Kerst

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Maureen

Re: Kerst

Bericht door Maureen »

Leuke foto's José en Ellen!
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Charlotte

Bericht door Charlotte »

En ook vanuit Op de Ruiver, hele fijne kerstdagen gewenst. :kerstb2:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Eerste kerstdag zit er al weer bijna op.
We waren bij Maurice en zijn meiden. Totaal vier meisjes en zes volwassenen.
Hebben heerlijk gegeten en het was heel erg gezellig.
Alleen Liesje vond er niet zo veel aan, maar dat ligt niet aan de mensen of het huis. Ook niet aan Zepp want de honden kunnen heel goed met elkaar opschieten.
Maar van dat rottige knal vuurwerk is Lisa behoorlijk gestrest. Zit te hijgen en te bibberen. Wil niet naar buiten, loopt als een gek te trekken om maar zo vlug mogelijk terug te kunnen.
Heeft in haar zenuwen een behoorlijke plas in Zepp haar mand gedaan. Bah, zo'n hekel aan vuurwerk, snap niet dat de mensen dat nu al in zo vaak af steken.
Het is wel -000- geworden, maar moest het even kwijt.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

karin73

Bericht door karin73 »

Zooooo mee eens! Hier liep een idioot vanochtend om half 7 al zwaar vuurwerk af te steken in de buurt. Rechtop in bed. Maar ik zag net op de twitteraccount van de wijkagent, dat ze de jongeman in zijn kraag hebben gegrepen...
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een ellende toch, bij jullie in die bebouwde gebieden.
Wij prijzen ons gelukkig.
Hoewel...Dieuw kijkt wel op en 'woeft' wat bij het verre gebonk van het carbid schieten. Maar dat stelt niks voor.

Alleen mooi siervuurwerk ... in elke redelijke plaats, door de gemeente en sponsors geregeld of zoiets. Dat lijkt me wel wat.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Maureen

Bericht door Maureen »

Sluit ik me bij aan Jeanette. Al dat vuurwerk dat onoordeelkundig wordt rondgeschoten.... Veel dierenleed en mensenleed (hoe vaak worden geen onschuldige voorbijgangers getroffen...). Doe mij maar een mooi professioneel afgestoken vuurwerk als het dan toch moet.
Gelukkig hebben wij er hier relatief weinig last van. Maar voor arme Lisa is het jaarlijks een drama. Volgens mij begint het bij jullie al rond Sinterklaas. :(
Wij horen hier wel af en toe een knal tot nu toe, maar meestal uit de verte. Daar zitten wel hele bommen bij, maar van zo ver dat de honden er nauwelijks van opkijken en ook zeker niet van in de stress schieten. Alleen na de start van de legale verkoop neemt het hier wat toe.
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

loes

Bericht door loes »

Hier wordt gelukkig niet gestresst of geblaft, maar wij wonen vlakbij een tunneltje onder de rijksweg en die knallen zijn ongelooflijk hard dus ik denk dat er in de buurt heel wat bibberaartjes zijn.
Van mij hoeft het ook niet.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Ze zijn hier al weken bezig, nu ook weer. Lisa zit dus op mijn voeten te bibberen.
We gaan vanmiddag naar een zus van Pim. We zijn elk jaar de tweede kerstdag met broer en zussen van Pim bij elkaar. Altijd heel gezellig.
We gaan vanavond met zijn achten eten in een restaurant. Liesje gaat met ons mee.
En dan maar hopen dat ze in het centrum van Lisse geen vuurwerk afsteken.
Leuk wakker worden Karin. :schrik:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

jetwolrich

Bericht door jetwolrich »

Tot nu toe hoor ik hier alleen de doffe knallen van carbid.
Ik zag tijdens het wandelen een auto rijden met de melkbussen uit de achterbak. :shock:
Dus elke 20 seconden een dreun....Maar dat is echt in de weilanden, het geluid verwaait meteen.

Verder moeten we maar afwachten hoe het gaat met oudjaar.
De honden zijn niet bang. NOG NIET, zou onze instructeur zeggen.
Het gaat ook om de geur en de lichtflitsen.
Lekker de gordijnen dicht en muziek aan.......

