Hoe lang is de wachtlijst nu?
Hoe lang is de wachtlijst nu?
Hallo dames,
Ik weet dat ik stoer heb gezegd dat we pas een hondje willen als ik thuis werk, maar hier op het forum begint het toch te kriebelen .
Dus ik vraag me af: hoe staat het met de wachtlijst? Toen ik me ervoor inschreef afgelopen oktober werd gezegd: een jaar tot anderhalf voor een reu en 2 jaar voor een teef (als ik het me goed herinner).
Hoe staat het nu? Zijn er veel nestjes (geweest)?
Ik weet dat ik stoer heb gezegd dat we pas een hondje willen als ik thuis werk, maar hier op het forum begint het toch te kriebelen .
Dus ik vraag me af: hoe staat het met de wachtlijst? Toen ik me ervoor inschreef afgelopen oktober werd gezegd: een jaar tot anderhalf voor een reu en 2 jaar voor een teef (als ik het me goed herinner).
Hoe staat het nu? Zijn er veel nestjes (geweest)?
Hoi Margaret,
Ik heb absoluut geen inzicht in de wachtlijst.
Daarvoor zou je gewoon s moeten bellen of mailen naar mevr. van de Giessen!! (heb ik ook een aantal keren gedaan.... )
Maar ik weet wel dat wij geen 2 jaar hebben hoeven wachten op onze Pepper.
Wij stonden afgelopen maart 2 jaar ingeschreven, maar mochten op 23 december onze smous gaan halen!
Er zijn inderdaad veel nestjes geweest de afgelopen periode. Dus volgens mij zijn ze aan t inlopen...
Dus ik zou zeggen: bellen of mailen
Misschien zijn er andere mensen hier die er wel meer over weten te vertellen??
Ik heb absoluut geen inzicht in de wachtlijst.
Daarvoor zou je gewoon s moeten bellen of mailen naar mevr. van de Giessen!! (heb ik ook een aantal keren gedaan.... )
Maar ik weet wel dat wij geen 2 jaar hebben hoeven wachten op onze Pepper.
Wij stonden afgelopen maart 2 jaar ingeschreven, maar mochten op 23 december onze smous gaan halen!
Er zijn inderdaad veel nestjes geweest de afgelopen periode. Dus volgens mij zijn ze aan t inlopen...
Dus ik zou zeggen: bellen of mailen
Misschien zijn er andere mensen hier die er wel meer over weten te vertellen??
De wachtlijst is in feite "vervuild" , zeker nu de regel niet meer geldt, dat als je smousje overleed en er geen andere hond in huis is, je direct aan de beurt was. Smouseigenaren, die beslist niet zonder smous zouden kunnen, hebben zich dus ook op de wachtlijst laten plaatsen, maar als die aan de beurt zijn, hoeven de meesten waarschijnlijk helemaal geen smous en schuiven dan door.
Verder komt het natuurlijk nog wel eens voor, dat het op het moment dat er een hondje beschikbaar is, het niet schikt.
Hoewel het de bedoeling is, dat iedereen 3 à 6 maanden vantevoren bericht krijgt, dat er waarschijnlijk binnen die termijn een pup zal zijn, kan dat door bovenstaande en andere oorzaken (voorkeur fokker of a.s. eigenaar, wachtlijstmensen niet bereikbaar, flinke nesten etc) flink versnellen en als er weinig aanvoer is, duurt het langer....
Verder komt het natuurlijk nog wel eens voor, dat het op het moment dat er een hondje beschikbaar is, het niet schikt.
Hoewel het de bedoeling is, dat iedereen 3 à 6 maanden vantevoren bericht krijgt, dat er waarschijnlijk binnen die termijn een pup zal zijn, kan dat door bovenstaande en andere oorzaken (voorkeur fokker of a.s. eigenaar, wachtlijstmensen niet bereikbaar, flinke nesten etc) flink versnellen en als er weinig aanvoer is, duurt het langer....
Hallo Margaret
Je staat pas 'n maand of 6 op de wachtlijst, ik denk dat Mevr. van der Giessen je nog niet zoveel kan vertellen. Maar je weet nooit, bellen kan altijd natuurlijk.
En wat Louise al schrijft, er staan ook mensen op de lijst die nog geen smous willen als ze aan de beurt zijn.
Misschien is het leuk voor je om af en toe met de smousenwandeling mee te gaan.
Dan kan je op je gemak bekijken hoe de smousjes zijn.
Groetjes, Erna.
Je staat pas 'n maand of 6 op de wachtlijst, ik denk dat Mevr. van der Giessen je nog niet zoveel kan vertellen. Maar je weet nooit, bellen kan altijd natuurlijk.
En wat Louise al schrijft, er staan ook mensen op de lijst die nog geen smous willen als ze aan de beurt zijn.
