Sarah aka Bobbie aka Cootje

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Maureen

Re: Sarah aka Bobbie aka Cootje

Bericht door Maureen »

Dat verharen kan alles met het wisselende weer te maken hebben.....
Ik herken het niet van de onze op die leeftijd.
Maar in ieder geval heerlijk om met de cursus te kunnen starten.
Heel veel plezier morgen! :)
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

wubke

Bericht door wubke »

Leuke stukjes over Sarah :thumbsup:

Heel veel plezier met de beestenboel. Het klinkt erg gezellig.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Sylvia & Bob

Bericht door Sylvia & Bob »

Part IV:

Sarah is inmiddels helemaal op haar plek en voelt zich helemaal thuis. De eerste onwennige weken zijn achter de rug en eigenlijk voegt alles zich redelijk vanzelf.

Hoezo de eerste onwennige weken :?
Uitlaten: Wij laten Bob en Sarah niet gelijktijdig uit (soms wel maar dat doen wij eigenlijk alleen als wij naar het bos of strand gaan) zodat wij ook echt specifiek met Bob / Sarah bezig kunnen zijn. Het uitlaten vergt dus behoorlijk wat tijd en daar moest ik erg aan wennen.
Zindelijkheid: Gelukkig is ons meisje nu zo goed als zindelijk pfffffffff zowel s'nachts als overdag met Bob heeft dat echt heel lang geduurd en ik zag mijn geest al dwalen. :nee:
Slapeloze nachten: zijn gelukkig ook voorbij........ Iedereen slaapt!

Het lopen aan de roze riem gaat super nu ze geen tuigje maar een superstoerehalsband heeft (een echte meisjes halsband : wit met bloemetjes en bijtjes).

Donderdag 27 augustus stond de dierenarts weer op de planning voor de 12 weken enting: altijd weer leuk om te zien hoe zwaar ze is....... Ze is maar liefst 4900 gram! Ze doet het super!
Sarah en Bob eten KVV en ik heb er geen moment spijt van dat ik destijds over ben gestapt.... niet alleen de vacht is in prima conditie maar ze hebben ook bijna geen kans op vlooien en wormen. En smullen dat ze doen!!
Sara is nog steeds een schrokop maar inmiddels kan ze wel redelijk rustig wachten totdat zij aan de beurt is! (Omdat Bob hoger in de rangorde staat (onder de katten) krijgt hij zijn eten ook als eerste.)
Het is een bijdehandje...maar wij genieten volop van haar en het is zo ontzettend leuk om te zien hoe zij en Bob met elkaar omgaan!!
Ik ben nog steeds heel benieuwd of smouzen zwemvliezen hebben?
Vandaag viel ook de stamboom en het DNA profiel op de mat........ ik snap alleen weinig van het profiel.

Tip: Als je een foto even in paint opent en bij de vraag: wijzigingen opslaan op NEE klikt staan ze, als je ze upload, goed in het fotoalbum.

Ik heb gelijk wat nieuwe foto's in mijn fotoalbum geplaatst. ...... rechtop!
Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent

http://www.facebook.com/Bobby6912.

Maureen

Bericht door Maureen »

Een ding is zeker: Baukje, Stijnke en Dorus hebben geen zwemvliezen!
Maar bij Dorus z'n zus Balou kun je daar wel aan twijfelen :hihi: zij heeft zelfs haar huisgenoot Moos aan het zwemmen gekregen.
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Nienke

Bericht door Nienke »

Net de belevenissen vanaf thuiskomst eens goed gelezen. Leuk om te volgen! En Sarah doet het dus erg goed. Fijn!
Groet,
Nienke

Olli Timmie van Abtswoude - 27-08-2015
Amber Moos x Frey Abel

https://instagram.com/timmie_smoushond/

https://instagram.com/nienkej3/

Sylvia & Bob

Stella schreef:Een ding is zeker: Baukje, Stijnke en Dorus hebben geen zwemvliezen!
Maar bij Dorus z'n zus Balou kun je daar wel aan twijfelen :hihi: zij heeft zelfs haar huisgenoot Moos aan het zwemmen gekregen.

