Ritsdag

De geschiedenis van de Hollandse Smoushond.
Erna

Ritsdag

Bericht door Erna »

Wubke jij wilde toch wandelen op de ritsdag.
Op deze site kan je precies zien wat er in de buurt is.
http://www.erkemederstrand.nl/
In strandpaviljoen De Jutter worden de smousjes gekeurd.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

wubke

Bericht door wubke »

Ik geloof dat ik mij daar best een dagje kan vermaken met Jules. Als het weer nu nog een beetje wil meewerken :!: :)
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

wubke

Bericht door wubke »

Zaterdag is het zover. Ik vind het best spannend. Het lijkt me ook heel erg leuk om de broertjes en het zusje te zien. En natuurlijk ook de mensen die erbij horen.
Duurt zoiets lang? Als het mooi weer is willen echtgenoot en kinderen doorrijden naar Biddinghuizen, maar zij zijn dan de hele dag weg! Moet ik een dik boek meenemen of is er wel zo'n beetje de hele dag activiteit?
Groet, Wubke,
(Jules) en

loes

Bericht door loes »

Er zijn de hele dag hondjes, maar een boek is nog zo gek niet :wink:
Ongetwijfeld zullen er ook diverse kijkers/wachtlijstmensen zijn en die vinden het altijd leuk als ze wat info van eigenaren krijgen. De medewerkers hebben daar op zo'n dag helaas geen tijd voor, zodat de Somersen (de beheerders van het winkeltje) en wij meestal het aanspreekpunt zijn.
Ik probeer ook zo veel mogelijk foto's te maken voor de site (maar raak nog al eens de draad kwijt, wie wie is ed :oops:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Iedereen alvast veel plezier en succes gewenst op de RITSdag! Hopelijk worden alle hondjes goedgekeurd!

Ik ben zelf een ietsiepietsie aan het twijfelen of ik ook nog zal komen kijken.... :scratch:
Het is wel een eind rijden. Maar wel leuk om onder andere omstandigheden (zaterdag zijn we niet aan het verhuizen! :mrgreen: ) eens op mijn gemak rond te kijken. :scratch:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Zo is het maar net, wel gezellig natuurlijk. :lol: Het wordt ook redelijk weer geloof ik.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Dat zit er weer op!!!
Leuk om de familie leden te zien. Ze waren er helaas niet allemaal, maar toch. Schattig zusje en hele leuke broertjes. Jules en Stapper lijken op elkaar (vind ik) en Juultje en Vasco ook wel. Erg leuk, die keuring. Tjonge wat maken ze er een werk van.
Afijn, zit je braaf naast iemand die de lijst nakijkt en zijn gezondheid doorneemt. "Heeft hij nog last van zijn darmen, ofzo???" Nee hoor, ....en daar kotst Stapper midden op de vloer tijdens dit gesprekje. Oeps :oops: , om vervolgens enorme diarree te krijgen. :? :shock: Waarschijnlijk van de wormenkuur van gisteren.
Hij is nu erg moe. :roll:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:o :P Die Stapper! Fijn moment! En jij ondersteboven in de drukte om het op te ruimen. :wink: :lol:
Leuk hoor om al die familie te zien en te vergelijken! Nog gewandeld?
Werd er verder nog iets over Stapper gezegd???
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ha ha, ik zat mooi met Stapper aan de lijn en Lex was aan het ruimen :shock:
Fredie zei dat het een mooi en leuk nest was en we krijgen alle informatie nog toegestuurd. Wat veel !!!! Ze worden echt heel uitgebreid beschreven. Geen idee wat nu de eind resultaten zullen opleveren, spannend. :P

Erna

Bericht door Erna »

Stapper last van zijn darmen??? Nee hoor!!! :lol: Vervelend moment Jeanette, maar, heel gemeen van me heb ik om je verhaal moeten lachen. Ik zag het helemaal voor me.
Leuk om de nestgenootjes weer terug te zien. Hebben jullie nog een wandeling met elkaar gemaakt, je kan daar heerlijk wandelen.

groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

wubke

Bericht door wubke »

