Hoera, wij zijn gebeld voor een pup

Hoe kom je aan een pup en hoe is het op die wachtlijst?
Sunny

Hoera, wij zijn gebeld voor een pup

Bericht door Sunny »

Wij zijn vandaag gebeld dat wij over een aantal weken een pupje mogen ophalen in Roermond.
Heerlijk. We kunnen nu bijna niet meer wachten. Gelukkig mogen we komen kijken naar het nestje. Het is voor ons niet naast de deur, maar dat hebben we er wel voor over. :cheer:

Groetjes Sabine

loes

Re: Hoera, wij zijn gebeld voor een pup

Bericht door loes »

Gefeliciteerd!
Er zijn 3 reutjes en 2 teefjes geboren, wordt het een reu of een teef ?
Hoop dat het voor jullie lukt een paar keer op nestbezoek te gaan.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Sunny

Bericht door Sunny »

Het wordt een reutje. We willen graag een paar keer gaan kijken. Hopelijk lukt dat.
En natuurlijk zijn foto's ook erg welkom. Hebben al contact gehad met de fokker en we zijn welkom op 8 maart. Kan bijna niet meer wachten.

rini

Bericht door rini »

Gefeliciteerd met jullie pup :ja:

Mogen jullie niet eerder gaan kijken of kan je dan zelf niet? De 1e paar weken zijn net zo leuk :!:
Afbeelding

agnes

Bericht door agnes »

gefeliciteerd! nou nog "even" wachten en dit duurt lang......
maar ik kan je vertellen het is leuk we hebben hier nu sinds 4 weken een pup rondlopen en het is zo gezellig! en een hele makkelijke hond dus het wachten is niet voor niks geweest!
geniet ervan als je gaat kijken!

Alida

Bericht door Alida »

Gefeliciteerd! Veel knuffelplezier! Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

hink-jan

Bericht door hink-jan »

Gefeliciteerd, lijkt mij ook een mooi moment als je gebeld wordt. Wij staan nog maar net op de wachtlijst maar ons zoontje vroeg laatst al vol verwachting toen er gebeld werd of het misschien over de hondjes ging en of we al een pup mochten ophalen. Heel veel plezier gewenst. :wave:

Maureen

Bericht door Maureen »

Gefeliciteerd Sabine!
Heel veel voorpret gewenst.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Wat leuk, Sabine.
Een Limburgs pupje.
Moet je ver reizen?
Jammer dat je tot 8 maart moet wachten om ze te zien.
Ik mag dinsdagavond. :foto:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Spannend! Het zijn 8 maart al hele hondjes.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

loes

Bericht door loes »

Ja en dat is wel jammer. Juist bij de smous heb je de kans je pup en zijn omstandigheden vanaf het prille begin mee te maken. Voor mensen met een reu denk ik nog wel veel specialer, want of je reu een nest zal verwekken waar je dan ook nog heel vroeg naar mag komen kijken is natuurlijk ongewis.
H K Jelle 13-5-2004

Maureen

Bericht door Maureen »

Dat is wel zo, Loes. Maar zowel Lienke indertijd, als Stijnke werden heel erg nerveus als er bezoek was. Zelfs van volwassen bekenden. Totdat de pups ca. twee weken oud waren. Daarna was bezoek iets om in de gaten te houden, maar ook helemaal o.k. en gezellig. Bekenden, onbekenden, kinderen, volwassenen.... alleen vreemde honden moesten niet in de buurt van ons huis komen zelfs maar.
En dat vind ik wel degelijk iets om mee rekening te houden.
De eerste weken leven de pups op aanraken en geur. En als de stress van moeder gecombineerd wordt met de geur van andere mensen, in het bijzonder die van a.s. eigenaars, vind ik dat niet een goede start.
Ik heb geen hondenneus en heb dus geen idee wat ze ruiken, maar ik weet heel zeker dat ze meer ruiken dan ik. En dat ze het heel anders interpreteren dan ik.
En hoe spijtig dat ook is voor a.s. eigenaren als ze niet meteen op de stoep mogen staan, Stijnke gaat bij ons wel voor! En wij kijken wat ze aankan. Tenslotte moet zij het meeste en belangrijkste werk verzetten: de pups een gezonde en stabiele start geven.
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

loes

Bericht door loes »

Maar bij Stijnke kan dat net zo goed oorzaak en gevolg zijn.
Als ik mij goed herinner waren de a.s. eigenaren in Rotterdam ook niet heel vroeg welkom en net zomin tussendoor. Om dan in 1 sessie alle eigenaren te laten komen......
Natuurlijk moeten vroege bezoeken (eventueel na de 5e dag omdat die eerste dagen toch wat kritieker kunnen zijn) met mate, rustig en met beleid gedaan worden. Voor pups is mensengeur vanaf de geboorte heel belangrijk. We hebben zelfs het boekje van Hennie Leijtens dat daar speciaal over gaat (Pups vragen aandacht). Vanaf de geboorte zeer regelmatig in handen, tegen het lichaam en zachtjes adem in de neusjes blazen. Als daar de geur van de a.s. eigenaren bij zit is dat alleen maar meegenomen.
Waar ik me bijvoorbeeld wel aan erger is dat bij sommige nesten jan en alleman, buren, kinderen uit de buurt, vriendjes zus en zo vanaf het begin kunnen binnenvallen en de a.s. eigenaren worden afgehouden.
Ook dat is wellicht vaak oorzaak en gevolg. De fokkers waren ook niet echt welkom of vaak op bezoek werd niet gestimuleerd en dan weet je misschien niet beter.
H K Jelle 13-5-2004

Maureen

Bericht door Maureen »

Wij waren inderdaad in het begin niet meteen welkom, maar toen we er wel waren maakte Kiep/Bella een ontspannen indruk ondanks het vele bezoek.
Bij ons waren de eerste ca. 10 dagen ook anderen niet welkom, behalve degene die bij de bevalling geholpen hebben. Stijnke vond dát helemaal ok, maar de enkele anderen die geweest zijn en die Stijnke erg goed kende, werd ze toch nerveus van. Daarom hebben wij zelf haar en de pups alle aandacht gegeven. 24 uur per etmaal. En daarna ook niet iedereen tegelijk uitgenodigd. We wilden echt dat iedereen ten volle van de pups zou kunnen genieten en ook onze volledige aandacht zou krijgen. Met alle kinderen ongeacht hun leeftijden. Goed begeleid en dus helemaal veilig voor kind en pup en moeders. Iedereen moest van ver komen, dus dan wil je dat er ook echt voor iedereen volop tijd is om pups te snuiven, knuffelen en kijken. Volop vragen te stellen en wat dies meer zij. En natuurlijk heb ik wel uitgebreid foto's gestuurd met verhaaltjes erbij. Vanaf twee weken (want toen was het weekend) hebben alle pups uitgebreid bij de a.s. eigenaren liggen knuffelen, slapen, nog meer knuffelen en nog meer slapen. En iedereen had al speeltjes mee met geur van het gezin. Ook de reueigenaren zijn een paar keer komen kijken en nog wel meer volk van dichterbij, maar we hebben ook altijd Stijnkes rust (en die van Baukje, die het op het laatst heel zwaar had) bewaakt. Ondanks de lange reizen, is iedereen drie keer bij ons over de vloer geweest
Maureen

Maureen

Bericht door Maureen »

Het is trouwens ook goed mogelijk dat Stijnke bij een evt. tweede nest een stukje rustiger is, omdat het dan toch niet allemaal nieuw meer is voor haar.
We hopen nog steeds op een tweede kans, maar dat zal de RITS binnenkort wel duidelijk maken.
Maureen

loes

Bericht door loes »

Ik bedoel ook niet dat jullie een voorbeeld aan jullie of andere fokkers namen want jullie wisten inderdaad dat het ook anders kan.
Maar vanaf het prille begin te weinig lichamelijk contact met veel soorten mensen kan van invloed zijn op de reacties op mensen in bepaalde situaties.
H K Jelle 13-5-2004

Maureen

Bericht door Maureen »

En dat is helemaal waar Loes!
:scratch: We zijn wel een beetje off-topic geraakt. :peace: Sorry Sabine!
Geniet vooral zoveel mogelijk van jullie a.s. Smousje! Pret én voorpret.
En als-ie ooit mag dekken, probeer dan ook bij zijn kroost te gaan kijken. Wij vonden het erg leuk dat de reu-eigenaren ook belangstelling toonden. Dat waren we bij onze vorige nestjes niet gewend en vonden dat toen heel jammer.
Maureen

Sunny

Bericht door Sunny »

We zijn welkom had ik het gevoel. Ik vind het al heel speciaal om het nestje te kunnen bezoeken. Onze vorige hond hadden we uit een dierenwinkel, zou ik nu niet meer doen natuurlijk. Dit is dus al een hele verbetering voor ons.
Het is ongeveer 2 uur rijden naar Limburg. Dus even langs gaan zit er voor ons niet in helaas. Ik heb nog geen foto gezien van het nestje, maar hoop deze snel via de mail te krijgen van de fokker. Of misschien via de site.

Ik heb al heel veel info op het forum gelezen, maar het gaat nu pas echt leven voor mij.
Het aftellen begint.

wubke

Bericht door wubke »

En als-ie ooit mag dekken, probeer dan ook bij zijn kroost te gaan kijken. Wij vonden het erg leuk dat de reu-eigenaren ook belangstelling toonden. Dat waren we bij onze vorige nestjes niet gewend en vonden dat toen heel jammer.[/quote]

De kroost van onze Siem is zelfs een paar keer bij ons op bezoek geweest......!!
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Maureen

Bericht door Maureen »

Da's ook gaaf Wubke! Woonden jullie in de buurt?
Maureen

Gesloten