wij zijn in verwachting ;-)
wij zijn in verwachting ;-)
T’is inderdaad best moeilijk om te wachten, maar ik vergelijk het met een zwangerschap. T’is zelfs ook 9 maanden ;-)
Wij zijn ergens in februari/maart aan de beurt voor een teefje. Ondertussen probeer ik de wachttijd zo nuttig mogelijk te gebruiken door alles dat los en vast zit te lezen. En dat is erg leuk moet ik zeggen.
Weet iemand van jullie misschien of er een mogelijkheid is om tzt door te geven aan de fokker wat voor’n karakter hondje je graag zou willen hebben. Ik lees telkens dat niemand z’n hondjes zo goed kent als de fokker en daar ben ik het ook mee eens. Maar omdat er natuurlijk met een lange wachtlijst wordt gewerkt zou het natuurlijk ook kunnen zijn dat er alleen maar naar je voorkeur reu of teef wordt gekeken. Is dat zo?
Wij zijn ergens in februari/maart aan de beurt voor een teefje. Ondertussen probeer ik de wachttijd zo nuttig mogelijk te gebruiken door alles dat los en vast zit te lezen. En dat is erg leuk moet ik zeggen.
Weet iemand van jullie misschien of er een mogelijkheid is om tzt door te geven aan de fokker wat voor’n karakter hondje je graag zou willen hebben. Ik lees telkens dat niemand z’n hondjes zo goed kent als de fokker en daar ben ik het ook mee eens. Maar omdat er natuurlijk met een lange wachtlijst wordt gewerkt zou het natuurlijk ook kunnen zijn dat er alleen maar naar je voorkeur reu of teef wordt gekeken. Is dat zo?
Re: wij zijn in verwachting ;-)
Hallo beste....
Normaal gesproken wordt er altijd rekening gehouden met het gezin waarin het hondje terecht komt.
Soms is dat lastig...b.v. als je een teefje wilt en er is maar één teefje in het nest waar jij al voor in aanmerking komt.
Maar in de gesprekken die je met de fokker hebt als je op bezoek gaat, vaak al heel snel, kun je precies uitleggen hoe de samenstelling van jullie gezin is en wat je belangrijk vindt in een hondje.
Maar vaak kun je pas als ze een week of zes zeven zijn, iets van het karaktertje zeggen.
Normaal gesproken wordt er altijd rekening gehouden met het gezin waarin het hondje terecht komt.
Soms is dat lastig...b.v. als je een teefje wilt en er is maar één teefje in het nest waar jij al voor in aanmerking komt.
Maar in de gesprekken die je met de fokker hebt als je op bezoek gaat, vaak al heel snel, kun je precies uitleggen hoe de samenstelling van jullie gezin is en wat je belangrijk vindt in een hondje.
Maar vaak kun je pas als ze een week of zes zeven zijn, iets van het karaktertje zeggen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Het is bij een smous natuurlijk niet zo dat je bij wijze van spreken meerdere/vele nesten kunt bezoeken om een hondje te kiezen dat voor je gevoel bij je past en door een fokker wordt 'geleverd' die aan jouw normen voldoet.
Je kunt er wel van overtuigd zijn dat er niet met honden wordt gefokt die qua karakter e/o gezondheid ongeschikt zijn.
Het is ook altijd zo dat je na de nadere informatie/kennismaking kunt aangeven dat je liever op een hondje uit een ander nest wacht.
Zelf zou ik beslist geen pup willen uit een nest waar 'uitgedeeld' wordt volgens het principe, wie het eerst komt het eerst maalt of waar men al bij de 1e kennismaking een pup moet kiezen. Of waar ik pas na de 4e week mag komen kennismaken. Om maar wat te noemen.
Maar andersom kan ook de fokker wel eens bedenkingen hebben.
Je kunt er wel van overtuigd zijn dat er niet met honden wordt gefokt die qua karakter e/o gezondheid ongeschikt zijn.
Het is ook altijd zo dat je na de nadere informatie/kennismaking kunt aangeven dat je liever op een hondje uit een ander nest wacht.
