Hoe lang is de wachtlijst nu?
Re: Hoe lang is de wachtlijst nu?
Ik denk dat iedereen dit met je eens is!
Maar ik kan me wel voorstellen, dat dat soort berichtjes in een gastenboek vragen oproepen, niet in het minst bij mensen die op de wachtlijst staan en regelmatig in het gastenboek kijken of er soms nog nestjes zijn...
Maar ik kan me wel voorstellen, dat dat soort berichtjes in een gastenboek vragen oproepen, niet in het minst bij mensen die op de wachtlijst staan en regelmatig in het gastenboek kijken of er soms nog nestjes zijn...
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Ja, inderdaad, dat vind ik ook. Dus eruit dat soort berichten. Loes en ik kunnen allebei bij de berichten.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Ik weet niet of je ze eruit moet halen; daar krijg je alleen maar gedonder mee en beschuldigingen over censuur... Dat was een aantal jaren geleden ook het geval, en die sfeer willen we met zijn allen toch niet?
Mijn mening is dat iemand van de club even een berichtje hoort te plaatsen om uit te leggen hoe de vork werkelijk in de steel steekt.
Je hebt namelijk altijd al mensen die de berichtjes hebben gelezen en die het absoluut opvallen als ze weer verwijderd zijn...
groet, Martine
Mijn mening is dat iemand van de club even een berichtje hoort te plaatsen om uit te leggen hoe de vork werkelijk in de steel steekt.
Je hebt namelijk altijd al mensen die de berichtjes hebben gelezen en die het absoluut opvallen als ze weer verwijderd zijn...
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Is er eigenlijk een plek waar je zelf ook kan zien hoe lang de wachtlijst is? Sta zelf voor een reutje op de lijst, en zal nog een mooi poosje geduldig moeten zijn, maar ben wel nieuwsgierig
Hoi Paul,
De wachtlijst is behoorlijk 'vervuild' met mensen die erop staan, omdat ze ooit een smousje willen als hun huidige smousje er niet meer is.
Maar omdat die misschien wel 17 jr. wordt, hebben die wachtlijsters dus geen haast
Dus een lijst in die zin zoals jij bedoeld, daar heb je niet zoveel aan.
Wat wel min of meer bekend is, is hoelang de mensen die nu aan de beurt zijn op de wachtlijst hebben gestaan. Dus daar kun je je enigszins op richten. Ten minste...als we niet een puppy-boom krijgen of...een puppy dieptepunt...
De wachtlijst is behoorlijk 'vervuild' met mensen die erop staan, omdat ze ooit een smousje willen als hun huidige smousje er niet meer is.
Maar omdat die misschien wel 17 jr. wordt, hebben die wachtlijsters dus geen haast
Dus een lijst in die zin zoals jij bedoeld, daar heb je niet zoveel aan.
Wat wel min of meer bekend is, is hoelang de mensen die nu aan de beurt zijn op de wachtlijst hebben gestaan. Dus daar kun je je enigszins op richten. Ten minste...als we niet een puppy-boom krijgen of...een puppy dieptepunt...
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Nee, dat is er niet. Maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat je dan zou willen zien, want ook voor de beheerster van de wachtlijst is het verloop uiteraard onvoorspelbaar.
Er zijn diverse factoren waarbij uiteraard het aantal geboren en beschikbare hondjes het uitgangspunt is.
Verder is het afhankelijk van het geslacht, soms worden er een paar nesten achter elkaar meer van 1 en hetzelfde geslacht geboren.
Dan kan de fokker eventueel nog voorkeuren hebben mbt gezinssamenstelling, woonplaats ed
Behalve de wachtlijst voor mensen die als ze aan de beurt zijn ook direct een hondje nemen, is er ook een (termijn)lijst met mensen die al wel aan de beurt maar nog niet in de gelegenheid waren een smousje te accepteren
Op de reguliere wachtlijst staan ook mensen die inmiddels van een smousje afzien maar dat nog niet hebben doorgegeven
Er zijn diverse factoren waarbij uiteraard het aantal geboren en beschikbare hondjes het uitgangspunt is.
Verder is het afhankelijk van het geslacht, soms worden er een paar nesten achter elkaar meer van 1 en hetzelfde geslacht geboren.
Dan kan de fokker eventueel nog voorkeuren hebben mbt gezinssamenstelling, woonplaats ed
Behalve de wachtlijst voor mensen die als ze aan de beurt zijn ook direct een hondje nemen, is er ook een (termijn)lijst met mensen die al wel aan de beurt maar nog niet in de gelegenheid waren een smousje te accepteren
Op de reguliere wachtlijst staan ook mensen die inmiddels van een smousje afzien maar dat nog niet hebben doorgegeven
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Zit wat in ja, inderdaad wel veel faktoren die het nogal kunnen beinvloeden!
