![cheer :cheer:](./images/smilies/smiley_cheer.gif)
Grootte van de bench
Grootte van de bench
Wij zijn op zoek naar de ideale maten voor de bench van de Smous. Kan iemand dat vanuit ervaring doorgeven? Alvast bedankt... ![cheer :cheer:](./images/smilies/smiley_cheer.gif)
![cheer :cheer:](./images/smilies/smiley_cheer.gif)
Re: Grootte van de bench
Hallo daar!
Hebben we hier een enthousiaste -aankomend - smouzeneigenaar op bezoek?? Welkom!
Misschien wel heel leuk als je je even voorstelt onder "Nieuwe Leden"!![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
En ideale maat bench... ik heb gewoon maat groot...
tweedehands op de kop getikt.
Hebben we hier een enthousiaste -aankomend - smouzeneigenaar op bezoek?? Welkom!
Misschien wel heel leuk als je je even voorstelt onder "Nieuwe Leden"!
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
En ideale maat bench... ik heb gewoon maat groot...
![scratch :scratch:](./images/smilies/Smilie_12.gif)
![Afbeelding](http://i835.photobucket.com/albums/zz278/22Aria/BannergroenaangepastWelkommaatjekleiner.jpg)
Ja klopt, wij worden een nieuwe smous-eigenaar, maar dat zal wel nog even duren. Goede voorbereiding is altijd het halve werk, vandaar de vraag. We zullen ons ook even voorstellen nog.
Groetjes,
Ferry
Groetjes,
Ferry
Dag Ferryrobby,
Misschien leuk om iets meer van de omstandigheden te weten.
B.v., krijgen jullie een pup ?
Of is het voor een ouder hondje??
Wij hebben voor maatje pup een kleine bench gekocht via marktplaats van 60x45.
Dat zou ik zeker doen voor in het begin. Wij hebben hem naast ons bed gezet.
Als tussenmaat hebben we een bench van 75x50 cm. gekocht. Voor de pup was dat groot genoeg om overdag even alleen in de blijven (langzaam opgebouwd natuurlijk) Kan ook nog wel als benchje in een kleine auto.
Maar voor onze smous die we nu hebben, de redelijke maat voor een reu, n.l. 43 cm. , hebben we er een van 90 x 60. In de auto (een bus) daar kan voor een stukje ook nog wel een hondje bij !
Zelf zou ik niet met een grote bench beginnen, als je een pup krijgt.
Wij hebben , zelfs in de kleine, altijd een mandje gezet. Geen ruimte voor een krant ervoor of iets dergelijks.
Ze zijn 's nachts altijd direct droog geweest.
Misschien leuk om iets meer van de omstandigheden te weten.
B.v., krijgen jullie een pup ?
Of is het voor een ouder hondje??
Wij hebben voor maatje pup een kleine bench gekocht via marktplaats van 60x45.
Dat zou ik zeker doen voor in het begin. Wij hebben hem naast ons bed gezet.
Als tussenmaat hebben we een bench van 75x50 cm. gekocht. Voor de pup was dat groot genoeg om overdag even alleen in de blijven (langzaam opgebouwd natuurlijk) Kan ook nog wel als benchje in een kleine auto.
Maar voor onze smous die we nu hebben, de redelijke maat voor een reu, n.l. 43 cm. , hebben we er een van 90 x 60. In de auto (een bus) daar kan voor een stukje ook nog wel een hondje bij !
Zelf zou ik niet met een grote bench beginnen, als je een pup krijgt.
Wij hebben , zelfs in de kleine, altijd een mandje gezet. Geen ruimte voor een krant ervoor of iets dergelijks.
Ze zijn 's nachts altijd direct droog geweest.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Die van mij is niet zo groot, maar wel groot genoeg. Er kunnen zelfs 2 smousjes in, als het moet...
Het moet niet een kamer in een kamer worden natuurlijk.
Inmiddels gebruik ik hem nog zelden, maar te groot was niet goed, begreep ik destijds, Bobbie heeft dan ook nooit in de bench geplast omdat hij zijn nest niet wilde bevuilen.
Het moet niet een kamer in een kamer worden natuurlijk.
Inmiddels gebruik ik hem nog zelden, maar te groot was niet goed, begreep ik destijds, Bobbie heeft dan ook nooit in de bench geplast omdat hij zijn nest niet wilde bevuilen.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Wat leuk !!!ferryrobby schreef:Ja klopt, wij worden een nieuwe smous-eigenaar, maar dat zal wel nog even duren. Goede voorbereiding is altijd het halve werk, vandaar de vraag. We zullen ons ook even voorstellen nog.
Groetjes,
Ferry
Hoelang staan jullie al op de wachtlijst??
