Leesboeken
Leesboeken
Eigenlijk is deze topic voor hondenboeken bedoelt, maar ik lees zo graag leesboeken en ben erg benieuwd wat jullie favoriete boeken zijn.
Lezen is zo heerlijk ontspannend. Ik zou graag een grote boekenkast in huis hebben, ooit...
Één van mijn favoriete schrijvers is Patrick van Rhijn. Hij schreef de boeken 'Weg van Lila', 'Vaderstad' en 'Dagboek van een Hufter'. Hij heeft een rauwe schrijfstijl, een beetje te vergelijken met Kluun.
De boeken 'Weg van Lila' en 'Vaderstad' gaan over de strijd die een vader moet leveren om zijn dochtertje. Echt boeken die ik niet weg kon leggen. In 'Weg van Lila' werkt de hoofdpersoon als producer voor MTV en krijgt na een korte relatie een kind met een Zweedse vrouw. De relatie tussen hen gaat kapot en zij laat het kind bij hem om het vervolgens twee jaar later weer op te eisen. Ze wint de rechtzaak en hij moet het meisje op het vliegtuig naar Zweden zetten. 'Vaderstad' is het vervolg hierop.
'Dagboek van een Hufter' is een nieuw verhaal. Hoewel ik moeite had om de personages uit de eerste twee boeken los te laten, vond ik ook dit weer een prachtig boek.
De boeken van Corinne Hofmann vind ik ook helemaal geweldig. Ik heb wel eens een nachtje doorgelezen...
'De blanke Masai', 'Terug uit Kenia' en 'Weerzien in Kenia' gaan over een jonge Zwitsere vrouw die tijdens een vakantie haar hart verliest aan een masai krijger uit Kenia. Ze laat alles achter en gaat naar hem opzoek in de wildernis van Kenia. Ze trouwen, gaan in zo'n hutje van koeienpoep wonen en krijgen een dochtertje. De relatie houdt geen stand door de cultuurverschillen en de vrouw weet met haar dochtertje te vluchten naar Zwitserland.
Het tweede boek gaat over het leven dat ze op moeten bouwen als ze uit Afrika gevlucht zijn. En in het derde boek gaat de vrouw terug naar Kenia om de opname van de verfilming van het eerste boek bij te wonen. Haar dochtertje gaat niet mee omdat zij inmiddels op een leeftijd is waarop ze voor de masai-stam huwbaar is.
Momenteel lees ik 'De wijde hemel'. Het gaat over een meisje dat vermoord is en dat vanuit de hemel neerkijkt op haar ouders, zus en broertje die hun leven weer proberen op te pakken. Zo beschrijft ze hoe haar vader met haar moordenaar (een buurman) spreekt en hem helpt met een klusje.
Mooi boek, maar ik kan het wel makkelijk wegleggen.
Lezen is zo heerlijk ontspannend. Ik zou graag een grote boekenkast in huis hebben, ooit...
Één van mijn favoriete schrijvers is Patrick van Rhijn. Hij schreef de boeken 'Weg van Lila', 'Vaderstad' en 'Dagboek van een Hufter'. Hij heeft een rauwe schrijfstijl, een beetje te vergelijken met Kluun.
De boeken 'Weg van Lila' en 'Vaderstad' gaan over de strijd die een vader moet leveren om zijn dochtertje. Echt boeken die ik niet weg kon leggen. In 'Weg van Lila' werkt de hoofdpersoon als producer voor MTV en krijgt na een korte relatie een kind met een Zweedse vrouw. De relatie tussen hen gaat kapot en zij laat het kind bij hem om het vervolgens twee jaar later weer op te eisen. Ze wint de rechtzaak en hij moet het meisje op het vliegtuig naar Zweden zetten. 'Vaderstad' is het vervolg hierop.
'Dagboek van een Hufter' is een nieuw verhaal. Hoewel ik moeite had om de personages uit de eerste twee boeken los te laten, vond ik ook dit weer een prachtig boek.
