wij (in België) willen een hollandse smoushond
wij (in België) willen een hollandse smoushond
Hallo Iedereen,
Mijn vriendin en ik willen graag een hond, en onze keuze is gevallen op een smoushond.
Een van de redenen is dat mijn vriendin allergisch is aan honden die verharen, en een smoushond (of andere hond die moet geplukt/getrimd worden) kan ze wel verdragen.
Ik las ergens dat je op tijd een pup moet bestellen, omdat dit ras niet zo populair is, klopt dit ?
Wij wonen in België, en op internet vond ik sowieso bijna geen informatie hierover.
Als iemand ons wat meer info kan geven over hoe lang het duurt om een pup te kunnen kopen, kostprijs (stamboom is geen noodzaak voor ons), etc., betrouwbare plaatsen.
Alvast bedankt!
gr,
Tom
Mijn vriendin en ik willen graag een hond, en onze keuze is gevallen op een smoushond.
Een van de redenen is dat mijn vriendin allergisch is aan honden die verharen, en een smoushond (of andere hond die moet geplukt/getrimd worden) kan ze wel verdragen.
Ik las ergens dat je op tijd een pup moet bestellen, omdat dit ras niet zo populair is, klopt dit ?
Wij wonen in België, en op internet vond ik sowieso bijna geen informatie hierover.
Als iemand ons wat meer info kan geven over hoe lang het duurt om een pup te kunnen kopen, kostprijs (stamboom is geen noodzaak voor ons), etc., betrouwbare plaatsen.
Alvast bedankt!
gr,
Tom
Re: wij willen een hollandse smoushond
Het zijn hollandse smoushonden, niet belgische.
Ze worden binnen de grenzen gehouden vanwege het fokprogramma.
Ik denk dus dat je pech hebt.
Ze worden binnen de grenzen gehouden vanwege het fokprogramma.
Ik denk dus dat je pech hebt.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Hallo Tom,
Welkom op ons forum.
Helaas ben ik bang dat jullie op zoek moeten gaan naar een ander ras. Het ras is nl. nog in opbouw: het wordt teruggefokt. En om overzicht te kunnen houden op de ontwikkeling worden er beslist geen hondjes in het buitenland ( en zelfs België valt daar onder) geplaatst.... Jammer, maar dit zijn de feiten.
Heb je de website van de club al gevonden? Daar kun je het een en ander nalezen:
http://www.smoushond.nl
Succes gewenst met het vinden van een geschikte hond!
Groetjes,
Ariënne
Welkom op ons forum.
Helaas ben ik bang dat jullie op zoek moeten gaan naar een ander ras. Het ras is nl. nog in opbouw: het wordt teruggefokt. En om overzicht te kunnen houden op de ontwikkeling worden er beslist geen hondjes in het buitenland ( en zelfs België valt daar onder) geplaatst.... Jammer, maar dit zijn de feiten.
Heb je de website van de club al gevonden? Daar kun je het een en ander nalezen:
http://www.smoushond.nl
Succes gewenst met het vinden van een geschikte hond!
Groetjes,
Ariënne
Denk er nog maar eens goed over na.
Bij constante aanwezigheid van een hond wordt de allergie meestal erger.
Bij constante aanwezigheid van een hond wordt de allergie meestal erger.
Hoe zit dat ook alweer: zijn poedels niet geschikt?
Grote speelgoedhonden zijn heel geschikt.
Kunnen nog naar zolder.
Kunnen nog naar zolder.
Hallo Tom
Je kreeg al als antwoord dat de Hollande Smoushond niet in het buitenland wordt geplaatst.
Is een Chinese Naakthond niet iets voor jullie i.v.m. de allergie van je vriendin. Succes met de zoektocht naar een hond die bij jullie past.
Groetjes, Erna.
Je kreeg al als antwoord dat de Hollande Smoushond niet in het buitenland wordt geplaatst.
Is een Chinese Naakthond niet iets voor jullie i.v.m. de allergie van je vriendin. Succes met de zoektocht naar een hond die bij jullie past.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Een goed alternatief is de Border terrier. Deze heeft een vacht met gelijke eigenschappen (voor allergie gevoelige mensen). De maat is eender en als je geluk hebt is deze hond net zo vriendelijk en hanteerbaar als de Hollandse Smous. Het uiterlijk wijkt natuurlijk wel iets af, hij is wat minder warrig, maar ik heb de ervaring dat mensen die de Smous leuk vinden, ook de Border terrier een warm hart toedragen.
Voor de Border terrier is een wachttijd van ongeveer 4 maanden of zelfs minder.
http://www.borderterrier.nl/
Misschien kan je met deze link verder komen.
Hartelijke groet, Jozé
Hartelijke groet, Jozé
Het is zelfs zo, dat de Borderterrier gebruikt is in het terugfokprogramma van de Hollandse Smous, dus dikke familie !!!Jajo schreef:Een goed alternatief is de Border terrier. Deze heeft een vacht met gelijke eigenschappen (voor allergie gevoelige mensen). De maat is eender en als je geluk hebt is deze hond net zo vriendelijk en hanteerbaar als de Hollandse Smous. Het uiterlijk wijkt natuurlijk wel iets af, hij is wat minder warrig, maar ik heb de ervaring dat mensen die de Smous leuk vinden, ook de Border terrier een warm hart toedragen.