Ja te lang, het zal nog wel even duren. Ik begrijp dat het koffiedik kijken is
Hallo!
Wij hebben een grote bench. Er kunnen met gemak 2 smouzen in.
Als pup was de bench te groot. Ik heb toen een stukje afgezet met een doos, want ze poepte en plaste gewoon in de bench. Toen de bench kleiner gemaakt was, was dat over.
Toen was die grotere bench niet zo handig. Nu vind ik dat wel. Als er ooit bezoek met angst voor honden komt (meestal kinderen), kan mooi in de bench. Ze kan daar met gemak staan, draaien, uitrekken en eten.
Onze bench is: 76x54x61cm (maat 3)
Succes met wachten.
Groetjes, Renate
Wij hebben een grote bench. Er kunnen met gemak 2 smouzen in.
Als pup was de bench te groot. Ik heb toen een stukje afgezet met een doos, want ze poepte en plaste gewoon in de bench. Toen de bench kleiner gemaakt was, was dat over.
Toen was die grotere bench niet zo handig. Nu vind ik dat wel. Als er ooit bezoek met angst voor honden komt (meestal kinderen), kan mooi in de bench. Ze kan daar met gemak staan, draaien, uitrekken en eten.
Onze bench is: 76x54x61cm (maat 3)
Succes met wachten.
Groetjes, Renate
Een pup voelt zich inderdaad fijner als hij in een niet te grote bench zit. Wij hebben dit opgelost door een krat in de bench te zetten, zodat hij tijdelijk kleiner is. Je hebt er ook tussenschotjes voor.
welke maat bench?
Ik ben toe aan een grotere bench voor Rufus, maar welke maat, 3 of 4?
Dus een van 90 bij 60 of 80 bij 50?
Ervaringen?
Groetjes Anke Nel
Sijmen-Rufus, (8- 6- 09) Fija en Bobbie
Dus een van 90 bij 60 of 80 bij 50?
Ervaringen?
Groetjes Anke Nel
Sijmen-Rufus, (8- 6- 09) Fija en Bobbie
Re: welke maat bench?
Die van 90x60 hebben we in de auto.
Maar daar kunnen ook wel twee hondjes in,als het nodig is.
Maar daar kunnen ook wel twee hondjes in,als het nodig is.
Mijn honden hebben allebei een bench van 60 x 47, afgedekt met een deken zodat het een veilig holletje voor ze is.
Ze kunnen hier gemakkelijk in staan en ronddraaien. De bench is alleen voor slapen hier; hij wordt niet gebruikt als kennel voor hele dagen. Ik heb ze wel eens in een grotere bench gehad, maar daar gaan ze alleen maar in slopen valt mij op.
groet, Martine
Ze kunnen hier gemakkelijk in staan en ronddraaien. De bench is alleen voor slapen hier; hij wordt niet gebruikt als kennel voor hele dagen. Ik heb ze wel eens in een grotere bench gehad, maar daar gaan ze alleen maar in slopen valt mij op.
groet, Martine
Lisa heeft een groot hok ( in de gang) en vindt dat fijn. Maar met oud en nieuw zet ik een klein hok in de kamer erbij waar ze dan samen met Sarie de herrie wegbibbert.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Wij gebruiken de bench alleen nog maar onder de luifel op de camping.
Lekker groot.
Lekker groot.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ik gebruik hem niet als bench in die zin. Het hok staat er gewoon en Lisa ligt er erg graag in. Het deurtje is al jaren niet dicht geweest.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ook ik heb even raad nodig.
Boester heeft zijn reisbench kapot gemaakt, laat ik het zo zeggen....de rits en het gaas een andere vorm gegeven.(in het pension.....ze had het al afgeraden maar ik was eigenwijs....ik wilde de bench daar open in hebben en hij heeft dit op waarde geschat......dit is mijn kans)
Voor de rest laat hij thuis gelukkig alles liggen.
In de auto hebben we wel een bench nodig en de reisbench was best een grote....maar hij kon er wel lekker helemaal languit inliggen.
Welke maat is nu ok voor een smous...en dan rekening houdend dat hij weleens meegaat op vakantie en dus een langere tijd moet zitten. Ik neem dan nu ook geen textiel geval meer.
net in de winkel heb ik er één van 87 cm gezien, maar istie niet wat groot? Het maatje eronder vond ik dus weer te klein....
Ik neem Boester wel een keer mee om te passen.
Voor ik koop, graag tips van jullie maar ik zie al dat een ieder het weer anders heeft.
gr, Alma
Boester heeft zijn reisbench kapot gemaakt, laat ik het zo zeggen....de rits en het gaas een andere vorm gegeven.(in het pension.....ze had het al afgeraden maar ik was eigenwijs....ik wilde de bench daar open in hebben en hij heeft dit op waarde geschat......dit is mijn kans)
Voor de rest laat hij thuis gelukkig alles liggen.