Het was inderdaad een hele belevenis. Ik ben ook erg benieuwd naar het commentaar. Ze waren niet zuinig met complimenten :lol: :lol: Maar misschien doen ze dat bij alle nesten om iedereen enthousiast te houden. :wink:
Flauw.....maar het was erg leuk. Ook de wandeling....ik heb vreselijk gelachen om Stapper achteraf. Jules kreeg het aan de stok met broertje Vasco. Stapper merkte dat en dook er als een dolle bovenop om eens even lekker een robbertje mee te knokken. Toen de vechtersbazen uit elkaar gehaald waren liepen ze als brave smousjes weer netjes aan de lijn mee. Ik vond het erg leuk om Stapper eens in levende lijve te ontmoeten. Volgens mij lijken ze ook in doen en laten heel erg op elkaar. Lekker stoer, eigenwijs, maar ook o, zo graag aangehaald. Zusje Juultje is ook zo'n schatje, maar vond het wel prima dat de jongens meer oog voor elkaar hadden dan voor haar. Kon ze lekker haar eigen gangetje gaan.... :lol:
Ik had het zeker niet willen missen. Nu de clubmatch nog, kijken of Jules die mooie beker kan winnen. Flink oefenen met de tandjes...... :lol: :lol:
Groet, Wubke,
(Jules) en

Renate

Bericht door Renate »

Wat leuk al die verhalen! Ik word helemaal enthousiast van jullie verhalen. Nog een paar maandjes geduld.
Ik ben erg benieuwd naar de keuringsresultaten. Moet je daar lang op wachten?

Jullie hadden prachtig weer vandaag zeg. Echtgenoot en kinderen hebben zich vast goed vermaakt in de diverse achtbanen in Biddinghuizen, Wubke?

loes

Bericht door loes »

Nou Wubke, over de kwaliteiten van Jules als a.s. dekreu hoef je volgens mij niet in te zitten. Hij is echt heel mooi op/uitgegroeid.
En die beker...? Ik ben ook heel benieuwd.
Deze clubmatch wordt vast heel leuk, veel honden, waar je qua afstamming of eigenaren "iets mee hebt".
Ik vond het ook heel leuk, dat vandaag forumlid Annemieke als medewerkster aanwezig was! Dus we hebben Daan ook ontmoet, terwijl ook mijn verzoek om foto's van Daans kinderen resultaat had, zie fotosite.
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik had wel even om een hoekje willen kijken, maar deed dat dus niet. Was wel leuk zo te lezen!
Het weer was hier heel somber en koud..... Hoop dat jullie het goed hadden wat dat betreft.
Afbeelding

wubke

Bericht door wubke »

Uhm.......man en kinderen zijn niet in Biddinghuizen geweest..... :(
Toevallig las ik gisteren in de krant dat kinderen onder de 12 jaar vandaag gratis toegang hadden tot diverse musea en pretparken oa Walibi World grrrrrrrr.....+ goede weersvoorpellingen....
Manlief zag de bui al hangen...overal minstens een uur wachten of langer, dus het hele plan is gisterenavond afgeblazen. Kinderen zijn thuisgebleven en Ton is gezellig meegegaan naar de Rits-dag. Eigenlijk vond ik dat wel zo leuk. :wink: Na de middag nog even op familiebezoek in Amersfoort en tegen zessen waren we weer thuis, met een heel rustig hondje.
Groet, Wubke,
(Jules) en

loes

Bericht door loes »

Nou Ariënne, het weer was uit de kunst! We vertrokken met zon, reden de poler in: MIST en misten prompt de goede afslag daardoor, maar de zon kwam ook in de Flevopolder al snel door en het werd echt warm. Het was een heerlijke dag. Tussen haakjes, Wubkes man zag er niet uit, dat hij zich verveelde :D . Was, volgens mij best wel trots op het mooie manneke, want er waren heel wat minder mooie hondjes, die door de eigenaren uiteraard toch als hun eigen parel werden beschouwd!
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Boffen hoor!!! Dat zonnetje erbij! Ik had hier bijna de houtkachel aan. :?
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Loes:
best wel trots op het mooie manneke, want er waren heel wat minder mooie hondjes, die door de eigenaren uiteraard toch als hun eigen parel werden beschouwd!

:hmm: Ik keek maar rond, ik keek maar rond....en ik zag zoveel parels, maar maar één diamant...zou ik nou ook behept zijn met een te grote maat mantel der liefde ... :roll:

loes

Bericht door loes »

:D :lol: :D :wink: :thumbsup: :kus: Jeanette.
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wel miste ik op de uitgebreide lijst nog een kopje: Hulpvaardigheid en huishoudelijk werk.
B.v.: Helpt je hond met de was of het brengen van de pantoffels (de verkeerde kant op)
Brengt hij wel eens hout voor de kachel mee uit het bos of help hij met het oogsten
van de aardperen.

Allemaal JA 's :P :crazy:
Kijk, dan wordt het scoren natuurlijk :wink:

Gesloten