De boeken van Corinne Hofmann vind ik ook helemaal geweldig. Ik heb wel eens een nachtje doorgelezen...
'De blanke Masai', 'Terug uit Kenia' en 'Weerzien in Kenia' gaan over een jonge Zwitsere vrouw die tijdens een vakantie haar hart verliest aan een masai krijger uit Kenia. Ze laat alles achter en gaat naar hem opzoek in de wildernis van Kenia. Ze trouwen, gaan in zo'n hutje van koeienpoep wonen en krijgen een dochtertje. De relatie houdt geen stand door de cultuurverschillen en de vrouw weet met haar dochtertje te vluchten naar Zwitserland.
Het tweede boek gaat over het leven dat ze op moeten bouwen als ze uit Afrika gevlucht zijn. En in het derde boek gaat de vrouw terug naar Kenia om de opname van de verfilming van het eerste boek bij te wonen. Haar dochtertje gaat niet mee omdat zij inmiddels op een leeftijd is waarop ze voor de masai-stam huwbaar is.
Momenteel lees ik 'De wijde hemel'. Het gaat over een meisje dat vermoord is en dat vanuit de hemel neerkijkt op haar ouders, zus en broertje die hun leven weer proberen op te pakken. Zo beschrijft ze hoe haar vader met haar moordenaar (een buurman) spreekt en hem helpt met een klusje.
Mooi boek, maar ik kan het wel makkelijk wegleggen.
Re: Leesboeken
Jeetje, moeilijke vraag; ik lees zoveel en vind zoveel boeken fijn. Ik lees vaak wel 3 boeken per week, vandaar dat ik zo blij ben met mijn e-reader...
Alles van John Grisham en Robin Cook, maar ook van een chicklit zoals die Sophie Kinsella of Jill Mansell op zijn tijd kan ik heerlijk genieten.
Ik heb zojuist twee boeken van Waris Dirie uit; geen hoogstaande literatuur, maar wel heel interessant. (autobiografisch over haar leven in Somalië en USA)
De Vliegeraar en 1000 Schitterende Zonnen van Khaled Hosseini, de boeken van Dan Brown, De Tweeling van Tessa de Loo, de saga's van Virginia Andrews, de colums van Sylvia Witteman (een vriendinnetje van mij van vroeger, dus heel herkenbaar) en zelfs de boeken van Harry Potter heb ik verslonden.
Daarentegen lukt het me maar niet om de millenium-Trilogie te lezen; op de een of andere manier kom ik er niet doorheen; vandaar dat ik nu zo blij ben met die films, want ze schijnen toch erg goed te zijn.
Niet duidelijk één genre dus, maar tips zijn altijd welkom...!
groet, Martine
Alles van John Grisham en Robin Cook, maar ook van een chicklit zoals die Sophie Kinsella of Jill Mansell op zijn tijd kan ik heerlijk genieten.
Ik heb zojuist twee boeken van Waris Dirie uit; geen hoogstaande literatuur, maar wel heel interessant. (autobiografisch over haar leven in Somalië en USA)
De Vliegeraar en 1000 Schitterende Zonnen van Khaled Hosseini, de boeken van Dan Brown, De Tweeling van Tessa de Loo, de saga's van Virginia Andrews, de colums van Sylvia Witteman (een vriendinnetje van mij van vroeger, dus heel herkenbaar) en zelfs de boeken van Harry Potter heb ik verslonden.
Daarentegen lukt het me maar niet om de millenium-Trilogie te lezen; op de een of andere manier kom ik er niet doorheen; vandaar dat ik nu zo blij ben met die films, want ze schijnen toch erg goed te zijn.
Niet duidelijk één genre dus, maar tips zijn altijd welkom...!