Misschien is het leuk voor je om af en toe met de smousenwandeling mee te gaan.
Dan kan je op je gemak bekijken hoe de smousjes zijn.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Hoi Margaret.
Wil jij eigenlijk een reutje of een teefje?
Wij hebben ons ook meteen weer opgegeven voor de wachtlijst. Zodra we Vera kregen al.
Toen Beppie er niet meer was, vond ik het zo leeg, dat ik dat niet meer mee wilde maken.
En ik ben wel een echt smousjes-mens.
En nu ook: als het nestje niet doorgaat kunnen we evt. gaan voor een nieuwe pup. Of niet.... Ik denk dat er, zoals Louise schrijft, aardig wat 'vervuilers' zijn, zoals wij dus ook. Het kàn nog meevallen!
Wil jij eigenlijk een reutje of een teefje?
Wij hebben ons ook meteen weer opgegeven voor de wachtlijst. Zodra we Vera kregen al.
Toen Beppie er niet meer was, vond ik het zo leeg, dat ik dat niet meer mee wilde maken.
En ik ben wel een echt smousjes-mens.
En nu ook: als het nestje niet doorgaat kunnen we evt. gaan voor een nieuwe pup. Of niet.... Ik denk dat er, zoals Louise schrijft, aardig wat 'vervuilers' zijn, zoals wij dus ook. Het kàn nog meevallen!
Wij willen een reutje. Om een of andere reden wil Daniël geen 'teef' in huis (haha, mannen) en mij maakt het niet zoveel uit. Misschien heb ik zelfs ook voorkeur voor een reutje, gezien de verplichting om mee te doen aan het fokprogramma. Die verplichting voelt lichter bij een reu. Misschien zou ik het hartstikke leuk vinden hoor, zo'n nestje met een teefje, maar ik vind het ook een hele grote verantwoordelijkheid, waar ik niet zomaar bij voorbaat ja tegen wil/kan zeggen.
Margaret, je kunt natuurlijk altijd kiezen en tzt besluiten om mee te doen. als het goed is begelijden ze mensen met een nestje!Margaret schreef:Wij willen een reutje. Om een of andere reden wil Daniël geen 'teef' in huis (haha, mannen) en mij maakt het niet zoveel uit. Misschien heb ik zelfs ook voorkeur voor een reutje, gezien de verplichting om mee te doen aan het fokprogramma. Die verplichting voelt lichter bij een reu. Misschien zou ik het hartstikke leuk vinden hoor, zo'n nestje met een teefje, maar ik vind het ook een hele grote verantwoordelijkheid, waar ik niet zomaar bij voorbaat ja tegen wil/kan zeggen.
Ik heb een vraagje. Op de site van de club staat het verdrietige bericht dat een pupje wat mensen pas 4 weken hadden is overleden aan een infectie. Kan gebeuren, heel erg naar. Maar moeten die mensen als ze een nieuw hondje willen al die tijd wachten tot ze officieel weer aan de beurt zijn? Ik zou zeggen dat ze uit het eerst volgende nest een hondje zouden mogen. Deze omstandigheden zijn zo verdrietig, als dat enige troost kan bieden?
Zijn daar afspraken over? of wordt er gekeken naar de omstandigheden? Wie beslist dat?
Kan een fokker dat op eigen initiatief doen?
groet,
Zijn daar afspraken over? of wordt er gekeken naar de omstandigheden? Wie beslist dat?
Kan een fokker dat op eigen initiatief doen?
groet,
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
(Jules) en
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Een paar jaar geleden was het nog zo dat als je een smousje had dat was overleden, je voorrang had op de wachtlijst als je meteen weer een pup wilde hebben.
Die regel is afgeschaft. Maar in dit trieste geval hoop ik dat die mensen zo snel mogelijk weer een smousje in huis zullen hebben.
Bah, wat een afschuwelijke ervaring is dit voor deze mensen.
Groetjes, Erna.
Een paar jaar geleden was het nog zo dat als je een smousje had dat was overleden, je voorrang had op de wachtlijst als je meteen weer een pup wilde hebben.
Die regel is afgeschaft. Maar in dit trieste geval hoop ik dat die mensen zo snel mogelijk weer een smousje in huis zullen hebben.
Bah, wat een afschuwelijke ervaring is dit voor deze mensen.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik meen uit het blaadje begrepen te hebben dat de mensen die zo snel hun pup verloren hadden inmiddels een ander pupje gekregen hebben. Dus blijkbaar wegen omstandigheden ook mee.....gelukkig maar. Het zou toch vreselijk geweest zijn als ze weer 2 jaar hadden moeten wachten. Ik hoop voor hen dat ze met dit pupje heel veel plezier zullen beleven.
