Wachtlijst
Wachtlijst
Dag ik heb me aangemeld voor pup bemiddeling heb €15. Betaald maar weet nu niet of. Ik op de wachtlijst sta en op welke plek. Daarnaast heb ik begrepen dat er een treffen is bij Zeewolde en dat je daar naar toe moet en dat je daar moeilijk met OV kan komen. Ik heb geen auto... Is dat een probleem? Moet je een auto hebben als je een pup wilt? Kortom een heleboel vragen, hoop dat ik hier wat info kan krijgen. Bedankt
Re: Wachtlijst
Liesbeth welkom op het forum.
Je staat door het betalen van15 euro op de wachtlijst.
Je bent voorlopig nog niet aan de beurt, Lees op je gemak het forum door. Dan vindt je vast al een paar antwoorden op je vraag.
Je hoeft pas naar Zeewolde als je smous ongeveer een jaar is, dus hebt nog alle tijd.
Misschien weet je tegen die tijd of er iemand bij je in de buurt woont waar je mee kan rijden naar Zeewolde.
Je zal als je aan de beurt bent een paar keer de pup bezoeken, hoop dat dan het nestje een beetje bij jou in de buurt is.
In ieder geval veel leesplezier hier, en stel rustig je vragen als je hebt.
Wij hebben Lisa, zij wordt morgen 11 jaar.
Je staat door het betalen van15 euro op de wachtlijst.
Je bent voorlopig nog niet aan de beurt, Lees op je gemak het forum door. Dan vindt je vast al een paar antwoorden op je vraag.
Je hoeft pas naar Zeewolde als je smous ongeveer een jaar is, dus hebt nog alle tijd.
Misschien weet je tegen die tijd of er iemand bij je in de buurt woont waar je mee kan rijden naar Zeewolde.
Je zal als je aan de beurt bent een paar keer de pup bezoeken, hoop dat dan het nestje een beetje bij jou in de buurt is.
In ieder geval veel leesplezier hier, en stel rustig je vragen als je hebt.
Wij hebben Lisa, zij wordt morgen 11 jaar.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Als je €15,-hebt overgemaakt naar de goede rekening sta je op de wachtlijst. De wachttijd voor een pupje is momenteel een jaar, dacht ik. De wachtlijst is niet een vaste rij mensen. Sommigen staan bovenaan en willen wachten of hebben al een ander hondje en vergeten dat door te geven.
Als je een smous wilt, moet je inderdaad als je hondje ruim een jaar is, naar Zeewolde om je hondje te laten beschrijven en bespreken. Misschien is er een vriend of vriendin die daar met je naar toe kan gaan?
Dat hoort er bij, als je een smous neemt.![cheer :cheer:](./images/smilies/smiley_cheer.gif)
Als je een smous wilt, moet je inderdaad als je hondje ruim een jaar is, naar Zeewolde om je hondje te laten beschrijven en bespreken. Misschien is er een vriend of vriendin die daar met je naar toe kan gaan?
Dat hoort er bij, als je een smous neemt.
![cheer :cheer:](./images/smilies/smiley_cheer.gif)
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Maar waar vind ik die wachtlijst en kan ik kijken waar ik sta
De wachtlijst is niet in te zien. Als je je aanmeldt, kom je gewoon onderaan.
Dus ik kan ook niet zien hoeveel er op staan en of ik al opgeklommen ben en hoeveel er voor me zijn
???
???
Nee, want dat zegt ook helemaal niet veel. Wat ik al zei, sommigen staan er jaren op en stellen het nemen van een pupje uit tot zij er aan toe zijn. Anderen willen soms wachten omdat ze b.v. op vakantie gaan. Dus het is geen vaste rij. Het enige wat er duidelijk is, is hoe lang je op dit moment moet wachten op een pupje.
Ook kan het zijn dat een fokker graag pups in de buurt wil plaatsen. ...... kortom, het is geen vaste rij die zomaar afgewerkt wordt.
Ook kan het zijn dat een fokker graag pups in de buurt wil plaatsen. ...... kortom, het is geen vaste rij die zomaar afgewerkt wordt.
