Ik, Jente!!!
Ik, Jente!!!
Hallo, ik ben Jente. Eerst noemden ze me Nina. Dit was een verwijzing naar Nina Hagen bleek later. Ik was de dondersteen uit het nest hoorde ik mensen onderling tegen elkaar zeggen. Zondag ben ik opgehaald door mijn nieuwe baasjes. Die vertelden dat ik vanaf nu Jente heet. Ineens ging ik weg van mijn moeder en zusjes. Wat een dag. Een maal bij mijn nieuwe baasjes thuis was er ook nog een ander dier met twee oortjes en een staart. Mijn baasjes noemen dit een poes. Zal wel, zal ik later wel onderzoeken wat dat is. Eerst vond ik het wel moeilijk zo in een vreemd huis met mijn nieuwe baasjes maar gelukkig lijken ze wel gek met mij en word ik wel verwend. Gisteren gingen we de kleinste van mijn nieuwe baasjes weg brengen. Die ging een paar dagen weg met een grote bus met allemaal andere kinderen. Er waren heeeeeel veeeeel andere mensen. Ik had direct veel vrouwelijke fans. Spannend en toch ook wel leuk. Ook ben ik nog bij de dierenarts geweest. Wat een rare man. Kijkt in mijn ogen en oren en bevoelt mij helemaal. Zal wel, gelukkig geen prik vandaag. Ook hebben we nog een tuigje gehaald voor in de auto. Veilig zeggen ze. Raar ding hoor maar goed het moet. Auto rijden vind ik tot nu toe wel lekker. Kan ik even rusten. Morgen vertel ik wel weer over vandaag.
Tot zover.
Tot zover.
Re: Ik, Jente!!!
Nou Jente ik ben heel benieuwd naar al je verhalen.
Leuk dat je al mee naar school bent geweest.
Leuk dat je al mee naar school bent geweest.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
De eerste avonturen zitten er al op
En er gaat nog veel meer komen.
Blijf nog maar even lekker ondeugend. Dan weet je gauw of je nieuwe bazen Smousproof zijn. (Vast wel
, maar zeker weten kan geen kwaad.) Ze hebben in ieder geval al voor een veilig tuigje gezorgd voor in de auto...komt goed met jullie.

Blijf nog maar even lekker ondeugend. Dan weet je gauw of je nieuwe bazen Smousproof zijn. (Vast wel

Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
- e kuilboer
Hihi dag kleine Jente. Leuk om je verhaaltjes te volgen. 

Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Hihi Jente je bent nu al leuk , heel veel geluk met je nieuwe baasjes.
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Ha die Jente, wat leuk om jou avonturen hier te mogen lezen, wat heb jij een prachtige naam gekregen! Groetjes Alida 

Zo daar ben ik even weer. Gisteren was ik doodop. S'nachts nog een keer met mijn baasje eruit geweest. Ik moest nodig plassen. Dit gaat nog niet altijd goed. Ik doe mijn best wel en mijn baasjes proberen goed op te letten, maar ja, het gaat nog niet altijd goed. We blijven ons best doen. En dan heb ik nog wat te vertellen. Kwam ik toch dat rare beest weer tegen die mij niet begrijpt. Op zich is hij rustig maar laat zich niet door mij uitdagen. Als ik echt dichtbij kom en begin te blaffen, sorry zo kun je het nog niet echt noemen, keffen zeg maar, dan hij ineens wel groot en begint te blazen. raar hoor. Toen kwam de poes, zo noemde mijn baasje dit dier, in een hoekje en ik wou wel weer spelen. Toen viel hij mij wel aan. Ik schrok hier heel erg van. Ik daag poes nog wel uit maar met een beetje meer voorzichtigheid. We moeten elkaar nog wel een beetje meer leren kennen. Zal uiteindelijk wel lukken denk ik. Toen dacht ik een rustige avond te hebben werd ik ineens meegenomen in de auto. Kwam ik bij een loods waar we naar binnen gingen. Ineens allemaal andere honden. Ik schrok eerst enorm. Toch was het ook wel spannend. Puppy cursus zeiden ze tegen mij. Volgens mij deed ik het best wel goed zo voor de eerste keer. Ik werd in ieder geval erg vaak beloond. Morgen ben ik er even niet. Ik zie wel even wanneer ik mij weer meld met een relaas.
Dooooeeeeeggggggggg.
Dooooeeeeeggggggggg.
Komt vast goed met poes en ook met de puppycursus.
Enne.. plasjes die nog niet helemaal goed gaan: LOGISCH! Jullie kennen elkaar pas net. En zulke signalen zijn best lastig te zien in het begin. Komt ook goed
Enne.. plasjes die nog niet helemaal goed gaan: LOGISCH! Jullie kennen elkaar pas net. En zulke signalen zijn best lastig te zien in het begin. Komt ook goed

Maureen
Zo, daar ben ik weer.
Gisteren en vandaag lekker naar buiten geweest. Mijn jongste baasje weer opgehaald van schoolreis. Erg druk daar maar zeer interessant. Ik vond al die mensen al wat minder eng als eerst. En dezelfde meisjes weer om mij die
wel eens met mij wilden wandelen. Leuk hoor, maar eerst moet ik denk ik nog heel veel leren. De eerste bench training is een feit. Wat een worst ,
leuk en lekker om te doen. Mijn bench wordt steeds leuker. Soms ga ik er alleen al even in liggen te slapen. Wel kort hoor! maar toch. Overdag rusten doe ik niet zo aan. In de avond, dan lig ik hier voor
pampus maar overdag moet ik echt wel alles mee maken. Ook probeer ik een wortel van een dennenboompje uit te graven. Mag niet, raar hé. Is toch leuk. Ook wou ik onder het wandelen even door het gaas. Ik was te nieuws gierig en er ging ook één pootje mee. PROBLEEM. Ik kon niet meer terug. Ik piepte erover en was erg geschrokken. Mijn baasje ook. Uiteindelijk boog hij het gaas wat rond en kon mij terug krijgen. Dit ben ik nu wel even aan het verwerken.
Tot zover.

Tot zover.
Oeps, een ondernemende Jente!
Gelukkig heelhuids gered uit het gaas.
Gelukkig heelhuids gered uit het gaas.

Maureen
Oh jé...je maakt wat mee. 

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Oeps gaas . Gelukkig cool gehandeld
Jolanda en Trix
Ojee dat was geen leuk avontuur met dat gaas, maar gelukkig weer goed gekomen.groetjes Alida 

Lekker ondernemend typetje, die Jente van jullie.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-

Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent
http://www.facebook.com/Bobby6912.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent
http://www.facebook.com/Bobby6912.
Zo, ik ben terug van even weg geweest. Het ging niet zo goed met mij. Twee keer naar tante dokter geweest maar het gaat weer wat beter. Hoe en wat hebben mijn baasjes elders wel geschreven. Ik eet nu weer goed en ben weer begonnen met de zindelijkheidstraining. Best wel moeilijk hoor. Dan heb ik hier ook nog te maken met een poes. Ik weet al wel dat ze echt niet met mij wil spelen maar af en toe proberen doe ik toch wel. Met alle gevolgen van dien natuurlijk. Wel gaat het langzamerhand beter. Trouwens het vlees wat die poes eet lust ik ook wel hoor!!! Ook ben ik inmiddels naar puppy les geweest. Ze proberen me los, zit en af te leren terwijl ze volstoppen met lekkers. Best wel leuk. Ik probeer dit overdag ook wel eens uit mij zelf en probeer heel lief te kijken. Mijn baasjes trappen daar meestal niet in. Soms kunnen ze mijn lief koppie niet weerstaan e krijg ik toch wat lekkers. Auto rijden vind ik trouwens best wel leuk.tuigje om, nestje maken en lekker liggen. We gingen laatst naar de intratuin. Ik boven in zo'n karretje. Ik wilde er natuurlijk liever uit. Op een gegeven moment wou ik naar een verdieping lager springen, maakte me niets uit. Mijn baasje kon mij nog net vangen. Wat een geurtjes daar en uitdagingen. Ook diverse leuke mensen die mij kwamen aaien. Toen dacht ik dat ik iedereen maar moest begroeten maar dachten mijn baasjes anders over. Toch wel leuk die intratuin wil ik best nog wel eens heen.
Tot zover.
Tot zover.
Een echte Smous hoor! De wereld is er om te verkennen. En een beetje tegenslag of niet zo lekker zijn maakt niet uit. Zodra de energie er weer is:
op onderzoek!

Maureen
Zo, daar ben ik weer. Zondag op stap geweest naar de vader van mijn baasje. Die wonen op een camping aan het water. SPANNEND, maar wel leuk. Water vind ik zeer interessant maar een steiger vind ik totaal geen probleem. Ik probeerde nog even op de boot te stappen maar zag daar toch nog maar even vanaf. Nou ja, het was toch te koud om te varen. Of is dit nou een smoes. Daar kreeg ik ook nog een speeltje van latex. Geweldig, weer en andere ervaring om mee te spelen. Eén van mijn favorieten momenteel. Vanavond weer naar puppy cursus geweest. Hartstikke leuk. Zitten en af ken ik al maar nu moet ik ook hier en op mijn zij liggen. Dat laatste is ook wel moeilijk maar ook dat zal wel lukken. Als mijn baasjes maar met genoeg beloningen komen. Ik lig nu uitgeteld in de bench. Wat een ervaringen toch weer.
Tot zover.
Tot zover.
-
Wat fijn dat alles weer goed gaat met Jente en volgens mij moet je ogen in je achterzak hebben 

Rimco, Karin en Nienke
-----------------------------------------------------------
Moen op de Ruiver/ Indy = Stien x Guus-Lucky (08-05-2015)
-----------------------------------------------------------
Moen op de Ruiver/ Indy = Stien x Guus-Lucky (08-05-2015)
Volop avonturen! 

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011