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
En daar kan ik me bij aansluiten, ik lees ook alles wat los en vast zit. Van zware literatuur tot de grootst mogelijke pulp... Weet nog dat ik altijd 10 boeken mee mocht op vakantie van mijn ouders, als die uit waren ging ik met de bouquetreeks en doktersromannetjes van mijn moeder verder.
Bij mij is het wel heel erg stemminggebonden wat ik lees, als ik moe ben lees ik geen zware dingen en vind ik chicklets erg leuk. Ook ik ben erg blij met mijn ereader.
Daarnaast lees ik nog veel jeugdboeken, beetje beroepsdeformatie denk ik.
Bij mij is het wel heel erg stemminggebonden wat ik lees, als ik moe ben lees ik geen zware dingen en vind ik chicklets erg leuk. Ook ik ben erg blij met mijn ereader.
Daarnaast lees ik nog veel jeugdboeken, beetje beroepsdeformatie denk ik.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Virginia Andrews heb ik na 4 boeken (bloemen reeks) het helemaal mee gehad. John Grisham, Waris Dirie, Harry Potter, allemaal met plezier gelezen!
Ik lees ook graag boeken van Isabelle Allende maar daar zijn ook een paar titels bij waar ik maar niet doorheen kom. Eén van mijn favoriten is de porseleinboom trilogie van Olaf J. de Landel. Ik heb hem niet zelf maar zou het boek best weer eens willen lezen. In de ban van de ring vond ik ook geweldig, al duurde het even voor ik daar goed in zat. Verder lees ik ook van alles wat, krijg eens wat, leen eens wat.
George houdt van boeken van Ludlum, daar vind ik dan weer niks aan. Heb in mijn jongere jaren wel alles van Stephen King verslonden!
Ik lees ook graag boeken van Isabelle Allende maar daar zijn ook een paar titels bij waar ik maar niet doorheen kom. Eén van mijn favoriten is de porseleinboom trilogie van Olaf J. de Landel. Ik heb hem niet zelf maar zou het boek best weer eens willen lezen. In de ban van de ring vond ik ook geweldig, al duurde het even voor ik daar goed in zat. Verder lees ik ook van alles wat, krijg eens wat, leen eens wat.
George houdt van boeken van Ludlum, daar vind ik dan weer niks aan. Heb in mijn jongere jaren wel alles van Stephen King verslonden!
Weet je dat er nog een vijfde boek is in deze reeks?ewhuitema schreef:Virginia Andrews heb ik na 4 boeken (bloemen reeks)
Bij mij begon het ook met deze reeks, op de een of andere manier zijn deze boeken voor mij juist page-turners. Mijn moeder vond het ook nare boeken... Smaak verschilt dus!
4 was echt genoeg! Het ligt er allemaal net een beetje te dik bovenop naar mijn smaak. Echt page turners (naar mijn smaak dan):
De stad van de wilde goden
Het woud van de Pygmeeën
Het rijk van de gouden draak
alle 3 van Isabelle Allende.
De stad van de wilde goden
Het woud van de Pygmeeën
Het rijk van de gouden draak
alle 3 van Isabelle Allende.
Ik ben ook allesverslinder. Veel detectives, ook in het Engels, Dan Brown, maar weinig of geen rechtszaken dus Grisham ben ik niet dol op, ook geen geestengedoe e.d. dus geen Koontz en Stephen King, ook geen SF maar Kinsella, Saskia Noort, Loes den Hollander e.d. krijg ik altijd door mijn vriendin doorgeschoven en omdat ze van geboorte een Duitse is ook Charlotte Link in het Duits. Lekker makkelijke herkenbare lectuur.
Ik heb heel lang nog vrijwilligerswerk gedaan op de school waar onze zoon op heeft gezeten , o.a. uitleen bibliotheek en ik las ook altijd jeugdboeken, heerlijk!
Familiesaga's, maar die bloemenreeks van Andrews vond ik ook niks aan.
