Een naam voor je pup!

Hoe kom je aan een pup en hoe is het op die wachtlijst?
wubke

Bericht door wubke »

Ha, ha, hoe een "gesprek" alle kanten op kan gaan. Volgens mij gaat het hier om het voorstellen van Lies. :wink:
Van smouzennamen naar volgende smouzen. Ja, als we aan de beurt zijn krijgen we een smousje erbij. Toen we de eerste keer bij Maria op bezoek waren, vond mijn echtgenoot het formaat van de smous zo meevallen. Vervolgens zei hij dat het dan misschien wel leuk is om er twee te hebben. Maartje en ik hebben dat goed in onze oren geknoopt :lol: (Wij zijn van het beestenspul!) Ton vindt dieren erg leuk, maar ziet ook goed de nadelen. De extra zorg en verantwoordelijkheden en niet te vergeten de financieen. Hij wil daar ook verder niets aan doen, behalve geldelijke sponsoring. Hij vindt het prima dat ze er zijn, maar de zorg is voor ons. Overigens als het echt moet helpt hij wel mee, uitlaten, voeren, ieder jaar 300 pakken hooi op de zolder, dus het is niet zo zwart/wit als hij het zelf stelt, maar de eindverantwoording is voor ons, heel duidelijk.
Ik heb wel altijd gezegd dat de nieuwe smous pas komt als Floris er echt niet meer is.
Omdat Floris al 13 jaar was en de wachttijd ong. 1,5 jaar voor een smous,,heb ik mij eind oktober weer op de wachtlijst laten zetten. :wink:
En hoeveel verdriet we ook om Floris hebben, kunnen we ons toch ook wel weer verheugen op een smouzenbaby. Dus als we bericht krijgen, gaan we ervoor. En als er nog een paar nestjes geboren worden zoals op 7 juli, met 6 reutjes, dan schiet het lekker op.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hoi Wubke,
Ja het fladdert wel wat heen en weer zo.
Misschien kan Ariënne er nog wat van bakken?? Misschien iets onder: Namen ofzoiets??
Het ziet er naar uit dat jullie Simon er eerder zal zijn dan onze Roosje Katoen. Wij staan vanaf januari weer op de wachtlijst :( , en nog een teefje ook, dus........
Vol verwachting zullen we maar zeggen. :wink:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Het zaakje is nu opgesplitst in : Een naam voor je pup" en "Het plaatsen van de pup".
Allebei te vinden onder " De wachtlijst" :!:
Afbeelding

Margaret

Bericht door Margaret »

loes schreef:Met allebei de nesten heb ik ook echt zitten dubben: Hollands of Joods en is het dus een beetje van allebei geworden.
Het A-nest: Alma-(Balou), Aly(-Anouk), Abe(-Mozes) en Adah;
Hey Loes, ik heb bijna een pup van jouw Abe(-Mozes) gehad! Wij vonden de naam Mozes zo leuk, dat we hem Mozes jr. wilde noemen.

Ik weet niet of ik een volgend hondje weer Mozes zou willen noemen. Ik denk dat ik liever een naam kies die me niet herinnert aan het gebeuren.

Simon is inderdaad een erg leuke naam!

Een collega van mij heeft laatst een hond uit he asiel gehaald, die Elmo heette. Ze vond de naam niet zo bij hem passen en heeft hem Sprinter genoemd. Een paar dagen later in het bos bleek sprinter behoorlijk snel te kunnen rennen. Toch leuk hoe dat dan werkt.

loes

Bericht door loes »

Passende namen zoeken vind ik best moeilijk (en leuk) werk. Ik spit dan echt het woordenboek van voornamen door en nu dan ook het internet.
De eigenaren van Moos hadden ook al van te voren bepaald, dat hun hond zo moest gaan heten en de naam Abe vonden ze wel gaan, maar ze kennen iemand die zo heet en dat is een engerd :D en dan zou ik m'n hond ook niet zo willen noemen. :wink: En toen gaf je de namen veel later op aan RvB, dus kon je makkelijk koppelen.
Ik hou er ook van als de namen niet zo heel erg algemeen zijn (is ook makkelijker zoeken), er zijn ontelbare Bobbies en Binkies,( de laatste ook nog wel eens teefjes) en op diverse manieren geschreven, maar gelukkig dat ze ook een nummer hebben :dog:
Ik vind de keuze van de namen van het Fruintjes E-nest erg leuk.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Ik ben ook meer voor een aparte naam. Wij hadden over Phoebe eigenlijk niet lang genoeg nagedacht. Allebei Friends-fans, een blonde pup, dat moest een Phoebe worden. Ik vind het nog steeds een leuke en originele naam, maar bij een evt volgende moet de naam toch meer Nederlands zijn, denk ik...

