Hoera, wij zijn gebeld voor een pup
Re: Hoera, wij zijn gebeld voor een pup
Ongetwijfeld zijn jullie welkom.
En als jullie er tevreden mee zijn die unieke periode van de hulpeloze bolletjes die in je hand passen en de verrassing een paar weken later van de parmantig rondstappende en stoeiende pups te moeten missen, prima.
Alleen deden wij (en vele andere fokkers die ik ken) het anders, bij alle 3 de nesten mochten de a.s. eigenaren vroeg en zo vaak mogelijk komen.
En als jullie er tevreden mee zijn die unieke periode van de hulpeloze bolletjes die in je hand passen en de verrassing een paar weken later van de parmantig rondstappende en stoeiende pups te moeten missen, prima.
Alleen deden wij (en vele andere fokkers die ik ken) het anders, bij alle 3 de nesten mochten de a.s. eigenaren vroeg en zo vaak mogelijk komen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
En dat was fijn...
Wij hadden natuurlijk een bijzonder nest, maar één pup en die bleef ook nog een gezellig bij moeder wonen. Geen bezoek van nieuwe baasjes dus.
Vanaf de eerste dag heeft ze op onze blote buik en borst gelegen, als er iemand even met moeder ging wandelen. Handig om haar warm te houden en aan mensen te laten wennen.
De ochtend na de keizersnede stond het eerste bezoek voor de deur en dat hebben we flink doorgezet. In het begin vooral kijken en later steeds meer knuffelen en spelen.
Fien is nu wel een echte schoothond geworden, ligt graag op schoot of op z'n minst tegen je aan.
De mensen van de reu hebben we helaas nooit gezien. Ben ook benieuwd of ze op de RITS komen. De reu heeft nog een andere nest verwekt en dat nest is al eerder aan de beurt.
Wij hadden natuurlijk een bijzonder nest, maar één pup en die bleef ook nog een gezellig bij moeder wonen. Geen bezoek van nieuwe baasjes dus.
Vanaf de eerste dag heeft ze op onze blote buik en borst gelegen, als er iemand even met moeder ging wandelen. Handig om haar warm te houden en aan mensen te laten wennen.
De ochtend na de keizersnede stond het eerste bezoek voor de deur en dat hebben we flink doorgezet. In het begin vooral kijken en later steeds meer knuffelen en spelen.
Fien is nu wel een echte schoothond geworden, ligt graag op schoot of op z'n minst tegen je aan.
De mensen van de reu hebben we helaas nooit gezien. Ben ook benieuwd of ze op de RITS komen. De reu heeft nog een andere nest verwekt en dat nest is al eerder aan de beurt.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Stella schreef:Da's ook gaaf Wubke! Woonden jullie in de buurt?
Moeder van de puppies is Guusje van Charlotte....en we wonen zo,n 25 km van elkaar.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Wubke is zelfs mee geweest naar de DA voor de echo om te zien of haar Siem wat gepresteerd had.wubke schreef:Stella schreef:Da's ook gaaf Wubke! Woonden jullie in de buurt?
Moeder van de puppies is Guusje van Charlotte....en we wonen zo,n 25 km van elkaar.
Een dochter van Siem en Guusje is naar Purmerend gegaan.
Deze nieuwe eigenaar is een keer of 4 dat hele eind op en neer gereden.
Wij wilden dat ze minimaal 2x kwam kijken, maar dat vond ze zelf te weinig....
Bij ons waren de nieuwe eigenaren vanaf het 1e uur welkom.
Niet alles op één dag, zodat er meer dan voldoende rust voor moeder en kinders was.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
Wij zijn ook heel wat keren bij jullie op kraambezoek geweest. En ook nog daarna. En vanaf het eerste ogenblik voelden we ons welkom.Charlotte schreef:Wubke is zelfs mee geweest naar de DA voor de echo om te zien of haar Siem wat gepresteerd had.wubke schreef:Stella schreef:Da's ook gaaf Wubke! Woonden jullie in de buurt?
Een dochter van Siem en Guusje is naar Purmerend gegaan.
