Smous opvoeden met een bench

Help, ik krijg een smous. Wat nu?
Prangende vragen welkom ;-)
Gesloten
Trix

Smous opvoeden met een bench

Bericht door Trix »

Hallo,
Wij willen straks, als we ook eindelijk een echte smous hebben , deze opvoeden middels een bench .kan iemands daar wat tips in aanreiken .
Wij willen de bench niet bij ons op de slaapkamer, maar toch denk ik dat het wel wijzer is tot dat hij (Bowie) zindelijk is . Is het wel verstandig om als hij zindelijk is de bench te verplaatsen naar beneden verdieping ? :idee:

Groetjes Jolanda en Trix :idee:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Maureen

Re: Smous opvoeden met een bench

Bericht door Maureen »

Waterstier schreef:Hallo,
Wij willen straks, als we ook eindelijk een echte smous hebben , deze opvoeden middels een bench .kan iemands daar wat tips in aanreiken .
Wij willen de bench niet bij ons op de slaapkamer, maar toch denk ik dat het wel wijzer is tot dat hij (Bowie) zindelijk is . Is het wel verstandig om als hij zindelijk is de bench te verplaatsen naar beneden verdieping ? :idee:

Groetjes Jolanda en Trix :idee:
Hallo Jolanda en Trix.

Wij adviseren a.s. pupeigenaren meestal om de eerste paar nachten de bench wel boven naast het bed te zetten, maar deze langzaam steeds een stukje verder te verhuizen tot-ie op de plek staat waar je'm hebben wilt met een rustige pup erin.
Ons eigen advies volgen wij niet op, want onze dames slapen gewoon boven in de slaapkamer. En als ze eenmaal zindelijk zijn ook niet meer in een bench. :smile:
Er zijn ook mensen die de bench meteen beneden laten, maar wel een wekker zetten om tijdig met de pup naar buiten te gaan.
En zelfs zijn er die de eerste nachten beneden bij de pup slapen en later naar boven verhuizen.............
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Het wordt bijna door iedereen nu geadviseerd. Eérst de pup een poosje in een doos (erg makkelijk...dan kun je je hand er af en toe inhangen) of in een bench vlak naast je bed neer te zetten.
Na een poosje kun je dan, zoals Stella zegt, de bench telkens iets verder zetten en dan uiteindelijk op de plek waar je hem definitief wilt hebben.

Er is al heel veel geschreven over van alles rond de pups onder Algemeen... 'Opvoeding"

Maar wij zijn zelf ook van die smousmensen met hun hondjes in de slaapkamer. :fluit:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Jiske87
Contacteer:

Bericht door Jiske87 »

Moos sliep de eerste nachten ook in de bench naast het bed en dan steeds een beetje verder weg. Dat ging prima, maar zoals anderen ook al zeggen; inmiddels slaapt mevrouw lekker tussen ons in... We vonden het zelf zo gezellig!

Ze slaapt nu alleen in de bench naast ons bed als ze loops is, we hebben alleen maar witte lakens ;)

agnes

Bericht door agnes »

ik zou de fokster vragen hier al mee bezig te gaan. toen wij Floris kregen was hij al gewent aan de bench hij heeft dus niet boven gestaan. ik heb zelf 2 nachten op de bank gelegen maar niks gehoord. Daarna ben ik gewoon boven gaan slapen niks geen problemen gehad. Ook zou ik de eerste weken als je de pup hebt de hond overdag eens in de bench doen en zelf even weggaan. Niet te lang maar wel dat hij/zij er aan kan wennen dat je niet altijd bij hem bent.

loes

Bericht door loes »

Overigens is niet elke pup hetzelfde. De één schikt zich makkelijk, de ander is er wat moeilijker in. Om te voorkomen dat er toch drama's ontstaan is de methode, eerst naast het bed en steeds verder weg in het begin de meest veilige weg. Je hebt gauw genoeg door of de pup al snel alleen kan blijven of dat hij gewoon wat meer tijd nodig heeft. Het beste is te voorkomen dat het fout gaat.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Klopt, Ayla brak haar doos zo'n beetje af...helemaal in paniek.
Sam vond diezelfde doos helemaal top.

