Op zoek naar...........

De geschiedenis van de Hollandse Smoushond.
Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ach nee Bianca's Pukki was geen oma van Vera: ik staar me blind op die naam! En vergeet te rekenen!
Maar raar dat dat nest niet geregistreed staat. Dat is dan moeilijk te achterhalen. :roll:
Afbeelding

Lies

Bericht door Lies »

Die oude clubbladen, kun je die nog ergens krijgen?

Groetjes, Lies.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik weet niet of iemand bij jou in de buurt je daaraan kan helpen...
Anders heb ik wel een stapel, die je zou kunnen lenen.
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

De zoekfunctie op de site van de club had ik nog nooit gebruikt.
Nu wel dus, Pim heeft inmiddels al 13 kleinkinderen. LEUK :!: :!:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

loes

Bericht door loes »

Ja, leuk hè, dat zoeken. Doe ik zelf ook nog regelmatig.
Ik vind ook zo'n generatielijntje in foto's leuk Wetenschappelijk stelt het natuurlijk niks voor. Probeer al een tijdje een vaderlijntje (5 of 6 generaties) te maken, maar heb er nog steeds niet genoeg foto's voor... :cry:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Lies

Bericht door Lies »

Ariënne schreef:Ik weet niet of iemand bij jou in de buurt je daaraan kan helpen...
Anders heb ik wel een stapel, die je zou kunnen lenen.
Hoi Ariënne,

ik ben via Maria nu met iemand in contact die haar oude blaadjes weg wil doen. Als het goed gaat hoop ik die op te kunnen gaan halen, maar ik weet nog niet welke het zijn, en hoeveel het er zijn.
Kun jij aangeven welke numemrs jij hebt? Uit welk jaar of zo? Als het dan andere zijn als diegene die ik (hopelijk) kan overnemen van die andere mensen zou ik die van jou ook wel eens willen lenen, dan kan ik er bijvoorbeeld kopietjes van maken.

Groetjes, Lies.

PS Weten jullie of er een Smouzen fokker in de buurt van Utrecht zit? lijkt me wel leuk om eens een afspraak te kunnen maken met iemand die al langer in het ras actief is....

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Hoi Lies,

Hier liggen clubblaadjes vanaf 1992 (15e jaargang) tot nu.
Verder heb ik nog 2 nummers uit 1989 (nrs 1 en 2) gekregen van mensen (fam. Geutskens) bij wie wij voor het eerst een Smousje mochten bewonderen.

En ik heb nog Hondenwereld - 10 jaar Terugfokproramma Hollandse Smoushond. Dit zijn gebundelde artikelen over het verloop van het terugfokken van de Smous. (!973-1983)

:dog: :dog: :dog:
Afbeelding

Lies

Bericht door Lies »

Gaaf! Ik wacht even af welke boekjes die andere zijn, en dan kom ik hier zeker nog op terug....

Groetjes, Lies.

Renate

Bericht door Renate »

Gisteravond was Phoebe druk aan het spelen met Peerke, een Fries Stabijtje van 7 maanden (een schatje!). Ik raakte met het baasje van Peerke aan de praat die al snel wilde weten wat Phoebe nu eigenlijk was (haha dat wordt me elke dag wel en keer gevraagd. Soms vragen mensen of het een Maltezer Leeuwtje is :scratch: ).
Hij vertelde dat zijn zus 3 smousjes had (gehad). Volgens hem waren ze ivm hun gebit niet gebruikt voor het terugfokprogramma. Jammer genoeg kon hij niet op de namen komen. 2 van de 3 smousjes wonen inmiddels in Canada bij de dochter van de zus.
Hij zou zijn zus nog eens naar de namen vragen. Ik ben benieuwd of 1 van jullie deze smousjes kent.

loes

Bericht door loes »

Als het inderdaad (legale) smousjes zijn, dan kennen we ze uiteraard! Ben dus ook heel benieuwd.
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Ik denk wel dat het legale smousjes zijn, want Peerkes baasje had het wel over het terugfokprogramma en dat het gebit niet goed zou zijn.

Ik zal zeker nog eens vragen of hij nog achter de namen van de smousjes is gekomen. Ik ben ook wel benieuwd of de club ze kent.

Renate

Bericht door Renate »

Ik weet een klein beetje meer over de geëmigreerde smousjes. 1 is er overleden en de ander is inmiddels 14 jaar oud en nog steeds superactief. De baas van Peerke is niet zo goed in namen zegt-ie, maar hij had iets van Ka in zijn hoofd.
Morgen gaat hij op familiebezoek in Zeeland en zou navragen hoe de smousjes precies heten.

Renate

Bericht door Renate »

Vanmorgen zijn Phoebe en ik weer met Peerke en haar baasje naar het bos geweest.

Het baasje van Peerke had nog geinformeerd naar de geëmigreerde smousjes, maar had helaas niet veel informatie.

Volgens heb heet het smousje dat nu nog in leven is Svennie en is 14 jaar oud. Zijn oorspronkelijke baasjes zijn inmiddels overleden.
Is er een Svennie (geen idee hoe je het schrijft trouwens) van 14 jaar oud, Loes? Volgens de info die ik heb was hij afgekeurd voor de fok.

loes

Bericht door loes »

Op Svennie, Svenny heb ik haar niet kunnen vinden. Er is wel een Svenny van 1990, maar die heeft ooit een nest gehad en is van een in Nederland wonend lid.
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Volgens mij is het een reu.

loes

Bericht door loes »

Ook geen reuen met de juiste leeftijd, maar vooral van de wat oudere smousjes is het zeer waarschijnlijk, dat er een kennelnaam aan gekoppeld zit met wellicht een heel andere officiële naam..
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Ja, dat is waar. Jammer. Als ik ooit nog eens meer hoor, dan laat ik het weten.
Bedankt voor het nakijken, Loes. Te gek dat je dat toch elke keer maar weer doet.

Gesloten