Ze vergeten ook niets. Een paar weken geleden zat er een klein kikkertje-padje in de drinkbak van de club. De twee bakken staan buiten, aan een ketting.
Lisa drinkt uit de ene en een Labrador Retriever uit de andere bak. In de bak van de Labrador zat dat kikkertje, die hond maakte het niet uit, maar de kikker dacht, wegwezen hier en springt uit die bak vlak voor Lisa haar snuit langs. Lisa is snel, maar niet snel genoeg, kikker is verdwenen in de duisternis.
De les daarna wilde Lisa heel graag even bij de bakken kijken of die kikker weer terug was, ze heeft gewoon lopen zoeken op die plek.
Ze vergeten ook niets. Een paar weken geleden zat er een klein kikkertje-padje in de drinkbak van de club. De twee bakken staan buiten, aan een ketting.
Lisa drinkt uit de ene en een Labrador Retriever uit de andere bak. In de bak van de Labrador zat dat kikkertje, die hond maakte het niet uit, maar de kikker dacht, wegwezen hier en springt uit die bak vlak voor Lisa haar snuit langs. Lisa is snel, maar niet snel genoeg, kikker is verdwenen in de duisternis.
De les daarna wilde Lisa heel graag even bij de bakken kijken of die kikker weer terug was, ze heeft gewoon lopen zoeken op die plek.
Roosje is door de mand gevallen! Vanmorgen, toen we elkaar begroetten, heeft ze 4 x achter elkaar een knuffel geapporteerd!
Ze kan het best!
Ze kan het best!
Roosje heeft er helemaal zin in.
Echte slimheid kan niet onopgemerkt blijven.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Daar ben ik zelf dan weer te dom voor.Jeanette schreef:Echte slimheid kan niet onopgemerkt blijven.
Waar staat dat doel???Ariënne schreef:Daar ben ik zelf dan weer te dom voor.Jeanette schreef:Echte slimheid kan niet onopgemerkt blijven.
:voetbal:Erna schreef:Waar staat dat doel???Ariënne schreef:Daar ben ik zelf dan weer te dom voor.Jeanette schreef:Echte slimheid kan niet onopgemerkt blijven.
hondenspelletjes
Wie heeft van die denkspelletjes, meestal van hout, maar ik zag ze nu op de Winner ook van plastic.
Een paar jaar geleden hebben we de eigenaren van Kinik (http://www.kinik.nl/hersenkrakers%20hond.htm ) in het middagprogramma van de ledcenvergadering gehad met zulke spelletjes.
Ik vind ze heel leuk, maar wel heel prijzig.
Een paar jaar geleden hebben we de eigenaren van Kinik (http://www.kinik.nl/hersenkrakers%20hond.htm ) in het middagprogramma van de ledcenvergadering gehad met zulke spelletjes.
Ik vind ze heel leuk, maar wel heel prijzig.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004