Deze nieuwe eigenaar is een keer of 4 dat hele eind op en neer gereden.
Wij wilden dat ze minimaal 2x kwam kijken, maar dat vond ze zelf te weinig....
Bij ons waren de nieuwe eigenaren vanaf het 1e uur welkom.
Niet alles op één dag, zodat er meer dan voldoende rust voor moeder en kinders was.
Bij het nestje van Sammy mocht ook iedereen zo vaak en zo vroeg mogelijk op bezoek komen. Sammy vond het totaal niet erg of dat ze er nerveus van werd. Toen jullie de dag van de geboorte op bezoek kwamen verliet ze zelfs haar kroost om jullie te begroeten.
José, Sammy & Lieveke
![dog :dog:](./images/smilies/smiley_dog.gif)
![dog :dog:](./images/smilies/smiley_dog.gif)
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Dat is nu precies wat ik bedoel.
Waar de pup vanaf het allereerste begin aan gewend is zoals de geur van allerlei mensen hebben ze als moederhond ook weinig moeite mee.
Natuurlijk zijn de meeste moeders beschermend ten opzichte van hun pups, dus alles moet wel met beleid.
Waar de pup vanaf het allereerste begin aan gewend is zoals de geur van allerlei mensen hebben ze als moederhond ook weinig moeite mee.
Natuurlijk zijn de meeste moeders beschermend ten opzichte van hun pups, dus alles moet wel met beleid.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Als reu-eigenaar heb ik het wel van heel dichtbij mogen meemaken.
Ik ging mee naar de controle bij de DA, was bij de bevalling (die uitmondde in een keizersnede waar ik ze naartoe reed en waar we beiden helaas niet bij aanwezig mochten zijn) en ben elke dag bij het nest geweest om te helpen (en meegenieten).
In ons geval bleek het wel handig, die extra paar handen; we hadden 9 pups.
Ik heb in de laatste week alle pups (zonder moeder) meegekregen om ze op de school van mijn jongens te laten zien en heb regelmatig moeder Fieke even van het nest weggerukt voor een lange strandwandeling. Omdat we zelf een reutje zouden houden, heb ik een hele ochtend alle 6 reutjes mee naar ons eigen huis genomen om in alle rust te kijken welk reutje het best bij Bobbie en ons zou passen; echt heel bijzonder heb ik dit gevonden. (helaas is dit geen succes geworden, maar aan de voorbereiding heeft dat niet gelegen)
Dit alles was wel mogelijk omdat de fokster het ook erg leuk vond dit gebeuren met iemand te delen...
Ik ben nog steeds heel blij dat Bobbie op de deklijst van Dorien voorkwam; dankzij het TFP heb ik er een fijne vriendin bijgekregen!![thumbs up :thumbsup:](./images/smilies/thumbsup.gif)
Ik ging mee naar de controle bij de DA, was bij de bevalling (die uitmondde in een keizersnede waar ik ze naartoe reed en waar we beiden helaas niet bij aanwezig mochten zijn) en ben elke dag bij het nest geweest om te helpen (en meegenieten).
In ons geval bleek het wel handig, die extra paar handen; we hadden 9 pups.
Ik heb in de laatste week alle pups (zonder moeder) meegekregen om ze op de school van mijn jongens te laten zien en heb regelmatig moeder Fieke even van het nest weggerukt voor een lange strandwandeling. Omdat we zelf een reutje zouden houden, heb ik een hele ochtend alle 6 reutjes mee naar ons eigen huis genomen om in alle rust te kijken welk reutje het best bij Bobbie en ons zou passen; echt heel bijzonder heb ik dit gevonden. (helaas is dit geen succes geworden, maar aan de voorbereiding heeft dat niet gelegen)
Dit alles was wel mogelijk omdat de fokster het ook erg leuk vond dit gebeuren met iemand te delen...
Ik ben nog steeds heel blij dat Bobbie op de deklijst van Dorien voorkwam; dankzij het TFP heb ik er een fijne vriendin bijgekregen!
