Hoera, wij zijn gebeld voor een pup
Re: Hoera, wij zijn gebeld voor een pup
Dat klinkt heel goed!
Tijd voor een eigen topic met zijn avonturen..
Tijd voor een eigen topic met zijn avonturen..
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dat is vast een plus, een lekker doorslapende pup.
We verheugen ons op zijn avonturen.
We verheugen ons op zijn avonturen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Die Abel slaapt al lekker door zeg! Ook ik ben nieuwsgierig naar de foto's! Geniet ze!
Wat een heerlijk begin. En ook al kennisgemaakt met de polder
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Kan niet beter, mooie start voor Abeltje en jullie.
En de katten beginnen ook al een beetje te wennen, is snel hoor.
Ik kan me nog heel goed herinneren dat onze eerste kat, Gijs, onze eerste pup, Pasja, gelijk door de kamer sloeg voor we er erg in hadden.
Het is bijna veertig jaar geleden, heb zelf ook het een en ander geleerd in die tijd.
Zou nu, net als jullie de katten en Abeltje rustig aan elkaar laten wennen.
En de katten beginnen ook al een beetje te wennen, is snel hoor.
Ik kan me nog heel goed herinneren dat onze eerste kat, Gijs, onze eerste pup, Pasja, gelijk door de kamer sloeg voor we er erg in hadden.
Het is bijna veertig jaar geleden, heb zelf ook het een en ander geleerd in die tijd.
Zou nu, net als jullie de katten en Abeltje rustig aan elkaar laten wennen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Een rustige start voor jullie, fijn.
Hopen dat het zo blijft, Abeltje was natuurlijk kaduuk gisteren.
Verhuizen is een heel avontuur.
Hopen dat het zo blijft, Abeltje was natuurlijk kaduuk gisteren.
Verhuizen is een heel avontuur.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Dat klinkt heel goed geniet van jullie Abeltje. Groetjes Alida
Leuk om te horen. Ben benieuwd naar alle avonturen! Geniet ervan.
Groet,
Nienke
Olli Timmie van Abtswoude - 27-08-2015
Amber Moos x Frey Abel
https://instagram.com/timmie_smoushond/
https://instagram.com/nienkej3/
Nienke
Olli Timmie van Abtswoude - 27-08-2015
Amber Moos x Frey Abel
https://instagram.com/timmie_smoushond/
https://instagram.com/nienkej3/
Goed bezig! Abel! fijn voor je nieuwe baasjes... haha
Veel plezier met jullie nieuwe aanwinst en geniet ervan
Veel plezier met jullie nieuwe aanwinst en geniet ervan
-
Het gaat toch niet helemààl van 'n leien dakje wat betreft Abeltje en de katten. Een van de twee is erg relaxed en snuffelt af en toe aan Abeltje en andersom.
Maar de andere is heel erg vijandig naar de pup, je kent het wel dikke staart, onheilspellend grommen, uithalen naar Abeltje. Ik laat ze zoveel mogelijk hun gang gaan en bemoei er niet teveel mee. Maar gisteren heb ik toch echt letterlijk Midas van Abeltje af moeten trekken omdat die hem echt te grazen had genomen. Hij zat bovenop het pupje met z'n klauwen op hem in te hakken. Abeltje ging vreselijk tekeer.
ppppfff, dit had ik niet verwacht en hoop ècht dat het alleen maar tijd is wat de kat nodig heeft. Aan Abeltje ligt het niet, die wil alleen maar spelen met de katten. Best vermoeiend, de hele dag politieagent spelen....
Abeltje is echt 'n schat, vannacht wéér lekker doorgeslapen tot half acht vanochtend, meteen weer naar buiten met 'm en meteen weer geplast en gepoept.
Maar de andere is heel erg vijandig naar de pup, je kent het wel dikke staart, onheilspellend grommen, uithalen naar Abeltje. Ik laat ze zoveel mogelijk hun gang gaan en bemoei er niet teveel mee. Maar gisteren heb ik toch echt letterlijk Midas van Abeltje af moeten trekken omdat die hem echt te grazen had genomen. Hij zat bovenop het pupje met z'n klauwen op hem in te hakken. Abeltje ging vreselijk tekeer.
ppppfff, dit had ik niet verwacht en hoop ècht dat het alleen maar tijd is wat de kat nodig heeft. Aan Abeltje ligt het niet, die wil alleen maar spelen met de katten. Best vermoeiend, de hele dag politieagent spelen....
Abeltje is echt 'n schat, vannacht wéér lekker doorgeslapen tot half acht vanochtend, meteen weer naar buiten met 'm en meteen weer geplast en gepoept.