- jetwolrich
Hallo, Liesbeth,
welkom op dit gezellige forum.
Het maakt het wachten op een pup wat leuker en makkelijker als je je een beetje inleest op dit forum.
Er staat zoveel handige informatie op, eigenlijk alles wat je wilt weten over de Smous en dan ook nog de verhalen en avonturen van de Smousjes en hun eigenaren.
Wij wonen in Groningen en we hebben twee Smousjes.
Beer en Indy. Ze zijn moeder en dochter.
Beer is een zus van Bloem die bij Jeanette woont.
Je zult dus nog even geduld moeten hebben, maar het is het wachten echt waard, hoor!![thumbs up :thumbsup:](./images/smilies/thumbsup.gif)
welkom op dit gezellige forum.
Het maakt het wachten op een pup wat leuker en makkelijker als je je een beetje inleest op dit forum.
Er staat zoveel handige informatie op, eigenlijk alles wat je wilt weten over de Smous en dan ook nog de verhalen en avonturen van de Smousjes en hun eigenaren.
Wij wonen in Groningen en we hebben twee Smousjes.
Beer en Indy. Ze zijn moeder en dochter.
Beer is een zus van Bloem die bij Jeanette woont.
Je zult dus nog even geduld moeten hebben, maar het is het wachten echt waard, hoor!
![thumbs up :thumbsup:](./images/smilies/thumbsup.gif)
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Ook van mij welkom.
Ik zie dat je in Den Haag woont.
Zo'n 4x per jaar wordt er een wandeling georganiseerd in Kijkduin, de eerstvolgende is a.s. zondag. Informatie is te vinden op de website van de HSC (http://www.smoushond.nl/agenda/2016-05/ ).
Ik zie dat je in Den Haag woont.
Zo'n 4x per jaar wordt er een wandeling georganiseerd in Kijkduin, de eerstvolgende is a.s. zondag. Informatie is te vinden op de website van de HSC (http://www.smoushond.nl/agenda/2016-05/ ).
Laatst gewijzigd door loes op 26 apr 2016, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Welkom om dit forum Liesbeth. Wij zijn Jan en Willem, wonen in den Bosch samen met onze twee Bengaalse katten Felix & Midas en onze smous Abel. Volgende maand wordt hij twee jaar maar heeft inmiddels al twee nestjes 'veroorzaakt' ;-)
Overigens kan ik me je vragen heel goed voorstellen. Toen wij ons op de wachtlijst lieten plaatsen hadden we die vragen ook. Het zou 'n prettige en geruststellende gedachte zijn om, na overmaking van het bedrag, je ook 'n officiële bevestiging zou krijgen dat je ook inderdààd op die wachtlijst staat.
En, nee, natúúrlijk hoef je geen auto te hebben om 'n pup te willen. Dat zou wel 'n héle vreemde voorwaarde zijn!
Overigens kan ik me je vragen heel goed voorstellen. Toen wij ons op de wachtlijst lieten plaatsen hadden we die vragen ook. Het zou 'n prettige en geruststellende gedachte zijn om, na overmaking van het bedrag, je ook 'n officiële bevestiging zou krijgen dat je ook inderdààd op die wachtlijst staat.
En, nee, natúúrlijk hoef je geen auto te hebben om 'n pup te willen. Dat zou wel 'n héle vreemde voorwaarde zijn!
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Maar naar de RITS te komen is wel een verplichting en geen vrijblijvend iets.
En als het om een teefje gaat en alles gaat naar planning dan komt er ook een tijd dat er naar een reu gereisd moet worden. Dus is het niet overdreven om daar vast rekening mee te houden.
Wat is overigens de reden dat je juist voor een Smous hebt gekozen?
En als het om een teefje gaat en alles gaat naar planning dan komt er ook een tijd dat er naar een reu gereisd moet worden. Dus is het niet overdreven om daar vast rekening mee te houden.
Wat is overigens de reden dat je juist voor een Smous hebt gekozen?