Bert las vroeger altijd Ludlum in het Engels en er kwam er elke jaar wel 1 uit, dus had ik altijd een verjaarskado.
Ik heb heel lang nog vrijwilligerswerk gedaan op de school waar onze zoon op heeft gezeten , o.a. uitleen bibliotheek en ik las ook altijd jeugdboeken, heerlijk!
Familiesaga's, maar die bloemenreeks van Andrews vond ik ook niks aan.
Bert las vroeger altijd Ludlum in het Engels en er kwam er elke jaar wel 1 uit, dus had ik altijd een verjaarskado.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Zo haat ik Jan Fennell.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ben ook geen fan.
groetjes, Karin
Ben er een paar keer aan begonnen maar kom er niet in.
Bevallen haar methodes je niet Mary?
Bevallen haar methodes je niet Mary?
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ze herhaalt en herhaalt en doet dat nog eens.
Ik zie er niets bijzonders in, gewoon zelf goed kijken en even nadenken
werkt hetzelfde. Ik heb haar boek nooit uitgekregen.
Ik zie er niets bijzonders in, gewoon zelf goed kijken en even nadenken
werkt hetzelfde. Ik heb haar boek nooit uitgekregen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Ik heb het nog nooit gelezen...
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Ook ik ben een alleslezer. Lees ontzettend veel. Het allermooiste boek ooit is voor mij "Haar naam is Sarah" van Tatiana de Rosnay. Dit boek heb ik in 2009 gekocht op Schiphol om mee te nemen op vakantie. Ik heb het in een ruk uitgelezen en herhaaldelijk gehuild. Telkens als ik nu het boek in een winkel zie liggen vind ik het jammer dat ik het al heb want dan zou ik het weer kopen. De film heb ik laatst gezien ook die ontroerde mij verschrikkelijk.
"1000 Schitterende zonnen" en De Vliegeraar" "In een sluier gevangen" ook verfilmd.
Thrillers, romans, het maakt mij niet zo veel uit. Ook chicklists.
Heb net Danielle Steel " Echo" uitgelezen. Heel mooi verhaal over liefde en oorlog, en het verzet.
Groetjes
Jose en likjes van Wieske - Sammy op de Ruiver
"1000 Schitterende zonnen" en De Vliegeraar" "In een sluier gevangen" ook verfilmd.
Thrillers, romans, het maakt mij niet zo veel uit. Ook chicklists.
Heb net Danielle Steel " Echo" uitgelezen. Heel mooi verhaal over liefde en oorlog, en het verzet.
Groetjes
Jose en likjes van Wieske - Sammy op de Ruiver
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Ik hou niet van lezen. De enige boeken die me interesseren zijn waargebeurde verhalen. En dan nog mondjesmaat.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Alles wat los en vast zit........
De Millennium trilogie vind ik ook een smakelijk hapje.
Soms heb ik van die periodes...alles over China...o.i.d.
Van geschiedenis tot romans.
Maar nu ik aan de studie ben..komt er van lezen niet veel.
Daar kijk ik dan wel weer naar uit...straks na april.
De Millennium trilogie vind ik ook een smakelijk hapje.
Soms heb ik van die periodes...alles over China...o.i.d.
Van geschiedenis tot romans.
Maar nu ik aan de studie ben..komt er van lezen niet veel.
Daar kijk ik dan wel weer naar uit...straks na april.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ik heb onlangs het boekje Puppy's voor Dummies, van Sarah Hodgson, gekregen.
De grote diversiteit aan onderwerpen vind ik ideaal. Wie heeft er nog een goede aanrader voor me?
De grote diversiteit aan onderwerpen vind ik ideaal. Wie heeft er nog een goede aanrader voor me?
Even de zoekfunctie van het forum gebruiken; er zijn hier talloze hondenboeken besproken.yvonne schreef:Ik heb onlangs het boekje Puppy's voor Dummies, van Sarah Hodgson, gekregen.