De eerste ritsdag van 2009 (7 febr)

De geschiedenis van de Hollandse Smoushond.
julie

Re: De eerste ritsdag van 2009 (7 febr)

Bericht door julie »

Jeetje wat jammer dat Siem springtenen" heeft en niet voor een nageslacht mag zorgen. Maar dat maakt hem niet minder LIEF. Ik had het zelfde met Knoester. Een super hond, maar te scheve tandjes...snif..
Nu maar hopen dat Roef kotertjes op de wereld zet...ik denk dat hij maar op hyves moet gaan shoppen... :P
Roef zijn garnituur/kop is niet ok...zijn snuit te lang en te weinig garnituur.. maar dat wordt dus afgeknaagd door zijn "tante Aafke"...dus ik denk dat dat wel meevalt en hij meer garnituur heeft....verder is het een super lieve hond..en een lieve pappa.
Alle puppies daar is hij echt helemaal gek mee. Likken, snuffelen, spelen..heel voorzichtig...dus hij wil er best voorgaan. :) :) Nu nog een vriendinnetje vinden die op hem valt.

Groetjes Julie

Erna

Bericht door Erna »

Afwachten maar Julie. Het nadeel van een reu is dat je zijn eventuele nakomelingen niet zelf in de hand hebt. Roef zal binnenkort wel op deklijsten komen te staan.
Voor Wubke vind ik het wel zuur, eerst Jules niet en nu Siem ook al niet. En dat voor een paar jubeltenen. Gelukkig kan hij net zo goed springen als zijn moeder, dus daar ligt het niet aan. En Wubke, je hebt gelijk, gelukkig zijn het alleen maar zijn tenen die dwars liggen en mankeert hij verder gelukkig niets.
Maar moet eerlijk toegeven dat ik vanmiddag wel even aan het idee heb moeten wennen. Pim vond het ook erg jammer.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

julie

Bericht door julie »

Het is inderdaad heel sneu voor jou Wubke. Twee smousjes die alle twee geen nakomelingen op de wereld kunnen en mogen zetten. Terwijl je er zo op gehoopt had. :cry:
Hoor je eigenlijk vanaf wanneer je hondje op die deklijst staat?
Groetjes Julie

Martine

Bericht door Martine »

Wubke, wat vind ik dit nou vervelend voor jou.
Ik weet hoe leuk je het had gevonden als de genen van Siem doorgegeven zouden worden; ik vind het ook een prachtig hondje met een goeie kop en een geweldige vacht; zijn tenen zijn mij nooit opgevallen. Heb je daar misschien een fotootje van, zodat ik me er wat bij kan voorstellen?
Gelukkig voor Siem weet hij zelf niets van deze commotie!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ja, daar ben ik ook benieuwd naar !!!
Mij is alleen maar opgevallen dat het zo'n mooie knul was.... :?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

loes

Bericht door loes »

julie schreef:Hoor je eigenlijk vanaf wanneer je hondje op die deklijst staat?
Groetjes Julie
Hij kan op een deklijst komen zodra hij op de RITS is goedgekeurd, maar omdat op elke lijst 4 à 5 kandidaten staan, kan het langer duren voor hij gekozen wordt.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

julie

Bericht door julie »

Dat snap ik, en dat heb ik ook van Erna begrepen. De fokster heeft de keuze, maar er wordt jou dus niet verteld dat ze hem op een deklijst zetten?
Ik hoop echt dat ze een keertje voor Roef kiezen..lijkt me echt zo leuk. Maar ja dat is dus afwachten. :?

Groetjes Julie

Gesloten