Lisa
Re: Lisa
Poe, druk hoor. Maar klinkt wel gezellig en ook weer een mooi resultaat.
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!

Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Zepp, de lab van Maurice en Iona groeit als kool. Ze is nu vier maanden, groter dan Lisa en weegt 11 kilo. Het is een leukerd, en erg ondernemend.
Bijna zindelijk, hoewel ze nog wel eens een plas in huis wil doen. Daarvoor gaat ze netjes achter de bank zitten zodat je het niet meteen bemerkt.
Ze mag op de bank, springt daar niet zelf op maar wordt er netjes opgetild.
Ze mag niet naar boven, maar doet het toch als er even niet op haar gelet wordt.
Dus de trap is nu afgezet.
Ze pikt met het grootste gemak dingen van de tafel
daar zal nog aan gewerkt moeten worden. Heb haar gisteren een paar keer gecorrigeerd, ook als ze (veel) blaft. Dan gaat ze me op afstand aan zitten kijken, oo mag dat niet. Alles wat de meisjes laten slingeren wordt verbouwd door Zepp. Ze moeten dus goed op hun spullen letten.
De bench vindt ze een prettige plek. Ze gaat uit zichzelf in de bench, gaat daar vaker in slapen dan in haar mand.
Ze is al een week mee op de boot geweest en dat ging prima. Ze heeft dan net als de rest een zwemvest aan.
Met Tijger wil het niet vlotten. Zepp ging in het begin blij achter Tijger aan, maar werd meteen afgestraft. Nu laat Sepp Tijger links liggen, maar wordt evengoed nog afgestraft door Tijger. Hij bespringt haar gewoon vanachter zonder dat Zepp hem aan heeft zien komen. Zepp is nu bang van Tijger.
Beetje lastig, ik heb al jaren Lisa niet meegenomen naar hun toe vanwege Tijger.
Het is een felle. Hoop dat het goed gaat komen. Tijger kon wel goed opschieten met Bo. Bo was er eerder dan Tijger, nu is Tijger een volwasse kat die niets uit de weg gaat.
Bijna zindelijk, hoewel ze nog wel eens een plas in huis wil doen. Daarvoor gaat ze netjes achter de bank zitten zodat je het niet meteen bemerkt.

Ze mag op de bank, springt daar niet zelf op maar wordt er netjes opgetild.
Ze mag niet naar boven, maar doet het toch als er even niet op haar gelet wordt.
Dus de trap is nu afgezet.
Ze pikt met het grootste gemak dingen van de tafel

De bench vindt ze een prettige plek. Ze gaat uit zichzelf in de bench, gaat daar vaker in slapen dan in haar mand.
Ze is al een week mee op de boot geweest en dat ging prima. Ze heeft dan net als de rest een zwemvest aan.
Met Tijger wil het niet vlotten. Zepp ging in het begin blij achter Tijger aan, maar werd meteen afgestraft. Nu laat Sepp Tijger links liggen, maar wordt evengoed nog afgestraft door Tijger. Hij bespringt haar gewoon vanachter zonder dat Zepp hem aan heeft zien komen. Zepp is nu bang van Tijger.
Beetje lastig, ik heb al jaren Lisa niet meegenomen naar hun toe vanwege Tijger.
Het is een felle. Hoop dat het goed gaat komen. Tijger kon wel goed opschieten met Bo. Bo was er eerder dan Tijger, nu is Tijger een volwasse kat die niets uit de weg gaat.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Het lijkt me een heerlijk donder. Achter de bank plassen. Hij zal dat een prima plek vinden.Jammer dat de kat hem niet met rust laat. Ik hoop dat het nog een beetje goed gaat komen.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Leuk weer allemaal!
Hoop dat Tijger nog bijdraait; hier thuis gebeurde hetzelfde...
Ik was toen uiteindelijk heel blij dat ik voor onze Mickey een goed ander huis heb gevonden; ik heb het een jaar aangezien maar ze bleef meppen richting Bobbies ogen...

Hoop dat Tijger nog bijdraait; hier thuis gebeurde hetzelfde...
Ik was toen uiteindelijk heel blij dat ik voor onze Mickey een goed ander huis heb gevonden; ik heb het een jaar aangezien maar ze bleef meppen richting Bobbies ogen...

Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Ja erg jammer. Hij is notabene opgegroeid met een Lab, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde voor hem. Lisa heeft een keer met Tijger gevochten, toen Maurice ze uit elkaar wilde halen moest hij naar de eerste hulp toe.yvonne schreef:Leuk zo'n jonge hond met jonge hondenstreken. Wel lastig dat felle Tijger hem niet met rust laat.
Gek eigenlijk dat Tijger niet aan Zepp wil wennen, want met Bo lag hij samen in één mand.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Misschien neemt hij het Zepp wel kwalijk dat ze Bo niet is............ 

Maureen
Onze buurhond was gek op hun eigen poes, maar iedere andere kat moet voor
zijn of haar leven vrezen. Binnenkort komt er waarschijnlijk een nieuw klein
poesje. Ik houd mijn hart vast.
zijn of haar leven vrezen. Binnenkort komt er waarschijnlijk een nieuw klein
poesje. Ik houd mijn hart vast.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Of het wordt liefde op het eerste gezicht......onze eerste Beagle joeg ook alle vreemde katten weg, maar met ons nieuwe schatje liep ze stralend rond te sjouwen.
De kat sloeg gewoon haar nageltjes in de kop en hals van de hond en die liep er dan verrukt mee door het huis. Ze sliepen samen in een mand of op een stoel en de kat ging meestal het avondrondje mee hond uitlaten.........Je weet maar nooit.
De kat sloeg gewoon haar nageltjes in de kop en hals van de hond en die liep er dan verrukt mee door het huis. Ze sliepen samen in een mand of op een stoel en de kat ging meestal het avondrondje mee hond uitlaten.........Je weet maar nooit.
Maureen
Meestal denk ik ook zo. Maar deze hond heeft nog niet zo lang geleden de poes
van de buren vermoord. Dat is zo gepiept, daar doe je eigenlijk helemaal niets
aan.
van de buren vermoord. Dat is zo gepiept, daar doe je eigenlijk helemaal niets
aan.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Oeps, da's toch wel spannend 