Enige wat ik zelf eigenlijk vooral hoop is dat niet onze oude hond eerst zou overlijden, en we dan echt een hele poos zonder zouden zitten. (heb er dan liever heeeeel lang 2 )
Heb dat in het verleden meegemaakt en vond het gat wat er viel verschrikkelijk!
Maar inderdaad heeft het weinig zin, want net wat jullie zeggen zijn er teveel faktoren die er invloed op hebben waardoor het ook met lijst absoluut onduidelijk zal blijven...
Enige wat ik zelf eigenlijk vooral hoop is dat niet onze oude hond eerst zou overlijden, en we dan echt een hele poos zonder zouden zitten. (heb er dan liever heeeeel lang 2 )
Heb dat in het verleden meegemaakt en vond het gat wat er viel verschrikkelijk!
Puur uit nieuwsgierigheid! Ben ook een ongeduldig persoontje, dus kan me niet snel genoeg zijnNee, dat is er niet. Maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat je dan zou willen zien, want ook voor de beheerster van de wachtlijst is het verloop uiteraard onvoorspelbaar.
Maar inderdaad heeft het weinig zin, want net wat jullie zeggen zijn er teveel faktoren die er invloed op hebben waardoor het ook met lijst absoluut onduidelijk zal blijven...
-
Hallo Paul, Hoe lang sta je nu op de wachtlijst? Wij hebben 2 jaar en 9 maanden op de wachtlijst gestaan voordat het verlossende telefoontje kwam. En dan duurt het nog zo'n 8 weken voor je je puppy mee naar huis kunt nemen. Wij stonden voor een teefje op de wachtlijst. Deze week wordt ze alweer 1 jaar.
De wachtlijst heeft ook een voordeel. Even een smous nemen in een opwelling is er zo niet bij. De tijd dat iemand op de wachtlijst staat is ook een tijd van bezinning, wil ik wel een hond, is het geen bevlieging, heb ik er tijd voor de komende 15- 17 jaar? Voor sommige mensen is die lange wachttijd heel nuttig en komen ze tot de conclussie, nee ik wil geen hond (meer).
Als je de wachttijd te lang vindt duren kun je ook eens meegaan met een wandeling, Ritsdag of ander evenement waarbij je veel smousjes en hun eigenaren leert kennen. Is echt heel leuk om de tijd door te komen. Of gezellig meepraten op dit forum waar heel veel mensen zijn die ervaring hebben met de smous.
Ik wens je nog een fijne wachttijd toe. Hopelijk niet al te lang meer.
Groetjes
José en een likje van Wieske op de Ruiver- Sammy de smous
De wachtlijst heeft ook een voordeel. Even een smous nemen in een opwelling is er zo niet bij. De tijd dat iemand op de wachtlijst staat is ook een tijd van bezinning, wil ik wel een hond, is het geen bevlieging, heb ik er tijd voor de komende 15- 17 jaar? Voor sommige mensen is die lange wachttijd heel nuttig en komen ze tot de conclussie, nee ik wil geen hond (meer).
Als je de wachttijd te lang vindt duren kun je ook eens meegaan met een wandeling, Ritsdag of ander evenement waarbij je veel smousjes en hun eigenaren leert kennen. Is echt heel leuk om de tijd door te komen. Of gezellig meepraten op dit forum waar heel veel mensen zijn die ervaring hebben met de smous.
Ik wens je nog een fijne wachttijd toe. Hopelijk niet al te lang meer.
Groetjes
José en een likje van Wieske op de Ruiver- Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Paul wij hebben bickel nu 6 weken en we stonden vanaf eind juli 2008 op de wachtlijst dus ook een reutje, maarja je weet het nooit we zijn afgelopen zomer ook gebeld omdat veel mensen voor ons vakantie plannen hadden net als wij zelf.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Wij hebben vanaf maart 2008 op de wachtlijst gestaan en in januari van dit jaar hebben wij een smousje opgehaald. Wij wilden graag een reutje. Volgens mij kun je niet voorspellen wat het snelst gaat. Succes met wachten
Aan het eind van de rit is het verschil in aantal reuen/teven per jaar meestal niet groot. In 2009 waren er 159 levende pups 75 reuen en 84 teven , door het buitengewoon hoge aantal is het verschil wat groter dan normaal. Nu blijven er van de teefjes natuurlijk meestal minder over om uit te delen, want veel fokkers houden een dochter bij de moeder.
Wat een ongelooflijk hoog aantal trouwens. Ik keek bijv. even bij het resultaat van 2007 en toen waren dat 41 reuen en 42 teven, net zoveel als nu alleen de teefjes al!
Wat een ongelooflijk hoog aantal trouwens. Ik keek bijv. even bij het resultaat van 2007 en toen waren dat 41 reuen en 42 teven, net zoveel als nu alleen de teefjes al!
Laatst gewijzigd door loes op 22 feb 2010, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Wat een verschil!