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Pagina Beestenboel:
Eén van de pups van Fija kwam in zo'n zelfde situatie terecht. 2 katten waarvan er 1 hem aanviel. Het heeft flink wat moeite gekost, maar na een paar maanden kreeg ik deze foto:
Het is dus het zwarte 'monster'.Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Poe, dat geeft hoop. Maar een lange adem heb je er wel voor nodig misschien.
Maar Abeltje doet er in ieder geval z'n best voor door jullie goede nachtrust te geven.
Maar Abeltje doet er in ieder geval z'n best voor door jullie goede nachtrust te geven.
Maureen
Misschien worden het niet elkaars grote vrienden, maar het komt goed.
Gijs waarover ik hierboven schreef is altijd de baas geweest, zolang Tirza hem negeerde was het goed.
Als Tirza wilde spelen kreeg ze ervan langs, maar als Gijs een keer een dolle bui had moest Tirza wel met hem mee doen.
Zo ook als Tirza op een plekje in de zon lag, dan moest ze wijken voor Gijs, hij hoefde alleen maar voor haar neus te staan dan ging Tirza al weg.
Tirza was heel zachtaardig en deed alles wat Gijs wilde.
Als Gijs weer eens de koelkast snachts had opengemaakt dan mocht Tirza wel samen met hem lekkere dingen opeten, opruimen deden ze niet.
Hond en kat van onze zoon gingen ook heel goed samen, sliepen in één mand.
Toen de hond was overleden en er later een pup in huis kwam werd deze ook besprongen door de kat. Heeft een aantal maanden geduurd, maar nu kunnen ze het goed vinden met elkaar.
Succes, Abeltje lijkt me een schatje. En wat fijn dat hij de nachten goed doorhaalt.
Daar boffen jullie mee want dat gaat vaak anders.
Het was natuurlijk niet met Tirza maar met Pasja.
Gijs waarover ik hierboven schreef is altijd de baas geweest, zolang Tirza hem negeerde was het goed.
Als Tirza wilde spelen kreeg ze ervan langs, maar als Gijs een keer een dolle bui had moest Tirza wel met hem mee doen.
Zo ook als Tirza op een plekje in de zon lag, dan moest ze wijken voor Gijs, hij hoefde alleen maar voor haar neus te staan dan ging Tirza al weg.
Tirza was heel zachtaardig en deed alles wat Gijs wilde.
Als Gijs weer eens de koelkast snachts had opengemaakt dan mocht Tirza wel samen met hem lekkere dingen opeten, opruimen deden ze niet.
Hond en kat van onze zoon gingen ook heel goed samen, sliepen in één mand.
Toen de hond was overleden en er later een pup in huis kwam werd deze ook besprongen door de kat. Heeft een aantal maanden geduurd, maar nu kunnen ze het goed vinden met elkaar.
Succes, Abeltje lijkt me een schatje. En wat fijn dat hij de nachten goed doorhaalt.
Daar boffen jullie mee want dat gaat vaak anders.
Het was natuurlijk niet met Tirza maar met Pasja.
Laatst gewijzigd door Erna op 18 jul 2014, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Onze 2 broertjes-katten reageren ook volkomen anders op honden in huis. Onze 2 honden trouwens ook op katten, want Adah heeft nooit interesse getoond om met ze te spelen, ze is vanaf haar geboorte aan katten gewend.
Fija wel en ze speelde zeker toen ze jonger was maar ook nu nog heel intens met Shaffy en die daagt zelf vaak uit om te spelen. Ramses probeert ze in bepaalde situaties te ontwijken, gaat er zo nodig vandoor maar dat is voor Fija en Jelle een uitnodiging om hem achterna te jagen.
Maar de katten liggen ook vaak gewoon tegen de honden aan.
Nu hebben onze half-sphynxen wel een aardje naar hun vaartje en zullen nooit agressief reageren,
Fija wel en ze speelde zeker toen ze jonger was maar ook nu nog heel intens met Shaffy en die daagt zelf vaak uit om te spelen. Ramses probeert ze in bepaalde situaties te ontwijken, gaat er zo nodig vandoor maar dat is voor Fija en Jelle een uitnodiging om hem achterna te jagen.
Maar de katten liggen ook vaak gewoon tegen de honden aan.
Nu hebben onze half-sphynxen wel een aardje naar hun vaartje en zullen nooit agressief reageren,
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Lastig dat Midas Abeltje niet zo ziet zitten... Ik vrees dat straks als wij eindelijk de pup hebben ook hier een spannende tijd gaat worden wbt de poezen. Ik verwacht dat Tijger de pup wel gezellig gaat vinden, maar Baloe zal Tara niet zo maar accepteren. Dus ook hier zal ik de boel goed in de gaten moeten houden.....
Ik hoop dat het snel beter wordt! Aan Abeltje zal het niet liggen!
Ik hoop dat het snel beter wordt! Aan Abeltje zal het niet liggen!
Jan en Willem wat Fijn dat Abeltje er nu eindelijk echt is!Het opvoed avontuur is gestart.