Maureen

Bericht door Maureen »

Onze eerste Beagle was een tweede handse en werd op advies van de fokker 's nachts in een doos in de schuur opgesloten. Helaas had ze chronisch last van haar darmen en bevuilde dus de doos. Ze kon niet anders al probeerde ze wel.
Toen ze met 4 maanden bij ons kwam gilde ze de hele buurt bij elkaar toen we haar in haar mand in de keuken zetten. Een bench was toen nog vrij ongewoon en voor ons onbekend. Maar mandje in de slaapkamer en de paniek was voorbij. Toen ze gewend was bij ons, hebben we haar in de buurt gehouden vanwege de darmkrampen soms.
Toen we voor onze eerste Smous een bench kochten, was de Beagle de eerste die erin lag en met veel genoegen. Later maakten ze er om de beurt gebruik van en soms zelfs samen. Maar ze hebben er nooit voor straf in gezeten. Ook onze latere aanwinsten niet. Het is altijd een veilige haven, een plek waar ze rust kunnen vinden.
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

loes

Bericht door loes »

Wij hebben nog steeds een grote bench in de kamer (met planten erop is het een gewoon 'meubelstuk') en daar liggen beide honden heel vaak in, meestal alleen maar ook wel samen. Als ik iets 'engs' wil doen zoals nakijken op teken, vlooien, klitten zijn me soms te vlug af en duiken de bench in, want ze weten dat ik ze dan met rust laat.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Maureen

Bericht door Maureen »

:grijns: Heel niet dom, die Smousjes.
Maureen

karin73

Bericht door karin73 »

Bij ons staan er twee in de kamer.
Als wij weggaan en 's nachts zitten ze er in met de deur dicht, overdag is het dè rustige plaats. Toen we alleen Suske hadden was het niet meer nodig, maar Fien krabt de vulling uit een bank als ze alleen is....

Hier ook langzame gewenning naast het bed.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Alida

Bericht door Alida »

Kasper heeft de eerste nachten in een doos naast het bed gestaan, en daarna in één keer naar beneden in de bench.Dit ging meteen goed.Nu gaat hij als we overdag even weg moeten en s'nachts in de bench, hij vind het prima, zodra de jassen aangaan stap hij zelf de bench al in :hihi: als we thuis zijn ligt hij altijd op een groot kussen. Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Trix

Bericht door Trix »

Allereerst wil ik graag zeggen dat het mij spijt dat ik niet goed geken hebt voor ik vraag over de bench stelde . Ik had nl wel gezocht maar zag niets over het onderwerp bench . Waarschijnlijk dan toch over heen gekeken :( :( :shy:

Verder wil ik iedereen bedanken voor de reacties en tips die ik zeker ga op volgen.
Wel wil ik nog even kwijt dat het niet is dat ik Bowie straks niet in de slaapkamer wil hebben , maar de slaapkamer is al door onze poesjes ingenomen. En het lijkt ons daarom niet verstandig. Misschien op een later tijdstip als blijkt dat de poesjes en Bowie heel goed samen kunnen in de slaapkamer dan vind ik het prima. Maar de poesjes waren eerst .

Jolanda en Trix
Jolanda en Trix

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Nou ik kijk ook wel eens over iets heen hoor...er staat ook zoveel interessants op ons forum. :klappen: ;)

Misschien gaat het wel heel goed als Bowie in de bench zit in de slaapkamer. Dan is hij voor de poezen geen bedreiging.

Maureen

Bericht door Maureen »

Ach, dat blijkt vanzelf :smile:
Maureen

Trix

Bericht door Trix »

Maureen ,ik ben het helemaal met je eens.
We zien het wel , ik denk inderdaad dat de pup en de poesjes het allerbeste aan kunnen geven wat wij moeten doen. En er was ook nog iemand die zei " nooit straffen en dan in de bench stoppen" .Maar ik had al opgezocht hoe op te voeden met bench en had toen ook gelezen dat je de pup nooit voor straf in de bench moet stoppen , maar dat snap ik lijkt mij heel logisch. :nee: Maar ik stelde de vraag eigenlijk meer om te kijken of er met een smous misschien nog andere tips waren.

Jolanda en Trix
Jolanda en Trix

Maureen

Bericht door Maureen »

:thumbsup:
Ik zou voor de Smous geen andere tips weten......
Maureen

Trix

Bericht door Trix »

Alida schreef:Kasper heeft de eerste nachten in een doos naast het bed gestaan, en daarna in één keer naar beneden in de bench.Dit ging meteen goed.Nu gaat hij als we overdag even weg moeten en s'nachts in de bench, hij vind het prima, zodra de jassen aangaan stap hij zelf de bench al in :hihi: als we thuis zijn ligt hij altijd op een groot kussen. Groetjes Alida :smile:
Hè leuk Alida , en ja ik weet nog dat wij gezellig hebben lopen beppen over al die leuke , harige , lieve en onvermoeibare Smousjes. Spannend die wachtlijst .
:bibbers: :bibbers: :bibbers:
Jolanda en Trix

Gesloten