het complete anti hondenboek

Plaats om boeken over honden te bespreken.
Gesloten
johannes

het complete anti hondenboek

Bericht door johannes »

Kent iemand Het Complete Anti Hondenboek? Het is geschreven door Hans Dorrestein (Ooievaar Pockethous, 1993).
Regelmatig lees ik een stukje en lig in een deuk. Dit is een van de leukste fragmenten:

"Het verbaast me altijd dat uitgerekend de hond ons huisdier bij uitstek is geworden. Alsof het op de wereld niet stikt van de veel snoeperiger diertjes zoals lammetjes, konijntjes, panda's, wasbeertjes, enzovoort, wier uiterlijk er als het ware om smeekt om gestreeld en geknuffeld te worden. Dit in tegenstelling tot de hond die over een buitengewoon vervaarlijk smoelwerk beschikt. Zoveel tanden bevat zijn muil dat hij een soort erker aan zijn kop bijgebouwd heeft gekregen; de typische hondensnuit"
:lol:

Hans Dorrestein blijkt ook in de rest van het boek geen hondenliefhebber, maar hij wijdt er wel een heel boek aan. ik denk dat ie ze toch wel leuk vindt. Een aanrader al ligt het niet meer in de winkel.

Wie weet er een beter boek om ons te verdiepen in de hond, als aanstaande hondenbezitters? Bij ons thuis hadden we vroeger: 'Wat bezield die hond' van Dr. Ferwer. Maar dat is vast verouderd.

Johannes

loes

Bericht door loes »

Grappig, ik had juist zitten denken, dat we toch eens iets bij boeken moeten zetten.
Verwer is nog steeds een zeer gewaardeerde leidraad, al is dat waarschijnlijk wel een zoveelste druk. Op het ogenblik geloof ik niet via de boekhandel te krijgen.
Ter voorbereiding van de komst van een pup zijn de boeken van Gwen Bailey (Toepoels Puppywijzer) aan te bevelen. Ze heeft ook een boek geschreven over het nemen van een hond erbij.
Ook de boeken en boekjes van Peter Beekman zijn leesbaar en begrijpelijk.
Dat Dorrestijn-boek zal ik ook te pakken zien te krijgen, want dat lijkt me wel leuk
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik ken het boek niet van Hans Dorrestein, maar het lijkt me erg leuk. Ik hou er wel van, van zijn zwarte humor. Zijn nieuwe boek over vogels wil ik ook nog eens van dichtbij bekijken.

Voor mezelf vond ik het boek van Peter Beekman inderdaad prima: "Spelenderwijs opvoeden van uw pup". Zie http://www.kynotrain.nl
Verder ook wel de nieuwere boeken van de man uit Lelystad...Ik kom niet op zijn naam!!
Martin Gaus ja. :oops:
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Boeken hebben helemaal niet mijn belangstelling.
Maar ik stel mij zo voor dat Midas Dekker ook wel een uitgesproken mening
over honden in een boek heeft gezet.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Mary

Bericht door Mary »

Het boek van Rien Poortvliet was ook mooi.
Voor de tekeningen en schilderijen dan.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Boeken, mmmmmmm...lekker hoor.
Als je van alles over hoe een hond in elkaar zit wilt weten zijn er echt hele leuke weetjes boeken. De Toepoels is noch steeds een van de beste denk ik. De serie van Rebo is best leuk. Vooral plaatjes kijk werk. Maar dat is meer een rassen boek. Ook hele leuke voor leken over paddenstoelen, konijnen, bier, enz.
Romans is natuurlijk heel persoonlijk. Richard Adams: Twee honden. (Waar de wetenschap al niet toe kan leiden :o ) :oops:
A.H. Westerhuis, Hond en Homeopathie, als je daar iets in ziet, is dat geloof ik wel het beste boek op dat gebied.
Ik heb nog even gegoogeld op kinderboek en hond, maar ik zag niets leuks zo gauw. Maar daar weet Emma misschien wel meer van :wink:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Inderdaad Bert kreeg dat Rebo- boek over bier van Marc en z'n broer! Met bier erbij natuurlijk! :) En onze jongste heeft er een over honden en een over paarden.

In dat boek van Rien Poortvliet moet een smousje staan hè. Ik heb het nooit gezien...
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Ik zet een plaatje uit het boek Braaf van Rien Poortvliet in het fotoalbum.
De hond is Wobke, geboren in 1981.
Vroeger was er in de Groenoordhallen in Leiden altijd een Dierenmanifestatie en dan waren er ook altijd smouzen. De kinderen deden verkleed hond/kind-handling. Rien Poortvliet liep daar ook rond en vond de smousjes zo leuk, dat ze later geposeerd hebben voor zijn boek.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten