![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Géén Smousje?
Re: Géén Smousje?
Jouw dag was ook nog maar net begonnen ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ik ben ook van mening dat problemen zoveel mogelijk in eigen land aan gepakt moeten worden, vooral waar het dieren betreft.
Adoptie van kinderen vind ik weer een ander verhaal...
Adoptie van kinderen vind ik weer een ander verhaal...
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Een nederlandse asiel hond vind ik toch anders dan een spaanse, mijn hond was ook ruim een jaar dat die bij ons kwam wonen zijn baasje ging meer werken kon niet meer genoeg thuis zijn vond ze zelf. Dan weet je toch meer van de achtergrond van de hond en waar die in huis heeft gezeten .
Maar met die spaanse griekse enz. vind ik toch een ander verhaal zijn ook vaak zwerf honden en dan weet je toch nix van hun achter grond, en ik vind laten ze hun probleem honden daar maar aanpakken.![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Maar met die spaanse griekse enz. vind ik toch een ander verhaal zijn ook vaak zwerf honden en dan weet je toch nix van hun achter grond, en ik vind laten ze hun probleem honden daar maar aanpakken.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
![Afbeelding](http://www.smoushondenforum.nl/images/smilies/Smiley-zwartpootje.gif)
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Ja, het is natuurlijk een hele gok. Sowieso met een asielhond. Dan is alle informatie wel heel fijn, die je kunt krijgen over de hond.
Het is inderdaad ook een belangrijk voordeel, dat je eerst kunt kijken of het klikt.
Het is inderdaad ook een belangrijk voordeel, dat je eerst kunt kijken of het klikt.
![Afbeelding](http://i835.photobucket.com/albums/zz278/22Aria/BannergroenaangepastWelkommaatjekleiner.jpg)
Ik denk dat zolang wij de problemen in die landen oplossen door de honden naar nederland te halen, de drive om er zelf wat aan te gaan doen niet gestimuleerd wordt.
Hulp en voorlichting in het land zelf, prima!
In de asiels hier zitten ook nog genoeg honden die graag een huis hebben.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
(Jules) en
Helemaal mee eens Wubke. En ook hier kunnen ze er nog steeds wat van. Vooral in een impuls via de dubieuze hondenhandel aangeschafte dieren worden van hot naar haar geschoven en komen vaak aan het eind van de rit bij de asiels terecht.
En erger en meer is voor mij geen reden om ze dan maar hierheen te halen en onze eigen probleemhonden in te laten slapen.
Dat het vaak niet lukt, zeker de doorsnee hondenmens niet hoe welwillend ook, is ook geen groot wonder, want je aanpassen aan het wel heel strakke keurslijf van de Nederlandse maatschappij wijkt wel heel erg veel af van het rondzwerven onder de Spaanse zon.
En erger en meer is voor mij geen reden om ze dan maar hierheen te halen en onze eigen probleemhonden in te laten slapen.
Dat het vaak niet lukt, zeker de doorsnee hondenmens niet hoe welwillend ook, is ook geen groot wonder, want je aanpassen aan het wel heel strakke keurslijf van de Nederlandse maatschappij wijkt wel heel erg veel af van het rondzwerven onder de Spaanse zon.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Je trekt mij de woorden uit de mond Wubke!wubke schreef:Ik denk dat zolang wij de problemen in die landen oplossen door de honden naar nederland te halen, de drive om er zelf wat aan te gaan doen niet gestimuleerd wordt.
Charlotte
Vraagje,Ariënne schreef:
Ik ben even in contact met mensen, die de wachtlijst veel te lang vinden, nu hun Smousje in moest slapen.
Zelf ben ik gewend (bij de kooikerhondjes) dat wanneer je een ras hebt en je hondje komt te overlijden dat je dan bovenaan de wachtlijst komt te staan. Geldt dit niet bij de Smousjes?
Dat is vroeger wel zo geweest Renske. Dat is afgeschaft omdat de wachtlijst zo verschrikkelijk lang werd. Veel Smouseneigenaren die niet willen wachten nadat hun Smous is overleden staan al lang weer op de wachtlijst. Als het nodig is zijn ze meteen aan de beurt voor een pup.renske schreef:Vraagje,Ariënne schreef:
Ik ben even in contact met mensen, die de wachtlijst veel te lang vinden, nu hun Smousje in moest slapen.
Zelf ben ik gewend (bij de kooikerhondjes) dat wanneer je een ras hebt en je hondje komt te overlijden dat je dan bovenaan de wachtlijst komt te staan. Geldt dit niet bij de Smousjes?
Zelf sta ik ook op de wachtlijst, terwijl ik geen tweede hond wil en Lisa pas 3.5 jaar is.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Dat was vroeger wel zo Renske.
Maar omdat dan het wachten voor de nieuwe mensen wel erg lang werd is deze regel geschrapt.
Daarom laten veel smous-mensen zich al op de wachtlijst zetten als hun smous nog fit en gezond is, zodat ze niet te lang zonder hond hoeven te zijn.
Dat geeft wat vertekening op de wachtlijst, omdat er dus mensen op staan die niet direct een hondje hoeven, maar er opstaan voor het geval dat....
Maar omdat dan het wachten voor de nieuwe mensen wel erg lang werd is deze regel geschrapt.
Daarom laten veel smous-mensen zich al op de wachtlijst zetten als hun smous nog fit en gezond is, zodat ze niet te lang zonder hond hoeven te zijn.
Dat geeft wat vertekening op de wachtlijst, omdat er dus mensen op staan die niet direct een hondje hoeven, maar er opstaan voor het geval dat....
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Jeanette twee zielen , één gedachten. Ik gaf zo'n beetje hetzelfde antwoord. ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Nee hoor Jeanette, we gaven zo'n beetje op hetzelfde moment ons antwoord.Jeanette schreef:Ik heb niet goed opgelet
![Jeah :jeah:](./images/smilies/smiley_hosanna.gif)
Ergo: laat je gewoon vast inschrijven. Tegen de tijd dat je aan de beurt bent, kan je zien of het je past en of je het nog steeds wilt. Je mag je beurt dan ook nog vooruit schuiven, dan blijf je bovenaan de lijst staan. Idee?
Jozé
Jozé
MAAR.....als je je vantevoren bedenkt of als je inmiddels een andere hond hebt, denk er dan ook aan je van de wachtlijst te laten schrappen. Het scheelt de wachtlijstbeheerder veel onnodig werk en telefoontjes
(Dit is een algemene opmerking
)
(Dit is een algemene opmerking
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Oke, duidelijk.
Alle Smousmensen kennen dus deze gewijzigde regel en je kunt je dan dus beter preventief al weer op de lijst laten zetten.
Alle Smousmensen kennen dus deze gewijzigde regel en je kunt je dan dus beter preventief al weer op de lijst laten zetten.
Zelfs ik ben erover aan het denken om mij weer op de wachtlijst te laten zetten.
Jules is bijna 3 en Siem 1 jaar. Maar als je dan weer leest dat er een smousje verongelukt is, moet ik er niet aan denken om 2 jaar zonder te moeten doen....![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
Jules is bijna 3 en Siem 1 jaar. Maar als je dan weer leest dat er een smousje verongelukt is, moet ik er niet aan denken om 2 jaar zonder te moeten doen....
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en