![thumbs up :thumbsup:](./images/smilies/thumbsup.gif)
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Daar zal het toch bij Stijnke niet aan gelegen hebben.loes schreef:Dat is nu precies wat ik bedoel.
De zoon des huizes had, net als altijd, geregeld zijn vrienden over de vloer, dus vreemde mensengeuren genoeg.....maar ze is heel beschermend. Ook als in haar ogen honden, waarvan zij vindt dat ze bij onze roedel horen, bedreigd of onheus behandeld worden door andere honden, dan zal ze ingrijpen. Meestal door er heel rustig tussendoor te lopen en daarmee een situatie te doorbreken. Maar soms, zelden, ook door tekeer te gaan tegen de betrokkenen. Dat heeft ze altijd gedaan, maar na haar nestje is het wel sterker geworden.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
-
Voor iedereen die onze aankondiging (offtopic) op de wandelingenpagina heeft gemist: We zijn gebeld door Fredie! Van de twee reutjes uit het nestje van Mees en Bauke van 22 mei is er straks één voor ons. ![joehoe :jeah2:](./images/smilies/smileyyeahiq5.gif)
We weten nog niet welke het wordt maar voor het bedenken een naam hebben we al maanden de tijd gehad, dus daar zijn we wel uit; we gaan hem Abel(tje) noemen.
We zijn door het dolle heen! We horen snel wanneer we mogen komen kijken. Ondertussen hebben we vast een pagina gemaakt waarop we gedurende de hele periode alles zullen plaatsen. De eerste foto's en filmpjes van het nestje van Mees die Daniëlla voor ons maakte zijn daar nu te bewonderen. Bewaar dus deze pagina dan kun je de avonturen van Abeltje blijven volgen.
http://tiny.cc/hqafgx
![joehoe :jeah2:](./images/smilies/smileyyeahiq5.gif)
We weten nog niet welke het wordt maar voor het bedenken een naam hebben we al maanden de tijd gehad, dus daar zijn we wel uit; we gaan hem Abel(tje) noemen.
We zijn door het dolle heen! We horen snel wanneer we mogen komen kijken. Ondertussen hebben we vast een pagina gemaakt waarop we gedurende de hele periode alles zullen plaatsen. De eerste foto's en filmpjes van het nestje van Mees die Daniëlla voor ons maakte zijn daar nu te bewonderen. Bewaar dus deze pagina dan kun je de avonturen van Abeltje blijven volgen.
http://tiny.cc/hqafgx
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Pagina Beestenboel:
Prachtige filmpjes van de pups! Geniet van de bezoekjes en het knuffelen!groetjes Alida ![smile :smile:](./images/smilies/Smiley%20Fun.gif)
![smile :smile:](./images/smilies/Smiley%20Fun.gif)
![scratch :scratch:](./images/smilies/Smilie_12.gif)
Charlotte
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie Abeltje!
![cheer :cheer:](./images/smilies/smiley_cheer.gif)
![yes2 :yes2:](./images/smilies/Smiley%20Yes.gif)
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
-
Bij de eerste foto's in de bovenste rij staan links kleine videotekentjes. Gewoon op de foto klikken dan start het filmpje.
Jan & Willem
Pagina Beestenboel:
Pagina Beestenboel:
![zien :zien:](./images/smilies/brilletje.gif)
Charlotte
Wat leuk om naar de filmpjes te kijken. ![ja :ja:](./images/smilies/ja2.jpg)
![ja :ja:](./images/smilies/ja2.jpg)
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik zit te kijken naar de buikjes...maar vooralsnog zie ik alleen het donkere reutje.
Dus welke de tweede is..... spannend!
Dus welke de tweede is..... spannend!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Voor zover wij het begrepen hebben zijn de twee donkerste uit het nest allebei reutjes...
Jan & Willem
Pagina Beestenboel:
Pagina Beestenboel:
Dank je wel.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Ja dat had ik inmiddels ook begrepen, maar vandaag zou Charlotte op geboortebezoek gaan, dus dan worden ze beschreven en apart gefotografeerd.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Een leuk teefje is Mees. Dat worden vast prachtpups!
Maureen