:jeah2: Ik hoop dat Sarah, Bob aan het zwemmen krijgt. Sarah vindt water namelijk wel leuk (m.u.v regen dan) ze blaast zelfs belletjes in de waterbak..... heel grappig om te zien en horen :hihi:
Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.

Maureen

Bericht door Maureen »

:hihi:
Maureen

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Aha... een speurhond!
Het schijnt dat er zo 'geur' loskomt uit het water.
Honden die iets onder water moeten zoeken doen dat ook vaak.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Maureen

Bericht door Maureen »

Dat is ook zo....
Onze eerste Beagle deed dat ook. En die had ook een prima speurneus. Jammer dat we toen nog niet wisten van het praktijkspeuren....dat zou ze geweldig gevonden hebben. Het tweede Beagletje ook trouwens.
Maureen

Sylvia & Bob

Part V:

Woensdag 16 september... Sarah is alweer 15 weken.
Van de 220 gram bij de geboorte is Sarah nu een "tientonnertje" van precies 7 kilo met een schofthoogte van 34 cm.
Arme Bob.... niet alleen is Sarah "nogal" aanwezig... ze is ook nog eens groter, dominanter, slimmer, sneller, uitgekookter en, zoals het een meisje :hmhm: betaamd, ook een "beetje" geniepig :grijns:.
Als Bob met mij wil spelen pikt zij gauw zijn speeltje in, als hij een ander speeltje pakt is ook dat gauw weggepikt. Zo gaat het ook met voertjes..... of als hij op de bank ligt te slapen..... ze daagt hem net zo lang uit dat hij van de bank afkomt zodat zij er gauw kan gaan liggen.

Wij liggen helemaal in een deuk en het is soms erg moeilijk om haar te negeren als ze weer eens iets bedacht heeft of als ze tijdens het eten even gezellig haar voorpootjes tegen de tafel aanzet (wat natuurlijk echt niet mag!!) en ons met die lodderige ogen om aandacht komt smeken.

Puppycursus gaat perfect... ondanks het weer hebben wij steeds mazzel gehad!! Van de week hadden alle pups last van een "ik heb niet zoveel zin dag" het schijnt dat het weer (net als bij kinderen overigens) van invloed kan zijn op hoe ze luisteren.. het bekende gezegde: er is vast storm op komst.

Nog steeds zit ik op een roze wolk.... helemaal blij met mijn meisje.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Lekker ding, een echte smous. :hihi:
Bob is al net zo'n muts als Bloem.

Maureen

Bericht door Maureen »

Arme Bob :( Hij mag wel in de leer bij Stijnke :grijns: Dorus krijgt flink tegengas van haar. Wat wel resulteert in flinke stoeipartijen met veel kabaal.
Maar wel leuk dat Sarah al haar creativiteit inzet :hihi: t.v. is niet nodig, jullie hebben Sarah en Bob.
Maureen

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Hihi nog steeds op de roze wolk zo mag ik het horen hihi :hihi: :klappen:
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Trix

Bericht door Trix »

Ja dat gevoel van die roze wolk ken ik ook . Af en toe knijp ik mezelf ook nog even .
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Sylvia & Bob

Waterstier schreef:Ja dat gevoel van die roze wolk ken ik ook . Af en toe knijp ik mezelf ook nog even .
:ja:

Echt wel... ik voel me erg gezegend met mijn beestenboel, soms wel erg druk... zeker met Henk de Ara http://www.tinleygedragstherapievoordie ... nten3.html, en Sarah met haar capriolen... ik heb dat echt nog nooit zo meegemaakt.
En dat apekooien.... vanavond sprong ze, tijdens een van de woeste stoeipartijen, van de bank op de salontafel om er glijdend aan de andere kant vanaf te springen.... Dat mag dus ECHT NIET maar het is wel heel moeilijk om dan je lachen in te houden.
Bob is ook echt een "muts", een goedzak en vind (tot op zekere hoogte) echt alles prima. Wat ik nog het mooiste vind is dat als hij Sarah echt op haar plaats zet, ze het wel begrijpt!! en ook stopt....