En zoet houden met een botje. :hug2:
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

corrie

Bericht door corrie »

Het is laat, maar toch iedereen fijne kerstdagen.kerstavond zijn wij bij vrienden geweest, gisteren bij onze zoon en zijn gezin. Zijn schoonouders waren er ook. Het was erg gezellig en we hebben genoten van een heerlijk vegetarisch 7 gangen menu!
Zometeen gaan we naar onze dochter. Daar gaan we gourmetten. Mijn moeder gaat ook mee.
Hier geen bange honden. Ze vinden vuurwerk zelfs leuk! Er wordt wel iets minder gekwispeld, Hieke wordt wat doof.....
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Heel vervelend al dat geknal al. Hier begint het ook al. Sammy loopt moeizaam of zelfs helemaal niet. Krijg haar dan nog niet met 10 paarden vooruit, dus keren we maar om richting huiswaarts, dan loopt ze als een kieviet
Ze vindt et hlee,aal niets, ik dus ook niet. Lieveke trekt zich er nu nog niets van aan en wil nu nog wel meewandelen. Wel af en toe een blafje in huis als er een knal is.
Ik dacht dat men pas op 31 dec om 10 uur 's'avonds vuurwerk mocht afsteken waarom dan nu al. :niks:
We laten ze nu niet meer alleen thuis ook al is het maar even om een boodschap te doen.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Charlotte

Bericht door Charlotte »

http://www.ruiver.nl/2015/12/23/schuurt ... -vuurwerk/

Dat is een paar deuren verder van mijn zus en om de hoek van mijn schoonouders.
Hun eigen kinderen blijken de veroorzakers....
Eigen schuld ect....
Hoop dat hun verzekering moeilijk gaat doen en niet uit gaat keren.
Charlotte

Erna

Bericht door Erna »

Getsie Charlotte, komt wel heel dichtbij.
Verzekering niet uitkeren zou prima zijn, laat ze zelf maar voor de kosten opdraaien.

Alida

Bericht door Alida »

Jakkes Charlotte :( idd eigen schuld dikke bult. Hier valt het tot nu erg mee ten opzichte van vorig jaar, heel af en toe een rotje, Kasper moppert dan een beetje en daar blijft het dan ook bij, voor mij hoeft het helemaal niet, ben echt als de dood voor vuurwerk.Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Getver, Charlotte! Ik hoop het met je mee.
Als ik de ouders was, kwam er geen verzekering aan te pas. Dan mochten ze hun zakgeld inleveren tot de schade hersteld was................
Maureen

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Stella schreef:Als ik de ouders was, kwam er geen verzekering aan te pas. Dan mochten ze hun zakgeld inleveren tot de schade hersteld was................
....en dan zoveel mogelijk zelf de schade laten herstellen!
Charlotte

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Eigen schuld dikke bult zou ik ook zeggen en laat ze het zelf betalen en herstellen. Daar leren ze misschien van. Laten we het hopen want nu zijn het coniferen maar volgende keer misschien ogen van een toeschouwer.

Hier af en toe een harde knal maar genoeg voor Sammy om niet naar buiten te willen. Vanmorgen wilde ze niet eens haar eerste plasje doen. Zal blij zijn als het vuurwerkseizoen afgelopen is.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Maureen

Bericht door Maureen »

:ja:
Maureen

Martine

Bericht door Martine »

Ik hoop dat iedereen een fijne kerst heeft gehad; ik ben gelukkig nog niet te laat om iedereen alle goeds voor 2016 te wensen... :ja: :thumbsup:

Door mijn heren worden de uren helaas alweer afgeteld tot oudejaarsavond 18.00 uur. Dan mogen ze eindelijk hun vuurwerk gaan afsteken.
Ze hebben mij beloofd de overlast tot een minimum te beperken en op een heel afgelegen stuk achter het bos te gaan staan knallen. Zodra iemand last van ze heeft trekken ze dan weer verder. (Coen heeft wel als "eis" gesteld dat het hem dan op een normale manier gevraagd dient te worden; het mag tenslotte wel. Als mensen al scheldend en tierend aan komen stuiven is hij veel minder bereid mee te werken dan wanneer hij op een normale manier wordt aangesproken... :crazy: Kleine kinderen worden groot zal ik maar zeggen... :? )

Hier vind Bob dat vuurwerk ook prachtig; rare honden, die van de Liefelijkes... :tong:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

loes

Bericht door loes »

De Hollands Koetsiertjes verblikken of verblozen ook niet van een beetje geknal, net zo min als Fija, die overigens redelijk geluidgevoelig is.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten