Waar sta je op de wachtlijst?????
Waar sta je op de wachtlijst?????
Ik heb een vraagje waar ik mee zit. Wij zijn nu op de wachtlijst gezet en moeten maar afwachten. Hier had ik al eens iets over gevraagd en toen kwam er een opmerking dat je de aankomende nesten kunt volgen via het clubblad. Dat is mooi dacht ik en werd natuurlijk ook lid van de vereniging. Niet alleen daarom hoor!!!! Maar nu het volgende, als ik niet weet hoeveel er voor ons zijn heeft dit ook geen zin om dit te bekijken of staat de wachtlijst zelf hier ook in???
Re: Waar sta je op de wachtlijst?????
Ik denk niet dat de wachtlijst in 1 clubblad past
De wachtlijst bestaat uit 2 lijsten, 1 met mensen die op volgorde van aanmelding= ontvangst betaling staan en een lange zogenaamde termijnlijst voor mensen die beslist niet zonder smous willen en soms al direct na het krijgen van hun smous zich weer op de wachtlijst laten plaatsen en mensen die toen ze aan de beurt waren op dat moment niet in staat waren een pup in hun leven te verwelkomen. Mensen van de termijnlijst geven zelf aan wanneer ze een pup willen en zijn dan zo snel mogelijk aan de beurt.
Dus je weet nooit hoeveel mensen er voor je zijn. Als je mazzel hebt dan schuif je op omdat mensen voor je hun beurt voorbij (moeten) laten gaan of al een andere hond hebben en dat niet doorgegeven hebben, heb je pech dan komen er mensen van de termijnlijst tussen.
Maar om op de reguliere wachtlijst terug te komen.
Op het ogenblik ziet het er niet slecht uit, er zijn dit jaar al diverse nesten met totaal ruim 20 pups geboren, nog een paar nesten onderweg en diverse teven gedekt waarvan nog niet bekend is of ze drachtig zijn.
De wachtlijst bestaat uit 2 lijsten, 1 met mensen die op volgorde van aanmelding= ontvangst betaling staan en een lange zogenaamde termijnlijst voor mensen die beslist niet zonder smous willen en soms al direct na het krijgen van hun smous zich weer op de wachtlijst laten plaatsen en mensen die toen ze aan de beurt waren op dat moment niet in staat waren een pup in hun leven te verwelkomen. Mensen van de termijnlijst geven zelf aan wanneer ze een pup willen en zijn dan zo snel mogelijk aan de beurt.
Dus je weet nooit hoeveel mensen er voor je zijn. Als je mazzel hebt dan schuif je op omdat mensen voor je hun beurt voorbij (moeten) laten gaan of al een andere hond hebben en dat niet doorgegeven hebben, heb je pech dan komen er mensen van de termijnlijst tussen.
Maar om op de reguliere wachtlijst terug te komen.
Op het ogenblik ziet het er niet slecht uit, er zijn dit jaar al diverse nesten met totaal ruim 20 pups geboren, nog een paar nesten onderweg en diverse teven gedekt waarvan nog niet bekend is of ze drachtig zijn.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Bedankt voor het antwoord. Gewoon geduld hebben dus. Wel moeilijk als je graag wilt. Het is niet anders. Hopelijk gaat het met de dekkingen goed en zijn ook wij straks aan de beurt.
Tja, moeilijk is het wel, geduld hebben. Maar het werkt.........
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Ik hoorde vorige week dat ze voor een toller ook 2 jaar hebben gewacht. Dan weet je ook niet wanneer je aan de beurt bent. Zeker niet als je een bepaalde fokker en moeder hebt uitgekozen.
Ik heb de wachtlijst alleen maar als positief ervaren. Het geeft de kans om je dubbel voor te bereiden.
Ik heb de wachtlijst alleen maar als positief ervaren. Het geeft de kans om je dubbel voor te bereiden.
Tja die wachtlijst. De berichten over een wachtlijst van een half jaar veranderen ook weer snel begrijp ik. Via de pupbemiddeling (Fredie), waar wij nog onze 'voorkeuren' aan moesten doorgeven, begreep ik dat de wachtlijst een half jaar tot een jaar wordt ingeschat. Maar gezien ook bovengenoemd systeem en de veranderlijke mens kun je eigenlijk geen zekerheid krijgen/geven lijkt me.
Wij leggen ons neer bij 'het wachten' en inderdaad, zoals Karin aangeeft, het heeft ook voordelen, zeker als je in je gezin nog geen hond hebt gehad. Nu de tijd om rustig na te denken, speculeren over verzorging, hoe met vakanties om te gaan, wel of geen bench etc.
Wij leggen ons neer bij 'het wachten' en inderdaad, zoals Karin aangeeft, het heeft ook voordelen, zeker als je in je gezin nog geen hond hebt gehad. Nu de tijd om rustig na te denken, speculeren over verzorging, hoe met vakanties om te gaan, wel of geen bench etc.
Groet,
Nienke
Olli Timmie van Abtswoude - 27-08-2015
Amber Moos x Frey Abel
https://instagram.com/timmie_smoushond/
https://instagram.com/nienkej3/
Nienke
Amber Moos x Frey Abel
.....en naar welke hondenschool.Nienke schreef:Nu de tijd om rustig na te denken, speculeren over verzorging, hoe met vakanties om te gaan, wel of geen bench etc.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Is de moeite waard om bij een paar hondenscholen of verenigingen te gaan kijken voor je je inschrijft. Niet iedereen heeft dezelfde trainingsmethode en het leert lekkerder als de methode je aanspreekt..............
Maureen
Ok, nog tips waar op te letten?
Groet,
Nienke
Amber Moos x Frey Abel
Nienke
Amber Moos x Frey Abel
Tja...ik zou zeggen...een hondenschool waar ze uitgaan van positief gedrag belonen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Zonder te willen zeuren wil ik toch wel even kwijt dat 'wachters' min of meer op het verkeerde been worden gezet voor wat betreft de wachttijd. Als ik in het clubblad lees dat de wachttijd voor 'n pup 'n half jaar is (ook nog eens vetgedrukt) zou je toch mogen verwachten dat dat ook zo is...
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Pagina Beestenboel:
Niets zo wisselend en rekbaar als 'de wachtlijst'
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Helemaal mee eensJeanette schreef:Tja...ik zou zeggen...een hondenschool waar ze uitgaan van positief gedrag belonen.
En de gedachte dat er maar een ding is waar een hond mee bezig is, nl: in de rangorde hoger komen dan de baas, is ook echt achterhaald. Honden zijn socialer en intelligenter dan dat en kennen ook veel meer emoties dan alleen maar de hoogste in rang te willen zijn. Weliswaar is het belangrijk dat de baas de baas is, maar niet ieder initiatief van de hond is erop gericht dat te ondermijnen..............
Er zijn nog steeds lesmethodes die daar wel van uitgaan.
Maureen
Ik denk dat dat op dat moment ook zo is en inmiddels wellicht was, want erg hard gaat het momenteel niet met de aanwas van nieuwe pups.Jan&Willem schreef:Zonder te willen zeuren wil ik toch wel even kwijt dat 'wachters' min of meer op het verkeerde been worden gezet voor wat betreft de wachttijd. Als ik in het clubblad lees dat de wachttijd voor 'n pup 'n half jaar is (ook nog eens vetgedrukt) zou je toch mogen verwachten dat dat ook zo is...
Het blijft een moeizaam iets. Geef je niet aan dat de wachttijd wellicht korter is, dan overval je de mensen er vaak mee, zeker in een tijd met meestal 2 werkende volwassenen, wat ook kan inhouden dat er meer mensen gebeld moeten worden, die ook niet altijd direct bereikbaar zijn.
Overigens kun je ook doordat mensen niet bereikbaar zijn eerder aan de beurt komen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Je weet nou eenmaal nooit van tevoren of een dekking lukt, of er pups uit voortkomen, hoeveel dat er dan evt. zijn, hoeveel reuen en hoeveel teven, hoeveel mensen er gebeld moeten worden, hoeveel daarvan meteen bereikbaar zijn, hoeveel daarvan na een dag of twee alsnog besluiten dat het nog niet het juiste moment is etc. etc. ........
Het blijft een indicatie, meer niet.
Ik denk b.v. dat onze Stijnke bezig is een leuke bijdrage te leveren, maar het heeft pas met ca. 5 weken zin om een echo te laten maken voor meer zekerheid omdat rond die tijd een hormoonomslag plaats gevonden heeft. De pups die daarna zichtbaar zijn, hebben een grote kans ook geboren te worden. Dan heb je een indicatie van het aantal, maar weet nog niet of het reuen , teven of allebei zijn. Noch of ze allemaal levensvatbaar zijn.
Ons maakt het niet uit of de a.s. eigenaren van ver moeten komen, als ze maar minstens 3 keer willen komen. Het aantal kinderen en hoe oud ze zijn maakt ons ook niet uit, maar wel hoe ze ermee omgaan. Het gezin moet wel pupveilig zijn.
Dat maakt ook verschil met wie er gebeld kunnen worden van de wachtlijst.
Niet alle fokkers hebben dezelfde wensen.
Zoveel factoren die niet te voorspellen zijn..................
Het blijft een indicatie, meer niet.
Ik denk b.v. dat onze Stijnke bezig is een leuke bijdrage te leveren, maar het heeft pas met ca. 5 weken zin om een echo te laten maken voor meer zekerheid omdat rond die tijd een hormoonomslag plaats gevonden heeft. De pups die daarna zichtbaar zijn, hebben een grote kans ook geboren te worden. Dan heb je een indicatie van het aantal, maar weet nog niet of het reuen , teven of allebei zijn. Noch of ze allemaal levensvatbaar zijn.
Ons maakt het niet uit of de a.s. eigenaren van ver moeten komen, als ze maar minstens 3 keer willen komen. Het aantal kinderen en hoe oud ze zijn maakt ons ook niet uit, maar wel hoe ze ermee omgaan. Het gezin moet wel pupveilig zijn.
Dat maakt ook verschil met wie er gebeld kunnen worden van de wachtlijst.
Niet alle fokkers hebben dezelfde wensen.
Zoveel factoren die niet te voorspellen zijn..................
Maureen
-
Bedankt voor je duidelijke antwoord Loes.
Jan & Willem
Pagina Beestenboel:
Pagina Beestenboel:
Wat betreft de wachttijd is het denk ik idd moeilijk aan te geven. Nog 2 nesten die in het clubblad staan van Lupa en Tikker (kan elk moment zo ver zijn) en van Pien en Tommie (begin aug). Dan nog hopelijk een geslaagde dekking bij Stijnke van Maureen en meer is mij niet bekend! Nu dus bijna een jaar op de wachtlijst. Hoop dus dat onze Tara bij een van deze teefjes geboren wordt! Maar je hebt geen idee of er speciale wensen of "reserveringen" zijn.... Ik heb aan Fredie voor het geval we op vakantie zijn wel al onze gegevens doorgegeven dat we niet nog eens maar nu ongewenst onze beurt over moeten slaan! Ik droom al over onze toekomstige Tara!
Haha, dat zijn vast spannende dromen met een Smouzenpup in de hoofdrol.....
Maureen
Ja zeker Maureen! Vooral heel knuffelig! :wink2:Stella schreef:Haha, dat zijn vast spannende dromen met een Smouzenpup in de hoofdrol.....
Ook wij zouden graag willen weten hoeveel mensen er nog voor ons zijn ,maar hebben inmiddels begrepen dat daar geen zinnig woord over valt te zeggen , rest ons niet anders dan rustig af te wachten. Maar zo als iedereen al aan geeft , geeft je dat de kans om alles voor te bereiden. Alleen vind ik het wel jammer dat als je niet in een keer de telefoon op pakt de volgende al gebeld wordt.
En wat nou als ik bv. onder de douche sta en bel binnen een half uur terug, heb ik dan dikke pech. ???
Ik heb nog steeds mijn 6 weken vakantie staan en die neem ik echt niet eerder op dan dat onze Bowie zich aan meld.
En wat nou als ik bv. onder de douche sta en bel binnen een half uur terug, heb ik dan dikke pech. ???
Ik heb nog steeds mijn 6 weken vakantie staan en die neem ik echt niet eerder op dan dat onze Bowie zich aan meld.
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017