Lisa

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Erna

Re: Lisa

Bericht door Erna »

Lisa heeft de buit binnen op de terugweg, ze is gek op het balletje.
Ik mag haar met alles lokken wat maar mogelijk is, als ik maar in de baan blijf. En niet met voer natuurlijk. Voertjes zijn ten strengste verboden tijdens de wedstrijd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

ehhh, nog zo'n balletje omhoog houden?
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Erna

Bericht door Erna »

Ik zwaai al met een ander speeltje waar ze ook gek op is. En roepen hé, héél hard roepen. En van haar af lopen als ze de bal eenmaal heeft. Toen ik voor de eerste keer een wedstrijd zag dacht ik, jeetje dat zou ik nou nooit doen. Maar nu roep ik ook hard, al kunnen sommige veel harder schreeuwen. Pim heeft eentje van ons team de bijnaam "de indiaan" gegeven. :hihi:
10 juni loopt Lisa bij HSV Wik in Zaandam. Bij jou in de buurt.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Erna

Bericht door Erna »

Eva81 schreef:Grappig Erna!Als Lisa zo gek is op balletjes zou ze dan ook niet heel geschikt zijn voor flyball?Heb je dat weleens uitgeprobeerd?
:scratch: Oei, je hebt toch nog niet alles gelezen Eva. Lisa loopt al jaren flyballwedstrijden. Even terug scrollen, dan zie je een gek filmpje van haar dat ze de laatste hindernis niet wil nemen.

Erna

Bericht door Erna »

Behendigheid zou ook leuk geweest zijn, maar dat kan haar baas niet meer aan. :hihi:
Zou toch leuk zijn als er nog een paar smousjes flyball zouden gaan doen. Lisa is de enige smous binnen alle wedstrijdteams die voor Cynophilia lopen dit jaar. In totaal zijn dat 120 honden. Dat zijn 15 teams, in elk team zitten wel een paar Borders.

Erna

Bericht door Erna »

Ja dat wel, en na dat geintje van laatst zullen ze haar zeker niet snel vergeten. :hihi:

Erna

Bericht door Erna »

Lisa heeft het goed gedaan zondag. Goeie runs gelopen, en ook alles gevangen.
Er waren 18 teams, er werd over twee x twee banen gelopen.
Het team waar Lisa nu in loopt is langzamer dan het team waar ze vorig jaar in liep. Maar zelf is ze gemiddeld ook niet meer zo snel als ze was, ach het gaat erom of zij en ik het leuk vinden, en het plezier dat we in het flyball hebben is er nog net zoals een aantal jaar geleden.
Het middag programma werd vanwege het warme weer afgelast, dat was natuurlijk wel jammer. Nu stonden wij met onze drie teams op een goede plek, tenslotte liepen we de wedstrijd thuis en kan je dan zelf bepalen waar je je tentje op zet. Moet je natuurlijk wel vroeg zijn, want de mensen uit Culemborg zijn er altijd erg vroeg bij, juist vanwege de plek waar je die dat je tentje wil neer zetten.
Wij hebben dus de hele dag in de schaduw kunnen staan, maar er stonden ook veel tenten de hele dag in de zon en dan is het toch wel even iets anders.
De runs werden wel gelopen in de volle zon.
Doordat het middag programma werd afgelast werd en niet gelopen voor de dagprijzen. Dus werden de 18 teams verdeeld over drie groepen. Het team van Lisa is daardoor eerste geworden in de derde groep. Wel erg leuk want het zal dit jaar niet zo vaak voorkomen dat we in de prijzen vallen. Nu wonnen we een beker voor het team, en voor elke hond uit het team een mooie voerprijs van 7 kilo.
Na afloop hadden we een BBQ met zijn allen. Die is bij mij verkeerd gevallen waardoor ik me nachts en maandag de hele dag erg beroerd heb gevoeld.
Nu gaat het wel weer een beetje gelukkig. De twee beschuitjes en glas thee zijn er vanavond ingebleven. Pim heeft gelukkig nergens last van gehad.