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en
Ze staat al een tijdje op de fotosite bij de 2007-smouzen: Rosalie Caatje.
Toen de eigenaren van Guusje hun rondje puppenbezoeken deden om de stambomen weg te brengen, zijn ze ook bij de nieuwe pup langs geweest.
Toen de eigenaren van Guusje hun rondje puppenbezoeken deden om de stambomen weg te brengen, zijn ze ook bij de nieuwe pup langs geweest.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Is de wachtlijst voor een teef nu 2 jaar??
De mensen die Vera 2 jaar geleden hebben bewonderd, als zijnde een echte smous in het wild (of een wilde smous in het echt), houden het wachten bijna niet meer vol....
De mensen die Vera 2 jaar geleden hebben bewonderd, als zijnde een echte smous in het wild (of een wilde smous in het echt), houden het wachten bijna niet meer vol....
Laatst gewijzigd door Ariënne op 18 sep 2007, 07:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Twee jaar op de wachtlijst !
Dan lijkt het mij dat hun pup misschien al geboren is
Zeker, omdat alleen in zeer bijzondere gevallen iemand vóór gaat!!
Misschien wel van Rona en Daan
Als ik hun was, zou ik Fredie toch eens even bellen.
Dan lijkt het mij dat hun pup misschien al geboren is
Zeker, omdat alleen in zeer bijzondere gevallen iemand vóór gaat!!
Misschien wel van Rona en Daan
Als ik hun was, zou ik Fredie toch eens even bellen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
2 jaar is inderdaad lang, maar na een aanvankelijk goed begin waren er maar heel weinig geboortes met ook nog een paar kleine(re) nesten en als men dan bijv. ook zelf een pup houdt, tja dan schiet het niet op .
Maar als het goed is, dan horen a.s. eigenaren zo tussen de 3 -6 maanden van tevoren, dat het tijdstip nadert...
Overigens geldt de dag, dat het inschrijfgeld ontvangen is, als dag van inschrijving.
Maar even informeren bij Fredie v.d. Giessen (afwezig, na het weekend weer bereikbaar) kan natuurlijk nooit kwaad, want je moet er toch niet aan denken, dat je braaf zit te wachten en er werd wel een bedrag op de rekening bijgeschreven, maar de afzender is onbekend / een onbekende.
Ik zeg maar wat, maar dat is iets wat redelijk vaak gebeurt (bij de contributies dan, wachtlijstbeheer is een onderdeel van het Terugfokprogramma)
Maar als het goed is, dan horen a.s. eigenaren zo tussen de 3 -6 maanden van tevoren, dat het tijdstip nadert...
Overigens geldt de dag, dat het inschrijfgeld ontvangen is, als dag van inschrijving.
Maar even informeren bij Fredie v.d. Giessen (afwezig, na het weekend weer bereikbaar) kan natuurlijk nooit kwaad, want je moet er toch niet aan denken, dat je braaf zit te wachten en er werd wel een bedrag op de rekening bijgeschreven, maar de afzender is onbekend / een onbekende.
Ik zeg maar wat, maar dat is iets wat redelijk vaak gebeurt (bij de contributies dan, wachtlijstbeheer is een onderdeel van het Terugfokprogramma)
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Zou het niet een idee zijn om een bevestiging van de inschrijving te versturen op het moment dat de betaling binnen is. Het is dan voor heel veel mensen duidelijk vanaf wanneer ze precies ingeschreven zijn, en mensen die geen bevestiging krijgen kunnen dan bijv, binnen een maand reageren zodat eventuele onherkenbare betalingen achterhaald kunnen worden.
Als je al twee jaar ingeschreven staat kan het vast niet lang meer duren.........maarrr de laatste loodjes wegen het zwaarst.
Het is inderdaad zo dat er de laatste maanden niet zoveel nestjes meer geboren zijn, maar komt dat ook niet omdat er vorig jaar veel reuen geboren zijn? Jules had maar 1 zusje, dus dat schiet niet echt op. Het is wel leuk voor de mensen die op de wachtlijst stonden voor een reu, maar op de lange termijn worden de kansen op een nieuw nest wel kleiner. Ons blijft niets over dan gewoon geduldig wachten................
Als je al twee jaar ingeschreven staat kan het vast niet lang meer duren.........maarrr de laatste loodjes wegen het zwaarst.
Het is inderdaad zo dat er de laatste maanden niet zoveel nestjes meer geboren zijn, maar komt dat ook niet omdat er vorig jaar veel reuen geboren zijn? Jules had maar 1 zusje, dus dat schiet niet echt op. Het is wel leuk voor de mensen die op de wachtlijst stonden voor een reu, maar op de lange termijn worden de kansen op een nieuw nest wel kleiner. Ons blijft niets over dan gewoon geduldig wachten................
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en