Zelf zou ik beslist geen pup willen uit een nest waar 'uitgedeeld' wordt volgens het principe, wie het eerst komt het eerst maalt of waar men al bij de 1e kennismaking een pup moet kiezen. Of waar ik pas na de 4e week mag komen kennismaken. Om maar wat te noemen.
Maar andersom kan ook de fokker wel eens bedenkingen hebben.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Welkom op het forum.... ???!
Misschien leuk om te lezen wie de mensen achter smoussie zijn. Wij zijn in blijde afwachting van onze pup waar we een jaar op hebben gewacht. Wij wisten al meteen dat we graag een teefje wensten. Nu komt onze Tara uit een nest met 5 teefjes! Het is zo leuk hun ontwikkeling te volgen! Alles over dit nest kun je vinden onder kopje Stijnke en Lou. We hebben ze bij 2,4 en straks bij 6 weken mogen zien. En Maureen zorgt heel lief regelmatig voor een fotoreportage! Wij weten ook nog niet welke pup het gaat worden. Maar dat komt vast wel. Alle pups zijn lekker actief en hebben zo hun dingetjes. Ik heb het gevoel dat ik ze ook begin te kennen. Erg leuk!
Veel plezier op het forum en misschien ook bij een van de activiteiten van de club! Erg leuk om dan veel smouzen en eigenaren te ontmoeten!
Misschien leuk om te lezen wie de mensen achter smoussie zijn. Wij zijn in blijde afwachting van onze pup waar we een jaar op hebben gewacht. Wij wisten al meteen dat we graag een teefje wensten. Nu komt onze Tara uit een nest met 5 teefjes! Het is zo leuk hun ontwikkeling te volgen! Alles over dit nest kun je vinden onder kopje Stijnke en Lou. We hebben ze bij 2,4 en straks bij 6 weken mogen zien. En Maureen zorgt heel lief regelmatig voor een fotoreportage! Wij weten ook nog niet welke pup het gaat worden. Maar dat komt vast wel. Alle pups zijn lekker actief en hebben zo hun dingetjes. Ik heb het gevoel dat ik ze ook begin te kennen. Erg leuk!
Veel plezier op het forum en misschien ook bij een van de activiteiten van de club! Erg leuk om dan veel smouzen en eigenaren te ontmoeten!
Dank jullie wel voor jullie antwoorden!
Leuk is dit!
Groetjes, Flora
Leuk is dit!
Groetjes, Flora
Welkom Flora
Mooie naam .. nou ja, onze hond heet Bloemetje...dus je snapt het wel.
En wij hebben twee bloemige pups : Madelief en Jasmijn (en nog 6 andere)
Maar hoe dan ook: welkom.
Maar hoe dan ook: welkom.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
- jetwolrich
Ha Flora,
welkom op het forum!
Zelf zit ik er ook nog niet zo lang op, maar ik heb wel ervaring met pups en nieuwe eigenaren.
Toen wij een pupje mochten gaan bekijken, waren er 3 teefjes waarvan er één bij de fokker bleef.
Kiezen kwam eigenlijk niet aan de orde. Het klikte meteen met een pup, dat werd onze Beer.
Jeanette en Lex hadden hun hart verloren aan Bloemetje.
Maar toen Beer twee jaar geleden een nest kreeg met 2 reuen en 3 teven, heb ik zelf wel degelijk gekeken naar de mensen en hoe hun gezin in elkaar zat en ook hoe ze het gingen regelen met werk etc. De pups waren best verschillend, qua karakter.
En gek genoeg, hun voorkeur kwam eigenlijk wel overeen met mij ideeën over welk pupje waarheen zou gaan.
Nu heeft Beer 2 pups van bijna een week oud.
Trix en Jolanda krijgen de reu. En Karin en Nienke en Rimco de teef.
Ze kunnen niet kiezen, maar liefde op het eerste gezicht bestaat, dat is wel duidelijk.
Vergeet ook niet dat een hondje zich aanpast aan de omgeving waar het terechtkomt. Alles moet zijn tijd hebben, als er maar liefde en geduld is, komt het wel goed.
