De ellende is, dat dit gewoon keurig RvB Stamboom hondjes zijn, met alle verplichte onderzoeken e.d. Maar er zijn dus fokkers met vijf of meer honden en jaarlijks meerdere nesten. Als je dan prijzen tussen de 8 à €900,- hanteert en je vindt €450,- al een 'dumpprijs' ... dan zijn dat leuke verdiensten. Zeker met grotere nesten.
Ik vind dat dus toch gewoon broodfok.
Maar jouw verhaal Ansje...gewoon diep treurig!!!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ansje schreef:Nou niet dus , als je niet zeker weet dat je goede adressen voor je toekomstige pups zal hebben, moet je gewoon niet fokken!
Dat is precies de reden waarom ik zonder die garantie nooit ook maar een nest gefokt zou hebben.
Het enige nest dat ik ooit had was van een hamstermannetje en die frummels heb ik allemaal zelf gehouden.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Bij ons precies zo Loes. Als het niet zo 'n intensief en weldoordacht(!) TFP was bij de Smouzen, hadden wij nooit een nestje gefokt. Maar dankzij het TFP dus wel. Vier keer.
En ik blijf het met liefde uitleggen aan iedereen waarom de pupprijs laag is en er een wachtlijst is, en je niet zelf op zoek gaat naar een reu, maar advies krijgt. En hoeveel liefde voor het ras daarin zit van alle vrijwilligers.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Jeanette schreef:Ha, Minie!
Het schiet voor jou ook lekker op.
Ja Jeanette,
Ik ben er zoooooo aan toe, kan echt niet wachten, nog 10dgn en dan sta ik al 20mnd op de lijst voor een reu. Heb inmiddels al 3x RITS gehad, 2x wandeling en as ga ik ook mee naar de Cruquis wandeling dus het volgende evenement met m'n eigen smousje hoor :-) Nouja als ie groot genoeg is dan ;-)
Kom maar op met de nestjes/dekkingen
Op de wachtlijst voor een ♥ reutje ♥ vanaf 19 mei 2016
♪♫ we zijn er bijna ♫♪
Jij bent in ieder geval al goed smouzig voorbereid
Wanneer is er in Cruquius een wandeling en wie organiseert die wandeling?
Tis bij ons om de hoek namelijk
Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018
Martina schreef:Jij bent in ieder geval al goed smouzig voorbereid
Hoi hoi,
De wandeling in Cruquius is as zondag de 14de ovv Lotje vd Waal die ook op de wachtlijst staat en is van 14.00u tot 16.00u. Ik woon zelf in Krommenie dus niet al te ver en ben heel benieuwd naar het gebied, lijkt me mooi!
Misschien tot dan
♪♫ we zijn er bijna ♫♪
Hoi hoi,
De wandeling in Cruquius is as zondag de 14de ovv Lotje vd Waal die ook op de wachtlijst staat en is van 14.00u tot 16.00u. Ik woon zelf in Krommenie dus niet al te ver en ben heel benieuwd naar het gebied, lijkt me mooi!
Misschien tot dan
Oh jammer, toevallig zitten wij zondag a.s met 3 (eigenlijk zelfs 4) afspraken echt vol.
Misschien een andere keer, was wel lekker in de buurt (Aalsmeer).
Veel wandelplezier in ieder geval !!
Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018
Hoi hoi,
Misschien tot dan
Oh jammer, toevallig zitten wij zondag a.s met 3 (eigenlijk zelfs 4) afspraken echt vol.
ahh zeker jammer! Dank je wel en misschien tot een volgende keer
Misschien een andere keer, was wel lekker in de buurt (Aalsmeer).
Veel wandelplezier in ieder geval !!
♪♫ we zijn er bijna ♫♪