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Welkom Liesbeth op het forum,bij ons wonen naast onze twee zonen ook nog kater Boris die a.s zondag alweer 7 word, een cavia dametje van 6 jaar en Kasper, hij is een zoon uit het eerste nest van Bloemetje van medeforumlid Jeanette. Veel leesplezier! Groetjes Alida ![smile :smile:](./images/smilies/Smiley%20Fun.gif)
![smile :smile:](./images/smilies/Smiley%20Fun.gif)
Ook vanmiddag een hartelijk welkom! Bij mij wonen de dames Suske en Fien en kattenkop Snoes.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hallo Liesbeth.
Ook vanuit Zeist een welkom op het forum
.
Eén van de pups uit Stijnkes tweede nestje is meegegaan met iemand zonder auto. Zij kwam op de fiets om haar pup te bezoeken (best een aardig fietstochtje hoor) en had een vriendin gevraagd toen het tijd was om haar pupje op te halen. Ook naar de RITS-dag had ze iemand meegevraagd met auto en was stralend aanwezig met haar Smousje (Grietje-Sara). Geen enkel probleem dus in dat opzicht.
En de jonge dame is intussen ook gedekt en verwacht over een week of drie haar pups als alles goed gegaan is. Het kan dus best zonder auto van jezelf, als je soms maar even eentje kunt lenen of een liefhebber meevraagt.
Wij hebben overigens Baukje, Stijnke (officieel Bikkel) en Dorus (officieel Harm). Alledrie Smouzen.
Ook vanuit Zeist een welkom op het forum
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eén van de pups uit Stijnkes tweede nestje is meegegaan met iemand zonder auto. Zij kwam op de fiets om haar pup te bezoeken (best een aardig fietstochtje hoor) en had een vriendin gevraagd toen het tijd was om haar pupje op te halen. Ook naar de RITS-dag had ze iemand meegevraagd met auto en was stralend aanwezig met haar Smousje (Grietje-Sara). Geen enkel probleem dus in dat opzicht.
En de jonge dame is intussen ook gedekt en verwacht over een week of drie haar pups als alles goed gegaan is. Het kan dus best zonder auto van jezelf, als je soms maar even eentje kunt lenen of een liefhebber meevraagt.
Wij hebben overigens Baukje, Stijnke (officieel Bikkel) en Dorus (officieel Harm). Alledrie Smouzen.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
En als je er zelf achter staat, maar gelukkig zien de meesten het belang om mee te werken aan een blijvend gezond ras wel in.Maureen schreef:Hallo Liesbeth.
Het kan dus best zonder auto van jezelf, als je soms maar even eentje kunt lenen of een liefhebber meevraagt.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Zo is het Loes.loes schreef:En als je er zelf achter staat, maar gelukkig zien de meesten het belang om mee te werken aan een blijvend gezond ras wel in.Maureen schreef:Hallo Liesbeth.
Het kan dus best zonder auto van jezelf, als je soms maar even eentje kunt lenen of een liefhebber meevraagt.
![ja :ja:](./images/smilies/ja2.jpg)
Maureen
Hoi Liesbeth, allereerst welkom op het forum!! Ik kan mij heel goed voorstellen, dat je graag op een lijst wil zien, wanner je precies aan de beurt bent met een smouzenpup. Ik had hetzelfde. Maar zoals eerder hier geschreven kan je dat niet helemaal bepalen, ook mede omdat hier allemaal gelegenheidsfokker "werken" en die soms ook en pupje bijv. zelf willen houden. Ik moet eerlijk zeggen, na een poosje vond ik dit eigenlijk ook best mee vallen. Je weet, dat het ongeveer een jaar gaat duren en dan ben je er toch helemaal klaar voor en het is dan afwachten, wat er voor nestjes worden geboren. Soms zijn er maar 2 pups, soms 8 of meer. Dat kan zomaar je wachttijd beïnvloeden.
