Op zoek naar...........
Op zoek naar...........
Hoi allemaal,
Bij deze wil ik graag een nieuw item invoeren.
Op zoek naar oude smousjes of nazaten van je eigen smousje.
In dit geval nakomelingetjes van zowel Sam als Ayla, onze oude smousjes.
Wie kent:
Sem of Semmie, geboren 22-2-05 (B862) en heeft hij misschien ook al nazaatjes???
of
Janneke, van hetzelfde nest (B864)
zusje Guusje ken ik al van internet.
Wie kent:
Sem of Semmie, geboren 22-2-05 (B862) en heeft hij misschien ook al nazaatjes???
of
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Re: Op zoek naar...........
Wat een goed en leuk idee Jeanette!Jeanette schreef:Hoi allemaal,
Wie kent:
of
Nou, zoals de meesten nu wel weten was in ieder geval onze Beppie (geboren 15 juni 1994) een dochter van Ayla uit haar 2e nest. En helaas geen nakomelingen van haar.
Jammer dat de site van de Kennelclub (Raad van Beheer) nog niet werkt:
http://www.kennelclub.nl/index.php?id=21
Succes ermee!
Hoi Ariënne,Ariënne schreef:Jammer dat de site van de Kennelclub (Raad van Beheer) nog niet werkt:
Het is inderdaad jammer dat die site al een tijdje niet werkt. Ik vond hem pas toen hij al 'out of order' was, en hij is sindsdien niet meer werkend geweest.
Maar heeft iemand van jullie misschien een eigen database met stambomen erin? En zouden jullie misschien bereid zijn om aan een eigen online database te werken?
Ik ben een vrijwilliger voor de website http://www.pawpeds.com. Daar staan verschillende databases voor een aantal katten- en hondenrassen, en sinds kort ook een frettendatabase en een paardenras. Als er iemand is die data beschikbaar heeft zouden we ook een Smous-database kunnen maken op die plaats?
Groetjes, Lies.
Hoi Lies.
Het enige dat ik heb zijn de stambomen van onze honden.
Verder geen data-base.
Wel leuk om ergens op internet een heel overzicht te hebben van alle stambomen van de Smousjes.
Maar of het zin heeft om het via het engelstalige pawpeds te doen, weet ik niet.
De Hollandse Smoushond is dus Hollands. Ook niet te koop als je in het buitenland woont, vanwege het overzicht op het terugfokken.
De site van de Kennelclub zal ook wel weer eens gaan werken. Is dan veel in op te zoeken!
Misschien dat iemand anders hier op kan reageren met meer kennis van zaken hierover?
Het enige dat ik heb zijn de stambomen van onze honden.
Verder geen data-base.
Wel leuk om ergens op internet een heel overzicht te hebben van alle stambomen van de Smousjes.
Maar of het zin heeft om het via het engelstalige pawpeds te doen, weet ik niet.
De Hollandse Smoushond is dus Hollands. Ook niet te koop als je in het buitenland woont, vanwege het overzicht op het terugfokken.
De site van de Kennelclub zal ook wel weer eens gaan werken. Is dan veel in op te zoeken!
Misschien dat iemand anders hier op kan reageren met meer kennis van zaken hierover?
Op de ledenvergadering heeft Fredie van der Giessen laten zien, dat alle info in een database zit, zodat alles in principe is na te vragen/op te zoeken. Nu heeft Fredie natuurlijk haar handen meer dan vol aan het Terugfokprogramma, wachtlijst ed. Ze heeft dan ook hulp voor een deel van de administratie van Loes Burger en die is volgens mij dol op uitzoeken .....
Ach ja natuurlijk!! Dom, even niet aan gedacht!Louise schreef:Op de ledenvergadering heeft Fredie van der Giessen laten zien, dat alle info in een database zit, zodat alles in principe is na te vragen/op te zoeken. Nu heeft Fredie natuurlijk haar handen meer dan vol aan het Terugfokprogramma, wachtlijst ed. Ze heeft dan ook hulp voor een deel van de administratie van Loes Burger en die is volgens mij dol op uitzoeken .....
Goed hoor!
PawPeds is niet alleen Engelstaig, maar wordt steeds meer meertalig. De artikelen die erop staan worden in diverse talen vertaald, en de stamboom pagina's staan nu in een testfase zodanig dat ze zodadelijk ook meer informatie in meerdere talen zullen geven.
De rassen die erop staan zijn niet allemaal in alle landen vertegenwoordigd, dat is ook geen voorwaarde om op PawPeds te mogen staan. Uiteraard zal een ras wat alleen in Nederland voorkomt voor gebruikers uit andere landen niet interessant zijn, maar daarom kan het nog wel heel makkelijk zijn voor de Nederlandse fokkers om alle stamboom info van hun ras te kunnen inzien.
Maar wat ik van jullie begrijp is er al een database? Waar kan ik die vinden? Dan kan ik daar eens gaan rondneuzen....
groetjes, Lies.
