Honden-TVprogramma's

Plaats om boeken over honden te bespreken.
Gesloten
loes

Honden-TVprogramma's

Bericht door loes »

Heeft iemand al eens gekeken naar Een huis vol honden? Is op woensdag op SBS6.
Tot dusver heb ik 2 afleveringen gezien op Programma gemist.
Ik weet eigenlijk niet wat ik er van moet vinden. Het is wel echt voor mensen die zelf geen idee hebben wat voor soort hond ze willen.
Bovendien is de situatie niet echt gemiddeld, want de hond die op het laatst gekozen wordt, heeft tot dan altijd 1 of meer honden om zich heen gehad.
Ben ook heel benieuwd of zo'n match blijvend is.
Ga volgende week nog een paar afleveringen bekijken.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Mary

Re: Honden-TVprogramma's

Bericht door Mary »

Ik heb het 1 keer gezien. Vond het maar een rare manier om een hond uit te
zoeken. Vooral door de enorme verschillen tussen de soorten. Dit is voor mij
echt TV maken, niets meer.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

loes

Bericht door loes »

Dat gevoel had ik nu ook: klein, groot, reu, teef, alle soorten beharing, maakt niet uit.
Maar misschien zoeken veel mensen zo een hond ? Ik neem aan dat vaak ook op die manier in een asiel wordt gekozen, zeker als je de keus heel erg door kinderen laat bepalen.
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Heb het nooit gezien. Is wel ter sprake gekomen bij ons op de club, zij vonden het niets. Ze zeiden zo zoek je geen hond uit.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

Ik heb 2 x keer gekeken. het is leuke tv maar het slaat nergens op. Je krijgt 6 totaal verschillende honden op proef. Ook stok oude hondjes voor een gezin met jonge kinderen of hele grote honden die veel beweging en ruimte nodig hebben bij mensen die klein behuisd zijn. Het pluspunt zijn de mensen, die kiezen toch naar mijn idee de hond die inderdaad het beste bij hun past. Maar het is raar concept. Groetjes Gerry en Pebbles.

Martine

Bericht door Martine »

Ik heb het 1 keer gezien...
Ik heb gewoon te doen met de honden die weer terug moeten naar het asiel.
De hond die ze uiteindelijk kiezen zal volgens mij veranderen als de andere honden weer weg zijn, juist omdat ze dan geen concurrentie hebben. Neem dan 6 dagen achter elkaar steeds een andere hond. Leuk geprobeerd, maar ik denk dat de kijkcijfers hierbij belangrijker zijn dan het belang van de honden.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Nescia

Bericht door Nescia »

Ik heb alle afleveringen gezien en de latere afleveringen zijn beter te pruimen dan de eerste. In de eerste uitzending was bijv een wat angstig hondje, dat dan uitgekozen wordt voor een gezin met 3 jonge kinderen (jongens). Dat hondje viel dan ook tussendoor af, omdat het niet ging. Wat ik wel goed vind is dat mensen toch wat beter nadenken over welke hond bij ze past. De eerste voorkeur valt nogal eens af, wanneer ze de honden beter leren kennen. Maar het concept is bizar. Wie laat er nu 4 vreemde honden alleen thuis, waarbij ze het hele huis tot hun beschikking krijgen? Dat is dus echt om leuke tv te maken en heeft niets te doen met het uitzoeken of een hond in het gezin past.
Het eindeffect is wel dat uiteindelijk alle honden een nieuw baasje krijgen en daar gaat het voor de honden uiteindelijk toch om?

Saartje

Bericht door Saartje »

Ik heb de afleveringen ook gezien.
Vind het bizar 4 vreemde honden in een huis alleen laten :scratch:
En mensen krijgen toch geen goed beeld van de honden.
Laten ze gewoon naar het asiel gaan en wat vragen stellen en dan als er dan een leuk hondje tussen zit,eerst even mee gaan wandelen en dan vragen of ie een week op proef mag.(Bij het asiel bij ons kan dat)

Maar dit is inderdaad alleen maar tv maken

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Ik heb ook wat gezien van het programma en vindt helemaal niets. Zo zielig voor de honden die niet gekozen gaan worden. Triest dat er weer dieren gebruikt worden tbv vermaak.

José, Wieske-Sammy's & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Anja

Bericht door Anja »

Ik heb alle afleveringen gezien maar vind het nog steeds niets. Ze laten wel zien hoe ' gelukkig' ze nog steeds zijn met hun hond na 4 weken maar ik wil ze wel eens horen na een paar maanden als het nieuwe er af is. Volgens mij kan je ook geen goed beeld van de hond krijgen als ze met meerdere zijn. Nieuwe omgeving, nieuwe mensen, spannende dingen na hun hokje in het asiel. Dan verwachten ze ook nog dat de hond normaal reageert. Dan dat weg gaan, zogenaamd dat er niemand bij is....als ze het filmpje bekijken later zitten boven de deuren weer dicht. En wie laat nu de vuilniszak staan als er al een dikke hond rondloopt die duidelijk van eten houd en ja hoor raad eens wie er aan die vuilniszak zat :cry:
Nee ik vind het echt nep, goed voor een tv programma en daar wordt alles aan gedaan om het zo leuk mogelijk te maken. :bibbers:

loes

Bericht door loes »

Was mijn 1e gevoel toch goed. Dacht dat het aan mij lag dat ik het zo'n raar concept vond.
H K Jelle 13-5-2004

Anja

Bericht door Anja »

Nee hoor ligt echt niet aan jou...het is weer zo'n programma dat inspeelt op de emoties...kijk hoe goed we bezig zijn bla bla.
Wij met de schapendoezen en hier natuurlijk met de smousjes kijken ook eerst bij de baasjes toch of ze weten wat het karakter en het ras inhoud enzo maar in het programma schijnt het niet uit te maken....mensen zitten met een hond en weten nauwelijks of helemaal net waar het ras voor staat. Er wordt ook helemaal niets verteld..zoek het maar uit is het en dat zou later nog wel eens voor problemen kunnen zorgen en waar komen de hondjes dan weer terecht...juist ja het asiel. Kunnen ze weer een programma maken.

H.v.witzenburg

Bericht door H.v.witzenburg »

Loes,ook ik heb een paar maal gekeken.ik vind het echt sensatie. je zal maar in eens een stel honden in huis krijgen waar je niets over weet. waarom zit zo,n dier in het asiel? misschien een sloper of een hond die niet alleen kan zijn onzindelijk ik noem maar wat op je zal maar zo,n kolos inhuis krijgen en dan? nee dit programma is alleen goed voor de kijkcijfers.ben benieuwd hoeveel van de geplaatste honden er over een jaar nog bij de baasjes zijn .hoop dat ze dit dan laten zien .een terugblik. hoop er het beste van voor de hondjes groeten Hein.Anja al een boek uit? lobke is druk aan het kluiven.groetjes.

H.v.witzenburg

Bericht door H.v.witzenburg »

Ze kunnen veel beter een paar asiels belichten, laat een hond[je] zien in zijn tijdelijke omgeving, maak er een wandeling mee, en laat het asiel personeel iets vertellen over het dier. Dan krijg jeeen beter oordeel, nee bij mij geen vreemde honden over de vloer als ik niet thuis ben.ze zullen de boel slopen of zo. geef mij maar een teckel en een smous de rest rauzen we er aus! leve de hollandse smous!!!!. hein. :dog:

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Het ontbreekt aan informatie.
Ik heb het nu twee keer gezien, en hou het voor gezien.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gesloten