Maureen
Ik weet niet of het een grote hond is Mary, misschien valt het mee. Hoop ik voor je buren. En voor het poesje natuurlijk.
Het kan ook fout gaan, is bij mijn broer en schoonzusje op Curacao gebeurd.
Zij hadden in die periode twee Weimaraners en een Herder. Er kwam een klein poesje aangelopen, dat wilde ze wel een liefdevol huis geven.
Het werd om te wennen in een aparte kamer gezet, met de deur op een haak, het katje kon wel uit de kamer, maar de honden konden er niet in. Zo had het poesje altijd een plek waar ze zich veilig terug kon trekken. Ze heeft een week bij hun gewoond, toen kon ze niet snel genoeg naar de kamer terug. De Weimaraners zagen het als een prooi en hebben het poesje doodgebeten. heel triest. Mijn broer en schoonzusje hebben vroeger altijd katten gehad, durven het nu niet meer aan. Onze Gijs was bij hun geboren.
De Weimararens zijn allang overleden, nu hebben ze drie Duitse Herders en die zullen er ook geen kat bij willen hebben.
Gijs was net als Tijger ook zo'n felle. Toen Pasja erbij kwam heeft hij haar alle hoeken van de kamer laten zien. Later ging het goed, al zijn het nooit echte vrienden geworden. Elkaar negeren is ook goed.
Later hadden we Tirza waar Sarie bij kwam, dat ging erg goed. Toen Tirza was overleden is Sarie een paar jaar alleen geweest voor Lisa erbij kwam, dat ging ook altijd erg goed. Sarie was een schatje. Lisa vond Sarie prima, maar op elke andere kat is ze erg fel.
Lees net dat de buurhond al een keer een kat heeft doodgebeten, ik zou het dan zelf niet aan durven. Je neemt toch een risico met een levend wezen.
Het kan ook fout gaan, is bij mijn broer en schoonzusje op Curacao gebeurd.
Zij hadden in die periode twee Weimaraners en een Herder. Er kwam een klein poesje aangelopen, dat wilde ze wel een liefdevol huis geven.
Het werd om te wennen in een aparte kamer gezet, met de deur op een haak, het katje kon wel uit de kamer, maar de honden konden er niet in. Zo had het poesje altijd een plek waar ze zich veilig terug kon trekken. Ze heeft een week bij hun gewoond, toen kon ze niet snel genoeg naar de kamer terug. De Weimaraners zagen het als een prooi en hebben het poesje doodgebeten. heel triest. Mijn broer en schoonzusje hebben vroeger altijd katten gehad, durven het nu niet meer aan. Onze Gijs was bij hun geboren.
De Weimararens zijn allang overleden, nu hebben ze drie Duitse Herders en die zullen er ook geen kat bij willen hebben.
Gijs was net als Tijger ook zo'n felle. Toen Pasja erbij kwam heeft hij haar alle hoeken van de kamer laten zien. Later ging het goed, al zijn het nooit echte vrienden geworden. Elkaar negeren is ook goed.
Later hadden we Tirza waar Sarie bij kwam, dat ging erg goed. Toen Tirza was overleden is Sarie een paar jaar alleen geweest voor Lisa erbij kwam, dat ging ook altijd erg goed. Sarie was een schatje. Lisa vond Sarie prima, maar op elke andere kat is ze erg fel.
Lees net dat de buurhond al een keer een kat heeft doodgebeten, ik zou het dan zelf niet aan durven. Je neemt toch een risico met een levend wezen.
Op 9 juni hebben we bij Pampus de jaarlijkse open dag. Is altijd erg leuk en gezellig. Er wordt van alles georganiseerd. Spelletjes voor hond en baas, kind en hond. Demo's van de hondensporten bij Pampus. Lisa zal ook mee doen. Daarna mag iedereen het met zijn-haar hond proberen of ze het leuk vinden.
Een groot spingkussen voor kinderen, en verschillende leuke stands met hondenartikelen.
Dit jaar ook een rommelmarkt. De opbrengst is voor ons nieuwe clubhuis.
Ben vorige week door mijn kast gegaan. Ik bewaar eigenlijk zo'n beetje alles. Dus kon in heel wat dozen en tassen vullen met kop en schotels, glaswerk, schalen, grote glazen vazen, potten, enz. enz.
Vandaag de kast met spellen en (klein)kinderspeelgoed uitgezocht.
Staan vier tassen klaar om vanavond mee te nemen naar de training.
Een groot spingkussen voor kinderen, en verschillende leuke stands met hondenartikelen.
Dit jaar ook een rommelmarkt. De opbrengst is voor ons nieuwe clubhuis.
Ben vorige week door mijn kast gegaan. Ik bewaar eigenlijk zo'n beetje alles. Dus kon in heel wat dozen en tassen vullen met kop en schotels, glaswerk, schalen, grote glazen vazen, potten, enz. enz.
Vandaag de kast met spellen en (klein)kinderspeelgoed uitgezocht.
Staan vier tassen klaar om vanavond mee te nemen naar de training.
Vier tassen is een mooi begin! Hopelijk levert het ook een mooie start voor het nieuwe clubhuis 

Maureen