Wat een snoepie Erna!
En wat heeft-ie een mazzel dat hij de juiste mensen op z'n weg vond.
Als je zoiets ziet smelt je toch helemaal? Onbegrijpelijk, voor ons hier, dat hij zomaar in een weiland zat.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Mary schreef:Nou ja. Ik zie nu twee honden in mijn buurt waar ik echt niet vrolijk van word.
Het leven van een hapklare brok is kort, het nare moment ook.
Dat is ook wel weer zo Mary. Een hond die het zijn hele leven beroerd heeft is erger.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
De afgelopen weken zijn de trainingen niet doorgegaan, veld te hard - bevroren, veld te nat - te glad, en er lag 'n keer sneeuw.
Vanochtend de laatste training gehad, veld was wel glad, maar we hebben een aangepaste training gedaan. Eerst inlopen en een paar runs op de bak. Daarna alleen terug trainen. Dan houdt de ballenlader je hond vast bij de bak. Zelf ren (nou ja rennen) je naar het eind van de baan en roept je hond. Dan hoeven ze niet te keren bij de bak. Elke keer wordt er een hindernis bijgezet totdat er acht hindernissen staan. Dat is een behoorlijk eind, voor mij dan hé, voor Lies maakt het niet uit.
Was erg gezellig na afloop, eerst nog met zijn allen een wandeling gemaakt. Daarna aan de koffie met kerstbrood.
Wij beginnen pas weer begin februari, maar als het veld het toelaat zullen we eerder beginnen. Als de ondergrond bevroren is, of er ligt sneeuw, dan lopen we nooit. Maar ook een (te) nat veld is bijna geen doen. Dan heb je kans dat de honden blessures oplopen, en dat willen we natuurlijk voorkomen.
Met flyball trekken de honden in een korte tijd een modderspoor in het gras, en zeker bij de bak is het dan een modderpoel. De honden komen hard aan, sommige remmen maar weinig af. In de modder glijden ze door.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Bij ons het januari en februari geen les. Maar wedstrijdteams trainen wel door als het veld het toelaat. De wintercompetitie behendigheid teams en de flyballers.
En ik geloof dat de GG-ers die voor een Cynophilia examen gaan, ook door trainen.
Maar daar horen Stijnke en ik niet bij (nog).
Voor jullie in ieder geval fijn dat er een leuke afsluiting was.
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Stella schreef:Bij ons het januari en februari geen les. Maar wedstrijdteams trainen wel door als het veld het toelaat. De wintercompetitie behendigheid teams en de flyballers.
En ik geloof dat de GG-ers die voor een Cynophilia examen gaan, ook door trainen.
Maar daar horen Stijnke en ik niet bij (nog).
Voor jullie in ieder geval fijn dat er een leuke afsluiting was.
Ja de afsluiting was erg gezellig, we hebben een hele leuke groep.
Bij ons beginnen de gehoorzaamheidscursussen weer op 7 januari.
Behendigheid, flyball en breittensport op 7 februari.
Als het veld het toelaat beginnen we eerder, maar uit voorgaande jaren is gebleken dat dat er meestal niet in zit.
Als het wedstrijdseizoen weer begint zal Lisa net 8 jaar zijn geworden. Ze hoort dan al bij de iets oudere honden binnen de flyball. Verdorie, wat gaat het snel allemaal.
Maureen Stijnke hoeft niet veel te missen van haar lessen doordat ze een winternestje heeft. Wij hebben vijf jaar geleden i.v.m. de flyball wedstrijden van Lisa bewust gekozen voor een winternestje.
Nee, met een winternestje mis je niet al teveel. En nu heeft ze tijd om weer conditie op te bouwen voor het seizoen echt van start gaat
Lisa al bijna 8. Het gaat inderdaad snel. Maar een Smous van 8 is nog niet oud. Ze kan vast nog een heleboel wedstrijdplezier hebben met jou in de flyball!
Stijnke vindt ballen vooral leuk als een ander ze heeft...........niet zo handig bij flyball
Maureen
Ze moeten inderdaad wel balletjes gek zijn, anders werkt het spelletje niet.
Er zijn genoeg andere leuke dingen die je met een hond kan doen.
Lisa wordt eind april pas acht hoor, dat is zo'n beetje als het wedstrijdseizoen weer begint.
Er zijn net een paar honden in ons team gestopt, zij waren alle drie tien jaar. Dus gelukkig kan Lisa (en ik ook) nog een tijd van flyball genieten.
En als het niet meer voor de competitie kan is er ook nog een dagteam. Het maakt Lisa en mij niet uit, als ze maar kan lopen.
Gelukkig heeft Steinke straks alle tijd om haar conditie weer op te bouwen.
Lisa is gisteren en vandaag met een soort van hypnoseshow begonnen.
Na de wandeling gaat ze niet ergens lekker liggen, maar stokstijf staan en blijft je maar aankijken.
Waarom ze dat doet? Ik heb geen idee.
Het heeft denk ik niets te maken met Sarie, ik heb het idee dat ze haar niet mist.
Alleen de eerste dag, toen ik alles aan het opruimen was van Sarie was Lisa wat onrustiger, daarna niks meer aan haar gemerkt.
Nu ligt ze heerlijk languit te slapen, nadat ze eerst haar kleed op een hoop gefrommeld heeft.
Misschien vindt ze dat ze na de wandeling een versnapering verdiend heeft?
En zo'n gefrommeld kleedje is veel lekkerder liggen dan een net bedje. Baukje is het daar helemaal mee eens. Die gaat echt niet slapen in een bedje dat door ons is opgemaakt. Zij kan dat zelf veeeeeeel beter, vindt ze.
Maureen
Dat van die versnapering dachten we eerst ook. Gisteren kreeg ze die niet meteen.
Vandaag juist wel, toch bleef ze lang staan, en maar kijken.
Zo'n verfrommeld kleed vindt Lisa ook heerlijk liggen.
Het is dat de slaapkamer en logeerkamer deuren dicht zijn, anders had ik Lies vast languit op bed terug gevonden.
Mal hè, dat kan Stapper ook doen, stokstijf staan en je aankijken.
In zijn geval dacht ik natuurlijk ook direct aan beloonbrokjes-lust, maar soms snijdt dat ook geen hout.
In de grote mand liggen twee fleece dekens en een bench-kleed.
Stapper gaat meestal liggen zoals het komt...maar Bloem maakt er een enorme zooi van.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14