Lisa
Re: Lisa
Druk weekend achter de rug.
Gisteren de hele middag helpen opbouwen voor de flyballwedstrijd van vandaag.
De hordes worden dan altijd eerst schoongemaakt.
We hebben ook 200 tasjes in moeten pakken voor alle flyballers. De inhoud wordt geschonken door sponsers. Klein boekje, paar zakjes brokjes en 'n botje.
Onze vereniging gaf er leuke pen bij als herinnering aan dit seizoen.
Vanochtend waren we om 7.00 uur op het veld. Tent van Lisa opzetten en de laatste voorbereidingen voor de laatste wedstrijd van het seizoen.
Het was mooi weer vandaag, dan is het extra leuk.
Wij liepen met onze vereniging vandaag met vier teams, dat was nog niet eerder voorgekomen. vanochtend heeft Lies haar team goed gelopen. Leuk voor de competitie, maar een nadeel voor het middag programma. Want daardoor werden we hoog ingedeeld waardoor we en al snel uitlagen.
Ik had al eens geschreven dat Lies d'r team derde is geworden in de B klasse.
Erg leuk, we hebben een mooie grote beker gekregen die in de prijzenkast van Pampus komt te staan.
Dit jaar was er geen champagne, maar een confettikanon. Nou dat heb ik geweten, Lisa meteen van slag. Want voor alle gouden confettideeltjes tevoorschijn kwamen was er een harde knal. Leuk bedacht hoor, Hoewel niet voor de honden. Er waren meer honden meteen van slag af.
Ben daarna meteen een rondje bos met Lisa gegaan, even haar aandacht op iets anders vestigen.
Na afloop hadden we met alle vrijwilligers, en alle flyballers een buffet van de chinees. Was erg gezellig en heel lekker.
De dag begon wel heel erg naar.
Een van de ballenladers van onze vereniging kwam vanochtend met de mededeling dat haar hond in de auto gespuugd had. Eenmaal uit de auto zakte de hond door haar poten heen (2 jaar) Was wat afwezig en had hele bleke slijmvliezen.
Een van ons heeft een dieren EHBO en werkt in de kliniek in Utrecht. Zij is meteen met baas en hond naar een dienstdoende DA gegaan, die adviseerde om met de hond naar Utrecht te gaan.
De hond had n.l. morgens vroeg bij het uitlaten iets van de straat gevreten.
Afijn, de hond is opgenomen in Utrecht, ze weten na verschillende onderzoeken nog niet wat de hond mankeert. Ze denken aan drugs, i.v.m. eten van de straat. Een tia of hersenbloeding.
Vanmiddag kon de hond nog niet goed op haar poten staan.
Ik vrees het ergste, maar hoop zo dat het goed zal komen met de hond.
Gisteren de hele middag helpen opbouwen voor de flyballwedstrijd van vandaag.
De hordes worden dan altijd eerst schoongemaakt.
We hebben ook 200 tasjes in moeten pakken voor alle flyballers. De inhoud wordt geschonken door sponsers. Klein boekje, paar zakjes brokjes en 'n botje.
Onze vereniging gaf er leuke pen bij als herinnering aan dit seizoen.
Vanochtend waren we om 7.00 uur op het veld. Tent van Lisa opzetten en de laatste voorbereidingen voor de laatste wedstrijd van het seizoen.
Het was mooi weer vandaag, dan is het extra leuk.
Wij liepen met onze vereniging vandaag met vier teams, dat was nog niet eerder voorgekomen. vanochtend heeft Lies haar team goed gelopen. Leuk voor de competitie, maar een nadeel voor het middag programma. Want daardoor werden we hoog ingedeeld waardoor we en al snel uitlagen.
Ik had al eens geschreven dat Lies d'r team derde is geworden in de B klasse.
Erg leuk, we hebben een mooie grote beker gekregen die in de prijzenkast van Pampus komt te staan.
Dit jaar was er geen champagne, maar een confettikanon. Nou dat heb ik geweten, Lisa meteen van slag. Want voor alle gouden confettideeltjes tevoorschijn kwamen was er een harde knal. Leuk bedacht hoor, Hoewel niet voor de honden. Er waren meer honden meteen van slag af.
Ben daarna meteen een rondje bos met Lisa gegaan, even haar aandacht op iets anders vestigen.
Na afloop hadden we met alle vrijwilligers, en alle flyballers een buffet van de chinees. Was erg gezellig en heel lekker.
De dag begon wel heel erg naar.
Een van de ballenladers van onze vereniging kwam vanochtend met de mededeling dat haar hond in de auto gespuugd had. Eenmaal uit de auto zakte de hond door haar poten heen (2 jaar) Was wat afwezig en had hele bleke slijmvliezen.
Een van ons heeft een dieren EHBO en werkt in de kliniek in Utrecht. Zij is meteen met baas en hond naar een dienstdoende DA gegaan, die adviseerde om met de hond naar Utrecht te gaan.
De hond had n.l. morgens vroeg bij het uitlaten iets van de straat gevreten.
Afijn, de hond is opgenomen in Utrecht, ze weten na verschillende onderzoeken nog niet wat de hond mankeert. Ze denken aan drugs, i.v.m. eten van de straat. Een tia of hersenbloeding.
Vanmiddag kon de hond nog niet goed op haar poten staan.
Ik vrees het ergste, maar hoop zo dat het goed zal komen met de hond.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Gezellig geweest, hoewel ik van de confetti dan echt niets snap, zeker bij een
hondenvereniging. Hopelijk komt het nog in orde met die hond. Wat akelig.
hondenvereniging. Hopelijk komt het nog in orde met die hond. Wat akelig.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Op het akkefietje met die hond en confetti na, klinkt het als een heel gezellige dag! 

Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Mooi weer tijdens de laatste wedstrijd, dat is zeker leuk. Fijn dat het team het zo goed heeft gedaan!
Tja, een beetje knullig zo'n knalding bij zoveel honden
Maar goed dat je daarna wat leuks bent gaan doen.
Bah, wat akelig toch als zo'n hond ineens zo ziek is. Ik hoop dat het meevalt.

Bah, wat akelig toch als zo'n hond ineens zo ziek is. Ik hoop dat het meevalt.

-
Bah wat akelig dat de hond de hond zo ziek werd. Hoop dat het in ieder geval weer wat beter met hem gaat.
Voor jullie was het een geslaagde dag dat lees ik wel. Leuk weer een prijs er bij.
Beetje dom van die confettikanon, leuk bedacht maar voor sommige honden niet zo fijn lijkt me.
Jose, Sammy & Lieveke

Voor jullie was het een geslaagde dag dat lees ik wel. Leuk weer een prijs er bij.
Beetje dom van die confettikanon, leuk bedacht maar voor sommige honden niet zo fijn lijkt me.
Jose, Sammy & Lieveke

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Topdag voor jou en Lisa.
Beetje dom...een kanon bij een 'hondendag' ...
Naar die zieke hond, hopelijk knapt het arme ding weer snel op.

Beetje dom...een kanon bij een 'hondendag' ...

Naar die zieke hond, hopelijk knapt het arme ding weer snel op.

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Wat was jij al vroeg uit de veren zeg!
Wat een heerlijk weer hebben jullie gehad, dan is de halve dag al gewonnen.
Die knal; niet slim hoor.
Wat een zorgen om die jonge hond.
Wat een heerlijk weer hebben jullie gehad, dan is de halve dag al gewonnen.
Die knal; niet slim hoor.

