1e RITSdag 2008: 26-1

De geschiedenis van de Hollandse Smoushond.
Jajo

Dappere Martine

Bericht door Jajo »

Martine, wat ben jij dapper om, ondanks al je tegenslag, toch nog zo'n enthousiast stukje te schrijven over de RITSdag. Ik hoop dat je morgen de sleutels alsnog terug vindt. De kinderen hadden de dag van hun leven: met de trein. Ik kan me voorstellen dat jij het even gehad hebt. Slaap maar lekker. Morgen een betere dag gewenst.

Jozé

loes

Bericht door loes »

O fijn Martine, dat je thuis bent. Ja jammer, dat zo'n fijne dag zo akelig voor jullie moest eindigen (maar goed dat de jongens het ok vonden, want als die ook nog waren gaan klieren....).
Het is wel niet naast de deur, maar de afstand is te overzien, dus succes morgen met zoeken!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Tjonge jonge, petje af Martine.
Wat een dag......... :| :shock:
Nou ja, voor de jongens misschien wel: Elk nadeel heeft z'n voordeel, je maakt zo wel wat mee, :schrik: pfff
Hopelijk vind je je sleutels morgen.
Leuk dat het span bijna kompleet was. Sneu dat Jelle het toch niet voor elkaar kon krijgen. Ja, zo'n boot, altijd wat hè.
Succes morgen met zoeken én vinden :wink:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Mary

Bericht door Mary »

Martine, succes met zoeken morgen. Ik zal voor je duimen dat je ze zo terug hebt.
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Mary schreef:Martine, succes met zoeken morgen. Ik zal voor je duimen dat je ze zo terug hebt.
Zet hem op Martine!
Ik duim ook mee! :thumbsup: :thumbsup:
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Ariënne schreef:
Mary schreef:Martine, succes met zoeken morgen. Ik zal voor je duimen dat je ze zo terug hebt.
Zet hem op Martine!
Ik duim ook mee! :thumbsup: :thumbsup:
Dat kan gewoon niet misgaan, al dat geduim... :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Bedankt voor jullie lieve reacties, ik hou jullie op de hoogte!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Leuk, om bij een aantal namen van dit forum, nu ook de gezichten ontmoet te hebben. En de hondjes die erbij horen. Helaas heb ik, door het keuren, nauwelijks tijd om met de mensen te praten, dat is dus geen desinteresse. Bovendien was mijn tijd nogal afgemeten, omdat ik ook zo snel dat mogelijk was, terug moest naar mijn nest.
Jammer, dat de dag voor Martine zou vervelend afliep, door het verliezen van haar sleutls. Vaak worden gevonden voorwerpen naar de Jutter gebracht, dus ik zou morgen eerst eens met de Jutter bellen!
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Monique

Bericht door Monique »

Succes morgen Martine, vergeet je metaaldetector niet :!:
Knap dat je nog zo enthousiast kunt schrijven over deze dag.
Ik begrijp dat Bobbie morgen nog niet geplukt wordt :wink:

Het was een leuke dag, ik heb een aantal forum-mensen 'live' gezien: Renate, Anja, Maria, Loes, Martine. Leuk om iedereen te ontmoeten. Renate herkende ik aan Phoebe. Phoebe en Pepper zijn echt heel erg in het oog springende smousjes. Dotjes om te zien!
Ook uit ons nest zagen de honden er erg verschillend uit. Jojo was de lichtste van kleur (dat heeft-ie van zijn moeder), de andere honden leken qua vacht meer op de vader. Ook qua karakter vond ik ze uiteenlopend (voor zover je dat kan zien op zo'n dag).

Het is hard werken voor alle vrijwilligers op een RITS-dag, voor hen: Petje af! Zeer aandachtig en geduldig worden alle hondjes één voor één bevoeld, bekeken, gemeten en beoordeeld.

Jojo ligt de hele avond al voor pampus in zijn mand (en ik idem dito op de bank :lol: ), die heeft zich weer helemaal kunnen uitleven op het strand bij het Jutterspaviljoen. Leuke locatie!

Erna

Bericht door Erna »

Martine wat vervelend, hoop dat je morgen de sleutels weer terug zal vinden.
Het is net zoeken naar een naald in een hooiberg, hoop zo dat de metaaldetector
je sleutels aan zal wijzen. Sterkte met zoeken, ik ga ook voor je duimen. :thumbsup:

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

Van mij ook even een verslagje van de ritsdag.