Hartelijke groet, Jozé
Echter, allergieën kunnen inderdaad verergeren bij blootstelling, dus.....
Nog een optie wellicht, de Xolo een Mexicaanse naakthond.
Vind ik nogal nobel van uiterlijk.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Veel mensen die op een smous wachten en het niet langer kunnen uithouden nemen een borderterriër, maar het karakter is vaak wel een stuk pittiger en qua formaat (ook door de kortere vacht ) kleiner.
Nou, in al die naaktgevallen moet je wel zin hebben natuurlijk (en volgens mij ook een grote portemonnaie).
Nou, in al die naaktgevallen moet je wel zin hebben natuurlijk (en volgens mij ook een grote portemonnaie).
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Allergieën hebben niet altijd te maken met de vacht. Bij de Mexicaanse naakthond hebben mensen vaak last van de hoeveelheid vrijkomende huidschilfers.
Tom schrijft bij de aanhef, dat zijn vriendin wel kan tegen een plukhond, dus neem ik aan dat dat al is vastgesteld, of door ervaring of via een test. Dat was de reden dat ik de Border terrier naar voren bracht.
O.k. Jeanette, ik heb ook een hékel aan de Mexicaanse naakthond, maar dat is heel persoonlijk. Ik vind het een veel minder natuurlijke hond dan de Smous en de Border. De overstap voor iemand die geen Smous mag kopen is bij een Border terrier veel minder rigoreus. Zoals je schrijft: ze hebben naast elkaar gelegen.
Dit alles als toelichting bij mijn keuze voor Tom.
Groetjes, Jozé
Tom schrijft bij de aanhef, dat zijn vriendin wel kan tegen een plukhond, dus neem ik aan dat dat al is vastgesteld, of door ervaring of via een test. Dat was de reden dat ik de Border terrier naar voren bracht.
O.k. Jeanette, ik heb ook een hékel aan de Mexicaanse naakthond, maar dat is heel persoonlijk. Ik vind het een veel minder natuurlijke hond dan de Smous en de Border. De overstap voor iemand die geen Smous mag kopen is bij een Border terrier veel minder rigoreus. Zoals je schrijft: ze hebben naast elkaar gelegen.
Groetjes, Jozé
Ariënne gaf de Poedel al aan, zij verharen helemaal niet. Het zijn zeer intelligente honden en je hebt ze in verschillende maten en kleuren.
Er zit een Poedel bij ons op fly-ball, hele leuke hond. Je moet ze alleen niet zo gek laten knippen, want dat vind ik erg lelijk.
Groetjes, Erna.
Er zit een Poedel bij ons op fly-ball, hele leuke hond. Je moet ze alleen niet zo gek laten knippen, want dat vind ik erg lelijk.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Helaas spreek ik ook uit onkunde hoor, nog nooit een Xolo in het echt gezien. Maar op een foto zien ze er zo Egyptisch uitJajo schreef:Allergieën hebben niet altijd te maken met de vacht. Bij de Mexicaanse naakthond hebben mensen vaak last van de hoeveelheid vrijkomende huidschilfers.
Groetjes, Jozé
Als je hem ziet bewegen knap je er misschien wel helemaal op af.
Een gewoon geknipte poedel vind ik ook helemaal ok.
Vrienden van me hebben, vanwege de allergie, een labradoodle aangeschaft.
Da's ook een leuke hond en word speciaal gefokt voor allergische mensen (Als ik haar uitleg goed heb begrepen)
Hun allergische dochter heeft in elk geval geen last van allergische reacties op hun hond.
http://www.houseofaustralianlabradoodles.nl/
Misschien is dit wat voor je?
groet, Martine
Da's ook een leuke hond en word speciaal gefokt voor allergische mensen (Als ik haar uitleg goed heb begrepen)
Hun allergische dochter heeft in elk geval geen last van allergische reacties op hun hond.
http://www.houseofaustralianlabradoodles.nl/
Misschien is dit wat voor je?
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Wachtlijst gesloten.
Prijs pup 1650,-- euro.
Heel aantrekkelijk.
Prijs pup 1650,-- euro.
Heel aantrekkelijk.
Had ik ook al begrepen, een hele trendy hond, dus veel van die € , leuk voor broodfokkers
maar mag wel naar België...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Nou van fokken en broodfokken weten ze in België heel wat meer dan wij.... :twisted:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ja, vreselijk :twisted:
Al zijn we er hier ook niet vrij van.
Al zijn we er hier ook niet vrij van.
Alhoewel het weer Nederland is die het hoogste scoort wat betreft doorstroming van o.a. Roemeense pups die met een week of vijf bij grote handelaren/winkels gedumpt worden, dacht ik. Dit omdat onze wetgeving hierover zo beroerd is (of beroerd wordt uitgevoerd).