Wat een zorgen om die jonge hond.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ik zet dit stukje maar onder Lisa.
Mijn broer en schoonzusje wonen in Suriname, en hebben daar een week geleden een pupje gevonden. In een weiland, langs een drukke weg zagen ze hem zitten, moederziel alleen.
Ze hebben hem mee naar huis genomen. Het beestje zat onder de vlooien en teken, en waarschijnlijk ook vol wormen. Hij is inmiddels voor alles behandeld, ontwormen moet over een week nog een keer gebeuren.
De DA schatte het hondje op vier weken. Hij woog 1.1 kilo.
Inmiddels heb ik al tig foto's van hem gekregen, en het ziet er naar uit dat het een heel tierig hondje is gelukkig. Ze zijn nu een week verder, en het gaat goed.
Ze noemen hem Bas. Deze foto is genomen op de dag dat ze hem gevonden hadden.
Mijn broer en schoonzusje wonen in Suriname, en hebben daar een week geleden een pupje gevonden. In een weiland, langs een drukke weg zagen ze hem zitten, moederziel alleen.
Ze hebben hem mee naar huis genomen. Het beestje zat onder de vlooien en teken, en waarschijnlijk ook vol wormen. Hij is inmiddels voor alles behandeld, ontwormen moet over een week nog een keer gebeuren.
De DA schatte het hondje op vier weken. Hij woog 1.1 kilo.
Inmiddels heb ik al tig foto's van hem gekregen, en het ziet er naar uit dat het een heel tierig hondje is gelukkig. Ze zijn nu een week verder, en het gaat goed.
Ze noemen hem Bas. Deze foto is genomen op de dag dat ze hem gevonden hadden.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ach toch, zo'n hummeltje. Vier weken en dan al zo alleen. Wat een moppie zeg, en wat een geluk voor dat hondje dat je broer en schoonzus er voor willen zorgen. Ik wens ze heel veel geluk toe en dat Bas maar een fijn leven mag krijgen. 

Wat een schatje Erna gelukkig is Bas nu in goede handen bij je broer en schoonzusje 

Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Wat een lieffie!
Je snapt sommige mensen niet hè; wie dumpt zoiets nou in een weiland?
Hebben ze nog gezocht naar evt. broertjes of zusjes? Bas boft maar dat uitgerekend jouw broer langs kwam!
Je snapt sommige mensen niet hè; wie dumpt zoiets nou in een weiland?
Hebben ze nog gezocht naar evt. broertjes of zusjes? Bas boft maar dat uitgerekend jouw broer langs kwam!

Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Leuke naam, Bas.
Hij heeft gelukkig lieve mensen gevonden die voor hem willen zorgen.
Hij heeft gelukkig lieve mensen gevonden die voor hem willen zorgen.
Charlotte
Onbegrijpelijk hé! Wij, maar ook de gemiddelde Nederlander gaat anders om met dieren dan in veel andere landen.
Toen ik het van de week bij onze vereniging vertelde werd er geopperd dat hij misschien als hapklare brok is achtergelaten voor andere dieren.
Hij is amper zo groot als een dwergkonijn, een vos zou er hier zo mee aan de haal gaan. Ze hebben geen andere pups gezien. Zelf denk ik dat hij maar kort daar heeft gezeten. Anders had hij het met zijn vier weken in de hitte, zonder eten of vocht, echt niet overleefd.
Toen ik het van de week bij onze vereniging vertelde werd er geopperd dat hij misschien als hapklare brok is achtergelaten voor andere dieren.
Hij is amper zo groot als een dwergkonijn, een vos zou er hier zo mee aan de haal gaan. Ze hebben geen andere pups gezien. Zelf denk ik dat hij maar kort daar heeft gezeten. Anders had hij het met zijn vier weken in de hitte, zonder eten of vocht, echt niet overleefd.
Onze vorige buurman, nu op Bonaire, vertelde dat sommige bewoners die over het eiland rijden, het een sport vinden om de beesten te raken ipv te ontwijken.
Echt heel regelmatig hoor. Tja......
Het werkt toch anders in andere culturen.
Hapklare brok...ach, dat arme ding.
De nestbroertjes en zusjes zijn misschien al op.
Echt heel regelmatig hoor. Tja......

Het werkt toch anders in andere culturen.
Hapklare brok...ach, dat arme ding.
De nestbroertjes en zusjes zijn misschien al op.

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011