"Dier en Nu" van Eckhart Tolle

Plaats om boeken over honden te bespreken.
Gesloten
Ariënne

"Dier en Nu" van Eckhart Tolle

Bericht door Ariënne »

De boeken van Eckhart Tolle over het leven in het NU spreken mij bijzonder aan. Ik weet dat dat niet bij iedereen het geval is, maar voor wie geïnteresseerd is, het volgende...
Er is een nieuw boek uit van hem: : "Dier en Nu".
Ik neem even de letterlijke tekst van de boekbespreking in het Ankh-Hermes krantje over:

"Bestsellerauteur Eckhart Tolle laat in dit boek zien dat onze relatie met dieren niet alleen bestaat uit genegenheid, maar dat er ook een spirituele band is. Miljoenen mensen die anders volledig opgaan in hun denken en in het eindeloos overdenken van zaken uit het verleden of in de toekomst, worden door hun hond of kat telkens weer teruggebracht in het NU en herinnerd aan het plezier van het ZIJN. Omdat honden en katten altijd in hun oorspronkelijke toestand van verbondenheid met het ZIJN leven, kunnen zij ons helpen ons die weer eigen te maken. Wanneer dat gebeurt, zal die oorspronkelijke toestand zich verdiepen tot een groter bewustzijn. de ideeën van Eckhart Tollezijn op fantastische wijze geïllustreerd door Patrick McDonnell, de bedenker van de Mutts cartoons."

Ook al heb je niets met "het spirituele", misschien valt hier toch iets te herkennen en wordt het duidelijker waarom dieren om ons heen ons zo goed (kunnen) doen. En waarom het zo'n gevoel van gemis kan geven als we afscheid (hebben) moeten nemen.
Afbeelding

Jeanette

Re: "Dier en Nu" van Eckhart Tolle

Bericht door Jeanette »

Heel aards....je huisdieren...vooral honden.
Ongecompliceerd, volkomen vanuit zichzelf levend, heel erg hier en nu.
Heerlijk. :halo:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Martine

Bericht door Martine »

Klinkt me erg bekend in de oren; wat jij omschrijft, lijkt erg op "mindfullness", iets dat mijn mevrouw me al een tijdje probeert bij te brengen...
Ik zal eens zoeken bij de bibliotheek!

groet, Martine
Laatst gewijzigd door Martine op 02 okt 2009, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ja, hoor: gaat over hetzelfde! Misschien is het (dat van Tolle) ontdaan van een hoop franje. "Mindfulness" is weer een modern jasje.
Afbeelding

Gesloten