loes

Bericht door loes »

Dat van Lisa klinkt weer prima, ze is er kennelijk weer helemaal bovenop.
Maar nu jij beroerd, hoop dat je gauw weer opgeknapt bent.
Bbq's zijn wat dat betreft berucht, Yuri is van een svoutkamp ook eens doodziek thuisgekomen en er moesten zelfs jongens naar het ziekenhuis.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Martine

Bericht door Martine »

Ik vind het altijd zo leuk om te lezen dat jullie zo'n lol hebben van Lisa's sport! :thumbsup:

Knap maar snel weer op; je kunt je soms zo beroerd voelen! ...het is in elk geval wel goed voor de lijn, zo'n dagje "de-toxen"...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Mooi, super-Lisa weer in vorm!

Lichte vorm van voedselvergiftiging misschien Erna.
Inderdaad zijn BBQ's wel berucht.
En de ene mens is gevoeliger dan de ander.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Weer een leuke dag gehad dus.
Jammer voor jouw van de gevolgen na afloop van de bbq. :sick: :wc: :(:)
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

yvonne

Bericht door yvonne »

Mooi gedaan, Lisa :thumbsup: fijn dat ze weer terug is en dat vind ik ook hoor Erna, er plezier in hebben is het belangrijkst! Jammer dat de bbq verkeerd gevallen is :(
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Gaat goed, heb nergens meer last van. Gek hé, want ik was behoorlijk beroerd gisteren en de nacht ervoor ook.

Erna

Bericht door Erna »

Lies op het strand van Texel.

Lisa zit behoorlijk in haar vacht, eind van de maand ga ik haar plukken.
Enne.....ze ziet alles nog hoor.
Wat wordt ze grijs hé, mijn Liesje.
Laatst gewijzigd door Erna op 11 jun 2012, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

wubke

Bericht door wubke »

Haa....lekker bekkie....

Zoon Siem wordt vrijdag geplukt.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Erna

Bericht door Erna »

wubke schreef:Haa....lekker bekkie....

Zoon Siem wordt vrijdag geplukt.
Ik vind het altijd wel jammer, maar voor de "zomer" is het wel prettig als ze kort in hun vacht zitten. Simon vrijdag aan de beurt, ha, ha. Ik hoop voor hem dat hij het minder vervelend vindt dan zijn moeder.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een prachtig koppie heeft ze toch. :hug:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Mooie foto's Erna. Ik vind dat lange haar altijd mooier dan een pas geplukte smous.
Dus Lies moet er nu ook aan gaan geloven, plukken. Ik ben donderdag met Sammy bezig geweest. Haar haar was ook heel erg lang, voordeel dat het er dan wel zo af is. in 5 kwartier was ik klaar. Alleen moet ik nog wat bijwerken.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 09 jun 2012, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Erna

Bericht door Erna »

Ik wacht nog een paar weken met het plukken van Lisa.
Jeetje wat snel José, in vijf kwartier. Ik weet nu al dat het me minstens een hele dag gaat kosten, misschien moet ik het plukken over verschillende dagen verdelen.
Het zal niet de eerste keer zijn dat ze b.v. half geplukt op een training verschijnt.
Krijg dan wel het nodige kommentaar, jammer dan. :hihi:

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Als je in delen plukt kun je het beste eerst de rug plukken van af de nek tot aan de staartaanzet. De andere keer pluk je dan de flanken tot onder de buik. De volgende keer de poten vanaf de schouder tot elleboog en vanaf heup tot knie. Geleidelijk laten overlopen. Dan nog een keer de borst en het hoofd bijwerken. Zo valt het niet zo op dat ze half geplukt is. Voetjes uitknippen, nageltjes knippen en oortjes schoonmaken en klaar is smousie.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gesloten