wubke

Bericht door wubke »

Waarom? Ik vind Phoebe een erg leuke naam, en als ze dan ook nog lijkt op het personage uit de serie, in doen en laten, :wink: Het gaat er toch om wat jullie leuk vinden..........
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

loes

Bericht door loes »

Ja, dat vind ik ook, het moet toch een naam zijn, die je aanspreekt en dan is het juist leuk als hij passend is.
Onze katten heten Ramses en Shaffy, omdat ze een Sfynx-vader hebben en mijn man een oude LP-verzamelaar is en we allebei fans van Nederlands cabaret e.d. zijn en Ramses Shaffy Egyptische roots heeft.
H K Jelle 13-5-2004

Monique

Bericht door Monique »

Leuke combi Loes! Wij hadden vroeger een hond en een kat en die heetten Douwe en Egbert. Douwe vond ik zelf ook altijd zo'n leuke naam voor een hond, maar toen ik verkering kreeg met Doeke leidde dat vaak tot rare spraakverwarringen :lol: , die namen lijken dan teveel op elkaar.

Renate

Bericht door Renate »

Ik vind het altijd erg leuk om te lezen hoe iedereen aan de naam van zijn/haar huisdier komt. Mijn vriendin heeft 2 katten die swarowski en meneer jansen heten.
Zelf vind ik de namen van de poesjes uit de Aristokatten van Disney zo leuk: Toulouse, Berlioz en Marie. Als we ooit nog een reutje krijgen zou het best wel eens een Berlioz of Toulouse kunnen worden :)

loes

Bericht door loes »

Heb heel vluchtig de lijst eens nagelopen en Bobbie spant de kroon (zo'n 35), maar er zijn ook wel 26 Rakkers, maar zo heten teefjes ook wel, ook Tommies zijn er zat (27), Floortje 18 en Floris 16. Joris 17 en Sam is ook bepaald niet exclusief :wink: 30, evenveel als Saar/Sara, BInkies 23, Bram 18, Max 17, Bas(je) 21. Het leuke is ook, dat sommige namen vroeger redelijk vaak voorkwamen bijv. Trixie en Smous die je nu helemaal niet meer ziet, het is nu meer Guus en Guusje (14).
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Jee, Loes. Dat moet een karwei zijn om al die hondennamen na te lopen.

Wel erg leuk om te lezen :D

loes

Bericht door loes »

Hoi, ze staan op alfabet, hoor, tenminste grotendeels, want met kennelnamen ertussendoor loopt het wel eens anders. En dit zijn alleen de officiële namen, want bijvoorbeeld Jojo's broer Jonas die Bobbie wordt genoemd staat er niet met die naam op, Fija trouwens ook net omdat ze Do heet :roll:
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Loes ook al staan de namen op alfabet, je hebt er toch weer een hoop tijd ingestoken.
Heb wel iets aan je lijstje, ben een leuke namen lijst aan het samen stellen. Heb inmiddels drie namen weer doorgekrast.
De smous houdt ons wel bezig hé! Is het niet met je hondje zelf, dan toch achter de computer. :lol:

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Maar wel heel veel voorpret Erna!!!!!
Trouwens, al die dezelfde namen, moeilijk uit elkaar te houden zonder kennelnaam.
Daarom denk ik, dat we bij Roosje(ooit :P ) voluit Roosje Katoen zullen vragen. Bij Sam hadden we er beter ook Gewissies achter kunnen plakken. Dan waren er vast niet zoveel geweest Loes :wink:
Leuk hè, alleen om de namen zou je al smouzen gaan fokken :crazy:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Ja die voorpret is erg leuk. Ik heb nog tijd zat, misschien verandert het steeds. Als ik een leuke naam hoor of in gedachte heb schrijf ik hem op. Tegen de tijd dat ik namen moet gaan doorgeven kies ik uit mijn lijstje.

