Omdat mijn reguliere ADHD-medicatie niet of nauwelijks aanslaat ben ik op zoek naar een ander middel en ik ben tijdens mijn zoektocht gestuit op CBD olie.
(Dit is medicinale wiet-olie waarin nauwelijks THC zit, maar gemaakt wordt van hennep die uitsluitend gekweekt wordt vanwege het hoge gehalte van de werkzame stof CBD. Het is een in Nederland goedgekeurd middel en mag zelfs aan peuters gegeven worden.)
Het middel is toepasbaar bij heel veel kwalen en wordt ook regelmatig gegeven aan honden die angstig zijn. Ik denk hierbij aan vuurwerk, bang voor donker, bang voor autorijden, etc...
Heeft hier iemand al eens hiervan gehoord?
Na een dag allerlei sites afstruinen ben ik inmiddels zo enthousiast geworden dat ik voor mezelf inmiddels een flesje heb besteld. Misschien zou het ook een oplossing kunnen zijn voor sommige angsten bij onze schatjes die hier regelmatig worden besproken...?
http://dewonderenvancbdolie.nl/wat-is-cbd/
CBD olie gebruiken voor de hond...?
CBD olie gebruiken voor de hond...?
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Re: CBD olie gebruiken voor de hond...?
Eén van de kinderen met wie ik werk, krijgt het sinds een maand of twee.
Een jongen die niet kan spreken en een ontwikkelingsleeftijd heeft van hooguit 1 jaar en die dus niet kan vertellen of hij pijn heeft en zo ja, waar dan. Ook angsten kan hij dus niet duidelijk aangeven.
Hij lijkt goed op de druppels te reageren, want hij heeft duidelijk minder gilbuien. (waarbij hij vaak ook nog met zijn hoofd op de grond bonkte).
En hij is er niet suf van.
Gebruik bij honden heb ik nog niet van gehoord.
Een jongen die niet kan spreken en een ontwikkelingsleeftijd heeft van hooguit 1 jaar en die dus niet kan vertellen of hij pijn heeft en zo ja, waar dan. Ook angsten kan hij dus niet duidelijk aangeven.
Hij lijkt goed op de druppels te reageren, want hij heeft duidelijk minder gilbuien. (waarbij hij vaak ook nog met zijn hoofd op de grond bonkte).
En hij is er niet suf van.
Gebruik bij honden heb ik nog niet van gehoord.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Ik heb het gebruikt tegen migraine.
Helaas...werkte niet.
Werd er helaas ook niet vrolijk van
Helaas...werkte niet.
Werd er helaas ook niet vrolijk van
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dan had je dus wel de goede; wellicht voor jou een volgende keer toch met THC...?Jeanette schreef: Werd er helaas ook niet vrolijk van
In dat artikel wordt genoemd dat het obesitas zou bestrijden, maar mijn klantje krijgt er een prima eetlust van. Kon hij ook goed gebruiken, daar niet van.
Evenals winderigheid. Daar kunnen we dan wel weer zonder, maar als dat de enige bijwerking is.......
De (sterk) verbeterde eetlust kan natuurlijk ook zijn doordat hij zich beter voelt Hem kunnen we het niet vragen.
Wel jammer dat het bij je migraine niet hielp, Jeanette.
Evenals winderigheid. Daar kunnen we dan wel weer zonder, maar als dat de enige bijwerking is.......
De (sterk) verbeterde eetlust kan natuurlijk ook zijn doordat hij zich beter voelt Hem kunnen we het niet vragen.
Wel jammer dat het bij je migraine niet hielp, Jeanette.
Maureen