Riek Barkman
Riek Barkman
Het valt me zwaar jullie te moeten vertellen dat mevrouw Riek Barkman gisteren overleden is. Zonder haar, zouden we onze smousjes niet hebben. Wat zal ik haar humor en bevlogenheid missen.
Maria
Maria
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Alle mensen die Riek Barkman na stonden, Maria, Loes, Fredie, Nettie Rozema en zovele anderen heel veel sterkte.
Natuurlijk was ze al een tijd ziek en verbleef ze naar haar volle tevredenheid al een poos in verpleeghuis de Dilgt in Haren, het komt toch onverwacht.
We waren woensdag nog bij haar. Ze was zo fragiel en moe, zodat wij niet verrast zijn door haar overlijden. Ze was verheugd over het feit dat het met de Club zo goed gaat. Over de ritsdagen en de testen. Een stevige club met een toekomst !!! Dat vond ze bijzonder goed om te horen.
Stapper heeft haar nog even prettig lastig gevallen, haar hand gelikt en ze aaide zijn mooie oortjes.
Ze was terecht trots op haar levenswerk en wij zullen haar daar altijd bijzonder dankbaar voor zijn !!
Dat de Hollandse Smous maar een goede toekomst mag hebben
We zullen vooral ook haar humor en rake opmerkingen missen.
Natuurlijk was ze al een tijd ziek en verbleef ze naar haar volle tevredenheid al een poos in verpleeghuis de Dilgt in Haren, het komt toch onverwacht.
We waren woensdag nog bij haar. Ze was zo fragiel en moe, zodat wij niet verrast zijn door haar overlijden. Ze was verheugd over het feit dat het met de Club zo goed gaat. Over de ritsdagen en de testen. Een stevige club met een toekomst !!! Dat vond ze bijzonder goed om te horen.
Stapper heeft haar nog even prettig lastig gevallen, haar hand gelikt en ze aaide zijn mooie oortjes.
Ze was terecht trots op haar levenswerk en wij zullen haar daar altijd bijzonder dankbaar voor zijn !!
Dat de Hollandse Smous maar een goede toekomst mag hebben
We zullen vooral ook haar humor en rake opmerkingen missen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ik ken mevr. Barkman niet persoonlijk, maar ik heb inmiddels wel begrepen dat er zonder mevr. Barkman geen smouzen geweest zouden zijn. Toch heel mooi dat haar naam voor altijd met dit bijzondere hondje verbonden zal blijven.
Ik zal haar stukjes in het smouzenblad missen, wat een geweldig gevoel voor humor had die vrouw. Ze kon het mensdom zo heerlijk op de hak nemen door de ogen van een hond, een gave.....
Familie, vrienden en smouzenmensen heel veel sterkte met dit verlies. Er zijn heel veel mooie dingen om op terug te zien, kijk alleen maar even in de ogen van een smous.........
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Riek Barkman: een mooi, sterk en nuchter mens met humor. En een geweldige klus heeft ze geklaard! Niet zomaar een hobby, maar een levenswerk is het geworden! Heel wat mensen zullen met dankbaarheid aan haar terugdenken. Ik in elk geval!
Ik wil alle mensen, die direct bij haar betrokken waren (familie en smouzenmensen) heel veel liefs en sterkte toewensen.
Ariënne
(Van de Smousjes Beppie en Vera.)
Ik wil alle mensen, die direct bij haar betrokken waren (familie en smouzenmensen) heel veel liefs en sterkte toewensen.
Ariënne
(Van de Smousjes Beppie en Vera.)
Zonder mevr. Barkman geen smousjes. Wat heeft zij veel gedaan voor dit hondje.
We hebben haar voor de eerste keer ontmoet eind 1990 toen zij samen met Fredie onze vorige smous Tirza kwam beschrijven.
Ik zal haar humorvolle stukjes in het clubblad missen.
Ik wil familie, vrienden, en mensen van onze vereniging die veel met haar hebben samengewerkt sterkte wensen met het verlies van mevr. barkman.
Groetjes, Erna.
We hebben haar voor de eerste keer ontmoet eind 1990 toen zij samen met Fredie onze vorige smous Tirza kwam beschrijven.
Ik zal haar humorvolle stukjes in het clubblad missen.
Ik wil familie, vrienden, en mensen van onze vereniging die veel met haar hebben samengewerkt sterkte wensen met het verlies van mevr. barkman.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Op de fotosite van de HSC staat inmiddels een korte impressie van het afscheid van mevrouw Riek Barkman
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
ach ik lees dit nu pas, wat een verdrietig nieuws.
Van het weekend was ik met Bieke op een clubmatch. Complimenten van de keurmeester en de opmerking dat Mevrouw Barkman vast blij met haar geweest zou zijn. Die opmerking krijg ik vaker, zeker van de oudere keurmeesters die het ras vooruit zien gaan en het is leuk te horen dat een ras dat op shows niet echt bekend is dat men wel mevrouw Barkman en haar bevlogenheid om dit ras terug te fokken kent.
Ik heb haar 2 keer telefonsich gesprokenen dat waren leuke,grappige maar ook leerzame gesprekken.Een heerlijk mens en een gemis voor de smouzenwereld.
Maar ze is lang ziek geweest en ik hoop dat ze nu haar welvedienderust heeft gevonden.
Van het weekend was ik met Bieke op een clubmatch. Complimenten van de keurmeester en de opmerking dat Mevrouw Barkman vast blij met haar geweest zou zijn. Die opmerking krijg ik vaker, zeker van de oudere keurmeesters die het ras vooruit zien gaan en het is leuk te horen dat een ras dat op shows niet echt bekend is dat men wel mevrouw Barkman en haar bevlogenheid om dit ras terug te fokken kent.
Ik heb haar 2 keer telefonsich gesprokenen dat waren leuke,grappige maar ook leerzame gesprekken.Een heerlijk mens en een gemis voor de smouzenwereld.
Maar ze is lang ziek geweest en ik hoop dat ze nu haar welvedienderust heeft gevonden.
Re: Riek Barkman
Tjonge, al weer drie jaar geleden.
Misschien zou ze dit leuk vinden:
http://www.encyclopediedrenthe.nl/Barkm ... J.%20(Jan)
Misschien zou ze dit leuk vinden:
http://www.encyclopediedrenthe.nl/Barkm ... J.%20(Jan)
Wat leuk Jeanette !
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Wat bijzonder!
Leuk Jeanette.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Wat leuk , ik zag net op de site de foto's van de ALV .
En wat leuk die foto dat Lex de Riek Barkmanprijs heeft gewonnen, gefeliciteerd Lex en Jeanette , een hele eer denk ik maar zo .
En wat leuk die foto dat Lex de Riek Barkmanprijs heeft gewonnen, gefeliciteerd Lex en Jeanette , een hele eer denk ik maar zo .
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Absoluut! Het was een hele verrassing.
Gefeliciteerd!
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
- jetwolrich
Hé, Jeanette en Lex, van mij ook nog felicitaties!
Dat was een mooie verrassing, wat zat Lex te glunderen.
Dat was een mooie verrassing, wat zat Lex te glunderen.
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
-
Ook van ons nog gefeliciteerd.
José Sammy & Lieveke
José Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)