De rassen die erop staan zijn niet allemaal in alle landen vertegenwoordigd, dat is ook geen voorwaarde om op PawPeds te mogen staan. Uiteraard zal een ras wat alleen in Nederland voorkomt voor gebruikers uit andere landen niet interessant zijn, maar daarom kan het nog wel heel makkelijk zijn voor de Nederlandse fokkers om alle stamboom info van hun ras te kunnen inzien.
Maar wat ik van jullie begrijp is er al een database? Waar kan ik die vinden? Dan kan ik daar eens gaan rondneuzen....
groetjes, Lies.
Ayla is toch echt ook een voorouder van onze Vera, Jeanette. Grappig hoor! De Smouzenwereld is echt klein!Ariënne schreef:Wat een goed en leuk idee Jeanette!Jeanette schreef:Hoi allemaal,
Wie kent:
of
Nou, zoals de meesten nu wel weten was in ieder geval onze Beppie (geboren 15 juni 1994) een dochter van Ayla uit haar 2e nest. En helaas geen nakomelingen van haar.
Jammer dat de site van de Kennelclub (Raad van Beheer) nog niet werkt:
Succes ermee!
Binky en Ayla kregen o.a. Lotje. Lotje kreeg met Guido o.a. Guus, die weer de opa van Vera is. (En Pukki van Bianca de oma. Als dat klopt tenminste.)
Laatst gewijzigd door Ariënne op 06 jul 2007, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat leuk hè, al die familie leden
Met zo'n klein bestand is dat wel logisch natuurlijk, maar ik vind het zelf altijd enig. Dat Veertje nu via Lotje ook nog familie is van Pukkie
Veel knuffels voor Ayla's achter-, achter-, achterkleinkind.
Met zo'n klein bestand is dat wel logisch natuurlijk, maar ik vind het zelf altijd enig. Dat Veertje nu via Lotje ook nog familie is van Pukkie
Veel knuffels voor Ayla's achter-, achter-, achterkleinkind.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Er liggen hier nog heel wat oude clubblaadjes. Leuk om door te snuffelen.
Ik probeerde nog even Pukki op te sporen van Bianca (11-04-1989), maar heb net het betreffende clubblad niet in mijn bezit.
De oudste blaadjes heb ik gekregen van een familie uit Norg, waar we een Hollandse Smoushond in het echt gingen bekijken. Ik kende de hond toen alleen nog uit de hondenenyclopedie.
Leuk om al die oude bekende namen tegen te komen! En die foto's, vooral die, die in het midden van het blad geplaatst werden, één keer in het jaar! Ik heb hier iets liggen van '91 en '94. Ik herken ze nog bijna allemaal! Leuk hoor!
Zo is er ook een foto bij van Ayla (van Jeanette) toen 5 maanden jong. Precies aan de andere kant staat Kiko, die naam meende Jeanette al te herkennen. En kwam mij ook vaag bekend voor. Ik weet nu dat ik haar van die foto met naam herken.
Ik probeerde nog even Pukki op te sporen van Bianca (11-04-1989), maar heb net het betreffende clubblad niet in mijn bezit.
De oudste blaadjes heb ik gekregen van een familie uit Norg, waar we een Hollandse Smoushond in het echt gingen bekijken. Ik kende de hond toen alleen nog uit de hondenenyclopedie.
Leuk om al die oude bekende namen tegen te komen! En die foto's, vooral die, die in het midden van het blad geplaatst werden, één keer in het jaar! Ik heb hier iets liggen van '91 en '94. Ik herken ze nog bijna allemaal! Leuk hoor!
Zo is er ook een foto bij van Ayla (van Jeanette) toen 5 maanden jong. Precies aan de andere kant staat Kiko, die naam meende Jeanette al te herkennen. En kwam mij ook vaag bekend voor. Ik weet nu dat ik haar van die foto met naam herken.
Ik bewaar bijna alles, ja bijna. De oude clubbladen heb ik niet meer. Het werden er zoveel, en na Tirza haar dood heb ik ze weggedaan. Alleen het blad bewaard waarin mevr. Barkman Tirza had beschreven.
Ben daarna wel weer opnieuw de clubbladen gaan bewaren. Ariënne in het clubblad van afgelopen december staat Lisa voluit met een kerstmuts op haar koppie. Het is de foto waarbij het bestuur iedereen fijne dagen wenst, enz.
Een van de voorouders van Lisa heet ook Pucky, maar dat schrijf je anders dus zal wel een ander Pucky zijn geweest. Deze Pucky was een reu en de vader van Norma. Norma was van Loes.
Groetjes, Erna.
Ben daarna wel weer opnieuw de clubbladen gaan bewaren. Ariënne in het clubblad van afgelopen december staat Lisa voluit met een kerstmuts op haar koppie. Het is de foto waarbij het bestuur iedereen fijne dagen wenst, enz.
Een van de voorouders van Lisa heet ook Pucky, maar dat schrijf je anders dus zal wel een ander Pucky zijn geweest. Deze Pucky was een reu en de vader van Norma. Norma was van Loes.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Nee, oma Pukki van Vera is van 3-6-1997 (hondenoma's zijn meestal niet echt oud :D ). Ik heb naar Bianca's Puk gezocht, maar er is op 11-4-1989 geen smouzennest geregistreerd...
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004