Grootste dierenwinkel
Re: Grootste dierenwinkel
Klopt van de vacht. Bij Stijnke zie je het nog, terwijl ze er al meer dan een half jaar niet in gelopen heeft. Ze droeg het alleen als ze loops was en dus aangelijnd moest in het bos. Dan liep ze vrijer in een tuigje en rollijn, dan gewoon met halsband en riem. Verder zijn die rollijnen een drama wat mij betreft. Ik heb er al zoveel ongelukken mee zien gebeuren of bijna gebeuren.... Ze werken alleen als je er continu je aandacht bij hebt en heel erg alert reageert. Maar veel mensen dromen weg of lopen te telefoneren of appen of zo en letten helemaal niet op hun hond.
Maar dat terzijde.
Bij onze club mag een tuigje tijdens de les, mits het goed past en de hond niet in z'n bewegingen hindert. Maar liever zien de trainers een halsband.
Zelf vind ik wat Jeanette ook zei: halsband terwijl ze in de auto vastzitten, liever niet. Mocht er iets gebeuren, dan beschadigt de nek te snel of worden ze opgehangen. Moet ik niet aan denken.
Maar dat terzijde.
Bij onze club mag een tuigje tijdens de les, mits het goed past en de hond niet in z'n bewegingen hindert. Maar liever zien de trainers een halsband.
Zelf vind ik wat Jeanette ook zei: halsband terwijl ze in de auto vastzitten, liever niet. Mocht er iets gebeuren, dan beschadigt de nek te snel of worden ze opgehangen. Moet ik niet aan denken.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Daar heb je gelijk in José, ik zie dat bij Lisa ook. Zij heeft natuurlijk vaak een tuig aan bij de trainingen en de wedstrijden. Wat dat betreft zou ik beter kunnen strippen, maar daar ben ik dan weer niet goed in. Voor mij makkelijker om de vacht er in één keer af te halen.sammydesmous schreef: Ik vind dat van looptuigjes de vacht veranderd. Je kunt altijd precies zien welke hond een tuigje draagt als die af is. Tenminste ik zie het.
José Sammy & Lieveke
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Stijnke werd gestript, maar dan bleef je het toch ook zien. Zelfs nu na ruim een half jaar nog, terwijl ze nauwelijks meer een tuigje heeft aangehad in die tijd. (Zelfs geen speurtuig, omdat ik nog zo beroerd loop....we snakken eigenlijk naar weer eens flink speuren ).
Maureen
Dank jullie wel , ik ben overtuigd .
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Klop dat je het blijft zien waar het tuigje heeft gezeten.
Zelfs na het dragen van de fietstochten is de afdruk, of liever slijtageplekken, goed te zien.
Nu Guusje pas geplukt is, is er een afdruk (kale plek) te zien.
Zelfs na het dragen van de fietstochten is de afdruk, of liever slijtageplekken, goed te zien.
Nu Guusje pas geplukt is, is er een afdruk (kale plek) te zien.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
- jetwolrich
Nou, ik vind een halsbandje voor een pup niet prettig, hoor.
Toen ik met Beer op cursus ging, ben ik er mee begonnen, maar je corrigeert zo`n wurmpje met een halsbandje snel te hard. (Ik was natuurlijk Appenzellers gewend.)
Beer was heel goed te corrigeren met mijn stem en met het tuigje kon ik haar als het nodig was ook even laten weten dat ze niet mocht trekken o.i.d.
Mijn instructeur vond het niet zo van belang, een halsband of een tuig. En dan vond hij Beer best goed, voor een Smous.
Smouzen zijn meestal wel gevoelig voor een voertje, zo houd je ze ook bij de les.
Beer vond mij in het begin te streng. Ze keek me soms aan met zo`n beschuldigende blik! Nu loopt ze prima naast me en dan kijkt ze omhoog met een blik van, wat lopen we lekker, hè?
Maar Trix en Jolanda hebben straks te maken met het Monster van Noordwijkerhout
Gewoon uitproberen, wat je zelf het prettigst vindt en waar Bero ook blij van wordt.
Toen ik met Beer op cursus ging, ben ik er mee begonnen, maar je corrigeert zo`n wurmpje met een halsbandje snel te hard. (Ik was natuurlijk Appenzellers gewend.)
Beer was heel goed te corrigeren met mijn stem en met het tuigje kon ik haar als het nodig was ook even laten weten dat ze niet mocht trekken o.i.d.
Mijn instructeur vond het niet zo van belang, een halsband of een tuig. En dan vond hij Beer best goed, voor een Smous.
Smouzen zijn meestal wel gevoelig voor een voertje, zo houd je ze ook bij de les.
Beer vond mij in het begin te streng. Ze keek me soms aan met zo`n beschuldigende blik! Nu loopt ze prima naast me en dan kijkt ze omhoog met een blik van, wat lopen we lekker, hè?
Maar Trix en Jolanda hebben straks te maken met het Monster van Noordwijkerhout
Gewoon uitproberen, wat je zelf het prettigst vindt en waar Bero ook blij van wordt.
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Ja hoor , het MONSTER VAN NOORDWIJKERHOUT,
Jolanda en Trix
aaaaaah, en hij is er nog nooit geweest
Maureen
Ik zal alle 16.000 inwoners vast waarschuwen ,
dat de Beer van Hellum er aan komt.
dat de Beer van Hellum er aan komt.
Jolanda en Trix