Gisteren alle klokken een uur terug gedraaid, behalve die in de slaapkamer.
Daarom een uur te vroeg eruit en lekker veel tijd om op het Smouzenfourm te snuffelen.
Wat zijn er ongelofelijk veel boeken geschreven over het opvoeden van honden. Ik vind het lastig om een keuze te maken.
Ik heb deze boeken alvast op mijn leeslijst gezet:
Kalmerende Signalen van Turid Rugaas
Een Pup In Huis van Esther Verhoef
Volg Je Me? van Marco Starink
Welk boek mag verder niet ontbreken?
Dorus heeft zijn eigen Instagram.
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)
Nou, dit zijn toppers hoor. Ik zou gewoon even afwachten.
Misschien is er straks bij een te volgens cursus nog iets leuks aan te schaffen. Aan deze leuke boeken kun je je hart al ophalen.
'Volg je me' is een beetje op herder gedrag geschreven misschien, maar prima toe te passen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Maar op een herfstachtige dag kun je ook nog wel eens 'Door de ogen van de hond' van Jos Oosting proberen. Ik heb hem van de bieb geleend toentertijd. Het is heel erg te vergelijken met de methode waarmee gewerkt werd op de cursus die Jet en ik met Dieuwertje en Indy gevolgd hebben, waar Natuurlijk Leiderschap het hoofdthema was.
Indy is daardoor een leuke slimme gehoorzame hond geworden en Dieuwertje een leuke slimme hond met veel natuurlijk leiderschap.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Jeanette schreef:
Indy is daardoor een leuke slimme gehoorzame hond geworden en Dieuwertje een leuke slimme hond met veel natuurlijk leiderschap.
Net gekeken, helaas is het boek bij ons in de bieb niet verkrijgbaar. Lijkt mij erg leuk iets meer over de natuurlijke leiderschap te leren. Maar dan bij voorkeur hoe Indy dat heeft begrijpen
Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018
Indy heeft behalve de cursus ook veel geleerd van Moeke Beer.
Dat scheelt echt enorm.
Het volgzame wat Beer heeft, zit er bij Indy niet zo in, maar ze wil wel graag bij ons roedeltje horen en dan werkt het toch goed.
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Ik ben "De wereld van de hond" aan het lezen van Alexandera Horowitz.
Erg leuk en informatief.... en onvoorstelbaar hoe goed honden kunnen ruiken en wat dat van invloed is op hun kijk op de wereld.