Bij ons woont Lotje van 8 maanden, en is de dochter uit het eerste nest van Abel (hierboven al van Jan en Willem over de nestjes verteld). Mama is Moos, ook hier op het forum. Lijkt mij een leuk idee, om wel een keer mee te wandelen (kan uiteraard ook alvast zonder smous) om hier persoonlijk je vragen te stellen. Succes![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![ja :ja:](./images/smilies/ja2.jpg)
Bij ons woont Lotje van 8 maanden, en is de dochter uit het eerste nest van Abel (hierboven al van Jan en Willem over de nestjes verteld). Mama is Moos, ook hier op het forum. Lijkt mij een leuk idee, om wel een keer mee te wandelen (kan uiteraard ook alvast zonder smous) om hier persoonlijk je vragen te stellen. Succes
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 ![poot :poot:](./images/smilies/Smiley-zwartpootje.gif)
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018
![poot :poot:](./images/smilies/Smiley-zwartpootje.gif)
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018
Welkom, Liesbeth.
De wachtlijst geeft je de gelegenheid om goed over het hebben van een Smousje na te denken. Er komt toch wel heel wat meer bij kijken dan een hondje van een ander ras.
Bij mij horen Guusje van ruim 11 jaar en haar kleindochter Stien van ruim 3 jaar.
De wachtlijst geeft je de gelegenheid om goed over het hebben van een Smousje na te denken. Er komt toch wel heel wat meer bij kijken dan een hondje van een ander ras.
Bij mij horen Guusje van ruim 11 jaar en haar kleindochter Stien van ruim 3 jaar.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Lieve allemaal
Super bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb wat meer te weten gekomen. Ik stop deze zomer met Full time werken en wil dan heel graag een hond. Ik heb zo eens wat rond gekeken. Mijn dochter werkte bij Dok kookwinkel in de Passage en stuurde mij toen foto's van een smous die ze daar gezien had. Vast een van jullie. Ze zei mam dat is echt een hond voor jou. Ik ben toen eens wat gaan zoeken en kijken en werd helemaal verliefd op de smous, maar ook de gedachte erachter. Ik wil dus zeker mee doen aan het terugfok programma. Ik heb geen auto en wil er ook geen. Doe alles met de fiets en het OV. Maar ik hoop dat ik als ik naar Zeewolde moet, dat iemand mij ergens op kan pikken.
Leuk die wandel in Kijkduin. Ik heb zondag een afspraak in Monster ga daar op de fiets heen en zal kijken of ik jullie ergens kan zien.
Ik woon in DH vlak bij het Rode Kruis ziekenhuis samen met Ollie mijn rode kater. volgens de dierenarts zal Ollie goed aan een hond kunnen wennen. En ik heb een ruim huis.
Ik zal regelmatig op dit forum kijken om een beetje het smousnnieuws te volgen. Heb nu vakantie maar moet daarna nog 8 weken hard werken
Super bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb wat meer te weten gekomen. Ik stop deze zomer met Full time werken en wil dan heel graag een hond. Ik heb zo eens wat rond gekeken. Mijn dochter werkte bij Dok kookwinkel in de Passage en stuurde mij toen foto's van een smous die ze daar gezien had. Vast een van jullie. Ze zei mam dat is echt een hond voor jou. Ik ben toen eens wat gaan zoeken en kijken en werd helemaal verliefd op de smous, maar ook de gedachte erachter. Ik wil dus zeker mee doen aan het terugfok programma. Ik heb geen auto en wil er ook geen. Doe alles met de fiets en het OV. Maar ik hoop dat ik als ik naar Zeewolde moet, dat iemand mij ergens op kan pikken.
Leuk die wandel in Kijkduin. Ik heb zondag een afspraak in Monster ga daar op de fiets heen en zal kijken of ik jullie ergens kan zien.
Ik woon in DH vlak bij het Rode Kruis ziekenhuis samen met Ollie mijn rode kater. volgens de dierenarts zal Ollie goed aan een hond kunnen wennen. En ik heb een ruim huis.
Ik zal regelmatig op dit forum kijken om een beetje het smousnnieuws te volgen. Heb nu vakantie maar moet daarna nog 8 weken hard werken
Ik heb wat gezocht maar kan niet meer info over De wandeling in Kijkduin vinden. Jullie eindpunt is om 2 uur, maar waar??