Maureen

Bericht door Maureen »

Bob heeft toch wel grenzen :ja: Goed dat Sarah die wel respecteert al zet hij ze niet vaak neer..
Maureen

Erna

Bericht door Erna »

Ha, ha, Sarah is me er eentje. :hihi:
Bob is een lieverd, maar als het nodig is corrigeerd hij Sarah toch. Hij kan gewoon veel van haar hebben, en zij snapt wel wanneer ze te ver is gegaan.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Sylvia & Bob

Part VI

Inmiddels is Sarah alweer 4,5 maand (20 weken) :girl: .

Van het kleine hummeltje met de dikke buik en de kromme pootjes is ze veranderd in een reusje :ja: met een schofthoogte van 38 cm en 7,2 kilo schoon aan de haak (het gaat niet zo heel hard meer).
Haar vacht is ook al enigszins aan het veranderen van zacht naar wat stugger en ook wordt het al wat ruwer.
Ze is volop aan het wisselen (ik vind het een heel grappig gezicht.....dat bekkie met die grote hondentanden).
Het is al een "grote" pup maar ze vind het o zo lekker om op schoot te knuffelen en we worden ook weleens wakker met een verstekeling in bed.

Bob is nog steeds haar grote vriend die ook heel wat te verduren heeft met haar. Ook zijn speeltjes zijn nog steeds niet veilig en ze zijn ook veeeel leuker dan haar speeltjes, vooral als hij iets pakt wat zij wil hebben (en dat gaat ongeveer de hele dag zo).
In tegenstelling tot Bob vindt zij de fietskar het einde, ik heb deze nog niet zo lang en Bob is het ook niet gewend, Sarah echter wel en ze vind het super chill (Bob zit dus s'ochtends vroeg luid blaffend in de fietskar).
Aanstaande dinsdag is alweer de laatste les van de puppy cursus maar op 17 november start de pubercursus we gaan dus maar gelijk door :yes2:

Ik vind het nog steeds een beetje moeilijk om mijn aandacht te verdelen tussen Bob, Henk en Sarah..... (tussen mijn twee zoons zit bijna tien jaar..... heerlijk vond ik dat). Soms ben ik bang dat ik een van de drie tekort doe. Vooral Bob.... daarom ben ik met hem ook maar weer een cursus gaan volgen en ga ik regelmatig alleen met hem weg, quality time together!!
Ook met Henk, de Ara, gaan we een cursus volgen. Deze duurt twee dagen en daarvoor moeten we naar Erica (iemand nog suggesties voor een redelijk betaalbaar B&B of hotel??)

Ik heb 14 november als bezet in mijn agenda staan..... ik wil zo graag eens bij al die smousjes kijken op een ritsdag..... en het lijkt me vooral ook erg gezellig.
Het is wel jammer dat er behalve het baasje van Fini (uit het nest van Babs en Brennie) verder niemand actief is op het forum. Ook wil ik volgend jaar met Sarah mee doen op de clubmatch, in welke categorie valt ze dan?

:dog:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

http://www.hondenshow.net/informatie_over_klasses.html

Volgens mij kun je dan kiezen tussen klasse 2 en 3.
Ik zou de klasse nemen waar de meeste hondjes in zitten. Kun je leuk vergelijken.
Ik ben erg benieuwd naar jullie kleine meid.
Mooie maat en gewicht hoor.
Hoe is het met het wit in haar vacht?

Maureen

Bericht door Maureen »

Leuk ook dat jullie meteen door kunnen in een pubercursus! :thumbsup:
En wat doe je met Bob?

Maat en gewicht komen ongeveer overeen met onze Baukje :) Een mooie middenmaat...
Maureen

Gesloten