Ik ben sinds kort lid van: http://www.bookcrossing.nl/ al heb ik er nog niet echt wat mee gedaan. Zag wel dat hier niet al te ver vandaan een officiële achterlaat/vindplaats is.
Op particuliere basis deden wij eigenlijk al aan bookcrossing, want op vakantie laten we onze -meestal engelstalige- boeken ergens achter of geven ze aan medecamperaars, zoals een paar jaar geleden de Da Vinci Code aan een Engels echtpaar.
Sommige bookcrossingplaatsen zijn themagericht en eigenlijk zou het wel leuk zijn om een dierenboek-crossing te creeëren....
Bookcrossing
Bookcrossing
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Re: Bookcrossing
Hee, wat leuk! Ik kende dit verschijnsel nog niet.
Heb net de kast uit de schuur versleept naar wat nu logeerkamer is. Daar weer de boeken van het zoldertje naartoe. (De schuur is nu een puinhoop.) Er zijn boeken bij, die ik wel kwijt wil.
Ik kan ze ook doorgeven aan een goed doel, maar ze zullen niet veel opleveren, lijkt mij.
Je zou er toch ook een briefje in kunnen doen: 'neem mee!' of zoiets?
Heb net de kast uit de schuur versleept naar wat nu logeerkamer is. Daar weer de boeken van het zoldertje naartoe. (De schuur is nu een puinhoop.) Er zijn boeken bij, die ik wel kwijt wil.
Ik kan ze ook doorgeven aan een goed doel, maar ze zullen niet veel opleveren, lijkt mij.
Je zou er toch ook een briefje in kunnen doen: 'neem mee!' of zoiets?
Re: Bookcrossing
Je kunt allerlei etiketten (of gewoon op een vel papier) printen. Ik moet nog eens echt de tijd nemen om alles te onderzoeken, maar ik vind het een leuk idee. Ik wist wel dat er in Capelle naast het Isalatheater een café/restaurant is met allemaal boekkasten en die hoort er inderdaad ook bij.
Wij kopen veel boeken bij de kringloop en daar gaan er ook weer een heleboel naar terug, maar als er echt een bijzonder boek bij zit, is het wel leuk als het zo gaat 'reizen'. Het hoeft niet via officiële plaatsen en een mededeling in de trant van: ik ben niet verloren, maar op reis, dus neem mij mee. is in feite voldoende.
Ik ben nu een heel boeiend boek aan het lezen over Het Mysterie van de Kat van Barbara Holland, wel een beetje Amerikaans, maar verder heel interessant.
Wij kopen veel boeken bij de kringloop en daar gaan er ook weer een heleboel naar terug, maar als er echt een bijzonder boek bij zit, is het wel leuk als het zo gaat 'reizen'. Het hoeft niet via officiële plaatsen en een mededeling in de trant van: ik ben niet verloren, maar op reis, dus neem mij mee. is in feite voldoende.
Ik ben nu een heel boeiend boek aan het lezen over Het Mysterie van de Kat van Barbara Holland, wel een beetje Amerikaans, maar verder heel interessant.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004