elke smous nieuw op de wachtlijst.
elke smous nieuw op de wachtlijst.
Hoe gaat het eigenlijk als je al een smousje hebt en er toch graag nog eentje bij wilt hebben, moet je je dan elke keer weer op de wachtlijst lagten plaatsen, en als je teefje bv een nestje krijgt, mag je er dan eentje zelf houden. als jij het reutje hebt dat het teefje heeft gedekt, heb je dan nog keus, of wordt dan ook gewoon de wachtlijst afgewerkt.
Niet dat ik gelijk een nestje wil fokken.
kan ook niet, ik heb nog niet eens een smousje, en dan sta ik ook nog eens op de wachtlijst voor een reutje. hahaha
groetjes Wilma
Niet dat ik gelijk een nestje wil fokken.
kan ook niet, ik heb nog niet eens een smousje, en dan sta ik ook nog eens op de wachtlijst voor een reutje. hahaha
groetjes Wilma
Re: elke smous nieuw op de wachtlijst.
Als je zelf een nestje fokt kan je altijd zelf een pup houden als je dat wil.
Als je een reu hebt, en er in de toekomst eentje bij wil hebben zou ik je aanraden om op de wachtlijst te gaan staan. Is een kleine moeite en voor de fokker makkelijker om een pup af te staan. Ook als je op dat moment nog niet aan de beurt zou zijn.
Wij willen geen tweede hond, maar staan wel op de wachtlijst voor het geval er iets met Lisa zou gebeuren. Hoop dat ik er de eerste 10-12 jaar geen gebruik van hoef te maken.
Als je een reu hebt, en er in de toekomst eentje bij wil hebben zou ik je aanraden om op de wachtlijst te gaan staan. Is een kleine moeite en voor de fokker makkelijker om een pup af te staan. Ook als je op dat moment nog niet aan de beurt zou zijn.
Wij willen geen tweede hond, maar staan wel op de wachtlijst voor het geval er iets met Lisa zou gebeuren. Hoop dat ik er de eerste 10-12 jaar geen gebruik van hoef te maken.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Mijn mening zal vast afwijken van de anderen.
Natuurlijk mag je zelf een pup houden van je eigen nest,
ook zonder wachtlijst.
Een afspraak maken met de eigenaar van de dekreu over een pup
is wat mij betreft ook geheel aan jezelf.
Natuurlijk mag je zelf een pup houden van je eigen nest,
ook zonder wachtlijst.
Een afspraak maken met de eigenaar van de dekreu over een pup
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
In principe kun je je altijd op de wachtlijst laten zetten, want ook als je smousje onverhoopt iets overkomt, dan kun je meestal niet binnen afzienbare tijd een ander smousje krijgen. Inmiddels hebben ook heel veel mensen dat gedaan en als die aan de beurt zijn en nog niet aan een 2e cq vervangsmous toe zijn, dan gaan die naar de termijnlijst, wat inhoudt dat ze zelf bericht geven dat ze graag een hondje uit één van de volgende nesten willen.
Heel veel fokkers met een teefje houden een hondje uit het eigen nest en dat is, weet ik uit eigen ervaring, heel leuk. Wel is een nadeel dat de honden meestal niet heel veel in leeftijd schelen, wat overigens in ons geval meeviel omdat de moederhond al 4 1/2 was. Natuurlijk kun je ook op een 2e nest gokken, maar dat gaat ook niet altijd op (ook dat weet ik uit ervaring) want soms mag/kan er geen 2e nest gefokt worden.
Als een reu-eigenaar graag een reu van de eigen reu zou willen dan is de geeigende weg ook via de wachtlijst, uiteraard zo snel mogelijk omdat een reu al vrij jong zijn dekbeurt(en) gehad kan hebben. Natuurlijk worden er daar ook wel afspraken overgemaakt en bij grotere nesten, een aardig jaaraantal is dat natuurlijk geen bezwaar maar worden er weinig pups geboren en veel honden niet op redelijke volgorde van de wachtlijst geplaatst dan schiet de wachtlijst voor de 'gewone' mensen natuurlijk al helemaal niet op
Heel veel fokkers met een teefje houden een hondje uit het eigen nest en dat is, weet ik uit eigen ervaring, heel leuk. Wel is een nadeel dat de honden meestal niet heel veel in leeftijd schelen, wat overigens in ons geval meeviel omdat de moederhond al 4 1/2 was. Natuurlijk kun je ook op een 2e nest gokken, maar dat gaat ook niet altijd op (ook dat weet ik uit ervaring) want soms mag/kan er geen 2e nest gefokt worden.
Als een reu-eigenaar graag een reu van de eigen reu zou willen dan is de geeigende weg ook via de wachtlijst, uiteraard zo snel mogelijk omdat een reu al vrij jong zijn dekbeurt(en) gehad kan hebben. Natuurlijk worden er daar ook wel afspraken overgemaakt en bij grotere nesten, een aardig jaaraantal is dat natuurlijk geen bezwaar maar worden er weinig pups geboren en veel honden niet op redelijke volgorde van de wachtlijst geplaatst dan schiet de wachtlijst voor de 'gewone' mensen natuurlijk al helemaal niet op
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ben ik met je eens Mary. Maar je bent als reueigenaar toch afhankelijk wat de teefeigenaar beslist. Er zijn nu eenmaal mensen die beslist de wachtlijst willen hanteren. Als je daar al opstaat is het gewoon makkelijker.Mary schreef: Een afspraak maken met de eigenaar van de dekreu over een pup
Maar je kan natuurlijk een afspraak maken vóór de dekking, als de teefeigenaar vooraf nee zegt weet je waar je aan toe bent.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Zou bijna zeggenloes schreef: wachtlijst voor de 'gewone' mensen natuurlijk al helemaal niet op
breek me de bek niet open.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Sinds gisteren staan wij ook weer op de lijst.
Finny is pas 11 geworden, en wij willen als één van de twee er niet meer is, toch weer een hondje.
Gaf wel een heel raar gevoel toen ik alles regelde. Er moet eerst iets heel verdrietigs aan vooraf gaan voor we weer een pup krijgen.
Finny is pas 11 geworden, en wij willen als één van de twee er niet meer is, toch weer een hondje.
Gaf wel een heel raar gevoel toen ik alles regelde. Er moet eerst iets heel verdrietigs aan vooraf gaan voor we weer een pup krijgen.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ja, dan wordt het wel tijd, Charlotte! Heel raar idee... Maar hopelijk gaat Finny nog jaren mee!!
Als je eenmaal op die lijst staat....het rustig vergeten.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ja dat heb ik ook hoor. Lies is tenslotte pas 4.5 jaar.
Even
Ik ben mijn rommel een beetje aan het uitmesten. Ik bewaar n.l. alles, en begin nu met ruimte gebrek te kampen.
Ik kwam een oproep van mevr. Barkman tegen dat Tirza voor de bijlage gekeurd moest worden, afijn het spulletje zit bij elkaar, incl. de bijlage van de Raad van Beheer. Dat gaat natuurlijk niet weg, heb ik in de map van Lisa gestopt.
Kwam ook een fotoboekje tegen met foto's van Tirza. o.a. met een hele kleine Sarie tussen haar voorpoten.
Lisa lijkt wel op Tirza, het is dan ook verre familie van haar.
Even
Ik ben mijn rommel een beetje aan het uitmesten. Ik bewaar n.l. alles, en begin nu met ruimte gebrek te kampen.
Ik kwam een oproep van mevr. Barkman tegen dat Tirza voor de bijlage gekeurd moest worden, afijn het spulletje zit bij elkaar, incl. de bijlage van de Raad van Beheer. Dat gaat natuurlijk niet weg, heb ik in de map van Lisa gestopt.
Kwam ook een fotoboekje tegen met foto's van Tirza. o.a. met een hele kleine Sarie tussen haar voorpoten.
Lisa lijkt wel op Tirza, het is dan ook verre familie van haar.
Tirza met Sarie! Wat bijzonder! Kun je de foto scannen??
Scannen niet, maar wel een foto van gemaakt.
Schattig. Dat er uit zo'n klein wit koppie zo'n grote witwollen poes groeit !
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Wat leuk! Het is gek en het slaat nergens op, maar ik had me Tirza vanwege haar pittige karakter niet zo smouzig voorgesteld. Raar, hè!
Wat lief...
-
Och wat lief. :hug:
Groetjes
José em een pootje van Wieske-Sammy de smous
Groetjes
José em een pootje van Wieske-Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Wat heerlijk om te zien, zo ver zijn wij nog lang niet hoor... Over de wachtlijst gesproken, wat ik noooooooiiiiit had verwacht, Gerrit begint erg gevoelig te worden voor de vraag of er ook nog een "Wiske komt".
Ik durfde er niet over te beginnen, dat ik ooit een hondje uit eigen nest wel erg leuk zou vinden... Ik wist zeker dat Gerrit me voor gek zou verklaren. Maar hij begon er zelf over.
Wat niet wil zeggen dat het ook echt gaat gebeuren, eerst maar eens afwachten.
Ik durfde er niet over te beginnen, dat ik ooit een hondje uit eigen nest wel erg leuk zou vinden... Ik wist zeker dat Gerrit me voor gek zou verklaren. Maar hij begon er zelf over.
Wat niet wil zeggen dat het ook echt gaat gebeuren, eerst maar eens afwachten.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Zachtjes warm houden...
Gerrit is echt helemaal om!
Wat leuk Karin, dat zit wel snor voor de toekomst.
Suske en Wiske.
Tirza was heel lief voor Sarie. Ze is ook niet zo fel op katten geweest als Lisa. Maar van de meeste honden moest ze niets hebben, die vloog ze zonder waarschuwing aan. Kinderen heeft ze nooit iets gedaan gelukkig, maar ze was er zeker niet dol op.
Suske en Wiske.
Tirza was heel lief voor Sarie. Ze is ook niet zo fel op katten geweest als Lisa. Maar van de meeste honden moest ze niets hebben, die vloog ze zonder waarschuwing aan. Kinderen heeft ze nooit iets gedaan gelukkig, maar ze was er zeker niet dol op.