Samen met Frank en Mirjam zijn we naar Zeewolde gereisd. Phoebe en een loopse Whoopi hebben in de kofferbak aan 1 stuk door gespeeld. Ik vond het zo leuk dat Mirjam er ook bij was. Mirjam, als je dit leest, wat een doorzettingsvermogen heb jij zeg. Petje af! :boeketje:

We waren ruim op tijd bij de Jutter. Phoebe was erg opgewonden. We hebben eerst een kleinigheidje gegeten. Als snel maakten we kennis met papa Vito en zijn huisgenootje Yeti (die wel wat in de loopse Whoopi zag en bijna voor een RITS-dag-gelegenheids-nestje zorgde :mrgreen: ). Al snel volgden de baasjes van Bowie en Kaj, Wil en Bart Beunk met mama Grada en natuurlijk Wendy, Robbert en kids met Pepper (ook al loops). Nup-Pepper was helaas 'smorgens al op de RITSdag geweest, dus we waren niet compleet. Daarna was het al snel tijd voor de 'APK'.
Ik heb geen idee wat de experts van Phoebe vonden, maar ik was dik tevreden over haar. Ze liet zich gewillig nakijken. Ook op het gedragstestje was ze helemaal zichzelf: enthousiast, vrolijk en vriendelijk. Jammer dat het baasje van broer Bowie zich zo misdroeg. :oops: :x :schrik: :shock:
Het uitrazen op het het strand vond ik wel het allerleukste denk ik. Na het uitwaaien hebben we (Bart en Wil Beunk, baasjes van Vito en Yeti, Wendy en Robbert en Frank en Mirjam) nog wat gedronken. Daarna was het tijd om naar huis te gaan. Om 17.15 uur waren we terug in Helmond.

@ Martine: Oh, meid wat ben ik blij dat je veilig thuis gekomen bent. Ik had zo met je te doen. Mirjam, Frank, Martijn en ik waren met 1 auto dus wij hadden helaas geen plaats meer over. Daarbij komt nog dat wij echt naar huis moesten omdat we oppas voor Romy in huis hadden (die het overig fantastisch goed gedaan had). Ik hoop van harte dat je je sleutels morgen terug vindt. :thumbsup:

Volgens mij heb ik iedereen van het forum gezien. Loes, Martine en Anja heb ik alledrie gesproken. Monique heb ik helaas alleen maar gedag kunnen zeggen omdat wij midden in de vragenlijst zaten. Ik had je graag nog even gesproken, Monique.

Tot zover mijn verslag. We zijn moe maar voldaan.
Laatst gewijzigd door Renate op 28 jan 2008, 09:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Leuk om die verslagen te lezen! Je hebt vast wel genoten van je dagje op stap, Renate! :)
Ik had wel eens even om een hoekje willen kijken!
Afbeelding

Margaret

Bericht door Margaret »

:| Als alles volgens plan was gegaan, was ik ook op deze ritsdag geweest.

(...)

Nou ja, mijn tijd komt nog wel.

Fijn dat iedereen het zo naar z'n zin heeft gehad, en Martine veel succes met je zoektocht!

Monique

Bericht door Monique »

Margaret schreef::| Als alles volgens plan was gegaan, was ik ook op deze ritsdag geweest.

(...)
!
Wat ging er mis dan? Ben jij ook je autosleutels kwijtgeraakt?? :(. Had me leuk geleken om ook jou nog in het eggie te kunnen ontmoeten!

loes

Bericht door loes »

Monique....als Margaret was gekomen dan had ze Jonas vastgehad en Martine zou bij een ander nest horen...
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Mary

Bericht door Mary »

Maar... zonder die ontwikkelingen en alles wat er op volgde zou dit forum misschien
niet geboren zijn....
Ieder nadeel heeft toch een voordeel :?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Mary schreef:Maar... zonder die ontwikkelingen en alles wat er op volgde zou dit forum misschien
niet geboren zijn....
Ieder nadeel heeft toch een voordeel :?
Ja, zo is dat. :bloem: :peace:

En Margaret jouw :sortof: smouzen-tijd komt er echt aan, als je dat wilt! :dog:
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

O,o, wat een trammelant met die autosleutels! Heel jammer dat zelfs Tjalda en Toots van Fredie ze niet hebben kunnen vinden. Wat moet jij gebaald hebben zeg!
Fijne mensen hè om zo intensief mee te zoeken, net één grote familie.
Ik hoop van harte dat het je vandaag lukt om ze terug te vinden, en dat je je niet zomaar gewonnen geeft, chapeau! Heb je wel je reservesleutel gevonden?
Jouw zoontje moet zich hierbij toch ook niet lekker hebben gevoeld lijkt mij. :roll:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hoe is het met de sleutels Martine???
Nog gevonden ???? :autorijden:

Martine

Bericht door Martine »

hallo allemaal,

De sleutels liggen er niet, zelfs met de metaaldetector geen spoor van ze. Ik zal alleen nog even de politie bellen en dan houden we erover op. :)
Gelukkig staat de auto nu weer voor mijn deur, en was hij niet totaal gestript omdat hij daar zo eenzaam en alleen stond vannacht :? ...
Ik ga nu even mijn kinderen zoeken (?!?) en een beginnetje maken met Bobbies pluk.
Fijne avond allemaal, en nogmaals bedankt voor al het medeleven! :toasten:

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Gelukkig dat het nog min of meer goed is afgelopen.
Ik vreesde nog even voor je dat iemand ze wel gevonden had, naast die vierwieler en er een stukje :crazy: :schrik: mee was gaan rijden.
Hè hè, wat een avontuur. :roll:

Gesloten