Jouw Smous zal altijd de liefste en de mooiste zijn!
welkom op het forum!
Zelf zit ik er ook nog niet zo lang op, maar ik heb wel ervaring met pups en nieuwe eigenaren.
Toen wij een pupje mochten gaan bekijken, waren er 3 teefjes waarvan er één bij de fokker bleef.
Kiezen kwam eigenlijk niet aan de orde. Het klikte meteen met een pup, dat werd onze Beer.
Jeanette en Lex hadden hun hart verloren aan Bloemetje.
Maar toen Beer twee jaar geleden een nest kreeg met 2 reuen en 3 teven, heb ik zelf wel degelijk gekeken naar de mensen en hoe hun gezin in elkaar zat en ook hoe ze het gingen regelen met werk etc. De pups waren best verschillend, qua karakter.
En gek genoeg, hun voorkeur kwam eigenlijk wel overeen met mij ideeën over welk pupje waarheen zou gaan.
Nu heeft Beer 2 pups van bijna een week oud.
Trix en Jolanda krijgen de reu. En Karin en Nienke en Rimco de teef.
Ze kunnen niet kiezen, maar liefde op het eerste gezicht bestaat, dat is wel duidelijk.
Vergeet ook niet dat een hondje zich aanpast aan de omgeving waar het terechtkomt. Alles moet zijn tijd hebben, als er maar liefde en geduld is, komt het wel goed.
Jouw Smous zal altijd de liefste en de mooiste zijn!
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Hallo Flora,
Wij zijn niet begonnen met een pup maar een herplaatser van toen bijna 10 jaar.
We hadden telefonisch wel een beetje informatie doorgekregen over Basje maar voor dat we hem kregen hadden we alleen een foto'tje van hem gezien.
Ik kan je vertellen als je er voor zorgt ga je er vanzelf van houden.
Basje had bij zijn vorige baas andere regels dan bij ons.
dat heeft even geduurt maar Smouzen zijn slimme honden die zich goed aan kunnen passen.
Hij was al heel snel ons hondje en ik zou hem voor geen enkele hond willen ruilen.
(zelfs niet voor zo'n schattige pup :wink2: )
Wij zijn niet begonnen met een pup maar een herplaatser van toen bijna 10 jaar.
We hadden telefonisch wel een beetje informatie doorgekregen over Basje maar voor dat we hem kregen hadden we alleen een foto'tje van hem gezien.
Ik kan je vertellen als je er voor zorgt ga je er vanzelf van houden.
Basje had bij zijn vorige baas andere regels dan bij ons.
dat heeft even geduurt maar Smouzen zijn slimme honden die zich goed aan kunnen passen.
Hij was al heel snel ons hondje en ik zou hem voor geen enkele hond willen ruilen.
(zelfs niet voor zo'n schattige pup :wink2: )
Simone
Basje 24-01-2004
Basje 24-01-2004
gclub slot
gclub slot
Aha...nu is er dus ingebroken op mijn bericht hier. Zie boven.
Geen idee hoe of wat. Kan dit kwaad???
Geen idee hoe of wat. Kan dit kwaad???
Deze had eerder al aangemeld met een hoop geneuzel
Maureen
Hoogste tijd voor een (hele) grote ?!
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Code: Selecteer alles
[quote="Qressor"]Mooie naam .. nou ja, onze hond heet Bloemetje...dus je snapt het wel. :grijns:
[url=https://www.gclubtg.com/gclub-slot/][color=#FFFFFF]gclub slot[/color][/url][/quote]
Zijn er moderators met een
Dorus heeft zijn eigen Instagram.
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)
Vraag het mij al een tijdje af waar de beheerders zijn .
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Ik heb Marc een berichtje gestuurd. Die is volgens mij goed in 'het eraf gooien'.
Okki99 lijkt me ook niet oké en die Qressor natuurlijk.
Okki99 lijkt me ook niet oké en die Qressor natuurlijk.
Er waren er nog een paar volgens mij, maar die herken je gauw genoeg als je even kijkt wat ze posten..
Maureen