Ik heb weer een vraag.
Als je géén kennelnaam hebt, mag je dan dubbele namen geven :?:

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Op de buurt hier lopen ook
Jans, Mientje en Brechje.
Mocht ik ooit een teefje hebben zal het Lotus worden.
Mijn golden heette op de stamboom Bliets.

Deze zullen vast niet vaak voorkomen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Erna

Bericht door Erna »

Mary de naam Lotus heb je al heel lang in gedachte hé! Je hebt hem eerder laten vallen.
Bliets heb ik nog nooit van gehoord.

Groetjes, Erna.

loes

Bericht door loes »

Erna schreef: Ik heb weer een vraag.
Als je géén kennelnaam hebt, mag je dan dubbele namen geven :?:

Groetjes, Erna.
Hoi Erna,

Met de nieuwe stamboomprocedure moeten de namen (nog niet gekoppeld aan een bepaalde pup) binnen 10 dagen aan de RvB opgegeven worden, dus als er binnen die 10 dagen met de fokker een combinaam wordt bedacht, die dan op het moment dat de chipper komt aan een bepaalde pup gegeven wordt/kan worden, dan is het mogelijk, maar er wordt toch meestal gewacht tot er iets meer bekend is van de karakters en de situatie bij de a.s. eigenaren, dus meestal zullen de pups de naam van de fokker krijgen.
Heb je contact met de a.s. eigenaren vóór de aanvraag bij de RvB en denk je dat het wel goed zit, dan kun je natuurlijk ook bij elke pup een 2e naam opgeven, de verdeling moet dan wel gebeuren als de chipper komt en als dat al met 5 weken is, is dat wel vroeg, zelfs als je zelf kiest en niet ook de puppytest laat beslissen, want die is met 7 weken. De chipper kan komen tussen de 5e en 8e week.
Trouwens, je weet nooit wat zich nog voordoet, ik kreeg een afzegging vlak voor de pup zou weggaan!!
Voor het terugfokprogramma iis het ook wel jammer, dat er nu meestal alleen de door de fokker gegeven naam de officiële naam is, want de eigenaren vergeten die soms gewoon en geven dan iets door over hond X (en ja, als het dan Sam of Bobbie is wordt het even zoeken :P ).
Vroeger mochten alleen kennels een combinaam met een streepje opgeven, maar daar wordt helemaal niets meer over vermeld (zover ik kon vinden tenminste).
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Hallo Loes
Ik had wel gelezen dat je bij dubbele namen niet steeds één en dezelfde naam aan verschillende pups mag geven. Fokkers deden dat meestal met de pups. Dan kreeg een teefje als tweede naam de naam van de moeder en een reutje kreeg als tweede naam de naam van de vader. Ik weet alleen niet of dat met wel of geen kennelnaam te maken heeft.
Uit jouw uitleg begrijp ik dat ik beter gewoon één naam kan geven en de naam die de nieuwe eigenaar in gedachten heeft beter achterwege kan laten.
Ik loop wel erg op de zaken vooruit, misschien komt het er niet eens van deze loopsheid.
Aan de andere kant kan het geen kwaad om me in deze zaken te verdiepen.

Dit is heel wat anders. Weet jij hoe vaak er iets niet naar wens verloopt?
Ik heb gelezen dat Guusje van de Zwarte Fruinen een melkklierontsteking heeft. Ze heeft behoorlijk koorts. Ze zijn al verschillende keren naar de dierenarts geweest. Nu is vanochtend het vel dat zo gespannen stond geknapt, er zit een groot gat tussen de achterste twee tepels. Kan niet gehecht worden, moet uit zich zelf genezen. Gelukkig is Gerda een ervaren fokker.
Ik krijg wel een beetje de kriebels van zo'n verhaal. Wat een nare ervaring voor fokker en hondje.

Groetjes, Erna.

Gesloten