We gaan ons best doen van 2010 ook een goed jaar te maken! :wink2:
We gaan ons best doen van 2010 ook een goed jaar te maken! :wink2:
en ik sta ook nog lekker op de wachtlijst te wchten maar dat kan lang aan
marcel schreef:en ik sta ook nog lekker op de wachtlijst te wchten maar dat kan lang aan
Dat is geen maatstaaf Marcel waar Paul naar vraagt zoals jij op de wachtlijst staat .
Groetjes, Andrea
Nu ben ik net lid van het forum en lees wat oude berichten,
Nu zijn er berichten verwijderd maar de naklets niet is het misschien handig dat alle info dan verwijderd wordt is het voor de nieuwe lezers wat duidelijker. nu weet je niet waar over het gaat , dus dat schept verwarring het ging over het stukje wachten op een pup
groet willy
Nu zijn er berichten verwijderd maar de naklets niet is het misschien handig dat alle info dan verwijderd wordt is het voor de nieuwe lezers wat duidelijker. nu weet je niet waar over het gaat , dus dat schept verwarring het ging over het stukje wachten op een pup
groet willy
Er is hier niets verwijderd hoor. Dat gesprek gaat over berichten in het
gastenboek van de club.
gastenboek van de club.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
-
Willemijn, vandaag heb ik toevallig gehoord dat iemand die sinds januari 2009 op de wachtlijst stond voor een reutje nu bericht had gekregen dat ze aan de beurt waren. Waarvoor sta jij op de wachtlijst?
Groetjes
José en likjes van Wieske Samy de smous
Groetjes
José en likjes van Wieske Samy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
Al lezende zul je erachter komen dat wel meer niet helemaal duidelijk is. Soms speelt een discussie zich over verschillende topics tegelijkertijd af; zie daar achteraf maar eens wijs uit te worden. Gelukkig hebben we Ariënne, die het regelmatig in goede banen leidt door stukjes te herplaatsen. Ik denk dat ze daar soms een dagtaak aan heeft!willemijn schreef:Nu ben ik net lid van het forum en lees wat oude berichten,
groet willy
Volgens mij worden er geen berichten verwijderd; soms alleen onder het juiste topic herplaatst als we weer eens hopeloos afdwaalden... Probeer maar gewoon niet alles te willen snappen, OK?
Misschien is het een leuk idee als je jezelf aan iedereen hier voorstelt? Dat hebben we hier tenslotte allemaal gedaan en dat kan onder "welkom" en dan "(nieuwe) leden". Altijd leuk om iets meer over iemand en zijn interesse's te weten te komen, toch?
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Ik werd vanavond gebeld dat ik in aanmerking kom voor een pup-reu. Vanaf februari 2009 sta ik op de lijst. Dus bij deze, de wachtlijst voor een reu is nu 16 maanden.
Ik heb aangegeven op de lange-termijn lijst te willen komen, op dit forum werd me een keer aangeraden om dat pas aan te geven op het moment dat ik aan de beurt ben.
Even een toelichting:
Volgens mij heb ik al aangegeven reu-teefje weet ik nog niet, het ras nog niet voor 100% duidelijk is (Ewout blijft het oma-hondjes vinden ) ondertussen woont Beetle volledig bij ons en ga ik door Vincent zijn komst al met 3 honden al wekelijks naar hondentraining. En als Swenka, het kooikertje door ons gefokt een keer een nestje krijgt met een leuk teef lijkt me een pup daaruit ook geweldig. Haast voor nog een hondje erbij heb ik dus niet. Momenteel voelt het een beetje zo: een pup van Swenka met een leuke teef, daar wil ik voor gaan, komt die niet, dan wil ik wachten tot Beetle er niet meer is voordat er weer een hondje komt. Wat er dan komt, dat is nog niet duidelijk, maar een Smousje staat nog hoog op mijn lijstje, anders was ik hier al lang weg geweest .
Ik heb aangegeven op de lange-termijn lijst te willen komen, op dit forum werd me een keer aangeraden om dat pas aan te geven op het moment dat ik aan de beurt ben.
Even een toelichting:
Volgens mij heb ik al aangegeven reu-teefje weet ik nog niet, het ras nog niet voor 100% duidelijk is (Ewout blijft het oma-hondjes vinden ) ondertussen woont Beetle volledig bij ons en ga ik door Vincent zijn komst al met 3 honden al wekelijks naar hondentraining. En als Swenka, het kooikertje door ons gefokt een keer een nestje krijgt met een leuk teef lijkt me een pup daaruit ook geweldig. Haast voor nog een hondje erbij heb ik dus niet. Momenteel voelt het een beetje zo: een pup van Swenka met een leuke teef, daar wil ik voor gaan, komt die niet, dan wil ik wachten tot Beetle er niet meer is voordat er weer een hondje komt. Wat er dan komt, dat is nog niet duidelijk, maar een Smousje staat nog hoog op mijn lijstje, anders was ik hier al lang weg geweest .