![Schrik :schrik:](./images/smilies/schrik.gif)
Fokken buiten de wachtlijst om!?
Je hebt wel gelijk Anja. Maar toch vind ik het sneu. Sommige toekomstige eigenaars weten gewoon niet beter. Het is natuurlijk niet in het belang van mensen die buiten het programma om bezig zijn, hun toekomstige eigenaren goed voor te lichten. Minne streek eigenlijk ![Schrik :schrik:](./images/smilies/schrik.gif)
![Schrik :schrik:](./images/smilies/schrik.gif)
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ja het is jammer dat anderen de duppe worden van die fookers, vaak hebben die nieuwe eigenaren ook al meer betaald voor een pup dan de vastgestelde prijs van de vereniging!
Toen hadden ze dus al bij de vereniging moeten aankloppen, is deze pup okee? Maarja, als je snel een puppie wil ......! En dan later wel aan het terug fok programma meedoen , om mensen die wel 2 jaar op de wachtlijst staan te voorzien van een puppie, dat kan toch niet!
Toen hadden ze dus al bij de vereniging moeten aankloppen, is deze pup okee? Maarja, als je snel een puppie wil ......! En dan later wel aan het terug fok programma meedoen , om mensen die wel 2 jaar op de wachtlijst staan te voorzien van een puppie, dat kan toch niet!
Diegenen die binnenkort nog naar een RITS-dag moeten: kijk eens goed naar de vele medewerkers aan die dag. Hoeveel moeite de mensen van het Terugfokprogramma en helpers doen, om de hondjes te keuren. Allemaal vrijwilligers die belangenloos meewerken aan de opbouw van ons geweldige ras. Het zijn voor die medewerkers altijd hele vermoeiende dagen, maar dat hebben ze er graag voor over.
Als je nog op de wachtlijst staat, of je bent pas in het bezit van je smousje, heb je daar helemaal geen erg in.
Dan zijn er ook nog de gedragstesten die diverse keren per jaar gehouden worden. Ook daar weer de enorme inzet van de vele "echte" smouzenliefhebbers. Weer allemaal vrijwilligers die toch maar weer hele dagen aanwezig zijn.
Dan kijk ik naar mijzelf; ik geniet elke dag weer van Finny en Guusje. Gewoon netjes via de wachtlijst gekocht, voor de toen geldende vraagprijs. Datzelfde hebben wij met onze nesten gedaan. Ik, nee wij, zouden ons dood schamen om een andere koers te varen.
Wij weten inmiddels ook wel dat er toch mensen zijn, die wel dat leuke hondje willen, voor een leuke lage prijs, en je alles beloven wat ze moeten beloven, maar als ze hem dan eenmaal hebben, niet mee doen. Dat doet pijn, en is niet eerlijk.
Maar er zijn zoveel oneerlijkheden.....
Laten we ons vooral richten op de eerlijke mensen.
Charlotte
Als je nog op de wachtlijst staat, of je bent pas in het bezit van je smousje, heb je daar helemaal geen erg in.
Dan zijn er ook nog de gedragstesten die diverse keren per jaar gehouden worden. Ook daar weer de enorme inzet van de vele "echte" smouzenliefhebbers. Weer allemaal vrijwilligers die toch maar weer hele dagen aanwezig zijn.
Dan kijk ik naar mijzelf; ik geniet elke dag weer van Finny en Guusje. Gewoon netjes via de wachtlijst gekocht, voor de toen geldende vraagprijs. Datzelfde hebben wij met onze nesten gedaan. Ik, nee wij, zouden ons dood schamen om een andere koers te varen.
Wij weten inmiddels ook wel dat er toch mensen zijn, die wel dat leuke hondje willen, voor een leuke lage prijs, en je alles beloven wat ze moeten beloven, maar als ze hem dan eenmaal hebben, niet mee doen. Dat doet pijn, en is niet eerlijk.
Maar er zijn zoveel oneerlijkheden.....
Laten we ons vooral richten op de eerlijke mensen.
Charlotte
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Geen idee Jeanette, maar een mailtje aan Fredie, en je weet het !
Vergeet ik de nestbezoeken aan te halen door Fredie en andere twee dames.
Het hele land reizen ze door om de eerste test af te nemen en ieder hondje te beschrijven.
Nee, sinds ik mij ben gaan verdiepen in het hele gebeuren, heb ik ontzettend veel ontzag gekregen voor de gedrevenheid van het team, en dat mag je niet misbruiken.
Bij welk ander ras vind je zoiets?
Volgens mij nergens!
Charlotte
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Vergeet ik de nestbezoeken aan te halen door Fredie en andere twee dames.
Het hele land reizen ze door om de eerste test af te nemen en ieder hondje te beschrijven.
Nee, sinds ik mij ben gaan verdiepen in het hele gebeuren, heb ik ontzettend veel ontzag gekregen voor de gedrevenheid van het team, en dat mag je niet misbruiken.
Bij welk ander ras vind je zoiets?
Volgens mij nergens!
Charlotte
Charlotte