Ik las van de problemen met 1 van jullie katten. Ik heb ooit op cursus geleerd dat de problemen afkomen door het niet begrijpen van elkaars taal. De kat wil hem niet en Abel wil spelen.Hun lichaamstaal is compleet tegen over gesteld. De pup snapt misschien niet dat zijn dikke staart geen uitnodiging om te spelen is....
Ik las van de problemen met 1 van jullie katten. Ik heb ooit op cursus geleerd dat de problemen afkomen door het niet begrijpen van elkaars taal. De kat wil hem niet en Abel wil spelen.Hun lichaamstaal is compleet tegen over gesteld. De pup snapt misschien niet dat zijn dikke staart geen uitnodiging om te spelen is....
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Alles wat een kat doet is tegengesteld aan wat een hond denkt dat het zou kunnen betekenen.
Een zwiepende staart, opgeheven poot, uithalen/een klap geven met een poot, sluipen, ondersteboven liggen. Voor een pup allemaal spelgedrag/overgave.
En met al dat druk doen doet een pup een kat die hem toch al niet zo ziet zitten zeker geen plezier.
Maar ze leren elkaar begrijpen en meestal negeren.
Het moet alleen niet ten koste van de één of de ander gaan.
Een kat kan de ogen en neus van een hond heel erg bezeren.
Afleiden is meestal de beste optie in het begin.
Een zwiepende staart, opgeheven poot, uithalen/een klap geven met een poot, sluipen, ondersteboven liggen. Voor een pup allemaal spelgedrag/overgave.
En met al dat druk doen doet een pup een kat die hem toch al niet zo ziet zitten zeker geen plezier.
Maar ze leren elkaar begrijpen en meestal negeren.
Het moet alleen niet ten koste van de één of de ander gaan.
Een kat kan de ogen en neus van een hond heel erg bezeren.
Afleiden is meestal de beste optie in het begin.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Bedankt voor jullie tips. Intussen heb ik me al behoorlijk ingelezen over het een en ander. Het is me in elk geval duidelijk geworden dat katten ook heel erg gewoontedieren zijn en niet van veranderingen houden. De grootste verandering is natuurlijk Abeltje, maar afgezien daarvan zit er opeens gaas voor het balkonhek, waar ze voorheen lekker onderdoor konden glippen. De trap op en af rennen is ook al lastig want er staat opeens 'n hekje voor, ook weer voor Abeltje natuurlijk. Hun eten staat opeens boven terwijl ze daarvoor lekker in de keuken zaten te eten. Andere geurtjes in huis en noem maar op, veranderingen te over dus.
Evenzogoed vreemd dat het maar een van de twee katten is die moeilijk doet, terwijl het broertjes zijn. Enniewee, ik negeer het zoveel mogelijk (tenzij het ècht gevaarlijk wordt) en intussen overlaad ik Abeltje èn de katten met liefde aandacht.
Al met al zijn we dolblij met onze kleine man, vervelend dat dit 'politie-agentje spelen' erbij komt.
Wordt vervolgd.
Evenzogoed vreemd dat het maar een van de twee katten is die moeilijk doet, terwijl het broertjes zijn. Enniewee, ik negeer het zoveel mogelijk (tenzij het ècht gevaarlijk wordt) en intussen overlaad ik Abeltje èn de katten met liefde aandacht.
Al met al zijn we dolblij met onze kleine man, vervelend dat dit 'politie-agentje spelen' erbij komt.
Wordt vervolgd.
Jan & Willem
Pagina Beestenboel:
Pagina Beestenboel:
-
Wat fijn dat Abeltje zo voorbeeldig doorslaapt 's nachts. lekker makkelijk zo.
Met de katten gaat het echt wel goed komen. Misschien is het een goed idee om Abeltje in de bench te doen en dat jullie Bengaalse heren dan de woonkamer in kunnen zodat ze hem kunnen ruiken en zien zonder dat ze hem pijn kunnen doen. Na een poosje Abeltje los in de kamer en de poezen er even uit. Zo kunnen ze rustig aan elkaar wennen zonder drama.
Sterkte en succes.
José Sammy & Lieveke
Met de katten gaat het echt wel goed komen. Misschien is het een goed idee om Abeltje in de bench te doen en dat jullie Bengaalse heren dan de woonkamer in kunnen zodat ze hem kunnen ruiken en zien zonder dat ze hem pijn kunnen doen. Na een poosje Abeltje los in de kamer en de poezen er even uit. Zo kunnen ze rustig aan elkaar wennen zonder drama.
Sterkte en succes.
José Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Gelukkig kost dat hele gedoe niet jullie nachtrust.
Hoop dat er snel niet meer kattig gedaan wordt.
Succes!
Hoop dat er snel niet meer kattig gedaan wordt.
Succes!
Charlotte