In de auto hebben we wel een bench nodig en de reisbench was best een grote....maar hij kon er wel lekker helemaal languit inliggen.
Welke maat is nu ok voor een smous...en dan rekening houdend dat hij weleens meegaat op vakantie en dus een langere tijd moet zitten. Ik neem dan nu ook geen textiel geval meer.
net in de winkel heb ik er één van 87 cm gezien, maar istie niet wat groot? Het maatje eronder vond ik dus weer te klein....
Ik neem Boester wel een keer mee om te passen.
![hihi :hihi:](./images/smilies/Smiley-giechel.gif)
Voor ik koop, graag tips van jullie maar ik zie al dat een ieder het weer anders heeft.
gr, Alma
Lisa heeft een hok in de gang staan van 80 x 50, daar kan zij zeer royaal in liggen.
We hebben het hok ook nog in de maat van 63 x 43. Dat hebben we vroeger gebruikt in de auto voor Tirza.
We hebben het kleine hok ook gebruikt om met de puppen op pad te gaan, en nu gebruiken we het voor Lisa en Sarie in deze tijd van het jaar i.v.m. het vuurwerk.
Het hok staat er nog en Lisa ligt er graag in.
Ik weet dat er van dit merk nog een maat tussen deze twee bestaat.
Dit hok kan Boester niet slopen, je kan het alleen niet inklappen, wel de twee helften in elkaar stapelen. met een paar schroeven en moeren zet je het weer aan elkaar. Op beide foto's staat het kleine hok, deurtje hoeft er voor hun niet meer in.
We hebben het hok ook nog in de maat van 63 x 43. Dat hebben we vroeger gebruikt in de auto voor Tirza.
We hebben het kleine hok ook gebruikt om met de puppen op pad te gaan, en nu gebruiken we het voor Lisa en Sarie in deze tijd van het jaar i.v.m. het vuurwerk.
Het hok staat er nog en Lisa ligt er graag in.
Ik weet dat er van dit merk nog een maat tussen deze twee bestaat.
Dit hok kan Boester niet slopen, je kan het alleen niet inklappen, wel de twee helften in elkaar stapelen. met een paar schroeven en moeren zet je het weer aan elkaar. Op beide foto's staat het kleine hok, deurtje hoeft er voor hun niet meer in.
Laatst gewijzigd door Erna op 07 jan 2010, 15:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Die maat die ik heb is echt niet te klein hoor; een bench is om in te slapen, niet om een dag in te kunnen zitten met voldoende speelruimte. Ze kunnen languit liggen, rechtop staan en makkelijk omkeren. Als ze in hun benches liggen, nemen ze maar de helft van de ruimtes op de bodems in beslag.
Ik heb trouwens ook geen plaats, zoals Erna onder de trap heeft, voor 2 veel grotere benches.
Je mag gerust een keer komen passen hoor!
groet, Martine
P.S. Ik heb van die stalen benches, die zijn wel inklapbaar en één gaat ook mee op vakantie.
Ik heb trouwens ook geen plaats, zoals Erna onder de trap heeft, voor 2 veel grotere benches.
Je mag gerust een keer komen passen hoor!
groet, Martine
P.S. Ik heb van die stalen benches, die zijn wel inklapbaar en één gaat ook mee op vakantie.
ja ik wil zo'n stalen bench, het is voor in de auto en is makkelijk als het af en toe ingeklapt kan liggen als we andere zaken moeten vervoeren. Anders blijft de bench standaard erin staan.
Ik zal vanavond eens opmeten met de gesloopte bench en jullie maatjes erbij bekijken.
De vaste, dichte houten bench die bij ons in de woonkamer staat (is te zien in het jubileumboek) is wel een stukkie groter maar wel fijn voor thuis, inderdaad hoeft de bench, in de auto, niet een riante villa te zijn
gr, Alma
Ik zal vanavond eens opmeten met de gesloopte bench en jullie maatjes erbij bekijken.
De vaste, dichte houten bench die bij ons in de woonkamer staat (is te zien in het jubileumboek) is wel een stukkie groter maar wel fijn voor thuis, inderdaad hoeft de bench, in de auto, niet een riante villa te zijn
![hihi :hihi:](./images/smilies/Smiley-giechel.gif)
gr, Alma
Voor in de auto hoeft het toch niet zo groot te zijn, in de kleinste maat van Lisa kan ze nog languit liggen als ze dat zou willen. Een stalen hok kan je inderdaad makkelijk inklappen. Het kleine hok van Lisa heeft aan de bovenkant een draaggreep, je kan het hok heel makkelijk optillen.