1e RITSdag 2008: 26-1

De geschiedenis van de Hollandse Smoushond.
Mary

Bericht door Mary »

Een dagje samen, zonder ogen op steeltjes, zal vast heel aangenaam zijn.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Monique

Bericht door Monique »

Renate, ik hoop dat je oppas kunt vinden! Een dagje onbezorgd weg met z'n tweetjes is ook wel eens lekker!

Renate

Bericht door Renate »

Dana is onder de pannen. Ze gaat een dagje naar mijn zus. In Dana's maatstaven staat er maar weinig boven een dagje spelen bij tante Yvon, dus dat zit wel snor.
Nu nog hopen dat onze oppas bij Romy wil en kan blijven.

Renate

Bericht door Renate »

Ja hoor. Schat van een meid die oppas van ons. Ze heeft zelfs een slaap-afspraak met een vriendin verzet om op Romy te passen. Veel te goed voor deze wereld. :innocent:

Dus Martijn en ik hebben lekker een dagje voor ons zelf. Hmmmmm, vervelend.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Aha, gepiept........ :springertje: :springertje: :dog:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Jajo

Bericht door Jajo »

Zo'n dagje samen is goud waard. Dan kan je er weer tijden tegenaan.
Geniet er van, het is je van harte gegund.

Jozé

wubke

Bericht door wubke »

Zulke oppassen moet je koesteren...... :boeketje:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Renate

Bericht door Renate »

Tja, ze is net 15 geworden afgelopen zondag. Ik heb vroeger altijd op haar en haar broertje gepast. Ze past al ruim 2 jaar op mijn meiden en zelfs met Romy heeft ze nooit problemen. Ze voelt Romy erg goed aan én heeft ook duidelijk haar grenzen. Heel knap voor zo'n jonge meid, want menig volwassene heeft er moeite mee.

Ik hoop dat ze - als ze eenmaal toestemming heeft om op stap te gaan - toch nog lang bij ons wil oppassen. Zelf heb ik ook tot mijn 24e bij hen opgepast. Toen ik eenmaal op mezelf woonde, had ik er geen zin meer in. Ze zijn toen nog wel een paar keer bij ons komen logeren, maar al snel waren ze te groot en bleven ze alleen thuis.

Ik prijs me erg gelukkig met zo'n oppas.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Zie je, ook dat komt goed!:cheer:
Nu alleen Phoebe's oogje nog.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

wubke

Bericht door wubke »

Ik had vroeger ook zo'n oppas. Ik ging met een gerust hart winkelen en liet mijn 3 jonge kinderen bij haar achter, ondanks dat ze pas 14 was. Ze had het gewoon. Inmiddels is ze (nog geen 30) zelf moeder van 5 kinderen. Gewoon voor in de wieg gelegd dus..........
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Desi

Bericht door Desi »

Knap van dat meisje van 15, dat ze op Romy kan passen een hele dag! Jan Hein wordt volgende week ook 15, dan vergelijk je toch snel jongens en meisjes! Wat een verschil!

Wij komen de 26e ook naar de Ritsdag en ik hoop dat Jan Hein dan nog meewil! Nu is Desi ook wel zijn hondje!

Monique

Bericht door Monique »

Wie komen er nu allemaal naar de ritsdag en vanaf hoe laat? Ik ben te lui om het terug te zoeken in de berichten :wink: .
Wij moeten er om 11.30 zijn. Aangezien het wel een eindje rijden is voor ons en wij niet van die vroege vogels zijn, streef ik er naar om er om 10.45 uur te zijn. Nog even tijd voor acclimatiseren en de broertjes en zusje en fokkers op te zoeken :lol: .
Lijkt me heel leuk om iedereen weer te zien.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

In het clubblad en op de clubsite, staan de opgeroepen nesten. Dus als je ongeveer weet wie bij welk nest hoort, heb je een idee.
Leuk hoor, veel plezier alvast.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Desi

Bericht door Desi »

Monique,

Wij zijn om half 3 aan de beurt. Misschien treffen we elkaar nog. zou leuk zijn een foto van alle forumhondjes.

Mary

Bericht door Mary »

Nou Monique, zo te zien hoef je niet echt een vroege vogel te zijn,
maar heb je wel geduldig zitvlees nodig. Alle tijd om iedereen te spreken.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Martine

Bericht door Martine »

Monique schreef:Wie komen er nu allemaal naar de ritsdag en vanaf hoe laat? Ik ben te lui om het terug te zoeken in de berichten :wink: .
Wij moeten er om 11.30 zijn. Aangezien het wel een eindje rijden is voor ons en wij niet van die vroege vogels zijn, streef ik er naar om er om 10.45 uur te zijn. Nog even tijd voor acclimatiseren en de broertjes en zusje en fokkers op te zoeken :lol: .
Lijkt me heel leuk om iedereen weer te zien.
Hoi Monique,

Ik heb er ook zin in iedereen weer te zien!
Ik hoop dat Jelle (die woont op Terschelling) ook komt; het lijkt me voor hun een hele onderneming...
En ik ben ook enorm benieuwd naar Mozes, hun vader!
Ik dacht dat we om half 11 aan de beurt waren :? , ik ga maar snel even die brief opgraven uit de "stapel", je brengt me heerlijk aan het twijfelen, maar ongetwijfeld heb je gelijk hoor. :)
Bobbie is ook erg toe aan de RITS-dag, zijn vacht is inmiddels erg rijp (vind ik wel mooi); de dag erna zal ik hem gaan plukken. Voordeel hiervan is wel dat ik dit keer geen kaal hondje zal krijgen; zijn ondervacht is al lekker lang.

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

loes

Bericht door loes »

Normaal gesproken zijn jullie het eerste nest, dus als er niet iets om een X-reden omgezet is, zou dat inderdaad 10.30 zijn......
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Wij zijn om 13.30 uur aan de beurt, maar zullen er wel wat eerder zijn. We kunnen het (helaas) niet te laat maken, want we moeten nog naar de verjaardag van mijn vader.

Monique

Bericht door Monique »

In mijn brief staat toch echt 11.30 uur.....in mijn hoofd had ik ook 10.30 maar toen ik mijn berichtje aan het typen was heb ik het nog ff opgezocht. Typisch hé?
En Jeanette, ik bedoelde ook meer: wie van het forum zullen er allemaal zijn? Moeten we een witte anjer opsteken ter herkenning?

loes

Bericht door loes »

11.30 klopt, hoor. Omdat 1 van de andere eigenaren van het Waddeneiland moet komen, is het naar later verzet. Voor jou ook wel lekker toch, als je van zo ver moet komen?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten